10.267 visninger
|
Oprettet:
launch control {{forumTopicSubject}}
Hvordan fungere det og hvad kræves der ? har aldrig rodet med sådan noget før, så er lidt på bar bund
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.463
http://www.youtube.com/watch?v=4nzu0F-gIj4
har jeg fejl så ret mig venlist..
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.463
http://www.youtube.com/watch?v=uFGrvMZoIek
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Du har en kontakt et sted (ex. på koblingen) der gør at når denne er aktiveret kan motoren kun tage ex. 4000Rpm selv om du har din speeder helt i bund.
Det gøres ved at en styring fjerner nogle tændinger så uforbrændt bensin og luft bliver sendt vidrer ud i manifolden hvor den eksplodere og holder gang i turboen = ladetryk ved lave rpm. .
En lidt bedre styring kan forsinke tændingen ex. 20-40 grader så du stadigvæk har tænding i cylindren men langt det meste energi går ud i manifolden.
Anti lag virker lidt på samme måde og kan også aktiveres af en kontakt på koblingen.
Forskellen er at der sider en ventil der leder luft uden om spjældet så når du ex. kun træder koblingen ned åbner denne ventil og leder luft ind i plenum og motoren som tager ex. 5000rpm med en forsinket tænding som holder ladetrykket oppe på ex 0.5 bar.
Nu kan du så roligt slippe din kobling og give fuldgas fra 5000 rpm. og et ladetryk på 0.5.
Næste gang du skifter gear helt normalt med sluppet gas pedal åbner ventilen og trækker tænding så du holder ladetryk og rpm.
Det siges at du ved start ikke har brug for så meget ladetryk,måske kun 0.3 bar for at det hele ikke skal gå op i hjulspind.
Her er det noget mere blidt og roligt med et Anti lag system der bare lukker nok luft ind til 3-4k Rpm og 0.3 bar i ladetryk.
IDet hele bliver styret ved at tændingen bliver trukket tilbage til et sted hvor den kun lige kan holde motoren oppe på 3-4k.
Du slipper på denne måde fra at pladre en masse uforbrændt bensin og luft ud i manifolden og turboen.
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.463
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 133 Svar: 1.463
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 9 Emner: 263 Svar: 498
Det var satme et svar man kunne bruge til noget ! Hvordan montere man sådan et system, eller kører det over motor styringen eller hvordan ? her snakker jeg om launch kontrol og ikke anti lag.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 9 Emner: 263 Svar: 498
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Men hvorfor ikke så bare betale for en rigtig motorstyring.....
Den kan det hele og meget meget mere til.....
De kan give dig 100% kontrol over din motor på en meget mere sikker måde......
En motor har ikke endret sig ret meget de sidste år.....
Men hvorfor laver en 2.0 liters motor så 20 År efter næsten dobbelt så mange Hk. og køre meget længer på en liter Bensin.....
Se på den Pc. du sidder med og sammenlign den med en Pc fra 1990........ Ikke kun hvad den kan men også hvad prisen er....
Du kan i dag få en fult programmerbar motorstyring der kan alt, og som hele tiden får flere muligheder opdateret over nettet fuldt udbygget fra 7000 og op efter....
Sådan en styring ser alt og kan næsten alt....
The more you know the faster you go.......
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 9 Emner: 263 Svar: 498
Jeg har en HKS gold styreboks til de 25 lange monteret på min anden silvia. så den burde kunne gøre det ? Det der blot kræves, er det en motor styrring der kan forskyde tændingen ?
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 9 Emner: 263 Svar: 498
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Ok... så lad os undersøge mulighederne.
Du skal først vælge en tuner du stoler på og som du vil bruge....
Hvor bor du?
Hvad har du af penge at bruge på en styring med alt.?
maj 2008
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 9 Emner: 263 Svar: 498
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Og hvis du så endre noget kan du selv eller en anden ændre mappet en smule på en lille køretur.....
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
http://www.racezone.dk/webshop/product_info.php?cPath=30_79&products_id=213
Han kan få din bil ud og køre for måske 10000 kr....... INDKØRT så den bare spiller...
Og så er der virkelig styr på hvad der sker i motoren....
Og hvis du så vil have en anden turbo på eller noget andet knald så tror jeg at han kan tilpasse mappet på 30min.....
Og hvis du så vil have Anti lag mm. så smider du en ledning i styringen og forbinder til en kontakt fra biltema, tilslutter din PC. og indstiller RPM mm.
Kom nu ind i år 2011......
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 10 Emner: 124 Svar: 3.168
Hvorfor lige Nistune ?
Det er jo faktisk bare en pogramerbar chip.
Og du skal jo bruge en "Wideband Lambda/blandingsmåler" så du kan se hvad du laver.....
Og en EGT. måler kunne jo også være lækker at have.....
Og denne tråd handler om "launch control" den mulighed har du heller ikke.....
Og du har stadigvæk LMM til at sidde i indsugningen.....
Jeg kan ikke tro at du har talt med Daniel om dit valg....
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.270
Hvis der ønskes funktioner som anti lag og launch control, skal man helt sikkert skaffe sig en programmerbar styreboks(IKKE programmerbar chip).
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
kører selv med det, og er godt tilfreds med det.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
hvis jeg have frit valg på alle hylder, uden at få den økonomiske hammer i hovedet, ville jeg nok osse vælge en god motorstyrring istedet/med launch indbygget.
launch control
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside