{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  montering af blow off
  • #1   26. nov 2011 glemte helt linket :b
    http://www.carlab.dk/shop/blowoff-kit-til-volvo-115005p.html

    nå ja.. lige et ? mere

    når jeg ser på det billede her: http://www.jbraceparts.se/dumplock.htm

    så er det helt sikkert en garrett turbo der sidder på min, og en "dumplock" til en mitsubishi turbo der er afbilledet på carlabs kit, betyder det at jeg skal købe en anden dumplock ved siden af kittet ?


  • #3   26. nov 2011 jeg syntes det lyder meget fedt i små mængder. men min 740 laver tryk så tidligt at den den udlufter ved for eksempel vær gearskift u anset vor forsigtigt man kører, så jeg pillede den af igen det var sku for belastne

  • #4   26. nov 2011 Kent
    Ja men den siger jo ikk noget.. Det er ikk fordi den fejler noget den originale, ville bare gerne ha piftet, og det kan jo pilles af igen hvis jeg bliver træt af det.. Men er der ingen af jer der ved om alt hvad jeg behøver er i det sæt der? smiley

    Team dunk
    Kan man ikk justere sådan noget med en strammere fjeder eller noget?


  • #5   27. nov 2011 jo det kan have sin rigtig hed det med fjedren..

    det ser ud til at være der det du skal bruge smiley

    du skal bare lave luftfilter kassen om så skulle du gerne kunne hører det med den originale..
    men den siger jo også mer med mere tryk på.

    tror kent mener den gamle type fra 230ET og tidlige 230FT motore den kan godt sige lidt vis der er åben filter på


  • #6   27. nov 2011 Jeg har selv sådan et kit på min, den siger ikke det vilde ved pæn kørsel.. Men lyder fedt når man trykker den af.
    Min kammerats v40 har den også på og der pifter den hele tiden.. Det er lidt belastende..


  • #8   27. nov 2011 Okay, ja den skal selvfølgelig ikk pifte hver gang man skifter gear, bare når den får noget pedal! smiley Men min turbo plus laver vel os en smule mere tryk end en alm 940 turbo...
    Team dunk - du siger jeg bare skal lave luftfilterkassen om? Hvad skal der laves om på den og hvor meget pift kommer der ud af det?


  • #9   27. nov 2011 Kent - er det noget jeg kan skrue på min? smiley

  • #10   27. nov 2011 kent:

    den kan kun bruges lukket på biler med indsprøjtning da den ikke er 100% lukket når bilen kører almindeligt, det vil sige motoren trækker vejret uden om turboen indtil der er tryk.. og er den åben på disse med sprøjt trækker den så vejret uden om LMM og det er jo ikke så godt...

    kent din kan jo kører om så der falder en slange af intercooleren


  • #11   27. nov 2011 og henner

    de sider på topstykket af ældre 740 turboer så ja den er lige til at sætte på
    men du skal have slangerne til samme model som den kommer fra


  • #12   27. nov 2011 min luft filter kasse er stort set væk på under siden men ser original ud på over siden smiley

  • #13   27. nov 2011 Ok, mht. Luftfilterkassen, vil det så ikk gi samme resultat at smide et åbent filter på istedet?

  • #14   27. nov 2011 jo faktisk men det her er gratis og så ser det originalt ud..


  • #15   27. nov 2011 Ja det er selvfølgelig rigtigt! smiley Men det er os sværer og lave tilbage igen hvis man bliver træt af det! Hvor meget pift kan man høre ved og gøre det?

  • #16   27. nov 2011 Og forresten noget andet mens jeg har jer kloge hoveders opmærksomhed! Hehe.. Har opdaget at vakuum slangen på min benzintryks regulator er helt mørnet, der er faktisk hul i den! Kan det gøre at den ikk får nok benzin og dør ud når den rigtig kommer på arbejde?

  • #17   27. nov 2011 vacum slangen skal jo være i orden...

    jeg kan ikke hører med den trubo jeg har på nu men den lader heller ikke mere end 0,3-0,4bar da det er en lavttryks turbo motor..

    men den blowoff som kent omtaler siger den rimeligt meget uden at være vildt...
    da kørete den med 0,8-0,9bar

    til sidst inden jeg skiftede motor kørte jeg med sådan en "brian" model der sad i det fri det var for meget...


  • #18   27. nov 2011 den passer ikke på alle 940 turbo'er den passede ikke på min dumplocken måtte få den ændret før den passede men så lyder den også super godt. det næste problem er at din bil ikke vil kære med den slags dump så du skal justere på tps'eren

  • #19   27. nov 2011 du kan se montering her

    http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=86992


  • #20   27. nov 2011 Har fundet en side med forskellige dumplocks! Hvad med den flange den sidder på? Ligner du har været henne og svejse den på røret?
    Og så aner jeg ikke hvad det vil sige og justere tps'en? Hvordan gør man lige det?


  • #22   28. nov 2011 hva nede hos en alu smed jeg kender der lige smed den på om tryk prøvede det.

    men syntes ikke den larmer så meget vis min ikke er oppe i tryk siger den ikke noget først når man går fra negativ tryk over til posetivt tryk


  • #23   28. nov 2011 min lader meget tidligt der er tryk på fra 1500 o/m kan faktisk ikke kører uden den laver tryk.. standard 230fk samme turbo som henneR har på...

    den gamle højtryksturbo motor lavede tryk stort set lige så tidligt..
    kunne stort set ikke røre speederen uden den den sagde pift ved gear skift


  • #24   29. nov 2011 Nu er det jo en smagssag om det er fedt den pifter og hvor højt og hvor tit den gør det! Synes os det bliver lige "Brian" nok hvis den bare pifter og fløjter til alle sider bare man køre en tur i Bilka! :b men kunne godt tænke mig og prøve det kit der, for hvis det passer lige på svinet må det jo os være nemt og skrue det af igen når man bliver træt af det! Men hvis det rør der er med ikk passer på vores gamle hunde og dumplocken også er forkert.. Så er der jo snart ikk meget ide i og købe det sæt der..

Kommentér på:
montering af blow off

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce