{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.253 visninger | Oprettet:

Højtryksrenser {{forumTopicSubject}}

Nu tager jeg chancen for at lyde totalt dum..
En højtryksrenser - er det blot en vandbeholder med indbygget kompressor der kan få tryk på?
Eller skal der være konstant forbindelse til vand fra den?
For man kan vel ikke bruge hovederne til foam-guns til en alm. kompressor med den lille beholder der bare er blandet og så kan bruge det til at få blæst ud med hjælp fra kompressoren..?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtryksrenser
  • #1   11. feb 2009 den skal have vand fra hanen... du kan sagtens nøjes med de små til 600-800 fra harald nyborg. Vi har haft to til 30000+ , men har solgt dem igen fordi, HVIS produkterne er gode nok har man ikke bruge for SÅ højt tryk.

    foam guns?? vil se et link!!! kender kun foam triggerspray fra meguiars og den er noget lort...


  • #2   11. feb 2009 Anders S
    Okay nogen der har præference med nilfisk eller karcher?
    Pros/Cons? Noget at tænke på?
    Prøv at se hvad de har her:
    http://www.cleanyourcar.co.uk/washing-and-drying/foam-pre-wash/cat_67.html


  • #3   11. feb 2009 de ejer hinanden de firmaer...

    den slags bruger vi ikke, vi har en højtrykssprøjte med et kraftigt sæbeprodukt, som dørfalse,hjulkasser fælge og motorrum får.
    derefter højtryksrenses de nævnte emner. derefter vaskes bilen med alm sæbe og varmt vand.


  • #4   11. feb 2009 The Beast Meister :

    - Jeg har en Kärcher K 6.85 som der er ganske fin til privat brug. Har ikke en foam-lance endnu, men bruger bare den kemitank, at der sidder på maskinen. Den er o.k., men skal have en foamlance næste gang, at jeg køber noget fra England. Tanken om "touchless wash" tiltaler mig meget.


    Anders S:
    - I England er det store hype lige pt. snowfoam og foamlances(skumspreder). For illustration:
    http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=99898

    Det bruges til, at opløse det skidt/snavs, at der sidder på bilens lak, således at det let kan fjernes - hvis det ikke allerede er fjernet. Hvis man ønsker, at bruge det som en del af vedligeholdelsen af sit køretøj, skal man selvfølgeligt finde et middel samt et blandingsforhold, at der ikke skader det voks/forsegling at man har på bilen.


    Venligst,

    Ebbe


  • #5   12. feb 2009 Og når man så spuler vandet af bagefter trækker man også sand og skidt med... smiley

    Svigerfar bruger også snowfoam og foamlance på hans A6'er, må da tage hatten af for det, for det virker sgu godt.


  • #6   12. feb 2009 Anders S
    Hvordan renser i så selve bilen og lakområder?
    Nu er i opmærksomme på at nogle undervognsbehandlingsprodukter kan have svagheder for disse, og kan påbegynde opløsning af sådan noget..
    Men hvis du ikke har hørt eller set det (skum) før så prøv at se på det for jeg synes virkelig det er noget brugbart.. Jeg vil ikke gå voldsomt i detaljer da det hurtigt fylder meget, men en meget skånsom måde at vaske på hvor du ikke risikere at køre grus/skidt og snavs rundt på lakken når du vasker den for det værste.. Jeg kan lige vende tilbage med lidt faks..

    Ebbe J
    Jeg kan se det er en Kärcher 201 Plus som måske ikke er ligeså kraftig, men der er indbygget rum til kemikalier.. Men det vel ikke noget man kan bruge til skumprodukt for det selv blander?
    Jeg ska ihvertfald ha en foamlance når jeg bestiller, for det også noget der tiltaler mig rigtigt meget.. Nu jeg alligevel er ved at købe ind med polermaskine og nye produkter etc. så kan jeg ligeså godt få dækket the-basics og få det gjort ordentligt så resultatet blir ordentligt fremover..!
    Men jeg lidt usikker på hvilken gun jeg skal have for nogen af dem giver meget tykt lækkert skum der bliver siddende lidt tid hvorimod andre bliver hurtigt noget kolapset der løber af lige med det samme..

    . I KILL YOU! .
    Ja foaming/pre-wash er sku smart.. For skidtet bliver løftet af, af skummet så det ikke beskadiger din lak eller andet.. Den indkapsler og isolerer skidtet væk fra lakken..


  • #7   12. feb 2009 Har netop set denne..
    Det da en okay pris er det ikke? Den er os sat ned..
    http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9823&Grp=&n=10
    Lagde også mærke til den har "C&C skumsprayer" så kunne da prøve den af for at se om det noget der dur..
    Arrghh for helved os! Har jo intet skum hjemme og ska ha det fra CYC, men ikke specielt fedt at få en ordre hjem med skum og ingen foamspray fordi jeg ska teste alto's og så virker det ikke ordentligt og jeg ska ha en hjem alligevel med ny transport..
    Der vel ikke steder herhjemme man kan købe sådan noget til rimelige priser?

    Ebbe J
    Du har vel ikke noget stående af foam? Det i dit album ligner ikke foam selvom der står det, men hvis du har ville jeg nok gerne købe en smule så keg kunne teste det af om det noget der dur.


  • #8   14. feb 2009 vi bruger en højtryks sprøjte sombilen sprøjtes med inden første afskylning og første vask
    altså

    1) Bilen sprøjtes ind med højtrykssprøjtekande(indenholder KRAFTIGT sæbe produkt).
    2)Bilen højtrykserenses
    3Bilen Får alm sæbe vand på sig trækker 2-5min
    4 bilen afrenses med højtryksrenser og MASSER af vand.


    Så er den HELT ren!!


  • #9   14. feb 2009 Snakkde med en af vores leverndøren omkring FOAM wash. Han fortalte at de produkter som han levere til os(det som vi bruger i højtrykssprøjte kanden) er designet så det IKKE skummer, men har de samme egenskaber. Derfor er der for os ingen ide´ i at bruge skum, da vi i princippet allerede "gør det"... Forskelle imellem det I gør og det vi gør er jo, somjeg ser det, at i "bygger" videre på den samme bil. VI nulstiller hvergang og skal starte fra bunden med at fjerne tjære flyverust insekter etc etc HVER gang med HVER ny bil.

    Vi bruger blandt andet noget syreprodukt til afrensning af flyverust, som IKKE skader lak eller lign..
    Det ville jeg aldrig bruge hver gang når jeg vaskede min egen bil, da det jo ikke vil være nødvendigt.

    Jeg er dog åben for den FOAM lance, men fandt ud af at vifaktisk har en harald nyborg klon, som vi brugte til at sprøjte sæbe på de biler vores andet firma havde inde til rustbeskyttelse(det firma har vi dog ikke længere), så jeg vil da lige prøve om jeg kan se nogen fordel ved FOAM i forhold til det vi allerede bruger.

    Som jeg skrev med Ebbe om en dag, selv om jeg arbejder professionelt med bilpleje, kunne det jo være sjovt hvis I kunne lærer mig et cowboy trick. Jeg kan jo ikke forvente at vores leverandøre altid er med på "SIDSTE NYT".




  • #10   14. feb 2009 The Beast Meister :

    - Jeg er ganske tilfreds med min Kärcher, men du skal op i de højere klasser før at de har metalpumpe osv. Idéen med at købe nogle i kärchers 6-serie var for mig, at der kunne sættes varmt vand til(og det gør jeg). Mange af dem holder til 40 grader eller derunder og jeg læser ofte, at folk har problemer med at sætte varmt vand til de mindre modeller(selv om vandet ikke overstiger de 40 grader). Min kan kapere 60 grader, og da jeg udelukkende bruger 25-35 grader varmt vand(vi har blandingsbatteri, således at jeg kan indstille graderne), burde den kunne overleve det, og den virker da også fremragende.

    På billedet hvor jeg skummer bilen ind, er den gamles bimmer og eftersom at den har et vokslag, at der skal holdes ved lige efter bedste evne brugte jeg i dette tilfælde noget CG Extreme Bodywash & Wax, da det er venligt imod voksen. CG Citrus Wash n' Gloss er også godt, men jeg erfarer at voksen holder mindre tid, når jeg vasker bilen i det, så hvis der er voks på bilen at jeg vasker, så bruger jeg førstnævnte.

    Det behøver ikke at være "snow foam" at du køber. F.eks. kan Meguiars Hyper Wash bruges, og det er hvad jeg har planer om, at prøve næste gang. Jeg har ikke noget snow foam nu, ellers kunne jeg fint sende dig en prøve.

    Anders S

    - Tvivler stærkt på, at lakken er helt ren før at den er blevet clay'et. Hvad hedder det middel, at I bruger?

    Idéen med at det skummer, er også at det hænger ved lakken og derved "arbejder" i længere tid.


    Venligst,

    Ebbe


  • #11   14. feb 2009 Anders S
    Som Ebbe så rigtigt siger så er skummet netop godt da det afviger fra normal shampoo ved det fjerner skidt og urenheder på en meget mere skånsom måde en traditionelt shampoo (selvom det skummer), hvilket foregår i en process og derfor bliver hængende lidt.. Derved opnåes ligeså en meget effektiv rengøring da der trænges ind alle steder hvorefter den skånsomt og sikkert fjerner de urenheder der er i overfladen..
    Derudover kunne jeg måske godt have min tvivl om jeres produkt vil fjerne skidtet så skånsomt som netop skummet gør samtidigt med det renser grundigt..
    Jeg vil ligeledes have tendens til at give Ebbe ret i at clay er nødvendig før overfladen er dybderenset og rigtigt ren, men igen.. Har hørt fortællinger om produkter der efterligner clay's egenskaber men i flydende form - hvilket jeg ikke ved om i eller jeres producent gør brug af, men tvivler på det ville være en del af en vask..
    Jeg holder mig ihvertfald til good-old-fashion-clay... smiley
    Når det er sagt skal jeg ikke udtale mig om jeres syreprodukt dybderengør eller opløser i dybden som clay kan, og siden jeg ikke kan udtale mig vil jeg udtale mig om hvad jeg ved rengør - nemlig clay. Men det må du jo vide bedre end mig hvordan jeres produkt er, eller ihvertfald have en mulighed for at finde ud af..

    På trods af i skal "nulstille" hver bil på ny hver gang og vi ikke skal, er der stadig et fælles mål omkring vask både for jer og "os".
    Nemlig rengøre bilen så skånsomt og effektivt som muligt uden at skabe mere arbejde for sig selv bagefter - nemlig ridser etc.
    Derfor vi snakker skum som kan hjælpe alle parter til det fælles mål.


  • #12   14. feb 2009 Ebbe J
    Jeg har faktisk stort set besluttet mig for nilfisken.. Læste mere inde på DW og kunne forstå der kan være komplikationer med fittings til Kärcher, hvilket nu dog skulle være læst alligevel med andre fittings vist.
    Det er ikke det der gjorde det, men alligevel lidt en bekymring man kunne have i sit baghoved selvom jeg tror Tim har styr på det og fået det løst.
    Men for mig synes jeg umiddelbart der er fordele og ulemper ved begge men valget er nok faldet på nilfisken alto.

    Det med vandet vil dog ikke være en bekymring for mig da vores vand altid kun er koldt, og bestemt ikke bliver varmere ved at lade det løbe. Desværre har jeg ikke muligheden ligesom dig for at bestemme temperaturen selv, da jeg ligesom dig gerne ville ha 30-35 grader da det skulle være det mest optimale og mest skånsomme for lakken.

    Jeg ved godt at andre produkter også kan skabe skummet - fx. CG MaxiSuds II skulle have samme gode egenskaber, men vil stadig gerne prøve en rigtigt snow foam og så det jo stadig muligt at iblande en anden shampoo hvis egenskaber man kan lide.
    Jeg har selv haft mine skepsis ved CG Citrus Wash n' Gloss da citrus-syren ville jeg mene ville være nedbrydende/beskadigende selvom det er deres CG Citrus Wash n' Clean (CYC sælger ikke denne) der skulle fjerne tidligere vokslag.
    Jeg tænkte nok du ikke have noget snow foam da jeg ikke syntes billedet gav indtryk af den "hinde" af skum andre producerer, men kunne ikke være sikker da dette måske kunne skyldes du ikke brugte foam-gun'en, så måtte spørge.
    Jeg har imellemtiden besluttet mig for at få en foamgun hjem sammen med noget rigtigt "snow foam" (self. pg neutral).

    PS. Din kommentar til Anders S er korrekt med skummet skal blive hængende, men blot for at få den rette forståelse af princippet så ifølge producenten er meningen ikke et tykt skum der bliver hængende en tid, men skal blive "plasket" hurtigt da den skal arbejde og ikke blot se smart ud..
    Eksempel på "plasket":
    http://img.photobucket.com/albums/v487/elliott954/Detailing/2009_0208Polishing0007.jpg
    Mange ønsker en kraftig og fyldig skum der bliver hængende nogen tid før den kolapser men ifølge producenten skal boblerne briste for at begynde rensninseffekten. Der er derfor intet ønske om at bevare boblerne (og dermed skummets struktur) da dette ikke rengør bilen - hvilket er formålet.

    Så "ja" det skal blive hængende men fortrinsvis hurtigt begynde at "plaske sammen" for at rengøre bilen og fjerne skidt/snavs effektivt og skånsomt...


  • #13   14. feb 2009 Til orintering..
    Eksempel på "ikke plasket" foam:
    http://i291.photobucket.com/albums/ll297/Jimm3hh/corolla/DSC06841fb.jpg
    Dette er dog ikke et meget slemt eksempel da dette er meget lidt tykt eller "klumpet" så at sige.. Lig specielt mærke til bagenden at det sidder fast og ikke løber ned af, hvilket er forkert da det ikke skal ligne noget fra en brandslukker..

    Eksempel på "plasket" skum:
    http://i291.photobucket.com/albums/ll297/Jimm3hh/corolla/DSC06842fb.jpg
    Her er boblerne endelig begyndt at briste/kolapse og gør hvad der er meningen, men dog til forskel at dette skulle være sket fra starten..


  • #14   14. feb 2009 The Beast Meister :

    - Jeg har skrevet med Tim ang. problemer med fittings og med de "nye" foamguns at han sælger på siden(de gamle der var problemer med sælger han vidst ikke længere), og skulle der ikke være noget galt. Så, jeg køber en ved Tim næste gang..

    - Har du CG Citrus Wash n' Gloss prøvet?


    Venligst,

    Ebbe


  • #15   15. feb 2009 Ebbe J
    Ja jeg ku se han skrev det var løst, men det heller ikke det eneste der gjorde jeg går efter nilfisken alto..
    Men jeg køber også ved Tim næste gang, både gun og foam.. Så kan jeg ta lidt med til vores detail-dag hvis det er så folk kan se virkningen af foam..
    Nej jeg har ikke prøvet CG Citrus Wash n' Gloss eller CG Citrus Wash n' Clean, men jeg får førstnævnte hjem nok med min næste/første ordre..
    Så blir det spændende hvad resultater jeg får ud af det.. Der kommer en længer smøre på DW om vognen og der blir også fulgt op på samme herine..


  • #16   15. feb 2009 Det middel vi sprøjter på hænger også på bilen, det løber ikke bare af....
    Bilen skal NATURLIGVIS have clay, som jeg skrev i et andet indlæg..
    MEN der er intet grus eller andet lort på bilen, og det er for mig det der er vigtigt inden den "alm."vask. Det jeg mener er forskellen mellem det I gør og det vi gør er nok tidsforbruget. Vi skal nå et højt niveau inden for visse tidsrammer for overhovedet at kunne tjene penge. Det har i nok ikke nøde. Når det er sagt tager en vask som oftes mellem ½-1 time.

    Det produkt vi sprøjter på er ganske rigtigt aggresivt, men ikke mere end at det kun er skidtet der får høvlene.. Der må i tro på mig, 1000 biler om året lyver trods alt ikke.

    Jeg har hygge lidt med min gamle sure vinter bil igår, og har lavet frontklappen og taget som jeg mener man bør lave det. Skal bare lige have lagt billedene ind så skal i se hvordan jeg gør det.

    Jeg forstår godt jeres tanker omkring skum, men kan blot sige at de professionelle produkter gør det sammen uden at skumme på samme måde.

    Som eksempel kan jeg fortælle at en af vore leverandøre havde solgt et sæbe blandingsanlæg med sæbe til en falck station. De gamle falck mænd var vand til at " sæbe SKAL SKUMME"... Så de måtte skrue HELT op for sæbe mix'en, hvilket medførte at de brugte MEGET!!! sæbe påkort tid... Sælgeren opdagede dette og fortalte at deres sæbe var designet så den kun skummede minimalt, man stadig blev på køretøjet. De skruede mix'en næsten helt ned og bilerne blive lige så rene uden flere ridser. Det jeg vil siger med dette er blot, at der er taget højde for vedhæftningsevnen i prof produkter. ellers var det jo også ligemeget at sprøjte prewash sæbe på et køretøj, hvis det altså bare løb af igen...


  • #17   15. feb 2009 Anders S

    - Jeg har på intet tidspunkt sagt, at det middel du bruger ikke gør hvad snow foam gør:) Jeg siger blot, at grunden til, at det skummer er, at det derved hænger ved i længere tid end hvis det er en sæbeblanding, at der ikke skummer. Samme resultat kan jo opnåes med et mere agressivt rengøringsmiddel over kortere tid, som det I anvender i jeres firma. Dog bruges Snow Foam en del af professionelle i udlandet(england/USA), så det er ikke 'bare' et forbrugerprodukt.

    - Nu kender jeg faktisk en falckmand, at der har fortalt mig, hvad de vasker biler i, på arbejdspladsen. De bruger noget, at der hedder "truck-rens", er det hvad, at I bruger? Det skulle fjerne næsten alt undtaget enkelte fastsiddende klumper og andet skidt, som kun clay kan fjerne..


    Venligst,

    Ebbe


  • #18   15. feb 2009 Nej det er det ikke. ARGHH kan ikke huske det rigtige navn, vi kalder det alt væk, for det er det som det gør. Det er jo så mange produkter der kan det samme, altså tage alt det grove inden vasken.

    Helt ok Ebbe jeg læste nok bare forkert.. bæve ikke fornærmet. Vil bare gerne gøre klart at vil gør vores yderste for ALTID at levere en prima kvalitet,. Men som jeg skrev i tidligere indlæg er jeg altid åben for nye metoder, hvorfor jeg kraftigt vil overveje at kigge mere på "FOAMING",


  • #19   15. feb 2009 Anders S
    Du kan nok indenfor fortrinsvis kort tid se eksempler på foaming fra både Ebbe og jeg, da vi begge skal have foam guns.
    Jeg tror ikke Ebbe ville have foam shampoo, men det skal jeg så der kommer self. billeder i den guide/gennemgang jeg er ved at lave..
    Så kan du evt. se lidt eksempler sådan, som måske kan hjælpe lidt.


  • #20   16. feb 2009 Beast... Glæder mig...

  • #21   22. feb 2009 Lige et lille ekstra spørgsmål. Hvis det er i orden smiley

    Kan det betale sig at købe en hedvands kompressor. Bare for at varme vandet lidt op?

    Kan se Karcher laver en lille model til 8500 kr.


  • #22   22. feb 2009 Selvfølig en højtryksrenser* smiley

  • #23   22. feb 2009 Getaway-in-Denmark .

    - Næh, køb en koldvandsrenser, at der kan sættes 60 grader varmt vand til, og ja - tilslut varmt vand:o) Det gør jeg.. Det bedste for lakken( i forhold til renseevne) er ca. 35 grader celsius..


    Venligst,

    Ebbe


  • #24   22. feb 2009 Den vil bare opbruge alt det varme vand alt for hurtig.

  • #25   22. feb 2009 Getaway-in-Denmark .

    - Du bor måske på landet? :o) Så kan det være en fordel med hedevandsrenser..

    Venligst,

    Ebbe


  • #26   22. feb 2009 glem en hedvand.. hvisprodukterne er gode nok kan koldt vand sagtens gøre jobbet.. men varmt vand til at vaske i er dog bedst....

  • #27   22. feb 2009 hedevands renser er klart best vis det er til prof brug for fedt så som petrolium mm opløses ved 75 grader samt vis man har e god grundrens og måske en syre rens til flyvryst og bremse slakker.Så er bilen super ren og let at poler ..men hobby er en lille renser fin og så en god grundrens ..

Kommentér på:
Højtryksrenser

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce