{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Civic ek3 :) {{forumTopicSubject}}

hej Allesammen

jeg går og leger lidt med tanken om at få fat på en 2.0 eller 2.3 liters Honda Prelude motor. Motoren skal smides i en Honda Civic ek3. bilen skal så være mega lavt gearet. passer Civic gearkasserne over på den motor. Vil nemlig gerne sætte en gearkasse fra en 1,4 ils på 2.0/2.3 motoren

Kan det lade sig gøre forholdsvis nemt, og hvad skal jeg gøre.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Civic ek3 :)
  • #2   16. jun 2013 Nemt og nemt... Du skal lave det der hedder et H2D swap... Søg lidt om det på nettet, det kam lade sig gære, men er ikke nemt, og blir aldrig lovligt

  • #3   16. jun 2013 Der er iender siger det skal være lovligt. hvor tit er det lige synsmændene tænker og motorstørrelsen. kender sku mag med sjove motorændringer som bare gået igennem smiley

    f. eks nissan primera med silvia motor og baghjulsræk. fløj lige igennem. smiley


  • #4   16. jun 2013 ingen*

  • #5   16. jun 2013 er H2D swap ikke den hvor man svejser 2 gearkasser til 1 så den passer på motoren?? smiley

  • #6   16. jun 2013 H2D kan gøres med en adapterplade. Man kan vist købe et kit til det.

  • #7   17. jun 2013 "bilen skal så være mega lavt gearet. passer Civic gearkasserne over på den motor. Vil nemlig gerne sætte en gearkasse fra en 1,4 ils"

    Årh Gud hvor skal jeg starte..

    1. der er ikke noget der hedder 1,4 iLS

    2. hverken 1,4 iS elelr 1,5iLS gearkasser passer over

    3. Selv HVIS de passede på så er de IKKE lavgearede, tværtimod en 1,5iLS gearkasse har et af de længste 5 gear indenfor Honda verden.

    4. det giver absolut ingen mening at putte en 2,0 motor i en civic. 2,0 motoren er faktisk ikke særlig god, den har kun 136hk og er tung,

    5. 2,3 motoren er ok, men de har problemer med blokken.


  • #8   17. jun 2013 hehh Mirza det er smag og behag. samtidig med det handler om hvordan man køre sin bil. 1,4 is ja min fejl, men 5 gearet er pisse ligemeget. det er 1,2,3 der gælder. kan så fortælle dig at en gearkasse fra 1,4 er mega lavgearet. nu da jeg tilfældighvis har en Civic 1,4. så den hopper jeg desværre ikke på. smiley

  • #9   17. jun 2013 Jeg har kørt 30 civicer i mit liv. Men hvis du synes en 1,4 er lavgearet så kan jeg høre du ikke har prøvet en vti smiley

  • #10   18. jun 2013 En Vti smiley

    Den er lavgearet ja. nogenlunde samme gearkasse som 1,4 hvis ikke den har samme. da gearkassen er ens på de to modeller er det jo klare Vti'en føles lavere gearet. Den har jeg den del flere heste til at trække gearingen rundt. det kan godt være at du har haft en del Civic'er, men du har da desværre ikke særlig meget forstand på Nm/hk annordning. og ville sådan set ikke vide hvad der er lavgearet og hvad der er problemer med. jeg ville vide om min plan kunne lade sig gøre, og skulle faktisk mene at Bjørn M har ret i det med adapter plader. for har jeg egentlig godt hørt om, nu han nævnte det.... smiley

    p.s tak for svaret Bjørn M. kan du ikke evt. skrive dit nummer i mine beskeder, hvis jeg bliver i tvivl om noget. du virker som om du har en smule mere hjerne end mig på området smiley


  • #11   18. jun 2013 "men du har da desværre ikke særlig meget forstand på Nm/hk annordning." hehe okay.. men så lad mig spørge dig, her er 3 forskellige gearinger, 1,6VTi 1,4iS og 2,3 prelude.. hvilken er højest gearet og hvilken er lavest gearet..?

    1.gear 3.3100
    2.gear 1.8600
    3.gear 1.3200
    4.gear 1.0300
    5.gear 0.8100
    6.gear n/a
    bakgear 3.0000
    total transmission 4.2700

    1.gear 3.2500
    2.gear 1.9090
    3.gear 1.2500
    4.gear 0.9090
    5.gear 0.7500
    6.gear n/a
    bakgear 3.1530
    total transmission 4.0580

    1.gear 3.2300
    2.gear 2.1050
    3.gear 1.4580
    4.gear 1.1070
    5.gear 0.8750
    6.gear n/a
    bakgear 3.0000
    total transmission 4.2660


  • #12   18. jun 2013 Og en 1,4iS hedder ikke Ek3..

  • #13   18. jun 2013 det gør den. jeg kan ligesom tjekke min bil via nummerplade på tolerancedata smiley

    midterste er lavest gearet i 3,4,5 smiley
    øverst er lavest gearet i 2 smiley
    og prelude kassen er slet slet ikk lavgearet overhoved.

    så det vil sige 1,4 er samlet lavest gearet i flest gear og samtidig den sjoveste at sætte på. 2,3 gear er vigtigst, da det er der bilen skal flytte sig smiley


  • #14   18. jun 2013 en 1,4iS hedder IKKE EK3.. så er det en 1,5iLS hvor der er puttet en 1,4 i..

    Sig mig, gætter du bare ?? midterst er den som er HØJEST gearet.. jo lavere tal jo højere er gearingen.. øverst og nederst er lavest gearet og det er Prelude og 1,6VTi...


  • #15   19. jun 2013 go school that boy Mirza! smiley

    Nick, du er ude hvor du ikke kan bunde smiley


  • #16   19. jun 2013 Jeg må gi Mirza helt ret her.

    At smide en f20 / f23 motor i en civic giver ingen mening. At bruge en gearkasse fra iLS øko civic giver endnu mindre mening.

    Skal du have power og en sjov gokart, såbrug en B, H eller K motor det kan langt bedre svare sig.


  • #17   19. jun 2013 BG er et sjovt sted.

  • #18   19. jun 2013 finally nogle der forstår sig smiley

  • #19   19. jun 2013 Hvorfor bruge en f20 eller h23 motor? Den første er da max kedelig, og den anden er da endnu mere kedlig. De yder 136 og 160hk. Ikke meget på så stor motor, og ingen af dem har vtec. Det giver ikke mening.

Kommentér på:
Civic ek3 :)

Annonce