{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovligt at skifte fra 525i til 530i?
  • #1   12. jan 2013 Og motoren passer vel på den samme gearkasse, ikke?

  • #2   12. jan 2013 Det er ihvertfald tæt på de 20 % smiley

  • #3   12. jan 2013 der er ikke en 20 % regl mere så det er ikke lovligt

  • #4   12. jan 2013 Ren nysgerrighed hva er reglerne så?

    mvh jonas


  • #5   12. jan 2013 vis du holder dig inde for 20% og bilen kan fåes med den motor orginalt, så det lovligt. Dem der siger noget andet, ved ikke hvad de snakker om

  • #6   12. jan 2013 Taget fra: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947435&vId=205780&search=motorskift*

    Motorskift

    Motoren kan udskiftes, men udskiftningsmotoren må højst have 20 pct. større effekt (DIN-HK) end køretøjets originale motor. Hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct., skal der betales ny afgift af køretøjets aktuelle værdi. Beregningsgrundlaget for udregning af effektforøgelsen er begge motorers effekt som nye. Det er fabrikkens angivelser om motoreffekt, der skal bruges.

    Hvis man udskifter en benzinmotor med en dieselmotor, gælder 20 pct.-reglen også.

    En motor består af mange enkeltkomponenter, men vigtige er især topstykket, motorblokken og krumtappen. Udskiftning af en eller flere af disse komponenter (fx til indsprøjtningstopstykke), eventuelt kombineret med udskiftning af andre dele, betyder at der skal betales afgift af køretøjet, hvis effektforøgelsen overstiger 20 pct. Motorombygningen bliver i disse tilfælde sidestillet med en egentlig motorudskiftning.

    Hvis der samtidig med motorudskiftning/motortuning også sker udskiftning af støddæmpere, bremser, gearkasse, differentiale eller andre ændringer, kan det betyde, at køretøjet mister sin afgiftsmæssige identitet, og der skal betales afgift. Dette selv om effektforøgelsen ikke overstiger 20 pct. Det gælder, hvis der er tale om helt eller delvist modelskifte, se nedenstående afsnit.

    Ved motorudskiftning/-tuning eller anden ombygning er det altid klogt at spørge synsvirksomheden om eventuelle krævede tekniske ændringer.

    Effektforøgelse kan opnås enten ved motorudskiftning eller ved motortuning, eventuelt ved en kombination af begge


  • #7   12. jan 2013 Tak for hjælpen smiley

  • #8   12. jan 2013 Én ting er, om man må for SKAT. - noget andet er, om den kan synes. Hvis det skalkkunnellade sig gøre, skal bilen være lavet fra fabrikken med den motor, så man kan bruge typegodkendelsen derfra. Ellers bliver det alt for dyrt.

  • #10   12. jan 2013 Bay > Det er korrekt - jeg ville nok forsøge at hive fat i BMW Danmark, køre ned i en synshal og få de sider af sagen blotlagt også smiley

  • #11   12. jan 2013 Ellers imponerende, du kunne forstå, hvad jeg skrev. Den her telefon harnnogleggange nogle mærkelige påfund. "skalkkunnellade"...

    Hvis forøgelsen er over 20 %, så er der ikke så meget at gøre, med mindre, man vil betale afgift. SKAT er ligeglad med, om det kun er 0,6 hk overskridelse.


  • #12   12. jan 2013 Bay > Jeg har en telefon der også skriver hvad den selv vil - har givet op og gider sjældent rette dens fejl længere smiley

  • #13   13. jan 2013 Anyway - afgiften kan da ikke koste alverden på en bil af ældre dato, prøv og se om der skulle ha været nogen på SKAT's side der har svaret afgift af en tilsvarende ombygning

  • #14   13. jan 2013 En E39 fra 2001 er da ikke helt billig. Jeg ved ikke helt konkret, hvad SKAT vil vurdere en 530 fra 2001 til, men det kan ikke være helt billigt.

Kommentér på:
Lovligt at skifte fra 525i til 530i?

Annonce