{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  selvstændig chauffør
  • #1   9. feb 2010 da jeg går inde på noget aktivering, foreslog min jobkonsulent at blive selvstændig chauffør istedet for selvstændig vognmand..

  • #2   9. feb 2010
    Ideen er egentlig god nok.. Er med på en lytter.. :o)


  • #3   9. feb 2010 Ja det er rigtig men du skal bare huske at du:
    1 du skal have en vognmandstilladelse sikkerhed 150000,-kr. + vognmandsuddannelsen kursus = 25000,-kr.
    2 Du skal have en tilladelse til at udleje chauffør sikkerhed 250000,-kr.
    http://www.trm.dk/sw22279.asp se link.


  • #4   9. feb 2010
    Puha da.. men et eller andet sted godt nok.. så bliver markedet jo ikke overrendt af alt muligt rakkerpak..


  • #5   9. feb 2010 behøves man en vognmands tilladelse, hvis man bare er chauffør og bare vil udleje sig selv, når vognmændene har brug for det ?

  • #6   9. feb 2010 ja det skal du have da du kan lave en forretning ud af det og lejer dig ud kræver det en vognmandstiiladelse for at lave sit chauffør vikar.

  • #7   9. feb 2010 Det må kunne omgåes på en eller anden måde.... Hvis man nu bare lejer sig ud som arbejdsmand måske, men med kørekort til at køre C/CE... ?? Der må være en mulighed for at bøje den lovgivning...

    nikolai L

    Synes at du skal undersøge det nærmere, hvis det virkelig er noget du spekulere i... Der må være nogle der ved mere om det...


  • #8   9. feb 2010 så ring til jan møller, han har dansk vognmandskole. han ved hva der skal til, for han kan give dig det rigtige svar, det får du ikk her på bg..

  • #9   9. feb 2010 Jeg vil sige det sådan at hvis man prøver på at komme uden om de regler der er vedr. vikar skal man være klar på at hvis det går galt og man bliver taget koster det... har selv taget vogmandsuddanelsen hos Jan Møller for min skyld ingen alarm men du skal bare gøre op ed dig selv om hvor mange penge det vil koste hvis du taget af politiet for bøden er pæn stor.. men held og lykke mit råd vil være lad være men op til dig.

  • #10   9. feb 2010 Siger ikke at man skal snyde, men det er jo ikke ulovligt at leje sig ud som arbejdsmand.... De må også køre maskiner... Siger bare, at det kan være der er en gylden mellemvej. Men det er jo ikke sikkert at en "køreskole" lige vil fortælle det, for så tjener de ingen penge på det... smiley

  • #11   9. feb 2010 det må jeg lige have undersøgt nærmere, for og lige få at vide hva reglerne er på det punkt, jeg vil ikk ende med en bøde, hvis man ikk har fulgt reglerne, det er for mange penge og spilde smiley

  • #12   9. feb 2010 Hmm ved det ikke men der jo forskel på at være arbejdsmand og køre entreprenør maskiner også være chauffør på en lastbil... siger bare ma skal tænke sig om for går det galt med kørehviletid osv. får han bare en bøde der siger spar 2 og han kan jo miste hans køre kort + forsikringer osv. tror bare det er lige i den transportbrancen man skal lege på den måde det er jo kun til der en som bliver fyret der hvor de leje mandskab ind og han ringer til de forkerte folk og wupti så sidder han i saksen.. gør det rigtig og se det som indvistering også må han jo have flere vikar udlejet..

  • #13   9. feb 2010 Kan du ikke bare gøre det på den måde at du skifter vognmand hele tiden... Så du er ansat på en midltertidig ansættelseskontrakt... Der behøver du jo ikke engang være selvstændig da du jo er chauffør hele tiden.

  • #14   9. feb 2010 Jeg ved det ikke men med de bøder de giver ud nu om dage???? men fordelen for en vognmand eller andet erhverv er jo at hvis du købe din arbejds kraft via freelance arbejde skylder du dem jo ikke noget altså i dag og i morgen er der arbejde men ikke i overmorgen og så kan han jo trække fakturen fra i regnskabet og spare alle de omkostninger der nu er ved at have folk ansat. så jeg ved ikke hvad der rigtigt eller hvordan man kan bøje de regler andet ind man skal være sikker i sin sag for tror at bøden er stor. ved ikke om det er den samme straf som hvis du køre gods for fremmeregning og du ikke har en vognmandstilladelse..

  • #15   9. feb 2010 bare for en god ordens skyld så snakke vi vikar til lastbil ikke personbiler..???


  • #16   9. feb 2010 Må næsten være +3500kg

  • #17   9. feb 2010 jo det er til lastbiler smiley

  • #18   9. feb 2010 Og så er det værd at bemærke, at hvis man "bare" udlejer sig som arbejdsmand og det ender med at være til de samme kunder lang tid afgangen, så vil skattevæsenet sidestille det med er lønmodtagerforhold og så bliver det underkendt ved skattevæsenet,

    Vil man undgå det, ja så skal man være egentlig chauffør vikar og så er man tilbage i kravet om tilladelse. Der er ingen let vej til den løsning og faktisk er det for dårligt at nogen i systemet foreslår den slags.


  • #19   9. feb 2010 Morten S jeg vil give dig ret hele vejen igemmen og grunden til jeg gav mit svar her inde var fordi at jeg syntes ikke det ville være fedt at starte noget op også få en bøde eller andet og være nød til at lukke og måske med gæld.. så jeg forstår heller ikke at der nogen der heller vil bøje reglerne da om vi vil eller ej ramme det jo de chauffør som arbejder normalt..

  • #20   9. feb 2010 Det er meget muligt, men det hjælper også en abejdsløs. Det "rammer" en, men "redder" en. Og i dette tilfælde er det jo ham selv der er den ramte/arbejdsløse.... Og det at I mener at det er bedre at han betaler kassen for at blive vognmand med tilladelse, som han i bund og grund ikke skal bruge til noget, det giver jo kun penge i statskassen.. Han vil jo tjene penge, ikke bruge dem.... Hvad skal han me d en vognmandstilladelse? Vi må da gå ud fra at de vognmænd der vil leje ham har en tilladelse til det de nu engang ligger og kører med.... Jeg ved godt at det ikke er jer der laver reglerne, men i forsvarer dem...

  • #21   9. feb 2010 Men ellers er der vel andre muligheder, såsom at blive ansat som afløser eller ansat på timebasis...

  • #22   9. feb 2010 Thomas F

    Kan du ikke lige forklare mig hvad det er for penge statskassen tjener på, at gutten her følger reglerne og får en tilladelse.

    Og så vil jeg gerne pointere, at jeg IKKE forsvarer reglerne, jeg fortæller hvordan de hænger sammen og hvilke faldgrunder der er. Jeg har selv kørt en del på regning tidligere, men det var inden der kom fokus på fænomenet. Der er jo en grund til, at vognmænd vil hyre en chauffør på regning og det er udelukkende for at spare.

    Som chauffør på regning, er der ikke noget der hedder ferie og SH penge, der er heller ikke noget der hedder, sygepenge, sikkerhed i ansættelsen osv. Ligesom man heller ikke er dækket af den vognmands forsikring som man nu engang kører for. Som selvstændig erhvervsdrivende skal man selv sørge for den slags.

    Jeg gentager, at en jobkonsulent overhovedet kan finde på at komme med sådan en ide er totalt rystende. De burde være inde i reglerne og er der områder de ikke ved noget om bør de undersøge det alternativt klappe kaje. Den her ide kan blive en vældig dyr omgang, såfremt man bliver opdaget.

    Hvis man bliver ansat som afløser eller på løs timebasis, så skal man oprettes i vognmandens lønsystem med feriepenge osv. og så går hele fidusen fløjten.


  • #23   9. feb 2010 formålet med at jeg spurgte herinde, var at lufte muligheden, for det er ikk noget jeg har hørt om før, så sku bare lige have feedback på det, men kan høre at det ikke er en god ide, for jeg vil heller ikk bryde reglerne...

  • #24   9. feb 2010 Nikolai

    Jamen det kan sagtens lade sig gøre og det har været meget udbredt. Men som sagt er der krav om kursus og tilladelse og der udover kommer der muligt bøvl med SKAT.

    Så det er en mulighed ja, men ikke uden risiko.


  • #25   9. feb 2010 jeg tror bare, jeg vil fortsætte med at søge job som chauffør, og så vente med tage vognmands tilladelse til jeg bliver ældre og mere erfaren smiley

  • #26   9. feb 2010 Morten S

    Nu forstår jeg hvad du mente... Nogen et eller andet sted må jo tjene på de kurser og tilladelser man skal have. Men jeg synes da at det er rart at vi får taget debatten. Der kan jo være andre derude der har fået lige så dårlig vejledning af en jobkonsulent, og hvis man kan få ørene i maskinen, så er det da helt klart noget der skal frarådes... Nu er jeg ikke selv inde i de regler, men hvis det virkelig forholder sig som I siger, at man skal have alle de kurser og flere hundrede tusinde på kontoen, så burde der måske ligefrem indgives en klage over den pågældende konsulent. Han/hun kan jo ødelægge folks liv med den slags rådgivning..

    Nu ved jeg ikke hvor vidt det er lovligt eller ej, men jeg har da selv været registreret i JKS vikarbereau, er det så stadig ulovligt? Jeg blev godt nok aldrig sendt ud, men hvad nu hvis de havde fundet noget? Skal JKS så have vognmandstilladelse og kursus? For ellers var det måske en mulighed, at melde sig ind i et vikarbereau, og så reklamere lidt for vikarbereauet hos potentielle vognmænd... Jeg ved godt at det er lidt skidt for branchen, da rigtige fastansættelser vil være at foretrække, men måske det også kan redde nogle danske vognmænd, i form af at de kun skal betale for de timer der rent faktisk er noget at køre med... Men et fultidsjob som fastansat er altså vejen frem. Det er bare med at hænge i, og så søge med lys og lygte!


  • #27   10. feb 2010 Thomas F

    Ja, selvfølgelig er der nogen der tjener på kurserne, nemlig de skoler der afholder dem. Tilladelserne er der ikke nogen der som sådan tjener penge på, så vidt jeg husker betaler man et gebyr for at få dem udstedt, akkurat som med nummerplader osv. De penge man skal have, for de 2 første tilladelser er det kr. 150.000 enten i egenkapital i form af kontanter, værdier i aktiver, eller som en bankgaranti, er der jo ingen der tjener på, det er udelukkende et krav til ens økonomi.

    At du har været registreret ved JKS har ingen betydning for dig, men JKS skal så være godkendt til at leje chauffører ud og have tilladelse osv. Det er kun et krav til dig som person, hvis du gør det som selvstændig. Hvis du arbejder igennem f.eks. JKS, så er du jo lønnet af dem. Jeg kan sagtens følge dine tanker om det at reklamere lidt for muligheden hos især trængte vognmænd, jeg tror bare ikke det vinder indpas. Til gengæld er det meget brugt når vognmænd skal bruge en Beifahrer - Faktisk er der bureauer der lever af at levere netop det.

    Men du har da ret i, at nogen burde klappe ham jobkonsulenten en kindhest, så de i deres system finder ud af, at det ikke er gangbart.


  • #28   10. feb 2010 Ja. Det kan jo være en bjørnetjeneste af den anden verden man får, hvis man følger hans råd.

Kommentér på:
selvstændig chauffør

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce