Blow off på 940 turbo {{forumTopicSubject}}
Hej Volvo venner
vil lige høre dem af jer der kører, eller har kørt.. med blow off på jeres gamle Volvo!
hvilke ventiler har i prøvet og hvad har i bedst erfaring med?
kører med en billig enkelt stemplet ventil nu og ind i mellem kan den godt dykke meget langt i omdr. og en gang imellem gå ud hvis den lige har fået pedal og man så kobler ud.. Ellers kører den fint, fint!
-har så bagefter læst at man kun kan bruge dobbelt stemplet ventiler på biler med luft masse måler..
har så kigget lidt på den her Forge ventil, nogen der har erfaring med den og ved om den kan justeres?
http://www.au2style.dk/blow-ventil-forge-fmdv004-p-1196.html
ellers overvejer jeg os at prøve en HKS SSQV kopi...
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 7 Emner: 164 Svar: 1.932
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Din siger fedt
Larsson
Det lyder da godt! Tror os det bliver sådan en jeg prøver!
Men ved du om den er til at justere på? Eller er det ikk nødvendigt med sådan en?
sep 2003
Følger: 65 Følgere: 61 Biler: 4 Emner: 86 Svar: 909
Og ja grunden til din bil dykker i tomgang, er forde den er med 1 stempel og ikke dobbelt som de andre siger.
en bil med masse måler skal helst have en blow off ventil med dobbelt stempel, eller en OEM
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Men vil da prøve en med dobbelt stempel istedet!
Men er der ingen der kan svare på hvordan man justere sådan en bandit?
Den enkelt stemplede jeg kører med nu, har jeg feks klippet lidt af fjederen, er det samme princip med en dobbeltstemplet, og hvilken fjeder skal jeg i så fald lave om på?
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 51 Biler: 4 Emner: 97 Svar: 1.970
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Den kan vel ikk selv finde ud af hvor hårdt den fjeder skal presse? Eller hvad?
feb 2005
Følger: 183 Følgere: 189 Biler: 13 Emner: 31 Svar: 115
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.527
Så har jeg nu fået sådan en dobbelt stemplet Forge FMDV004 bov på istedet for den billige enkelt stemplet jeg startede ud med. Den kører noget bedre nu og lufter også lidt nemmere og lidt højere ud
Der findes et justerings sæt bestående af 4 fjedre i forskellige hårdheder og skiver til at lave en mellemting mellem 2 fjedre, men hvad jeg har fundet frem til sælges dette ikke i dk.. Jeg har bare klippet lidt i fjederen på min da den var lige stram nok..
Hvis andre havner i et lignende problem, er der 2 fjedre, en stor og en lille, den lille styrer et lille plast stempel der sørger for tomgangen og sidder mellem det store stempel og det lille, den store fjeder styrer det store stempel og det er DEN der evt skal klippes i eller lægges en skive imellem!
Blow off på 940 turbo
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside