1.879 visninger
|
Oprettet:
Søger 3 aks. Euro 4/5 trækker {{forumTopicSubject}}
Ja, som overskrift siger, leder jeg efter en brugt euro 4/5 trækker. Så hvis i kender nogen der har noget til at stå, som trænger til at komme ud og køre, så sig til.
Volvo, Scania eller DAF og med ca. 2-300.000 km på tælleren. er nok ca. det jeg kigger efter. Gerne med hydraulik. og plads til en masse diesel.
Og i behøver ikke linke til dem der står ved forhandlere, for dem har jeg nok kigget på. i hvert fald dem der er på lastbilnettet og -basen.
okt 2004
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 3 Emner: 526 Svar: 3.894
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
http://www.dlu.dk/default.aspx?pageID=2&lang=da
dec 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 52 Svar: 257
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Finans Nord har en gammel af Niels Rasmussen's til at stå. R500 boogiebil fra 2006 med 390.000 på tælleren med 2 strenget hydraulik.
http://www.finansnord.dk/DK/Brugt_udstyr/Udstyrsdetaljer.aspx?Action=1&NewsId=1647&PID=6109
Faktisk er der en del fine biler der ovre fra.
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 8 Emner: 48 Svar: 316
http://www.dlu.dk/default.aspx?pageID=2&lang=da
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det gør du også ;-))
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
sep 2008
Følger: 15 Følgere: 13 Biler: 8 Emner: 48 Svar: 316
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 1.578
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Jamen kigger skam også på finansnords side, og der er også fine biler, men er jo jyde, så vil ikke betale for alt for meget gøjl og lir. Men lidt skal man vel have
Christian Nielsen A: Det er så nok den sidste bil der kommer til at stå mit navn på!!! Eller... jeg vil i hvert fald ikke køre i sådan en lortekasse mere end livsnødvendigt.
Peter: Ja, for den opfylder jo ovenikøbet de nye EEV krav, ikk???
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 1.578
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
aug 2003
Følger: 145 Følgere: 153 Biler: 8 Emner: 51 Svar: 922
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
aug 2003
Følger: 145 Følgere: 153 Biler: 8 Emner: 51 Svar: 922
sep 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 116 Svar: 1.877
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 215
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
My sport: Tak!
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 215
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jeg kom godt i tanke om, at EURO normen ikke var høj nok. My bad.
Og ja, det er sgu da den gamle Brøchner bil, kunne ikke komme i tanke om hvor jeg havde set den før.
Altså uanset, hvis du vælger en boogiebil og den skal bruges til at køre med 13,6 trailer, så må den helst ikke være længere end 2900/3000 i akselafstand og det er den der jo nok.
Der er ingen tvivl om, at en Twinsteer/Pusher er mere fleksibel, men sværere/dyrere at bygge op med ordentlig tank OG hydraulik, med mindre du vil ha hydraulikken hængende hende i bagenden!
Hvis du kan undvære hydraulikken eller har mod på selv at få det bygget på. så kan du da ringe og høre Rise om han har noget stående han vil sælge - Jeg aner ikke om han vil sælge noget af det, men der står da noget EURO 4 hjemme. Og så får du da størst mulig tank på sådan en twinsteer!
feb 2006
Følger: 67 Følgere: 64 Biler: 2 Emner: 310 Svar: 2.510
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Morten S: Hvis det bliver en mellemakselbil, vil jeg aller helst have h-tanken i bagenden. Men jeg ved ikke helt om det bliver noget lort med en boogietrækker og akseltryk. Den skal bruges primært til walkingfloor.
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Tja hvis du finder den rigtige boogiebil og den rigtige trailer, så bliver der jo ingen problemer med akseltrykket, men hvis du f.eks. kommer til at køre med en walking floor lejet ved PEMA der er bygget til en 2 akslet bil, så bliver det noget hø, både med foraksel tryk og boogietryk. Forakslen bliver for let og boogien for tung og så kører den af helvede til.
Er det derimod f.eks. en AMT walking floor hvor der er god plads i svanehalsen, så bliver der jo ingen problemer, eftersom du så kan få din skammel til at stå næsten hvor den skal uden at du kører skærme og alt muligt af hele tiden.
En mellemaksel bil er det letteste valg, den kan kombineres med flere ting uden de samme udfordringer. Du får heller ikke problemer med længden med en mellemakselbil, det gør du hvis du får en boogiebil der er f.eks. 3.200 i akselafstand, så er det et problem at overholde længden.
Er det en Scania bør den derfor være 2.900 og jeg mener Volvo kan klare det på en 3.020 mener jeg den hedder. Langt de fleste der er tilsalg er 3.100 eller 3.200 enten fordi de er købt til en tipper, eller fordi folk ikke ved bedre og fokuserer på plads mellem akslerne til opbygning.
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jamen hvis du selv skal ud og investere i en walking floor, så bør du helt klart tage en snak med Morten Tang der har AMT, han ved om nogen noget om det her med aksler og de udfordringer der er i det.
Når jeg nævnte PEMA var det mere for at skitsere, at hvis du skal ud og leje noget trailer værk eller en speditør skal gøre det for dig, så risikerer du hurtigere at få problemer. Skal du ud at købe selv, så er det jo lettere at få noget der passer til den bil man gerne vil have.
En skam det skal være en EURO 4/5, min gamle DAF jeg har på billedet her står ved Scania i Kolding og den er nok til at få til små penge og den har ikke kørt ret mange kilometer. Men sådan er det jo altid, det er svært at få det hele!
jan 2005
Følger: 26 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 428
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
Evt. iveco padborg har en stående opbygget med hydrolik helt ny.
feb 2004
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 95 Svar: 1.578
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Men skal huske på, at det let kan blive dyrt at købe billigt. Der er stadig en grund til, at det er Volvo og Scania der er mest solgt selvom de er dyrest i indkøb.
Og lige nu, bør der absolut være mulighed for at finde noget godt kram til fornuftige penge - Hvis ikke man kan det nu, så kommer man aldrig til at kunne!
feb 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 1.236
Men som før nævnt, så orker jeg ikke at skal holde på værksted i tide og især ikke i utide. Og da den nok kommer til at gå mest eksport, er jeg bare mest glad for at lortet bare kører uden problemer.
Selvfølgelig kan man også være uheldig med både alle andre mærker, selv Volvo og Scania. Men jeg synes bare ikke man hører så mange utilfredse ejere, og der kører trods alt flere af dem rundt end iveco. En DAF er heller ikke en bil der står som et særligt højt ønske, da jeg også synes der har været meget bøvl med mange af dem (i hvert fald 105'erne), men efter sigende, så skulle de være blevet noget bedre i de nyere modeller.
Men jeg må jo nok erkende jeg er mest volvo-mand, og jagten går nok mest efter en fh480, og dem er der jo da også nogle stykker af. Så nu må vi se. Jeg vil have ringet lidt rundt her senere når jeg en gang står op igen, og høre folk lidt ad.
Og ja jeg er squ også lidt kræsen. Det gør det heller ikke nemmere ;D
Men i skal i hvert fald have tak for alle input ind til videre, og håber stadig der kommer flere.
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.957
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 215
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Som jeg skrev længere oppe, så er lav indekøbspris ikke nødvendigvis det samme som et godt resultat. Men ellers er jeg da enig i dine betragtninger.
Som Morten selv er inde på, så hjælper det jo ikke, at ha' en billig bil med servicekontrakt osv. hvis den ofte går i stykker, det er jo dagene uden omsætning der gør rigtig ondt. - Det er i hvertfald min erfaring, efter at ha' bøvlet 1½ år med en mandagsbil der ustandseligt stod på værksted!
Der udover, så tror jeg som ikke at DAF er et decideret dårligt produkt, den er bare lidt outdated - Men den er til enhver tid at foretrække fremfor en Iveco. Jeg vil faktisk gå så langt som til at sige, at det meste er at foretrække fremfor en Iveco - Eller det er min holdning.
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hva er det for Iveco'er og hvad bliver de brugt til?
Min far nåede at slide 3 op da han var ved IAT og han blev aldrig imponeret af kvaliteten. Men du har da ret i, at det er ikke sådan at de bare rasler fra hinanden og så bare står og ikke kan køre - Det er langt oftere irriterende småting, men det ændrer jo ikke på, at bilen skal stå stille for at det kan fixes igen.
Men altså, det her med lastbilmærker, det er bare lidt et ømtåleligt emne, der er lige så mange holdninger og overbevisninger som der er chauffører - Så det er nok svært at blive enige allesammen. ;-))
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jeg er da grundlæggende enig i det du siger, men nu er sagen jo en anden når/hvis man skal ud og købe bil til sige selv.
Men det bliver Torben da glad for at høre, så slipper han for at købe en V8'er når du skal ha' ny bil. ;-))
Og ja heldigvis, at alle ikke er enige, det ville da blive noget så kedeligt!
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hmmmm ...... Står "S" for Søgaard?
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Sådan en FM'er med I-shift er dælme også en iorden bil - Især til sådan noget hjemmekørsel!
Jeg havde godt hørt, at han ikke drømmer om at købe V8'er til folkene. Gjorde han det, havde han nok haft nogen flere.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Ok .... Det var lige de eneste jeg kunne komme på med så mange Iveco'er der kører på de destinationer.
Jeg fulgtes med en rigtig bandit de havde ansat på min første spaniens tur - Ja jeg fulgtes med ham flere gange og det hele blev værre og sjovere for hvergang - Hans makker var nu heller ikke kedelig. LooooooooooL
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hvis man er vågen kl 03.30, så er det fordi man er på vej i seng. Man står sgutte op midt om natten frivilligt!
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
Man skal vælge det mærke man synes mest om hvis man selv skal køre i den.. alt andet ville da være dumt
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det ved jeg ikke lige, faktisk kan jeg stå op på alle tidspunkter, men jeg vil hellere stå senere op og så arbejde senere.
Da jeg kørte eksport for alvor, der prøvede jeg altid at få det til at passe med at køre til kl 22-24 stykker eller lidt senere og så holde mine 9 timer derfra. Jeg er eller har været udpræget B-menneske, det er dog ikke så galt mere.
Da jeg kørte Dania startede jeg tit ved 4 tiden - Det bliver bare aldrig min livret.
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
Morten S Hvad årstal startede du med at køre spanien??
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det var i 1994, I kørte Skaw-Trans dengang.
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Hvis jeg nu siger, at jeg blev hægtet på Nutter på første tur, så bør du nok vide, at så var man da igang. Lidt senere fik jeg så fornøjelsen af Toft, mener han havde en 143/470 dengang. Det var tider.
Nutter var afsted i en MAN i havde lejet med en helt ny trailer med Skaw logo på. Jeg glemmer det aldrig. Og som tidligere skrevet, så blev det bare værre for hvergang man rendte på ham. Total cool underholdning.
mar 2006
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 175
Men held og lykke med jagten! Der er nok og vælge imellem!!
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Det er sgu nogen banditter. Hold da helt fast. Så er der dømt ondt i maven af at grine!
Er nutter stadig på havnen i Hanstholm?
jun 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 14 Svar: 261
Søger 3 aks. Euro 4/5 trækker
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside