{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  launch control
  • #1   27. feb 2011 det er ren computer styring der gør at feks du har en opstart med feks max omdrejning 3000 dvs du opstarter blidt op selvom du knalder speederen i bund for at undgå eller mindst mulig hjulespind , så sørger systemet for resten og fyrer den max af...

    http://www.youtube.com/watch?v=4nzu0F-gIj4

    har jeg fejl så ret mig venlist..


  • #2   27. feb 2011 læg mærke til deres opstart..

    http://www.youtube.com/watch?v=uFGrvMZoIek


  • #3   27. feb 2011 launch control:
    Du har en kontakt et sted (ex. på koblingen) der gør at når denne er aktiveret kan motoren kun tage ex. 4000Rpm selv om du har din speeder helt i bund.
    Det gøres ved at en styring fjerner nogle tændinger så uforbrændt bensin og luft bliver sendt vidrer ud i manifolden hvor den eksplodere og holder gang i turboen = ladetryk ved lave rpm. .
    En lidt bedre styring kan forsinke tændingen ex. 20-40 grader så du stadigvæk har tænding i cylindren men langt det meste energi går ud i manifolden.

    Anti lag virker lidt på samme måde og kan også aktiveres af en kontakt på koblingen.
    Forskellen er at der sider en ventil der leder luft uden om spjældet så når du ex. kun træder koblingen ned åbner denne ventil og leder luft ind i plenum og motoren som tager ex. 5000rpm med en forsinket tænding som holder ladetrykket oppe på ex 0.5 bar.
    Nu kan du så roligt slippe din kobling og give fuldgas fra 5000 rpm. og et ladetryk på 0.5.
    Næste gang du skifter gear helt normalt med sluppet gas pedal åbner ventilen og trækker tænding så du holder ladetryk og rpm.

    Det siges at du ved start ikke har brug for så meget ladetryk,måske kun 0.3 bar for at det hele ikke skal gå op i hjulspind.
    Her er det noget mere blidt og roligt med et Anti lag system der bare lukker nok luft ind til 3-4k Rpm og 0.3 bar i ladetryk.
    IDet hele bliver styret ved at tændingen bliver trukket tilbage til et sted hvor den kun lige kan holde motoren oppe på 3-4k.
    Du slipper på denne måde fra at pladre en masse uforbrændt bensin og luft ud i manifolden og turboen.





  • #4   27. feb 2011 1342.. din nørd smiley

  • #5   27. feb 2011 jeg glæder mig til at se den vogn du går roder med, einstein..

  • #6   27. feb 2011 1342 F
    Det var satme et svar man kunne bruge til noget ! Hvordan montere man sådan et system, eller kører det over motor styringen eller hvordan ? her snakker jeg om launch kontrol og ikke anti lag.


  • #8   27. feb 2011 jamen kan man ikke købe et sæt fra en fabrikat ?

  • #10   27. feb 2011 Jo det kan du sikkert, og du kan sikkert også få nogle til at gøre det for dig......
    Men hvorfor ikke så bare betale for en rigtig motorstyring.....
    Den kan det hele og meget meget mere til.....

    De kan give dig 100% kontrol over din motor på en meget mere sikker måde......

    En motor har ikke endret sig ret meget de sidste år.....
    Men hvorfor laver en 2.0 liters motor så 20 År efter næsten dobbelt så mange Hk. og køre meget længer på en liter Bensin.....

    Se på den Pc. du sidder med og sammenlign den med en Pc fra 1990........ Ikke kun hvad den kan men også hvad prisen er....

    Du kan i dag få en fult programmerbar motorstyring der kan alt, og som hele tiden får flere muligheder opdateret over nettet fuldt udbygget fra 7000 og op efter....
    Sådan en styring ser alt og kan næsten alt....

    The more you know the faster you go.......


  • #12   27. feb 2011 1234f
    Jeg har en HKS gold styreboks til de 25 lange monteret på min anden silvia. så den burde kunne gøre det ? Det der blot kræves, er det en motor styrring der kan forskyde tændingen ?


  • #13   27. feb 2011 Jeg ved ikke hvor jeg skal starte......


  • #14   27. feb 2011 kan du anbefale et godt mærke som laver launch control ?

  • #15   27. feb 2011 Kasper B

    Ok... så lad os undersøge mulighederne.
    Du skal først vælge en tuner du stoler på og som du vil bruge....

    Hvor bor du?
    Hvad har du af penge at bruge på en styring med alt.?


  • #16   27. feb 2011 Jamen det skal ikke laves nu, men indenfor den nærmeste fremtid. Jeg bor i østjylland nær vejle. En tuner ? en hks evc eller motorstyring eller hvad ?

  • #17   27. feb 2011 Det jeg mener er at det er het vanvitigt at bruge penge på Anti lag eller launch control når du kan få en top motorstyring monteret og indkørt med mulighed for alle de her sjove ting få 10 eller 11Kg.
    Og hvis du så endre noget kan du selv eller en anden ændre mappet en smule på en lille køretur.....



  • #18   27. feb 2011 Prøv at se her....
    http://www.racezone.dk/webshop/product_info.php?cPath=30_79&products_id=213

    Han kan få din bil ud og køre for måske 10000 kr....... INDKØRT så den bare spiller...
    Og så er der virkelig styr på hvad der sker i motoren....
    Og hvis du så vil have en anden turbo på eller noget andet knald så tror jeg at han kan tilpasse mappet på 30min.....

    Og hvis du så vil have Anti lag mm. så smider du en ledning i styringen og forbinder til en kontakt fra biltema, tilslutter din PC. og indstiller RPM mm.
    Kom nu ind i år 2011......



  • #19   27. feb 2011 der er ikke launch control i nistune..... men der er en der har lavet en ny firmware som sammen med nistune kan lave launch men kun på sr20det

  • #21   27. feb 2011 * Struve *
    Hvorfor lige Nistune ?
    Det er jo faktisk bare en pogramerbar chip.

    Og du skal jo bruge en "Wideband Lambda/blandingsmåler" så du kan se hvad du laver.....

    Og en EGT. måler kunne jo også være lækker at have.....

    Og denne tråd handler om "launch control" den mulighed har du heller ikke.....

    Og du har stadigvæk LMM til at sidde i indsugningen.....

    Jeg kan ikke tro at du har talt med Daniel om dit valg....


  • #23   28. feb 2011 Helt enig med 1342 F: The more you know the faster you go.......
    Hvis der ønskes funktioner som anti lag og launch control, skal man helt sikkert skaffe sig en programmerbar styreboks(IKKE programmerbar chip).


  • #24   28. feb 2011 hva med Bee-R Rev Limiter launch-control

  • #26   28. feb 2011 Bee-R Rev Limiter kan du justere så det passer til dig, og så den ikke står og knalder og skyder igennem turbo/udstødning.
    kører selv med det, og er godt tilfreds med det.


  • #27   28. feb 2011 jeg troede Bee-R var maskingevær til nissan??? det er da derfor man montere det. smiley

    hvis jeg have frit valg på alle hylder, uden at få den økonomiske hammer i hovedet, ville jeg nok osse vælge en god motorstyrring istedet/med launch indbygget.


Kommentér på:
launch control

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce