{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.057 visninger | Oprettet:

Synsmand forkert på den? {{forumTopicSubject}}

Min gamle vogn fyldte 40 her i sidste weekend så i torsdags kørte vi den til syn.. den dumpede så på tærring og bremser.

der var lige en plet jeg havde overset på forbroen så han fik tæsket hul i den.

sagen er så den at han siger hele forbroen skal skiftes. hvilket jo er noget værre pis arbejde. men på nettet står der at man godt kan udbedere skaden, kan jeg så bare tage en udskrift med og vise ham når jeg har svejst hullet til? det opfylder alle de krav der står på færdselsstyrrelsens hjemmeside.. så der burde vel ikke være nogen ko på isen?

http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap08.pdf
på side 6

RR


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synsmand forkert på den?
  • #1   22. dec 2007 ikke hvis du kan lave så han ikke kan se det.... så plejer de ikke at sige noget...

  • #2   22. dec 2007 kan jeg sagtens.. men hvis han så vil til at bræe om at jeg ikke har skiftet hele broen som han sagde jeg skulle ville det jo være rart at kunne bevise at min rep. er fuldt lovlig.

  • #3   22. dec 2007 Du skal svejse kant til kant så han ik kan se det, så ku det jo bare være en anden du har sat på.

  • #4   22. dec 2007 Lav det så det er rigtig pænt og man ikke kan se det og kør til en anden synshal. Det plejer jeg at gøre uden problemer. Ellers få din kone til at køre den til syn. Det hjælper også gerne tit. smiley

  • #5   22. dec 2007 nogen af de synsfolk tager tingene hårdere end som så.... fordi er det et lille hul skader en rep ikke.... normalt kan folk lave det så det ikke ses.... jeg ville lave det og prøve lykken.... altid surt at skifte sådan en forbro....

  • #6   22. dec 2007 Når der står ordret på fstyr.dk: at den oprindelige styrke anses for genoprette når form og dimention er genskabt, uden at det er svejst under 20mm fra en anden svejsning eller et buk, så er det vel helt efter bogen...

  • #7   22. dec 2007 ja hvis du overholder det foreskrevne burde der ikke være problemer

  • #8   22. dec 2007 han var bare meget bestemt med at den skulle skiftes og ikke måtte svejses i..

  • #9   22. dec 2007 ja det er fordi nogen af dem ikke kan lide ældre biler.... der er mange der får en eller anden lang smøre om deres ældre biler.


  • #10   22. dec 2007 Tror ikke han var modstander af gamle biler.. han mente bestemt vi sku ud og ha' det lavet, så den kunne komme på vejen igen.. og han sagde da ikke noget til de hjemmelavede fjedderskåle...

  • #11   22. dec 2007 arhh okay så er han ikke.... men nogle er desværre... skal snart selv til syn med den lille grønne.... og den får sikkert også tæsk

  • #12   22. dec 2007 Omsyn den i en anden synshal efter at du har svejset den..

  • #13   22. dec 2007 jeg har nu og rep. små rusthuller i forbro og bagbroer uden problemer, også så synsmanden kunne se det... han kunne jo se det hele var pænt og ordentlig lavet, så det havde han ikke noget imod...

  • #14   22. dec 2007 hvis det er helt korrekt og han har slået hulv i en forbro eller bag bro hedder de nye regler at du gerne må lave den igen hvis det er fra svejsning til svejsning og i samme gods tykkelse vil sige du må ikke bare lappe forbroen om han kan se det eller ej enten skifte den eller svejese et nyt stykke i hvor der er slået hulv der svare til de gamle svejsninger..

  • #16   22. dec 2007 ...den fangede jg squ ikke helt morpheus??

    Takker Chris.. men det er lidt i den dyre ende. så ville den forbro koste 700kr mere end bilen gjorde.. hehe


  • #17   22. dec 2007 en forbro er zone A og den må du ikke svejse i ....

  • #18   22. dec 2007 RockabillyRedneck - du må ikke lappe et hul med at sætte en lille plads i din forbro men du må skifte hele pladedelen af den årsag at der er mulighed for at rasten af matrialet ved siden af hullet er tæret så meget at matrialet er for tyndt. og som morpheus . skriver hvis det er helt korrekt og han har slået hulv i en forbro eller bag bro hedder de nye regler at du gerne må lave den igen hvis det er fra svejsning til svejsning og i samme gods tykkelse vil sige du må ikke bare lappe forbroen om han kan se det eller ej enten skifte den eller svejese et nyt stykke i hvor der er slået hulv der svare til de gamle svejsninger..

    det er da nemt af forstå i visse zoner må du kun skifte hele pladedele som er det samme som at udbedre et hul. og det er af sikkerheds grunde. du kan jo rasiker at du lapper hullet og så matrialet er så skrøbeligt at det knækker lige ved siden at. så vil du måske bare pappe det hul også. og så igen det knægger lige ved siden af igen. så kan du blive veden tommelfinger regl siger at er der et reservedels nummer på en bestemt stump må du skifte den plade er der ikke reservedels nummer på det der er gået i stykker skifter man det hele.


  • #19   22. dec 2007 A-Smed (30) Claus S en forbro er Zone B

    -kan godt se hvis resten er rådden. men det er den jo ikke. der er en lille hylde på indersiden af broen. derfor er den tærret, resten har det fint.


  • #20   22. dec 2007 det jeg mener er at de regler der var engang som smeden også er inde på med zone a og b det gælder sku ikke mere alt må laves i følge reglerne.. det jeg mente længere oppe er at hvis eksempel fjedre skålen på forbroen er rustet af så må du ikke svejse et hjørne på skålen men du skal skifte hele skålen hvor den var svejst på sidst og det samme med eksempel bunde af en forbro hvis den er svejst sammen af flere stykker må du skifte det stykke der er rust i men kun de steder hvor den også var svejst fra fabrikken altså "hele" stykker..

  • #21   22. dec 2007 hvad så når broen er et helt stykke..?

  • #22   22. dec 2007 så må der ikke rep på dem

  • #23   22. dec 2007 Det skal vel også være sikkerhedsmæssigt korrekt?
    Hvis broen ellers er fin og pæn kan man godt reparere den, men det er ikke lovligt da den er i ét stykke, da det skal være fra original svejsning til original svejsning.

    Så hvorvidt om den kan laves eller bør udskiftes er op til resten af standen på forbroen. Men som tommelfinger regel må man ikke. Jeg kender dog ikke til de nye regler.

    Men jeg ville lave den hvis ellers broen er fin, men det er så næppe det eneste sted der er hul? De er ret tykke og tærer ikke i stykker på 14 dage, så bank selv efter alle steder og mærk om den er blød. Er den det bør den skiftes, er den fin og kun rusten et sted vil det være ok at svejse den, men stadig ikke lovligt.
    Djarnis


Kommentér på:
Synsmand forkert på den?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce