{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.687 visninger | Oprettet:

undtagelser for køre hviletid... {{forumTopicSubject}}

nu har jeg forsøgt at søge... men jeg kan ikke finde det konkrete svar...

kan nogle hjælpe..

Er man fritaget for reglen om køre hviletid, når man kører asfalt ?

jeg mener ikke flydende asfaldt, men kører fra.. med "Rasp"... ??

Kan nogle hjælpe.. evt. sende et link??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undtagelser for køre hviletid...
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #1   28. jun 2010 Den gammel køre overflade behandling, hvor de ligger stem på vejene og de køre OUT på tachografen ved den slags arbejde og der er de i den grad fritaget for køre og hviltidsregler kan jeg se på hans timer.

    De biler som kører døde dyr for for Daka er også fritaget for de regler


  • #2   28. jun 2010 jeg kan finde flere steder hvor der står at kørsel med FLYDENDE asfald er fritaget.... det kan man så måske også forstå... det kan jo stivne....

    men gælder denne regel også for dem som kører fra rasperen?
    findes det på skrift nogle steder?
    eller er det bare en af "de der regler" som alle kender men ingen ved hvorfra??



  • #3   28. jun 2010 benny<< misforstå mig nu ikke.... men du kan se på hans skiver at de er fritaget for køre hviletid???

    jeg har også set skiver for 12 timer kørt på samme dag.... det gør det ikke mere lovligt af den grund...

    hvis du forstår hvad jeg mener ss



  • #4   28. jun 2010 nej det er der ikk kun lettere fordervede vare som fx døre dyr skrald og self sneplove og salt spredere

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #5   28. jun 2010 Sneplov og saltspreder er <b> ikke </b> fritaget for køre hviletidsregler

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #6   28. jun 2010 Futte de har fået besked på at tachografen skal stå på OUT når de ligger sten, det eneste tidspunkt de skal overholde køre hviletidsregler er når de flytter maskiner, skurevogn og den slags til et nyt sted

  • #7   28. jun 2010 Der har været meget debat omkring det rundt om i vognmands virksomhederne, og man kommer næsten altid til konklusionen at man IKKE er fritaget, man skal overholde reglerne, da dette ikke er "rep" af vejen, men omlægning, eller nylægning, det er i hvert fald sådan jeg har fået det fortalt, når de køre rundt på "vejholdet" og laver rep med sten udlægger, så køre de på "OUT" da dette er "rep" af vej, så er de fritaget....

  • #8   28. jun 2010 Daka er ikke 100 % fritaget - Det er kun hvis de fx skal holde pause på Skærup på vej til Hedensted, at de må fortsætte. Ellers skal de overholde køre/hviletiderne. Det fortalte 2 Niels Hansen chauffører mig uafhængigt af hinanden

  • #9   28. jun 2010 Ice TruckerBenny A: Vores lærer sagde ellers at man var fritaget for køre hviletid når man kørte sneplov eller saltspreder, man skulle bare huske at den skal stå på OUT.

  • #10   28. jun 2010 Man er da også fritaget når man kører sneplov/saltspreder? Der er bare nogle enkelte regler, der skal overholdes. Har du fx kørt hele dagen og bliver kaldt ud må du godt fortsætte, men har du kørt om natten med sneplov/saltspreder og skal ud og arbejde "normalt" om formiddagen - Det må du IKKE

  • #11   28. jun 2010 Du er undtaget køre hvile tiderne hvis du køre til udlægger. Det vil sige en asfald udlægger.

  • #12   29. jun 2010 du er kun frataget køre hviletid inden for asfalt hvis du køre veligeholdelse arbejde for staten eller de steder du har et tidsrum du skal overholde. vi sku søge om at køre uden regler til motorveje og lufthavne fx. køre vi asfalt til private eller kommuner så skal vi overholde reglerne, men de siger det er ok at køre direkte ud og læsse i maskinen og så skal vi holde pause inden vi køre efter næste læs.... og hva angår sne og salt så skal du overholde dit natte hvil hver gang. det vil sige 9 timer når du forlader bilen. sådan står der i vores papire fra ulla milling fra vejdirektoratet...

  • #13   29. jun 2010 futte, nu stivner asfalt ikk lige sådan, det er tit hvor vi stopper pga regn men lader læsset blive i til næste morgen og der er det stadig brugbart... men dtl har svaret på det hele..

  • #14   29. jun 2010 ja det fant jeg så også ud af...

    har fået svaret fra DTL...


  • #15   29. jun 2010 Er jeg helt galt på den eller er gælder Rådighedstiden/24 timers reglen ikke for ALLE. Altså max 13/15 timer på out og så 11/9 timers hvil?

  • #16   30. jun 2010 jo vi skal følge rådighedsreglen som alle andre

Kommentér på:
undtagelser for køre hviletid...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce