{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.852 visninger | Oprettet:

Nicklas J
Nicklas J
Tilmeldt:
14. dec 2017
Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22

Kondensator {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er tvivl om jeg kan undgå at bruge en fordelerboks hvis jeg kan få begge ledninger på samme sted ( figur nr 1 )

Eller skal jeg gør som figur 2 hvor jeg sætter en fordelerboks på eller om det skal laves på en hel anden måde

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kondensator
  • #1   3. jan 2018 Det du gør er at fjerne den Kondensator.. Hvorfor vil du have den på?

  • #2   3. jan 2018 Hvis det var mig som var igang med anlæg ville gøre som på figur 1

    Mvh


  • #3   3. jan 2018 #1 det kunne være som støjfilter
    det nok bedst at trække begge fra den, altså uden blok. da der vil komme mere tryk på det kabel der går ud til blokken (medmindre du smider et tykkere et på)


  • #4   3. jan 2018 nu er en kondensator ikke ligefrem et støjfilter smiley men lad gå.
    Nej...

    Væk med den kondensator. Du skal have opgraderet dine kabler mellem batteri og stel samt mellem batteri og generator.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #5   3. jan 2018 Det er 100 gange vigtigere at opgradere kablerne i bilen, end at smide en kondensator i.
    Jeg har selv været ung og dum, og fandt hurtigt ud af, at det faktisk var spild af penge.
    HVIS anlægget endelig skulle mangle amp (Sker næppe med nuværende setup fra hans andet forum) Så er et batteri deromme markant bedre..

    Jeg havde over 2000 rms watt i min honda, og jeg klarede mig med mikro org batteri, org generator og opgradering af kablerne i motorrummet!
    Ingen blinkene lygter eller udfald.

    Men hvis man vil have det i, så er nr 1 metode fin nok, da fordeleren bare vil give endnu et punkt hvor det kan gå galt


  • #6   3. jan 2018 Spørgsmål nr 1... Hvorfor bruger du en kondensator? Var der en smart sælger der fik dig til at tro på den var til at stoppe blinkende lygter evt.?


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #7   4. jan 2018 Ja jeg ville gerne undgå at lygterne begyndt at blinke eller vidnusviskerne ikke kørte normal
    Jeg ville gerne have så jeg er 100% sikker på at mine forstærke kan få nok strøm så jeg har mit ekstra batteri (kondensator) så jeg hele tiden har nok smæk på
    Tak for alle de finne anvendelser er lytter øre for mere smiley


  • #8   4. jan 2018 drop den og opgrader dine kabler istedet.

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #9   4. jan 2018 Jeg står bare i den situation at jeg kan få den der kondensator gratis

  • #10   4. jan 2018 Det er da ikke en grund til at sætte den i. ??????

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #11   4. jan 2018 så jeg er sikker på at jeg har max strøm på hele tiden altså på en måde et ekstra batteri

  • #12   4. jan 2018 Det er ikke et ekstra batteri.. ! det handler om hvor meget strøm din generator kan levere... !!! ellers aflader du stadig dit batteri

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #13   4. jan 2018 en kondensator er ikke et batteri i den forstand det er et batteri på den måde den kan oplade og afgive sit strøm meget hurtigt så hvis ens forbrug mangler strøm (mine forstærker) ville den kunne levere det som den har opladt

  • #14   4. jan 2018 Jeg ved godt hvad det er.. og jeg ved også at den kan undværes... ??

  • #15   4. jan 2018 Er din notering lavet korrekt, kan en kondensator virke som en flaskehals. Og er din montering lavet dårlig er en kondensator en let måde at snyde sig uden om fejlene... Hvis det er det renegade du bekymret for så skal din bil og montering være rigtig dårlig før lyset blinker... Kørte med 2760rms watt i min gamle vogn. Lyset dæmpede sig lidt ved volumen maxet og og fuld balalaika på bass volumen... Men det var min hoved batteri der ikke kunne være med på at levere mere.

  • #16   4. jan 2018 Hvis du ikke ved hvad en kondensator bruges til så skal du ikke montere en...

    Den skal fungere som en Stabilisator... Den fungerer ikke som ekstra Strønbank... Du SKAL have en strømbank der er stor nok og effektiv nok i forvejen for at kondensatoren fungerer korrekt...


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #17   4. jan 2018 Det var også det jeg prøve at skrive i forhold til at den stabilser strøm med at den oplader og aflader hurtigt til den kan afgive strøm hvis fx bassen er på dens max peek

    2760 rms watt lyder godt nok voldsomt hahah


  • #18   4. jan 2018 Når nu TS er så vidende forstår jeg ikke han stiller spørgsmål!!!

    Han affejer alle kommentarer fra folk der ved hvad de taler om, så hvorfor oprette en tråd?


  • #19   4. jan 2018 Med en Audison LRx6.9, en Hertz HP2X og en B2 Mono så det ret let at komme der op...

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #20   4. jan 2018 Forstå ikke helt det du skrive med at jeg ved det hele ellers ville jeg ikke lave et opslag jo ... det jeg hele tiden har sagt er at jeg har en kondensator jeg gerne ville have sat i min bil og jeg ved hvordan den virker det handler ikke så meget om jeg skal have den i eller ej

    Jeg tænker jeg putte
    Rainbow dream 1 forstærker i til de 2 subs som jeg parelleforbinder
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=14721&pk=13&produkt=Rainbow_DREAM1_-_Forst%E6rker

    også en rainbow dream 4 til at trække min højtaler
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=14721&pk=13&produkt=Rainbow_DREAM1_-_Forst%E6rker

    Men er åbne for forslag ville gerne have 2 forstærker der er nogenlunde ens fordi de skal sidde bag et stykke pleksiglas i hver side


  • #21   4. jan 2018 Nicklas

    Jeg er bilstereo forhandler... har haft med bilstereo at gøre i længere tid end du har været i live...

    Muligt du ikke forstår men så skal du altså lære at læse... Din kondensator er nytteløs... ubrugelig ligefrem... Medmindre din strømbank er 100% i orden i forvejen..,. En kondensator er IKKE beregnet til at afhjælpe blinkende lygter... en kondensator er IKKE lige som et batteri... en kondensator er IKKE brugbar hvis du ikke lige har strøm nok... Så nej du ved tydeligvis ikke hvordan en kondensator virker...

    Samtidig: For at kunne vejlede dig ordentligt, kræves det at vi ved hvilken bil du har... hvilke batterier du i forvejen har... Tykkelse og type af kabler... Hvor du har opgraderet kabler... Vi skal vide hvilke forstærkere du har i bilen nu samt hvilke du påtænker at montere fremadrettet...

    Dog vil det bedste råd lige nu være at du tog ind til en Kompetent forhandler og fik forklaret og vist hvordan og hvorledes tingene hænger sammen... Kan dog ikke anbefale nogen da vi ikke ved hvor du er fra...


  • #22   4. jan 2018 hvis ikke du vil lytter til vi andre.. så lyt da i det mindste til Cody han kan da om noget formidle sig professionelt..!

    Men det lyder som om du har en meget bedre plan som ingen skal komme og lave om på..!

    Så slet emnet og gør som du påtænker dig.


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #23   4. jan 2018 Okay ment som jeg skulle vide alt føler bare der blev sagt til at starte med at jeg ingenting vidste om noget overhovedet er trosalt i lære som mekaniker men ja

    Har en Toyota Corolla 1,3 xli fra 1996 (e10 modellen)

    Mit batteri har 365A 60 Ah og det er et EN batteri

    Har allerede trukket en 25mm ledning fra batteri til om bagi i højre side

    Forstærker til mine 2 sub 12' 200rms 4ohm
    Har tænkt mig at parallelforbinde mine 2 12' subs for at dem ned på 2ohm

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=14721&pk=13&produkt=Rainbow_DREAM1_-_Forst%E6rker


    Forsærkren til mine 4 højtaler 2 foran 6,5' og to bagved 4,6' (ved ikke hvorfor nogle højtaler jeg skal have til den her forstærker endnu)

    http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=14720&pk=13&produkt=Rainbow_DREAM4_-_Forst%E6rker


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #24   4. jan 2018 Har du trukket(Opgraderet) nye stel forbindelser i motorrummet?

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #25   4. jan 2018 Nej

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #26   4. jan 2018 Gør det inden du gør noget andet smiley
    Det er en typisk fejl folk laver når de begynder, jeg kan heller ikke selv afvise at jeg troede på at kondensator virkede da jeg var våd bag øret.
    Nu ved jeg hvor meget ledningerne betyder.
    Og hvis du ikke har nogen stel i motorrummet, så kan batteri i grove træk ikke sende strømmen videre i systemet.


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #27   4. jan 2018 Okay så opgradering af stel i motorrummet check

  • #28   4. jan 2018 Stel fra
    Batteri - karrosseri.
    Karosseri - motorblok.
    25kvarat er lidt lille til 2forstærkere men burde gå and sålænge det ikke er større forstærkere. Jeg kørte 1stk 35 og 1stk 50 I mit gamle set up. Skal måske havde lavet noget i den nye bil men starter med motor rummet så der er Maximal forbindelse. Køre med 10kvarat Orginalt. Så det bliver skiftet til væsentligt større og bedre kabler.


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #29   4. jan 2018 Okay tror jeg får fat i noget 35mm også noget 10mm til rundet i motorrummet tak


  • #30   4. jan 2018 Køb 35
    Der er ingen grund til at smide penge efter 10kvart. Stel skal altid være samme størrelse eller større end plus. Og køre du Eks et 25 og et 35 til din forstærker skal du som minimum havde samme størrelse som stel både til forstærker og til Batteriets stel


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #31   4. jan 2018 så skal jeg have 1 kable til hver forstærker på 35mm? også 35mm stel rundet i motorrummet og 35mm fra forstærker til stel omme bagi?

  • #32   4. jan 2018 I og med du har et 25kvarat kabel forvejen så ville jeg køre 2x25 som plus og 2x25stel I motor rummet (2stk til motor-karros og 2stk karrosseri til batteri) også 25stel til hver forstærker

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #33   4. jan 2018 Jeg skal ikke trække stel hele vejen op til batteriet vel? bare til karrosen oppe bagi ikke? men ellers ja så er jeg med


  • #34   4. jan 2018 Jo seleboltene plejer at være et godt sted og husk at slibe rent så skoen rør rent metal. Du kan sprøjte end line smule hulrum voks på nå du har monteret bolten igen.

  • #35   4. jan 2018 selvfølgelig skal du ikke hive en minus kabel hele vejen fra motorrummet.. den skal være så kort som muligt.. men selvfølgelig stadig være forbundet...



  • #36   4. jan 2018 smiley

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #37   4. jan 2018 Yes havde jeg også tænkt mig blev bare lidt forvirret før

    Ultralyds-manden er du kun til for at drille? hahah


  • #38   4. jan 2018 Nej men erfaring siger mig at det er bedre at skære ting ud i pap end at lave dem om. Nu har jeg selv været lærling og haft et par stykker på prøve siden. Så det er fint nok at du får det på skrift i den forstand.

    Men jo Sarkasme og ironi er klart en stor del af min hverdag.


  • #39   4. jan 2018 Ok... Det man bør få indført på mekaniker uddannelsen er at der bør bruges nogle timer på at lære de studerende lidt om eftermontering af extraudstyr samt hvilket pres dette lægger på bilens el system... F.eks. er det batteri du har, Ustyrligt lille og ganske uegnet at tilslutte et større anlæg til af den kaliber du påtænker... Men dette ved du jo da man som mekaniker jo lærer en masse omkring ohms lov, Ampereforbrug, og den slags ikke sandt? Ja jeg stikker lidt til dig der, fordi mekanikere og elektrikere er nok nogle af de værste til at montere bilstereo... (Dette set meget generelt men desværre også noget der er set meget tit... Erfaring desværre) Som menkaniker lærling burde du også vide at alle batterier til bilen følger EN standard... det er ikke en batteritype, men bare en standard...
    Det er meget sødt folk anbefaler større kabler og bedre montering, men jeg kan se bare på batteriets størrelse samt de forstærkere du vil have i, at du vil komme til at få et strøm underskud... Ikke nok med det, så er det et helt alm, vådt bly/syre batteri, Dvs. det har relativt Høj ESR, og vil være relativt uegnet til eftermontering af bilstereo...

    kontakt nu en kompetent forhandler og få en Ensidet vejledning du faktisk kan bruge til noget og ikke bare den personlige mening fra de første 4-5 amatører på et internetforum... Hvorfor folk vælger at søge sine svar på et forum som dette og ikke hos den professionelle forhandler/montør, det forstår jeg simpelthen ikke... For du har rigtig rigtig meget at lære... (Havde jeg også i din alder smiley )


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #40   4. jan 2018 Undskyld mente sae batteri type jeg er ikke så langt i min uddannelse jeg har kun haft 2 uger med el indtil videre fordi ham den anden lærer vi havde i 3 månder ikke var særlig god til at lære fra sig angående el delen men har lidt styr på ampereforbruget så jeg var også godt klar over at mit batteri ikke var helt det bedste men ville bare gerne vide om den kunne det alligevel jeg har også styr på ohms love og effetloven men tak

  • #41   5. jan 2018 Så ved du også at din kondensator er spild af tid og penge...

  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #42   5. jan 2018 Får den gratis såeh ja tænker stadigvæk jeg sætter den på

  • #43   5. jan 2018 42#
    Hvorfor? smiley


  • Nicklas J
    Nicklas J Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 5 Svar: 22
    #44   5. jan 2018 fordi jeg får den gratis så kan jeg jo lige så godt sætte den i ikke?


  • #45   5. jan 2018 smiley smiley *popcorn*
    Hvis du fik T-hansens Bazooka skralleralle bagpotte gratis, ville du så også monterer den?


  • #46   5. jan 2018 44#
    Så du bruger den udelukkende fordi den er gratis? Det virker altså ikke specielt genialt smiley


  • #47   5. jan 2018 Well som jeg plejer at sige, så får man hvad man betaler for... Og den var gratis... Såeh... Go figure... smiley

    Nej ærlig talt... Du vælger at belaste dit i forvejen for lille strømsystem med en kondensator bare fordi den var gratis? Det virker lidt dumt egentligt...


Kommentér på:
Kondensator

Annonce