{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Audison Bit One {{forumTopicSubject}}

Tjaaa. Nu skal sådan en forum her vel ikke bare handle om ren og skær spørgsmål.
Har nemlig netop modtaget denne audison controller til anlægget, så hvis der er stemning for en beskrivelse af test og lign af den herinde, så vil jeg da godt strikke en sammen når jeg en gang får det monteret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audison Bit One
  • #1   21. jan 2010 Det er ganske fint legetøj. Man kan hurtigt forsvinde i opsætningen af den, samt det jeg har hørt via optisk indgang er imponerende omsat, samt de analoge indgange er af ganske fin kvalitet.

Går selv og venter på JBL's udspil MS-8, da Bit One stadig har sine små design messige problemer.

• #2   21. jan 2010 Har søgt lidt på google, og fundet nogle billeder. Men hvad er det helt præcis den kan? :S

• #3   21. jan 2010 Det er en digital controller til anlægget, hvor man i stedet for delefilteret på ens forstærker bruger f.eks den her. Der er mulighed for at lave deley (tidskompencering på alle udgange) så man undgår den tidsforskel der f.eks er når en sub står i bagagerum og man sidder lige op og ned af front højtalere, plus man kan lave aktiv deling af sine komponenetsæt så man har en forstærkerkanal til hver enhed der.
    Oveni så er der en 31 bånds eq på alle udgangene så man kan få lyden lige som man vil ha det

• #4   21. jan 2010 Anders - Ja sad nu lige og legede lidt med software til den. Sys nu den er ret nem at finde rundt i. Alt ligger jo tilgængeligt lige fremme, det er jo kun konfiguration af ind og udgange som man skal ind i en wizard menu og lave, så umidlbart sys jeg ik der er de store problemer i den.
    Men er sgu spændt på hvordan lyden er i den, da jeg ikke har digital udgang.

• #5   21. jan 2010 Ja det er i praksis en ekstern processor/dsp. Fordelen ved at have den eksternt er at det kan laves så det er endnu mere funktionelt end hvis det sidder i en radio som Alpine 9887 eller Pioneer 80RSII og P99.

Bit One'en har desuden den fordel at den kan æde et lyslederkabel og derfor kan du køre med digtial overførsel med den rette HU eller med en CarPc. (Dette minimerer støj, kun 1 og 0 taller.).

Derudover er det som lars siger, en enhed der kan lave TA og EQ de enkelte kanaler.

• #6   21. jan 2010 Lars, i øjeblikket er den den DSP med bedste analog konvertering på markedet. Men det kan jo så også siges at den er lidt alene på markedet da Alpines H650 / H701 / H900 er ved at være gamle og deres komponenter ikke er i så høj kval.

Kører selv med en 9886r og en H100 hvilket er en ok løsning i min optik, da jeg alligevel gider at fintune i 5 dage når imprint kunne klare det til mit behov på 1 time smiley Dog lider setupet af et højt noisefloor pga. det ringe system Alpine har lavet som interconnection (Ai-Net).

• #7   21. jan 2010 Softwaren er emininent, det jeg hentyder til at man bare kan bruge lang tid på finpudsning, men sådan skal det jo være når man køber en Bit One smiley

Ps. Hvis der mangler ord og noget jeg har skrevet ikke giver mening, så er jeg bare træt smiley

• #8   21. jan 2010 Giver skam god mening hvad du skriver der smiley
    Grunden til jeg ville prøve den her, er fordi jeg mangler at kunne lave deley på front system, plus der er et enkelt område omkring 3-4khz hvor mine komponentsæt har lidt irriterende frekvenser, men ellers lyder stinkende fedt, og har en sprød top hvor mange andre lyder flade i forhold til. Så håber på at den her lige kan rette op på de sidste småting. smiley

• #9   21. jan 2010 Du har ikke en HU med TA og EQ? smiley Men ja det kan da kompenseres. Foretrækker dog at kunne klare det meste med installationen eller en anden enhed først smiley

• #10   21. jan 2010 Jo eq er der, men den kører desværre ikke med fuld mulighed for at sætte frekvens på eq, og nej der er ikke TA i den.
    Men rigtig nok det hele burde kunne klares i installationen, og jeg er selv enormt glad for lyden i komponentsæt, det er først når man giver det lidt klø de godt kan blive lidt anmasende at høre på ved 3-4khz, som jeg godt ville ha dæmpet en anelse i det område.

• #11   22. jan 2010 bruges du digital indgangen...? Ville meget gerne høre om hvordan det går og således... Jeg får først min i starten af næste måned...

• #12   23. jan 2010 Jeg kommer desværre ikke til at bruge digital indgangen, da jeg ikke har digital ud på min HU. Jeg mener min kammerat har digital i hans, og vi bestilte nemlig sammen, så skal da lige se hvordan det blir på hans smiley
    Men skal nok komme med en lille rapport om den. Vi går i krig med begge biler næste weekend hvis planen holder.

• #13   21. mar 2010 Puuhh. Det tog lang tid inden jeg fik taget mig sammen, men nu er den installeret i bilen.
    Nøj en lækker maskine at arbejde med. Alt er jo lige til at gå til, og lyden er der intet negativt at sige til.
    Kan godt være jeg sys mit anlæg lød godt gør, men der blev da lige en himmel til forskel her.
    Nicklas A - Hvordan er din oplevelse blevet af den?

• #14   21. mar 2010 tja... Min står stadigt i butikken... Har helvedes med problemer med mine biler...

• #15   21. mar 2010 Nå for dælen. Ik fedt.
    Du har ellers noget at se frem til når du får den i da smiley

• #16   21. mar 2010 har siddet og leget med dens software... Jeg kan ikke vente med at få liv i det... Desværre har min bora hoppet i tandremmen igår, så jeg har lidt meget at se til med at få den anden færdig... Men det lykkes vel altsammen...

• #17   21. mar 2010 Det bliver langt sjovere når det man leger med i softwaren også kan høres smiley

Kommentér på:
Audison Bit One

Annonce