{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Blow off på 940 turbo {{forumTopicSubject}}

Hej Volvo venner smiley
vil lige høre dem af jer der kører, eller har kørt.. med blow off på jeres gamle Volvo!

hvilke ventiler har i prøvet og hvad har i bedst erfaring med?

kører med en billig enkelt stemplet ventil nu og ind i mellem kan den godt dykke meget langt i omdr. og en gang imellem gå ud hvis den lige har fået pedal og man så kobler ud.. Ellers kører den fint, fint!

-har så bagefter læst at man kun kan bruge dobbelt stemplet ventiler på biler med luft masse måler.. smiley

har så kigget lidt på den her Forge ventil, nogen der har erfaring med den og ved om den kan justeres?
http://www.au2style.dk/blow-ventil-forge-fmdv004-p-1196.html

ellers overvejer jeg os at prøve en HKS SSQV kopi...


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blow off på 940 turbo
  • #1   20. mar 2013 og det er til min 940 turbo+ (B230FT+)

  • #2   20. mar 2013 har du blændet den orginale?

  • #3   20. mar 2013 ja det har jeg smiley har pillet den ud og skruet en "dump-lock" på istedet, så det skulle være gjort helt rigtigt! smiley

  • #4   20. mar 2013 Har aldrig haft bøvl med det, men nok fordi jeg altid har kørt med map sensor:D

  • #5   20. mar 2013 kører du med enkelt eller dobbelt fjeder ? smiley

  • #7   20. mar 2013 HKS kopi er til at tørre røv i smiley det er det værste lort der er lavet til dags dato smiley på med en forge, dem jeg kender der kører med den er tilfreds smiley

  • #8   21. mar 2013 Volvo Benny
    Din siger fedt smiley er det original HKS ventil du har på i klippet? For synes de er lige dyre nok.. smiley

    Larsson
    Det lyder da godt! Tror os det bliver sådan en jeg prøver!
    Men ved du om den er til at justere på? Eller er det ikk nødvendigt med sådan en?


  • #9   21. mar 2013 hvorfor skifte den orginale ? en HKS SSQV bliver du meget meget hurtig træt af at høre på !

    Og ja grunden til din bil dykker i tomgang, er forde den er med 1 stempel og ikke dobbelt som de andre siger.

    en bil med masse måler skal helst have en blow off ventil med dobbelt stempel, eller en OEM


  • #10   21. mar 2013 Fordi den originale ikk siger noget og det vil jeg gerne ha den til! smiley hvis du mener en HKS larmer for meget, så gør det mig bestemt ikk noget! Kører uden mellempotte og med uni bagpotte og elsker larmen! Min gamle 240 kørte sin sidste tid med fri udblæsning op ad fører døren, det generede mig heller ikk at kører langt med.. smiley

    Men vil da prøve en med dobbelt stempel istedet!
    Men er der ingen der kan svare på hvordan man justere sådan en bandit?
    Den enkelt stemplede jeg kører med nu, har jeg feks klippet lidt af fjederen, er det samme princip med en dobbeltstemplet, og hvilken fjeder skal jeg i så fald lave om på?


  • #11   21. mar 2013 Hvorfor vil du justere den ? En forge kan man ikke justere så vidt jeg ved smiley

  • #12   21. mar 2013 Det kan godt være en fordel og kunne justere, vis man køre med højt tryk: )

  • #13   21. mar 2013 Den jeg bruger nu, måtte jeg bare justere fjederen lidt på, for at den kunne lukke nok op når den skal lufte ud men stadig kan lukke ordenligt til så den kan holde tomgang.. Har set at nogen ventiler har en justere skrue...

    Den kan vel ikk selv finde ud af hvor hårdt den fjeder skal presse? Eller hvad?


  • #15   22. mar 2013 Fordi du har justeret den så den bliver hårde for ikke at gå ud i tomgang , er fordi det er en 1 stemplet ventil du har på smiley

  • #16   23. mar 2013 Er der 2 fjedre på en dobbelt stempel, hvor den ene holder den lukket i tomgang og den anden bestemmer hvor meget tryk der skal på før den lufter ud, eller hvordan fungere sådan en ?:)

  • #17   29. mar 2013 Hvis nogen kunne være interesseret i en opdatering på mit lille problem...

    Så har jeg nu fået sådan en dobbelt stemplet Forge FMDV004 bov på istedet for den billige enkelt stemplet jeg startede ud med. Den kører noget bedre nu og lufter også lidt nemmere og lidt højere ud smiley

    Der findes et justerings sæt bestående af 4 fjedre i forskellige hårdheder og skiver til at lave en mellemting mellem 2 fjedre, men hvad jeg har fundet frem til sælges dette ikke i dk.. Jeg har bare klippet lidt i fjederen på min da den var lige stram nok..

    Hvis andre havner i et lignende problem, er der 2 fjedre, en stor og en lille, den lille styrer et lille plast stempel der sørger for tomgangen og sidder mellem det store stempel og det lille, den store fjeder styrer det store stempel og det er DEN der evt skal klippes i eller lægges en skive imellem!


Kommentér på:
Blow off på 940 turbo

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce