{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.108 visninger | Oprettet:

Kondensator {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har købt en brugt AIV Power Cap 100 kondensator.

I forbindelse med at jeg trækker kabler i bilen satte jeg kondensatoren til 12v billader for at være sikker på den er ladt op til jeg installere den.

Men da jeg tog laderen fra begyndte kondensatoren at komme med en hyletone og talte ned fra 16,54V indtil den til sidst slukkede.

Er det normalt? Eller er den muligvis defekt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kondensator
  • #1   9. feb 2018 Det er ikke et batteri, så du kan ikke lade den op inden du sætter den i bilen.. Den vil aflade fordi der ik er strøm til den længere.. Det vil den ik gøre i bilen, da batteriet sørger for strøm til den hele tiden..

  • #2   9. feb 2018 Er en billader ikke samme princip som vedhæftet billede?

    profilbillede
  • #4   9. feb 2018 Ok tak

  • #5   9. feb 2018 Jeg er nød til lige som i alle andre indlæg omkring kondensator, og spørge hvorfor du har den købt? og hvorfor du vil have den monteret.. ?

  • #7   9. feb 2018 Dårlig løsning.. Det er jo ikke meget der skal til for at lave det mere rigtigt.
    Det er mig en gåde hvorfor nogle bliver ved med at bruge dem.


  • #8   9. feb 2018 Hvorfor bliver de produceret og solgt?

  • #9   9. feb 2018 Fordi de kan lave penge på ligegyldigt lort.

  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #10   10. feb 2018 @ultralydsmanden
    Hvordan vil du da lave det?
    Kondensatoren er en energibank som er meget hurtigere end en standard bly akkumulator. Så hvis forstærkeren ikke skal mangle sovs, er en kondensator både nemt og billigt..


  • #11   10. feb 2018 nemlig nem og billig.. Men stadig en dårlig løsning.

    Opgradering af kabler og batteri så behøver du slet ikke have kondensator på.


  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #12   10. feb 2018 Det er rigtigt, men det er koster noget mere end en kondensator.
    I de fleste installationer er en kondensator mere end rigeligt. Men hvis man er til SPL konkurrencer, så er jeg helt enig i at tykkere kabler, bedre batteri + kraftigere generator er vejen frem.


  • #13   10. feb 2018 Det er altid bedre med den rigtige løsning.

  • #14   10. feb 2018 "Kondensatoren er en energibank som er meget hurtigere end en standard bly akkumulator."

    kondensatoren tilføjer intet til dit anlæg... netop det du skriver der er den helt forkerte grudn til at købe en kondensator, og gid flere forhandlere ville holde op med at Lyve for folk for at sælge de kondensatorer...

    Nej den er ikke beregnet til at tilføre mere strøm, (Det kan den nemlig ikke)
    Den er ikke til at stoppe blinkende lygter,
    Den fungerer ikke som et batteri...
    nu må alle løgne snart skulle manes til jorden...

    En kondensator kan kun gøre det den er beregnet til hvis resten af strømbanken er stor nok... altså har du for dårlige kabler eller for lille batteri til at starte med er du en komplet retard hvis du render og anbefaler folk en kondensator til at løse det problem...

    Som forhandler kunne jeg da også bare lyve for folk og sælge kondensatorer uden folk har brug for det, fordi det ville jeg faktisk tjene godt på... men det nægter jeg... og sådan en som dig Nicki, er med til at sprede Løgn efter løgn omkring brugen af kondensatorer... = vi ser folk med dårlige opsætninger oftere og oftere fordi de tror på sådan noget pis som det du skriver...

    Og Dig Tommy A, Du burde aldrig have lov at poste noget om bilstereo når du påstår det sludder du gør her...


  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #15   10. feb 2018 Øhh!
    Kald lige mig løgner een gang til!
    Jeg er uddannet elektrikker og radiomekaniker. Jeg har en vis forståelse for hvad en kondensator gør! Den har visse fordele i bilstereo, men den kan ikke trylle!
    Hvis kablet til forstærkeren er for spinkelt, eller generatoren ikke kan følge med, så hjælper en kondensator kun ham der sælger den. Hvis din kæmpe fucker af en klasse D monoblok suger strøm ud af Kondensatoren hurtigere end batteriet kan fylde den, så hjælper den ingenting!
    Men det er fandme ikke det samme som at påstå at de overhovedet ikke kan bruges til noget som helst!
    Mens vi er i gang, så er jorden altså rund!


  • #16   10. feb 2018 De er ikke to potter pis værd ..!

  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #17   10. feb 2018 I ved nok bedst så....

  • #18   10. feb 2018 Cody ved det.

    Jeg har lært af mine egne fejl... så ja.


  • #19   10. feb 2018 "Det er rigtigt, men det er koster noget mere end en kondensator.
    I de fleste installationer er en kondensator mere end rigeligt." Nej... Dette er direkte LØGN... Ikke nok med det... En kondensator der holder hvad den lover og faktisk er på de farad der loves, vil som oftest ligge på en pris på den høje side af 1000 kr... Et godt batteri kan ofte fås til 1500 ,- Så billigere? NEJ...

    Hvis du har et strømmæssigt problem er en kondensator aldrig den rette løsning... Dette er fact... En kondensator i bilstereosammenhæng er kun til at udglatte små spikes... dette kan give en bedre dynamik i et SQ setup... Men strømbanken skal være stor nok (Helst større end de fleste regner med) før den faktisk gør det den skal... Til spl setup er en kondensator spild af penge... til små hverdags setups, er en kondensator spild af penge...

    Den bedste er: En kondensator er hurtigere end et batteri... Så er jeg nødt til at spørge: hvor er det nu kondensatoren får sin strøm fra? = det sekund den har afleveret den første mængde strøm den kunne, skal den igen lades op af det åh så sløve batteri... Såeh... hvor er fordelen så?

    Du kan jo overveje: Hvorfor skulle jeg tale imod brugen af kondensatorer, når jeg kunne tjene penge på at påstå det samme lort som alle andre? Måske fordi jeg hellere ser folk laver tingene rigtigt og godt...

    Desuden, Inden for bilstereo, er 90% af de billige power kondensatorer på markedet 100% FUP... Snakker vi derimod om Supercaps, som folk ofte tror er det samme så er det en helt anden sag...


  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #20   10. feb 2018 Ok!

  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #21   10. feb 2018 Udover at du IGEN kalder mig en løgner, så er jeg enig i 95% af hvad du skriver.
    Jeg har kun lavet 3 semi seriøse systemer. Ingen af dem har været hverken SPL eller konkurrence præget, men udelukkende god lyd for mig selv.
    Jeg har aldrig betalt for en kondensator, men brugt hvad jeg har fusket mig til.
    Mine strøm kabler har altid været let over dimensioneret, men ikke vanvittigt tykke. Generator og batteri har været almindelige kvalitets mærker.
    I disse opsæt har Kondensatoren ALTID givet mere styr på bassen og mere ro i mellemtone og diskant.
    Om hvorvidt kapaciteten er hvad de lover, så har jeg aldrig målt det.

    Det sløve batteri/generator skal levere alt den strøm som forstærkerne skal bruge. Det kan vist ikke være meget anderledes.
    Når stortrommen slår, så skal forstærkeren bruge sovs! Inden batteriet har leveret hvad der skal bruges, er det for sent. Her er det så at Kondensatoren er god at have.
    Den når måske at aflevere 15% af hvad der skal bruges, inden batteriet levere resten af strømmen og fylder Kondensatoren op igen.
    Så længe at der er en indre modstand i både kabler, batteri og forstærker, så vil en kondensator være til hjælp (i hvert fald i følge Ohm's lov).
    At opgradere batteriet vil, som tidligere nævnt, fjerne den største forhindring.
    Det er helt ok at du mener jeg er helt ude i skoven, men løgner, idiot og lignende er altså ikke i orden.

    Mvh
    Nicki





  • #22   10. feb 2018 muligt du ikke vil kaldes løgner... men når det du skriver er løgn hvad vil du så have man kalder det???

  • Nicki S
    Nicki S Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 2 Svar: 16
    #23   10. feb 2018 Du er en idiot!

  • #26   11. feb 2018 Tommy, nej. Du skal lade være med at kommentere på ting du ikke ved noget om...

  • #30   16. feb 2018 Nej en kondensator til under 500 kr gør ingen forskel... Det er ren placebo effekt

  • #31   16. feb 2018 Forstår simpelt hent ikke hvad folk vil med en kondensator, medmindre batteri, stelforbindelser og strømkabel fra generator til batteri er opgraderet.

    En kondensator fremkalder ikke volt på magisk vis og hvis f. eks spændingen dykker fra 12,8 volt til 11,2 volt hver gang at bassen slår, hvad hjælper en kondensator så med?

    Færre volt = færre watt og hjælper det så virkelig med en kondensator selvom den hurtigt kan aflade spænding til forstærkeren. Kondensatoren skal jo også lades op igen.

    Det kan da nemt være jeg er forkert på den, men det virker meget ulogisk at benytte sig af en kondensator.


  • #32   16. feb 2018 Stop nu for helvede da med at anbefale det lort..!

  • #38   17. feb 2018 Er den ikke ved at være malket færdig nu.?

    Jeg syntes du skal blive ved med at bruge lortet Tommy A

    Men du skal ikke anbefale andre at lave samme fejl.


  • #40   18. feb 2018 #39
    Præcist det du skriver jeg gerne ville have folk til at forstå... 90% af de der "store" kondensator dåser er rent fup... Det du betaler for er ofte en meget mindre kondensator med en masse fyldmateriale omkring... eller en masse bitte små kondensatorer med en sten i bunden at dåsen...(ja det er sgu set før)
    Og så er den forskel de gør så minimal at det kun er folk der falder for placeboeffekten som f.eks. Tommy, der kan høre en forskel når de bruges forkert...

    De har deres berettigelse i visse setups... men ikke til almene hverdags setups, eller store SPL opsætninger... Til brian på tanken er de intet værd... Til feinschmeckeren ved EMMA konkurrencen, der kan den lille effekt være forskellen på en 1. eller en 2. plads...


  • #47   19. feb 2018 Easy4

    Har haft med bilstereo at gøre siden jeg var 15-16 år = de sidste 19-20 år... og kondensatorer har alle dage været spild af penge for 90% af alle knægte... Men folk vil hellere se youtube videoer end lytte til dem med erfaring...


  • #52   2. mar 2018 #49

    Ja du har nok ret.. Jeg er nok forkert på den... 19 år med bilstereo... hvad fanden kan jeg vide... 4 DM titler... top 3 ved em og vm... Og det er blot i SPL konkurrencer... I SQ konkurrencer har jeg også kun taget top 3 placeringer... Så hvad fanden ved jeg dog om emnet...

    Men hva, du er en typisk "Får min viden fra youtube" type Så her: https://youtu.be/yIRV7GsaH2s Sådan ser 90% af alle kondensatorer ud invendigt... Rent fup...


  • #53   2. mar 2018 Af nysgerrighed hvad er SQ og SPL konkurrencer? Hvem der kan spille højest eller?

  • #54   2. mar 2018 SQ = Sound Quality... Det er EMMA Danmark der afholder konkurrencer i lydkvalitet og bygge kvalitet... Emma har så ESPL konkurrencer hvor man konkurrerer med højeste lydtryk med musik...

    SPL = Sound Pressure Level... Der er det dB-drag der afholder Lydtrykskonkurrencerne... Hvor der primært bruges testtoner.. dB-drag får i år også Psychlone konkurrencen som fokuserer på en overall balance af det hele, med både Ren lydtryksmåling, samt RTA måling, samt bedømmelse af installation... smiley


  • #55   2. mar 2018 Lyder egentligt ret fedt! Hvor afholdes sådan noget, kunne da være sjovt at svinge forbi og høre hvordan lyd i bilen kan høre... smiley Jeg stiller ihvertfald ikke op med det std anlæg Peugeot har ofret i deres biler, selvom det er det "store" med 6 højtalere smiley

  • #56   2. mar 2018 Begge organisationer har sider på facebook hvor al info kan fås...


  • #58   6. mar 2018 tommy prøv lige at skrive det samme igen når du bliver ædru..

  • #65   7. mar 2018 Tommy det du reelt skriver er at du laver tingene forkert, og fordi du laver tingene som en lallende amatør der slukker for hjernen før han går i gang, Så har kondensatorer den virkning du tror? Er du komplet SINDSYG???

    Det du skriver er at du laver opsætninger med en decideret risiko for at brænde HELE BILEN af... Og så brokker du dig over at vi andre faktisk laver tingene rigtigt?

    Du hjælper ingen på den måde der... du spreder gylle... Du spreder løgne og råd til dårlig opsætning...

    Du skriver selv: "En kondensator virker på anlæg med et batteri, som er for lille og med kabler, som er for tynde.
    Noget man aldrig ville se i et seriøst setup. "

    Du har helt ret... Men hvem fanden er da også dum nok til at bruge for tynde kabler og for lille batteri? Vil da kræve man enten har et par slemme kromosomfejl og dermed af ganske naturlige årsager normalt har en hjelm på i offentligheden og 4 pædagoger med sig... Eller at man simpelthen ikke ved hvad man har med at gøre og derfor ikke bør rådgive andre...

    "Jeg er ked af de altid bedrevidende kommenatare" Øhh Så lær at lave tingene ordentligt? Ja vi kommer med bedrevidende kommentarer... ved du hvorfor? FORDI VI VED BEDRE.... Det sjusk du skriver at du laver, det stoppede jeg med for 17 år siden... Fordi der var nogle der lærte mig hvordan man gjorde det rigtigt... Måske du skulle lytte efter hvad andre siger fremover istedet for at lukke af i din osteklokke og blive ved med at rådgive andre ud fra en totalt mangel på viden...

    "At dit CV er fyldt med professionelle anlæg har intet at sige imod de små setup, som jeg har strikket sammen," Ahva? Så viden betyder ingenting... Du har jo lavet noget forfærdeligt sjusk som har haft større risiko for at brænde bilen af end hvis du efterlod en tændt ukrudtsbrænder på bagsædet... Så derfor har du mere ret? Gider du forklare logikken i det?

    "Sjovt nok altid med 10mm2 kabel, som du ALDRIG ville bruge. " Sjovt... jeg har faktisk tit brugt 10 mm2 kabel... TIL FORSTÆRKERE HVOR DET VAR FORSVARLIGT.... Aldrig til kæmpe monoblokke... Ser du, jeg har lavet flere anlæg end du nogensinde kommer til at lytte til... alt fra små diskrete hverdags setups med meget få watt... til større konkurrence vindende opsætninger... hvordan tror du da ellers jeg har fået min erfaring??? Bowling?

    Tommy lad for guds skyld være med at hjælpe TS... Jeg tror han vil foretrække at hans bil IKKE brændte...


  • #66   7. mar 2018 Tommy, I stedet for at du fortsat spreder dårlige råd, så har du hermed en stående invitation... Kom Ud og få et privat kursus i bilstereo... alt fra lyddæmpning til læsning af frekvenskurver... Så kan det måske være du faktisk lærer lidt... Og måske bedre kan forstå hvorfor vi andre reagerer sådan som vi gør...

  • #68   7. mar 2018 WTF? Fair nok du vil tage imod tilbuddet... men Tror jeg vil inkludere et kursus i kondensator teknologi... fordi du har brug for det...

    Den effekt du oplevede fra din kondensator, kommer af at den hjælper dine lygter... IKKE din forstærker... Det ekstra tryk du oplever, er ren placeboeffekt... Du tror den virker = Du hører den virker... desværre er det bare ikke det samme som at den faktisk virker...

    Bruger du under 500 på en kondensator er du 100% sikker på at du bliver taget i røven hårdt, og lige så godt kunne have købt 4 coladåser uden indhold... Fordi det det får er ikke det du bliver lovet... Det er fact... det er desværre ikke engang noget jeg sidder og finder på uanset hvor meget jeg ville ønske det... Og de danske forhandlere har i årevis taget folk hårdt bagi med billige Legacy, og lanzar, og Pyle, toxic, osv Kondensatorer... rent fup hele lortet... Da jeg konkurrerede i EMMA havde jeg selv kondensator i bilen... (Og en korrekt dimensioneret strømbank) Men det var til 1200 kr pr stk... Skulle sgu være sikker på det var noget der holdte hvad de lovede...


  • #69   7. mar 2018 Jeg vil også gerne med på kursusset hvis du afholder sådan et en dag smiley Ikke fordi jeg selv vil rode med det, men det er altid fedt at få indblik i hvordan ting virker og hænger sammen smiley

  • #70   7. mar 2018 Som Tommy også skriver: Til sommer... Eller ihvertfald sent efterår... Lige nu er det sgu for koldt... smiley


  • #71   7. mar 2018 Enig smiley

  • #73   9. mar 2018 #72
    Han skal da bare i T-hansen smiley smiley


  • #74   10. mar 2018 #73
    puhha, det må du ikke engang joke med... smiley Medmindre man synes smeltesnask i dørene er en god ting... smiley


Kommentér på:
Kondensator

Annonce