{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sportsfiltre er spild af penge!
  • #1   17. mar 2013 kommer jo an på hvis der er på en tunet motor, på en standar motor så ja, men hvis man gør det rigtgt = mere ild = mere benzin, så virker det...

• #2   17. mar 2013 hvis man altså også får kold luft til sit filter smiley

• #3   17. mar 2013 Det er da gammel information! smiley .. Men tak .. og sidst, men ikke mindst:

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD

• #4   17. mar 2013 Del sol..

et sportsfilter giver bestemt ikke mere benzin! -.-
    Blot mere kold luft og giver derved en renere forbrænding som kan optimere din bils ydeevne.

Men alle de fjolser her inde som bare placere et sportsfilter i stedet for sit originale. de taber heste uanset hvilken motor og filter.

Ideen er at den skal have KOLD luft . og det får den KUN hvis du laver det ordentligt. ellers tager den bare det varme luft fra motorrummet hvilket et original filter ikke gør

• #6   17. mar 2013 Fx. din Del sol.

Den taber nok nærmere heste på det da den suger varmluft og ikke får kold luft nogle steder fra. Den er hverken skærmet af med heatblanket eller andet

• #7   17. mar 2013 @del_sol_typer - Selvfølgelig bliver det originale filter for lille på et tidspunkt, men langt de fleste monterer det jo på deres lille vw polo og håber på det giver helt vildt smiley

Skylinen de bruger i klippet er jo også tunet...

En god test til folk i fremtiden, før i køber et andet filter, så prøv at afmontere det originale og sæt en slange til fronten af bilen. Kan i ikke mærke forskel, så lad det originale filter være.

• #8   17. mar 2013 der skal alu rør til og som de andre skriver KOLD luft, virkelig kold luft, også skal den væk fra motor så meget som muligt og placeres et sted hvor bilen er i kontakt med kold luft, så giver det også noget selvom motor er std eller tunet

• #9   17. mar 2013 Videoen har næsten lige været lagt ind.

• #10   17. mar 2013 Stancenation siger ikek det giver mere benzin siger at hvis man får mere ild så har man brug for mere benzin, så filtret i sig selv hjælper jo ikke det store.

Og på min Del Sol så har jeg en max indsugningstemperatur på 24grader en varmsommer dag i danmark. sidste sommer var 24grader det varmeste min indsugningsluft låg på så jeg er sku tilfreds med det smiley (Har indsugningstemperatur målere så jeg kan holde styr på det)

• #11   17. mar 2013 @.... - Hvorfor skal der alurør til? Alu er en uhyre god varmeleder, hvormed en stor del af varmen fra motorrummet vil bliver overført til indsugningsluften. Du skal lave tilførslen i noget varmeisolerende rør, hvormed du holder luften kold. Jeg går selvfølgelig ud fra vi taler n/a.

• #12   17. mar 2013 Nu hvor vi har mange experter tilstede vil jeg gerne tillade mig at spørge.

Der er nogen der påstår at et sportsfilter nok ikke giver nogen mærkbart hk men du kan mærke det med hensyn til accelerationen? Er det endnu en skrøne :)?

• #13   17. mar 2013 Hehe "Endelig har MCM [...]" Det er nu et meget gammelt klip, men der er da også andre tests rundt omkring der beviser det. Men hvis man absolut vil have åbent filter, så køb en Apexi filter smiley

• #14   17. mar 2013 Carlos.. Du anbefaler simpelhen at HVIS man skal have det. så skal man købe et billigt discount filter ? Apex'i er et discount mærke inden for tunings verdenen

• #15   17. mar 2013 endelig? Nu er en video godt over et halvt år gammel smiley

• #16   17. mar 2013 Desuden skal man også tænke på at en indkøring i styreboksen er nødvendig da du ændre på luft strømmen der kommer igennem.

Dette giver HK.

Det gør det IKKE at bare montere et filter uden at justere motorstyringen

• #18   17. mar 2013 Apex'i filteret koster det samme som K&N i den test der er oven over.

• #19   17. mar 2013 Ligegyldigt hvilken, ville jeg aldrig bruge det.

Man kan sagtens give sit standard papirfilter kold luft og stadig have filtrets gode egenskaber; at filtrere urenheder fra luften.

• #20   17. mar 2013 Stancenation
    Bare fordi Apexi ikke er det dyreste betyder det jo ikke at det er dårligt. Ifølge mange tests, heriblandt den Jacob L S linker til, så klarer det sig rigtig godt.

• #21   17. mar 2013 Sætter man det ikke på sin polo 1,0 for at få den til at brumme..? smiley

Det var ihvertfald derfor jeg monterede det på min Civic dengang..

• #22   17. mar 2013 http://www.hi-speed.dk/Guide_Filtertest/Filtertest.html

Det kunne otto havde fortalt jer for snart 10 år siden

• #23   17. mar 2013 No shit Sherlock!

• #24   17. mar 2013 Når jeg skriver endelig i mit første indlæg mener jeg, at vi jo de sidste 15 år har ventet på et afgørende bevis. Jeg må indrømme, at jeg har været en smule træt af folk med deres 0,9L med 60hk, som tror hvis de monterer et andet filter og en larmende potte, så har den pludselig meget mere power. I virkeligheden ender langt de fleste med at have spenderet 5.000 kr og have 55hk. Det eneste, som er steget er derimod benzinforbruget.

• #25   17. mar 2013 smider man det på en polo 6n eller golf 3. få man somreglt bare en masse klapre og banke lyde forstærket
    men smider man det på en honda med vtec så giver det ikke sikkert noget, men Vtec systemet bliver komplimenteret med den skønne skønne lyd den fortjener.

nøjagtigt det samme sker hvis du med sports udstødnings systemer
    lyden af en god sebring på en Vtec maskine medf åbent filter lyder bare kanont lækkert. på en VW 8v´er maskine larmer det bare og lyder helt forfærdeligt.

• #26   17. mar 2013 @Ketil - Nu er der i denne omgang taget udgangspunkt i effekt. Om det lyder godt eller skidt kan sagtens fylde en hel tråd for sig selv. Definitionerne på "skøn lyd" og "larm" er meget fluktuerende da de jo er baseret på et meget subjektivt grundlag.

Nogen hører jo en gammel amerikaner v8 i tomgang som skønsang, hvor andre kun hører ujævn motorgang og mest syntes den lyder usund, som om den er ved at gå ud.

• #27   17. mar 2013 jeg er en af dem der godt kan se at en amerikaner kan lyde godt men bliver ikke vild... effekt mæssigt er filtret noget der kan give en smugle. men i langt de fleste tilfælde få de intet. men lyden er det der få bilen til at føles sjovere. smiley

• #28   17. mar 2013 Det er jo et latterligt forsøg... Selvfølgelig får en motor flere hk når man går det nemmer for den at trække været.

Men det skal jo være glatte rør for ikke at få modstand og turbulens i røret.
    Bilen bør indkøres som ved alle andre ændringer ved motoren der påvirker luft, bensin og varme.

Og så skal man sikre sin at luftfilteret har en stor trompet indgang.
    Jeg mener at Erland Cox har skrevet at man typisk vil se 20% større luftmodstand på et rør der er skåret lige over frem for et der har trompet eller klokke mund.
    Tror også A.G.Bell har omtalt det i en af sine bøger.
    Så forsøget med bare at pille kassen af er tumpet.
    Og den slange tror jeg ikke har en glat inderside.

• #29   17. mar 2013 Bla bla ævle kæwle ...

At folk oplever bilen rykket mere med et sådant filrer er i 99% af tilfældene simpelt hen fordi det giver en enormt dyk i moment kurven - når man er forbi dette dyk ja så mærker det som om rykket kommer - med originalt filter havde man samme kurve, dog uden hullet. Med en jævn perfekt kurve - ja så trækker den jo blot hele vejen.

T Hansen filter og potte så det brummer ... Ja så kan det nok vær' det kriller i pjorten.

Kommentér på:
Sportsfiltre er spild af penge!

Annonce