{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.616 visninger | Oprettet:

Tykkelse på toppakning? {{forumTopicSubject}}

Skal skifte plejllejer på en CA18DET snart og i den forbindelse skifter jeg også diverse andre ting.

Mit spørgsmål hertil er hvad tykkelse toppakning skal jeg vælge? den får en stål toppakning, indmaden i motoren er standard og den er hverken fræst eller lign.

Hvad vil være nødvendige forberedelser for at skifte til stål toppakning også? skal den planslibes eller lign?

Tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tykkelse på toppakning?
  • #1   17. dec 2013 Både top og bund skal være helt plane, de kan tjekkes med retskinde.

    Tykkelse kommer an på din anvendelse af motoren, dvs.; tryk, brændstof, tænding, kraftudledning, moment kontra heste osv.
    Hvis jeg ikke husker forkert er den originale 1,3mm


  • #2   17. dec 2013 altså kan få 1.2 eller 1.5.
    er det så ikke smartest med 1.5 hvis blokken og top også bliver planslebet?
    Ved godt det også gør noget ved kompression, men vil det være en stor forskel?


  • #3   17. dec 2013 Hvad motorstyring har den.. Ex chip?

  • #4   17. dec 2013 Standard motorstyring med stage 1 chip for nu.
    Måske en opgradering senere hen.
    Den skal gerne være klar til flere hk, men kører med en 200 for nu.


  • #5   17. dec 2013 Jeg vil til hver en tid vælge en std tykkelse eller en tyndere... så komp. er det samme eller højere = flere hk og bedre spool på turbo smiley
    Nu er det jo ikke 1986 længere, så jeg ville aldrig gå ned i komp smiley


  • #6   17. dec 2013 Så 1.2 ville være at foretrække medmindre jeg får fræst top og blok?
    Der skal planslibes både top og blok men det burde vel ikke gøre nogen forskel på tykkelsen?


  • #7   18. dec 2013 Min mening...
    Hvis du vil køre med chip som er indkørt med en given opsætning, så er det ikke smart at fortage endringer der fremmer motorbankning.

    Jeg er enig i at man med en moderne styring og en god indkøring kan køre med højere kompression. Men det skal være fordi at man bruger en moderne styring, ikke fordi vi skriver 2013.

    Stage 1, 2, 3, 4 er indkørt med standard tykkelse pakning hvis ikke andet bliver opgivet...

    Et godt tegn på at en ca18det har motorbanket er at plejlejer er gået... Resten på den motor er bum stærkt.
    Hvis den nu var født med dårlig top og bløde stempler, så havde holdningen været at den bare skulle køres rigtigt ind og at det var en tuningsfejl. Men når det er plejlejer der går så er det en dårlig motor, forstil dig trykket på et plejlejer når en cylinder præ-tænder 50" Btdc fordi et tændrør er 250" varmt. Uden at have undersøgt det vil jeg tro at trykket under en præ-tænding kan kommer op over 100 bar i cylinderen, flere gange trykket end under en normal forbrændingstakt.
    Så sent som idag kommer der en opsætning frem på FB med en motor der køre med en stage1 og en turbo der er beskrevet som t2871rs.. En klassisk stage 1, 2, 3 fejl. Og uden at være 100% sikker tror jeg at den kan køre så magert at den vil præ-tænde eller motorbanke voldsomt. Men da toppen på en ca motor er hysterisk godt olieafkølet og standard har gode stempler vil plejlejerne ret sikkert dø hurtigt og holdningen være at det er typisk for en Ca18det... Og det er jo desvære sant.

    Min holdning og den holdning som man oftere og oftere møder på forums er at en Ca18det bare skal have godt med tryk og en rigtig motorstyring, så holder både motor og gearkasse til rigtig mange prygl.

    Men vil du køre forprogrammeret Chip så hold dig 100% til opsætning og du vil få en motor der holder i mange år.



  • #8   19. dec 2013 hej drenge smiley

    som 1342 siger er det bedre at have lidt lavere end lidt for høj kompretion når du ikke har mulighed for at ændre på din tænding. hvis du får blok og top plante ville jeg bruge en 1,5mm pakning da du så igen vil være tæt på de org. 1,2mm toppakning hvis du trækker det bortslebne matriale fra.

    God aften


  • #9   19. dec 2013 Tak begge to.

    Jeg fandt et godt tilbud på en tomei toppakning og finder så ud af det er 85mm pakninger og ca'ere er 83 standard.
    Jeg troede faktisk de var 85 standard meeen sådan gik den ikke.

    Jeg vil helst have en standalone motorstyring på og regner med det bliver en sådan når pengene er til det og bilen skal på vejen.
    regner med opsætningen bliver noget ala standard indmad med forstærkede plejl bolte, acl plejl og hoved lejer, planslebet blok og top, mls toppakning, noget bedre manifold og ellers sådan noget småting.
    Vil helst have den er klar til at kunne smide 300 uden jeg skal af med toppen igen etc.


  • #10   19. dec 2013 Hvad pris har du fundet dem til?
    Hvad er din opsætning?
    Hvad problemer har du haft, og kender du årsagen?


  • #11   19. dec 2013 Motoren var vidst standard med en større turbo.
    er ikke helt sikker, får den idag.


  • #12   19. dec 2013 Måske man kunne gisne om årsagen til fejlen hvis man kendte opsætningen..

  • #13   19. dec 2013 Jep.
    Kigger lige på det.


Kommentér på:
Tykkelse på toppakning?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce