{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

1.9 TDi mangler heste efter chiptuning {{forumTopicSubject}}

Hej

Har fået chippet min VAG 1.9TDi motor

Den skulle yde 116hp standard og omkring 150 med chip

1. rulning = 103hk

Nå vi finder så ud af tandremmen sidder lidt forkert og får det rettet, tømmer luftfilteret og smider chippen i samt blokere EGR ventilen.

2. rulning = 118hk

Nå computeren viser partikelfilteret har en askeværdi på 83g hvor det max må være 60g. Der kommer samtidig et nyt luftfilter i.
Partikelfilteret bliver tømt for alt indhold

3. rulning = 127hk

Er der nogen som har et bud på hvor faen de sidste 20hk gemmer sig!? Eller er det chippen der er dårlig?

Den kører ens med eller uden LMM og har prøvet en LMM fra en altea 1.9 tdi med samme nummer, hvor den kørte af lort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1.9 TDi mangler heste efter chiptuning
  • #1   14. jul 2013 Hvad yder den af moment??

    Jeg tror humlen ligger i , at du ikke har fået målt din bil før din rulning og derfor ikke ved hvad den rent faktisk yde inden den tuning.

    Men ellers prøv diesel booster det hjalp hos mig...


  • #2   14. jul 2013 mener det var omkring 300, ja det var lidt dumt den ikke blev rullet efter tandremmen blev stillet korrekt og chippen kom i. Men derfor mangler den stadig omkring 20hk

  • #3   14. jul 2013 Ja i forhold til papiret, men der kan ske meget på de år den har kørt. Køre gearkassen helt som ny osc.

    Men prøv diesel booster den renser den motor og det hjælper..

    Men normalt når man tuner en bil så skal man jo skifte olie efter man lige har brugt bell produktet som løsner alt gammelt olie i motoren og, så tilføjer nyt olie og olie filter. Renser indsugningen..

    Altså skal manhave så meget som muligt er der nogle ting man lige skal have gjort først..

    Min yder 123 hk på krumtappen og 310 nm og samme motor..

    Hvad kobling bruger du??


  • #4   14. jul 2013 Er det en universal chip? For så siger det jo det hele...

  • #5   14. jul 2013 125 hk på hjulende sorry men 150 hk på krumtappen

  • #6   14. jul 2013 NiLDo ! Nej det er ikke en universal chip men skriver ikke lige tunerens navn, da jeg ikke lige vil hænge vedkommende ud hvis det ikke er chippens skyld.

  • #7   14. jul 2013 starter man ikke altid med at få lavet en effekt test inden ??

    man chipper den vel ud fra en effekt test ?

    så man opnår det mål man gerne vil have ?

    skal selv have min rullet og ville da fortrække det på den måde...


  • #8   14. jul 2013 Tommy, den kører 100% i orden ellers, mangler bare power. Kører bare med standard kobling og 5 trins gearkasse

  • #9   14. jul 2013 kem, jo gjorde vi også hvor den så målte 103 hk, altså 13hk under det den burde have standard. Men det var højst sandsynligt fordi tandremmen ikke sad helt korrekt. Så det blev fixet. Men fik ikke en rulning af det.

  • #10   14. jul 2013 Hehe hvordan er den chippet til 150hk? hvis den ikke har det? smiley hvis det var en univasal chip kunne jeg forstå det men eller måler man jo før og efter? smiley

  • #11   14. jul 2013 Fordi det plejer de at yde efter sådan en omgang

  • #12   14. jul 2013 hmm forstår ikke helt jeres måde og chippe på smiley er det en pd motor? kan du evt prøve og indstille åbning på dyserne

  • #13   14. jul 2013 Hvad forstår du ikke? Ja det er en pd motor. Den får det diesel den skal ha

  • #14   14. jul 2013 hvor er den målt henne? Det kan have mindst lige så meget at sige smiley

    Men ellers dyserens, kompressionstest og måle returen fra dyserne for at se den får brændstof nok. Det er jo brændstofmæssigt den skal have nok for at kunne lave effekten.


  • #15   14. jul 2013 Hos fredslund i Ribe, der er muligvis lidt upræcist hans felt pt da ikke er så gammelt og kalibreret men man kan også sagtens mærke den ik har de heste den burde når man kører i den

  • #16   14. jul 2013 Ja men man juster heller ikke hvor meget mængde den får der???? du justere bare hvor meget de åbner de skal jo hest være justeret ens smiley men man kan altså ikke sige den har fået en chip til 150 hk og den kun yder 127hk??? så er det jo en chip til 127hk smiley

  • #17   14. jul 2013 Hvad med ladetryk? Hvad kører den med?


  • #18   14. jul 2013 Emil, lad nu være med ordkløveri. Hvis der er lavet 100 standardbiler med den motor som laver i omegnen af det, kan jeg vel godt forvente at min får det samme.

    Jeg ved ikke hvad ladetryk er sat til


  • #19   14. jul 2013 Jeg tror ikke filen er problemet. Der må være en fejl ved bilen. Har toppen været skilt ad?


  • #20   14. jul 2013 nej

  • #21   14. jul 2013 man rør normalt ikke rigtig ved ladetrykker på diesel da det kommer helt af sig selv samtidig med man øger brændstofmængden. Så det er måske hævet 0,1-0,3 bar.

    Jeg tror dit problem ligger i hvordan standen på motoren var før indkøringen. Hvordan kører den i forhold til før? Jeg tænker det kunne måske være den har bukket en eller flere ventiler minimalt så de står lidt åbne og derved får du ikke det optimale ud af effekten. Hvis du har mulighed for at få lavet en kompressionstest kan du sammenholde med data på motoren og se om det er som det skal være. Er kompressionen helt i hampen har du fundet fejlen... desværre


  • #22   14. jul 2013 Den har hele tiden kørt 100% uden problemer. Kører som den skal. Den har fået en del power i 1. gear og self. let mere i resten af gearende men ikke noget overdrevet mærkbart. En alm 2.0Tdi 140hk er i hvert fald meget friskere.

  • #23   14. jul 2013 Ladetrykket er hævet 0.2 bar.
    Vi laver i landberg vel over 500 af denne motor om året og de smider aldrig under 145 hk og 330-340 Nm.
    Ergo måtte vi forvente at LowDogs motor smider omkring det samme.
    derfor kalder vi det en 145-150 hk chip.
    Vi har lavet logfiler af samtlige parametre og de er ok.
    Filen er tjekke frem og tilbage og fejler ikke noget.
    Så motoren har en fejl/tilstopning et sted så den ikke yder nok.
    Det hører med til historien at vi arbejdede på hele hele fredag aften men blev enige om at genoptage jagten på hk i næste uge.
    Bare lige så vi er enige om at LowDog ikke er blevet sendt hjem med et sølle resultat.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #24   14. jul 2013 Jeg har aldrig haft en 1.9 med dårlig kompression.
    Ladetrykket er ikke noget der kommer af sig selv.
    Det styrer vi under indkøringen.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #25   14. jul 2013 Søren, det kommer vel an på om det er med 16bit boks eller den gamle boks. Normalt stiger ladetrykket den smule du omtaler når den får mere sovs: Men det behøver vi ikke diskutere. Angående dårlig kompression har jeg nu set nogle stykker med både 2 bukkede ventiler og slidte ringe som eventuelt kunne tjekkes med Goller test. Jeg går ud fra i har givet den injector cleaner og at olie og gearolie er rimelig nyt?

  • #26   14. jul 2013 Gearolie osv er som sådan lige meget da feltet selv modregner den slags.
    Så vidt jeg ved styres ladetrykket da uanset om det er den ene eller den anden ECU.
    Ellers løber det jo løbsk.
    Dyserens er også lidt underordnet da den får diesel nok.

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #27   14. jul 2013 Feltet laver en teoretisk rullemodstand, tilbagløb eller hvad du vælger at kalde det så ja den er lidt ligegyldig. Jeg mener ikke du kan få lov at ændre ladetrykket elektronisk på en 8 bit boks. Men bliver egentlig lidt i tvivl nu da de begge kører med N75 ventil. Men hvis den får diesel nok virker det voldsomt mærkeligt at den ikke kan lave mere effekt. Men det må være en motorfejl et sted om det er en tilkokset udstødning, tilstoppet PCV, defekt ventil(er) eller andet er lidt svært at sige på stående fod

  • #28   14. jul 2013 N75 styrer ladetryk.
    Hvis man ikke skulle kunne få lov at ændre det.... Hva laver den så?

    Søren
    www.fredslunds.dk


  • #29   14. jul 2013 Er indsugningen renset? Hvad med at prøve diesel boost?

    Jeg ved disse type biler har en typisk begrænser på dette kobling og så glider den lidt.

    Hvor hurtig vil du skyde på den er fra 0-100?


Kommentér på:
1.9 TDi mangler heste efter chiptuning

Annonce