{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1.8 8v gti top
  • #1   2. feb 2012 16v top passer på 1,816v blokken . og 2,0 8v + 2,016v 1,8 og 1,6 8v passer den ikke på.

    og gti 8v har så vidt jeg lige husker dyserne i topstykket både den gamle model med K-jettronic og den nye model med digifant.



  • #2   2. feb 2012 1,8 gti 8v toppen passer på 1,6 bunden ja,
    og der er dysse huller i topstykket (lige over indsugningskanalerne)


  • #3   2. feb 2012 1,8 Toppen passer kun på Golf 2 og 3 1,6 blok forresten . den gamle 1,6er fra golf 1 passer den ikk på for øvrigt.

  • #4   2. feb 2012 ja se det noget lort at dysse hullerne sidder i topstykket da jeg ik skal bruge indsprøjtningen til noget...

  • #5   2. feb 2012 hvorfor er det du vil have gti toppen på??

  • #6   2. feb 2012 det gir vel højre ydelse?, og for ik at sku skifte hele motoren

  • #7   2. feb 2012 det er vist begrænset hvad du henter af ydelse ved kun at sætte den top på, uden at gøre andet.. så det vist nemmere bare at ligge GTI knasten i, selvom det også er meget begrænset hvad du mærker til det..

  • #8   2. feb 2012 ja ja men der kommer 4x40mm kaburatorere på

  • #9   2. feb 2012 Som jeg lige husker det er ventiler og kanaler samme størrelse i toppen på gti og ikk gti top. og forskellen dermed ligger i knast og at gti toppen ingen vandkanal har ud til indsugnings manifolden. og dyserne sidder i topstykket på gti ..

    men kan da huske forkert . da det 6 år siden jeg sidst har haft sådan 2 topstykker til sammenligning .

    men som sagt kan sku ikk huske det helt . måske andre har bedre hukommelse end mig


  • #10   2. feb 2012 jamen der er mange ting at tage højde for, hvad er max omdr. du regner med at køre på motoren??



  • #11   2. feb 2012 Gti kører desuden med andre stempler end den alm 1,6 / 1,8 motor. så du får ikk Gti effekt ud af en 1,6 uanset om du sætter nok så meget 40mm weber på. da den kører 9:1 i komp og gti 10:1.. og det sku da ikk meget mere arbejde i bytte hele motoren rundt. og nøjagtig lige så lovlig som skifte top... reelt koster det afgift på begge måder da det gir identitets skifte på motoren ...

  • #12   2. feb 2012 puha aner det ik hva da?

  • #13   2. feb 2012 ja der er ikke forskel på de "normale" gti toppe,
    dog hvis du tager PG toppen(g60) den har lidt større ventiler.
    og så er der gti toppene fra før 85' som også er med større ventiler, dog er det med mekaniske ventilløftere,(og kan klare flere omdr. hvis det er sådan en motor man vil bygge)


  • #14   2. feb 2012 ja ja det ik afgiften der er problemet.. heller ik derfor jeg kun ville bruge toppen, jeg spørg bar for at blive klogere og for at finde den bedste løsning ik andet!!


  • #15   2. feb 2012 Rene J.: præcis

  • #16   2. feb 2012
    den bedste løsning til hvad?? smiley
    så må du fortælle hvad det er du vil ende med, ellers er det jo lidt svært at hjælpe, da der jo er 1000 forskellige ting man kan..


  • #17   2. feb 2012 og jo der er noget mere arbejde i at skifte hele motoren rundt, da hele lednings nettet skal skiftes!! men det var nu os bare for at få nogle råd!!
    hvis man ik spørg så blir man heller ik klogere..


  • #18   2. feb 2012 til at få flere heste uden trykladning og uden at sku bygge hele bilen om!!!!!!

  • #19   2. feb 2012 Jamen du har helt ret i det lidt mere iarbejde i ledninger osv hvis du ska køre med sprøjt .. men da ikk hvis du vil køre webere .. men stadig er Gti motoren bedre bruge til tuning pga højere kompression og slaglængde end 1,6eren..

    havde helt sikkert smidt en Gti kværn i og så webere på den.. og brændstof pumpen kan du bare bruge den manuelle fra 1,6eren eller købe en pumpe beregnet til weber / karbu brug.

    de fåes ved biltema fx. men det jo bare min mening..


  • #20   2. feb 2012 okay jamen det var lige det jeg havde brug for at vide.. smiley

  • #21   2. feb 2012 hvis du vil lave en motor som kan tage mange omdr, så syntes jeg du skulle beholde 1,6 motoren, for det ville den være bedre til, og der er ikke så mange der gør det :o)

    men ellers så læg 1,8 motoren, tager ingen tid at skifte motoren rundt..


  • #22   2. feb 2012 Hvis du absolut vælger at vil beholde din 1,6 motor, så find stemplerne fra en 1,8 gti 8v (billigste løsning) eller køb nogle smedede. De har samme diameter - det er kun slaglængden 1,6 --> 1,8 har til forskel. Så er din kompression noget kun højere. Dertil kan du købe en smallere toppakning som hæver kompressionen yderligere. Dertil ville jeg vælge det gamle gti topstykke med mekaniske ventiler, som Casper også nævner lidt om længere oppe. Mht. dysehullerne, så kan man altså købe blændpropper og få dem lukket af, så det er dit mindste problem. Til sidst, så en god knast, god banan og en bearbejdning af toppen og så har du en 1,6 der nok skal yde på den gode side af de 100 hk.

  • #23   2. feb 2012 super tak for hjælpen smiley

  • #24   2. feb 2012 * Johannesen *: lige præcis, og der kan laves en yderst sjov og omdrejningsvillig motor på den måde, smiley

Kommentér på:
1.8 8v gti top

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce