Subwoofer out udgang på HU? {{forumTopicSubject}}
Mit head unit har en kanal for sig selv som hedder "subwoofer out" ved siden af rca stikkende. Skal den sættes til den forstærke der trækker mine Subs?
Mit head unit har en kanal for sig selv som hedder "subwoofer out" ved siden af rca stikkende. Skal den sættes til den forstærke der trækker mine Subs?
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
okt 2014
Følger: 24 Følgere: 200 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 207
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 74
okt 2014
Følger: 24 Følgere: 200 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 207
dec 2012
Følgere: 776 Biler: 1 Emner: 174 Svar: 2.229
https://www.av-cables.dk/subwoofer-y-kabel/high-quality-subwoofer-kabel-5-m.html
sep 2007
Hvis du bruger RCA (rød/hvid) kan du ikke umiddelbart dette på din HU, men skal indstille det hele på din forstærker.
Bruger du samme forstærker til både højttalere og subwoofer, men kun et kabel (rød/hvid), så kan du ikke indstille subwoofer fra din HU, men kun på din forstærker. Det samme med højttalerne.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Gider du godt finde en ny hobby? Evt strikning eller hækleri?
Kablet har intet at gøre med hvilke frekvenser HU sender ud gennem det... dette er almen viden...
Subwoofer Out på ca 90% af Alle HU's er 2 RCA stik... et rødt og et hvidt... dette ved alle med bare en smule forstand på tingene...
Nej signalet sendes ikke ud i stereo... det er stadig et monosignal... 99% Af alle monoblokke til subs... Eller 2 kanals forstærkere, har en rød og en hvid indgang... på en 2 kanals forstærker er den ofte markeret med left og right, eller 1 og 2... På en mono er det ofte ingen markering andet end Input...
Hvis det på en HU er en dedikeret sub udgang, så monterer man bare sit kabel som normalt... dvs. rød til rød og hvid til hvid... Sværere er det ikke... Dette ved enhver, Undtagen dig som vrøvler og er fuld af sludder...
Er den HU Sew har med enkelt mono udgang... Altså et enkelt RCA out stik... så skal han gøre som Aries skriver... Nemlig montere et Y kabel da forstærkeren for at få fuldt udnytte skal have signal in på begge rca stik i indgangen...
Ellers mere vrøvl du vil lukke ud?
sep 2007
Kan kan ikke se hvorfor, da HU har et stik til subwoofer, men alle de mono blocks jeg kan finde billeder af på google, har t2 indgange.
Jeg beklager mine fejlagtige antagelse.
jun 2009
Følger: 76 Følgere: 123 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 13.347
Og ja... Beklager min arrogante og lede måde at skrive på... Ofte skriver jeg bare hvad der lige er det første der falder mig ind... Siger det på samme måde face 2 face... der har man jo bare muligheden for at se ansigtsudtryk og høre betoning af ord osv... giver ofte en helt anden opfattelse af det der siges...
Subwoofer out udgang på HU?