7.098 visninger
|
Oprettet:
selvstændig chauffør {{forumTopicSubject}}
som overskriften lyder, er der nogen herinde som er selvstændig chauffør, uden bil, men bare køre for vognmænd i en periode, og så over til en anden, ligesom en vikar bureau ?
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 101
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 70 Svar: 797
Ideen er egentlig god nok.. Er med på en lytter.. :o)
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 29
1 du skal have en vognmandstilladelse sikkerhed 150000,-kr. + vognmandsuddannelsen kursus = 25000,-kr.
2 Du skal have en tilladelse til at udleje chauffør sikkerhed 250000,-kr.
http://www.trm.dk/sw22279.asp se link.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 70 Svar: 797
Puha da.. men et eller andet sted godt nok.. så bliver markedet jo ikke overrendt af alt muligt rakkerpak..
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 101
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
nikolai L
Synes at du skal undersøge det nærmere, hvis det virkelig er noget du spekulere i... Der må være nogle der ved mere om det...
sep 2005
Følger: 72 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 154 Svar: 1.036
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 29
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 101
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 29
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 3.130
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 29
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 29
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 70 Svar: 797
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 101
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Vil man undgå det, ja så skal man være egentlig chauffør vikar og så er man tilbage i kravet om tilladelse. Der er ingen let vej til den løsning og faktisk er det for dårligt at nogen i systemet foreslår den slags.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 29
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Kan du ikke lige forklare mig hvad det er for penge statskassen tjener på, at gutten her følger reglerne og får en tilladelse.
Og så vil jeg gerne pointere, at jeg IKKE forsvarer reglerne, jeg fortæller hvordan de hænger sammen og hvilke faldgrunder der er. Jeg har selv kørt en del på regning tidligere, men det var inden der kom fokus på fænomenet. Der er jo en grund til, at vognmænd vil hyre en chauffør på regning og det er udelukkende for at spare.
Som chauffør på regning, er der ikke noget der hedder ferie og SH penge, der er heller ikke noget der hedder, sygepenge, sikkerhed i ansættelsen osv. Ligesom man heller ikke er dækket af den vognmands forsikring som man nu engang kører for. Som selvstændig erhvervsdrivende skal man selv sørge for den slags.
Jeg gentager, at en jobkonsulent overhovedet kan finde på at komme med sådan en ide er totalt rystende. De burde være inde i reglerne og er der områder de ikke ved noget om bør de undersøge det alternativt klappe kaje. Den her ide kan blive en vældig dyr omgang, såfremt man bliver opdaget.
Hvis man bliver ansat som afløser eller på løs timebasis, så skal man oprettes i vognmandens lønsystem med feriepenge osv. og så går hele fidusen fløjten.
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 101
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Jamen det kan sagtens lade sig gøre og det har været meget udbredt. Men som sagt er der krav om kursus og tilladelse og der udover kommer der muligt bøvl med SKAT.
Så det er en mulighed ja, men ikke uden risiko.
sep 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 42 Svar: 101
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
Nu forstår jeg hvad du mente... Nogen et eller andet sted må jo tjene på de kurser og tilladelser man skal have. Men jeg synes da at det er rart at vi får taget debatten. Der kan jo være andre derude der har fået lige så dårlig vejledning af en jobkonsulent, og hvis man kan få ørene i maskinen, så er det da helt klart noget der skal frarådes... Nu er jeg ikke selv inde i de regler, men hvis det virkelig forholder sig som I siger, at man skal have alle de kurser og flere hundrede tusinde på kontoen, så burde der måske ligefrem indgives en klage over den pågældende konsulent. Han/hun kan jo ødelægge folks liv med den slags rådgivning..
Nu ved jeg ikke hvor vidt det er lovligt eller ej, men jeg har da selv været registreret i JKS vikarbereau, er det så stadig ulovligt? Jeg blev godt nok aldrig sendt ud, men hvad nu hvis de havde fundet noget? Skal JKS så have vognmandstilladelse og kursus? For ellers var det måske en mulighed, at melde sig ind i et vikarbereau, og så reklamere lidt for vikarbereauet hos potentielle vognmænd... Jeg ved godt at det er lidt skidt for branchen, da rigtige fastansættelser vil være at foretrække, men måske det også kan redde nogle danske vognmænd, i form af at de kun skal betale for de timer der rent faktisk er noget at køre med... Men et fultidsjob som fastansat er altså vejen frem. Det er bare med at hænge i, og så søge med lys og lygte!
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 23 Svar: 2.568
Ja, selvfølgelig er der nogen der tjener på kurserne, nemlig de skoler der afholder dem. Tilladelserne er der ikke nogen der som sådan tjener penge på, så vidt jeg husker betaler man et gebyr for at få dem udstedt, akkurat som med nummerplader osv. De penge man skal have, for de 2 første tilladelser er det kr. 150.000 enten i egenkapital i form af kontanter, værdier i aktiver, eller som en bankgaranti, er der jo ingen der tjener på, det er udelukkende et krav til ens økonomi.
At du har været registreret ved JKS har ingen betydning for dig, men JKS skal så være godkendt til at leje chauffører ud og have tilladelse osv. Det er kun et krav til dig som person, hvis du gør det som selvstændig. Hvis du arbejder igennem f.eks. JKS, så er du jo lønnet af dem. Jeg kan sagtens følge dine tanker om det at reklamere lidt for muligheden hos især trængte vognmænd, jeg tror bare ikke det vinder indpas. Til gengæld er det meget brugt når vognmænd skal bruge en Beifahrer - Faktisk er der bureauer der lever af at levere netop det.
Men du har da ret i, at nogen burde klappe ham jobkonsulenten en kindhest, så de i deres system finder ud af, at det ikke er gangbart.
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
selvstændig chauffør
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside