{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

Endelig... (; 2JZ-GTE {{forumTopicSubject}}

Endelig kom jeg ud at køre i supraen.. Jeg fik samlet færdig i dag efter den ødelagte motor blev lavet... Det var kanon, alt ser ud til at virke optimalt, ingen mislyde eller noget...

Jeg fik cruiset en tur på ca 10 km, meget stille og roligt og uden tryk.. men opdager så min olie temperatur er meget høj, 150 grader... Jeg ved sensoren passer da jeg har brugt den som vandtemperatur før og da passede den meget godt.

Jeg er så bare i tvivl om min pladsering af sensoren, den er monteret i blokken med et Tstykke sammen med olie tryk sonsoren.. Disse to er så monteret istedet for oliesmøring til turbo nr 2...

Jeg køre også med en oliekøler hvor der er en 80 graders termostat i sandwitchén..

Her er et par link til nogle billeder:

http://www.gratisimage.dk/image-188F_4C1BCF93.jpg

http://www.gratisimage.dk/image-91E6_4C1BCF93.jpg

http://www.gratisimage.dk/image-9127_4C1BCF93.jpg

Det er vel ikke normalt at temperaturen bliver så høj...??? Men kan det være fordi at sensoren ikke sidder et sted hvor der er flow..???


Takker


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endelig... (; 2JZ-GTE
  • #1   18. jun 2010 En ting er sikkert, hvis Olien faktisk har været oppe på 150 grader er der noget HELT galt i motoren og du skal ikke køre en meter før det er ordnet.

    Når det er sagt tvivler jeg på at det er tilfældet. Jeg kan af dine billeder ikke helt gennemskue hvordan sensoren sidder, men kunne det tænkes at sensoren samler varme op fra blokken og dermed viser alt for højt?


  • #2   18. jun 2010 Er der en oliekanal der hvor det er sat i? Det ser lidt mærkelidt ud der hvor det sidder. Virker din olietryk måler? Tyder lidt på deter temp på blokken den måler. Jeg plejer at sidde den i oliefilterkonsol også lige før oliekøler så man ved hva temp olien er før den bliver kølet ned.

  • #3   19. jun 2010 Olietrykket er helt fint... Det var også min første tanke at det er varme fra blokken... Man kan jo sige at det olie der er i t-stykket står stille hele tiden og derved bare bliver varmere og varmere..???

    Hvis i ser første billede er det olie temp sensoren der er skruet i røven af t stykket, faktisk ind i t-stykket, den med den hvide ledning...
    Den hvor den sorte ledning er på er en fabriksny tryk sensor...


    Jeg blev jo meget nervøs, så jeg skyndte mig ud for at mærke oliekølerenog den var da varm, men slet ikke 150grader..????


  • #4   19. jun 2010 Tror bare du skal prøve at flytte din olietemp. Men kan se der ikke er udtag i din olieadapter til det. Så ville jeg købe en der var 2 udgange i + plads til oliekøler.

  • #5   19. jun 2010 Ja, tror også jeg skal have flyttet sensoren... Jeg har været ude og køre hele dagen i dag, og der var intet galt... Fuck det er fedt efter knap 1 års arbejde med det hele..!!!



  • #6   19. jun 2010 har ikke læst hele tråden : men olie tehp. skal sidde i bundkart ( sumpen ) ellers kan du ikke regne det .. man kan sige at det er den stillestående returolie.

    kenneth


  • #8   21. jun 2010 Takker, det vil jeg få lavet ved næste olie skift...



  • #9   23. jun 2010 Hej Gybsen.

    Uanset hvor du placere din sensor skal den ikk kunne måle temp. på 150 grader.

    Motorblokken bliver jo ikke meget varmere end din vandtemp..( det er jo vandet i blokken som køler din motorblok).endvidere er olien også kølet igennem din standard oliekøler som sidder ved oliefilteret, så hvis du faktisk måler 150 grader, så har du helt sikkert en problem..
    Og skal tjekke motoren igennem..

    Mvh.
    Peter


  • #11   24. jun 2010 Føleren er oprindeligt til olie, men brugte den til vand i en kort periode... Jeg har fjernet std oliekøler men monteret en extern...

    Føleren sidder lige under udst. manifold og ca 20mm "væk" fra selve olie kanalen... "kan ses på billederne, lidt svært at forklare"

    Men jeg så den anden dag da jeg kørte at viseren lige faldt til 120 grader og så op igen, så der er nok noget med det billig ur...

    Men i morgen prøver jeg at måle den udvendige temperatur på oliekøleren med en laser måler... Så burde det kunne give en indikation af den reelle temperatur...


  • #12   25. jun 2010 så fik jeg varmet bilen op igen.. Da uret sagde 150 grader målte jeg temperaturen på oliekøleren... Den sagde 87 grader... Ved godt jeg ikke kan regne med den temperatur, men det giver da en indikation af at olien slet ikke er 150 grader

Kommentér på:
Endelig... (; 2JZ-GTE

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce