{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Subwoofer Delefilter {{forumTopicSubject}}

Hej, er der nogen gode forslag til hvordan jeg får disse to ting til at køre sammen. På samme udgang fra min bilradio. Og helst uden at jeg skal til at montere en forstærker.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1785544287&n=1846559524&pn=1846561804

http://www.autohifi.dk/shop/Details.asp?ProductID=383

Jeg tænkte på om man måske kunne få et filter som deler de dybe toner til sub og resten til komponent sættet.

Ville det være nok bare at sætte en spole i serie med sub, og en kondensator i serie med komponent sættet ? Og hvis ja, hvor kan de købes henne ?

Og hvilken frekvens burde jeg satse på at skille ved ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Subwoofer Delefilter
  • #1   11. maj 2008 DAMN

Hvorfor slettede du dit indlæg? Her har man netop skrevet en masse for at hjælpe.....æv smiley

• #2   11. maj 2008 Men til dit spørgsmål:

Nej, det bliver ikke godt. Du får aldrig god lyd ud af det.

• #3   11. maj 2008 4 kanals forstærker er løsningen, så bruger du 2 kanaler til komponent sættet og 2 til 6,5'erne i lowpass, så giver det sig selv..

• #4   11. maj 2008 Det er korrekt at man i elektroniklæren laver delefiltre med spoler og kondensatorer men dimensionerer du dine komponenter korrekt har du stadig et stort effekttab i et delefilter og du får får brug for en højere driftseffekt. Derudover er et højtalersæt og en sub på samme lav-amp udgang fra din HU et selvmål....

Sæt dine højtalere på din HU, køb en lille auto amp på 100 watt og monter den til din lille sub, det er ikke dyrt

• #5   11. maj 2008 Undskyld Anders fordi jeg slettede mit indlæg og lavede det forfra, det øverste link til komponentsættet virkede ikke, derfor prøvede jeg igen.

Er der ik mulighed for at lave det uden forstærker.

Jeg er egentlig godt tilfreds med lyden fra det komponentsæt, men kunne godt tænke mig en smule extra bas.

Jeg ska ik stille op i lyd konkurrencer og jeg skal heller ik imponere naboen, jeg skal bare have lidt extra bas smiley

• #6   11. maj 2008 Hej Claus

Du kan godt lave det uden amp MEN hvis det netop er bas du ønsker er det ikke nogen god løsning. Når en bas spiller og især hvis den skal spille højt trækker den en effekt fra din amp, som din HU slet ik kan levere. Og hvis din HU også trækker andet er den i forvejen hårdt belastet. Derfor, køb en lille amp (den koster jo ingen penge) og få det til at lyde godt istedet.

/A

• #7   11. maj 2008 Jesper>> ganske sikkert ikke. Når en amp ikke kan levere den mængde effekt, som en enhed trækker bliver den overbelastet. I de tilfælde tager den enten sikringen i den eller den begynder at "klippe". Når en amp klipper skærer den noget af signalet hvilket giver utrolig ringe lyd som resultat. Ergo en super ringe lydoplevelse. Du brænder som regel ikke en amp af ved at sætte for store enheder på. En amp står af hvis du belaster den med for lille modstand (få ohm) eller hvis du kortslutter udgangstrinnet

• #8   11. maj 2008 en Hu har også kun imellem 10-20 watt rms at gøre godt med og det er sikkert også kun målt med 1 kanal i drift så det er ikke meget at gøre godt med til en sub

• #9   11. maj 2008 Hmm, jeg har faktisk kørt rundt med et par store stue højttalere stående på bagsæderne og de spillede egentligt ganske udemærket til mit behov. Men det så bare lidt dumt ud smiley

Jeg har også lige prøvet at putte et andet sæt stue højttalere i.
    Det var sådan et med en subwoofer kasse og to satelit højttalere.
    Det spillede også udemærket.

Begge sæt var 8 Ohm.

Kommentér på:
Subwoofer Delefilter

Annonce