1.760 visninger
|
Oprettet:
Tilmeldt:
30. maj 2004 Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
ingen tryk efter turbo skift. {{forumTopicSubject}}
hey, jeg har lige monteret en 2871rs turbo istedet for gt2560r og nu laver den intet tryk.
nogen der har forslag til hva det kan være???
har justeret den som den anden, og det hjælper heller ikke, og har prøvet og justere på min boost controller.
har osse testet med launch control op til 6500omdr, og det kom der heller ikke tryk ved
er lidt på bar bund nu.
skal jeg evt modificere min hks actuator og sætte den på?
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.463
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvordan føles bilen, trækker den helt flat?
Hvor mange Hk. føles den at have?
Hvis ellers bilen køre rimeligt din manifold er tæt og der ikke er nogle der har stoppet udstødningen til med jeres national ret sauerkraut, så kan det kun være fordi din wastegate står piv åben.
Og selv med piv åben wastegate skulle du se lidt tryk.
Kan det tænkes at dit ladetryks ur ikke virker og din wastegate er en tybe der giver max 0.4-0.5 bar ?
Hmmm Ellers en lækker turbo der, hvad hedder den mere og hvor meget måtte du betale brugt?
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.463
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
føles vel til og ha maks 100hk eller sån. min 3,0 trækker meget bedre lige nu.
det hele er tæt og turbo´n/ wastegaten er iorden fik den tjekket ved westspeed inden montering.
den kørte ud i værkstedet 30min inden vi begyndte og skifte turbo, og der virkede alt.
ga 3kg brugt, med 2600km på bagen efter renovering.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
og evt sætte min hks actuator på fra den anden turbo.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Akslen drejer ikke frit rundt i turboen....
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du har ikke stoppet en klud ind et sted for støv eller noget....?
Du skriver at den ikke laver tryk, men kan du måle vacuum med dit ur.
Alså lige som normalt lige inden der kommer tryk.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nej har ingen klude i havde propper men dem har jeg til og ligge på bordet.
ja den laver ikke tryk, men vacum som den plejer, alt er som det plejer og være, bortset fra der ikke kommer tryk, det er det jeg sys der er mærkeligt.
ikke engang 0,1bar kan den præstere
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
dec 2006
Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 1.225
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
tjekker osse om den drejer rundt, når jeg kommer hjem, men skulle være mærkeligt hvis den ikke gør mere, for det var det sidste jeg tjekkde, inden det hele blev samlet nemlig.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
= Derfor tror jeg ikke at det er styring af wastegate mm. der er galt.
En større utæthed mellem turbo og indsugning vil måske kunne få din motor til at gå i tomgang og køre med 10-15% åbning på spjældet da jeg er ret sikker på at motor styringen ikke bruger din luft måler ved let belastning.
Ved normal kørsel vil billen ikke kunne køre rundt lige som du skriver din gør.
På racerbiler eller fabriksbiler Kan man holde Hk. nede ved at lave indsugningen til turboen mindre
(har du en blød slange slange der kan klappe sammen på
indsugningen)
Man kan også lave flowert mindre i udstødningen.....
Men vel helt utænkeligt at der skulle være kommet noget ned i udstødningen der kan stoppe uden at brænde op.
Ring til westspeed for at trække dem med ind i fejlfindingen så tidligt som muligt.
For så kan du altid sige at du har fuldt deres råd.
Bare sig at du lige varmed bilen op i tomgang og kørte en kort tur hvor efter at du satte den ind.......
Det kan godt give lidt rabat ved rep.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
hmm hvis den skal rep. så køber jeg sku en t3-t4 og laver min manifold om til t3. kan vist bedre svare sig, men nu må vi se.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Det kan selvfølgelig give lidt modtryk i manifolden
Men så længe du ikke er tvunget til stort overlap fordi du køre med knaster med lang duration så skulle det være for tidligt ladetryk.
Hvis du skal ud og købe en ny turbo og lave din manifold om og få et dårliger opsæt.
Hvorfor så ikke tage det store skridt med twin scroll manifold og turbo.
Faktisk kan Twin scroll turboer fås meget billigt brugt ex. Holset HX35 som du ikke kan slide op......
Du må da der over på vestkysten kunne finde en der kan brænde en lav volume sortjern twin scroll manifold sammen......
Og så er det ud og samle flasker til nye dæk.
Hvad siger westspeed.......?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
bo mener at der er en utæt hed i systemet et sted, og at actuator måske heller ikke duer.
så det er hjem og fejl finde når jeg får fri.
det er bare mega træls....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men skriv mere når du ved noget....
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
kommer update senere
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
nokkede lidt med den, meget blidt og så var der noget der faldt ned i udstødningen, og har test kørt, og det spiller bare
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvor meget lader den nu og hvordan føles den i forhold til den gamle turbo?
Syntes også at det er lidt vildt at du har kunne lade 1.5 bar med en 2560 turbo, du måler helt sikkert trykket før spjældet....
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
den kommer lidt, eller faktisk noget senere, men den trækker på en anden måde, syntes der er noget mere gang i den. 2560 lavede osse 1,2 bar allerede ved 3100omdr.
kunne da lave 2,0bar med den 2560 turbo, det var den sat til på højt boost før.
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Tryk er ikke et mål i sig selv, mere et tal for modstand.
Der er noget galt et sted...
Tager jeg fejl hvis jeg siger at en sr20 laver ca 300HK med 1.1 bar i planum?
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
min laver 306 v 0,9bar med 2560
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men 2 bar er kan den nok ikke lave.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
ingen tryk efter turbo skift.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside