{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.132 visninger | Oprettet:

Opgradering af gamle højtalere, nogle ideer? {{forumTopicSubject}}

Hej gutter...

Jeg har mig en fin Renault Kangoo smiley
Jaajaa det fint med jer! Det er en udemærket bil tak! hehe smiley

Nå men, sagen er den at den er fra 2002 og de samme højtalere har siddet i den igennem alle årene. Jeg synes lyden i bilen er ret tam, og overvejer derfor at købe nogle nye til den.
Bunden er manglende i dem, og de kan ikke klare særlig høj lydstyrke før de lyder forfærdeligt (Og nej vi snakker ikk den lydstyrke, hvor ens ører er i farer).

Højtaler mulighederne i bilen lyder på sølle 4" tommer, både foran og bagi, så jeg ved ikke om jeg overhovedet kan opnå et bedre resultat?
Men hvis jeg kan, vil jeg gerne inden for et rimeligt beløb, har haft kig på Thansens XZound GTX-2, da de er ret billige.

Har i nogle ideer til hvad jeg kan købe, i prisklassen 200-600 kr.
Og kan en udskiftning overhovedet betale sig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opgradering af gamle højtalere, nogle ideer?
  • #1   2. okt 2011 Kig hellere efter noget JBL osv. hvis det skal være fra thansen.... men du får ikke specielt god lyd for de penge

• #2   2. okt 2011 Du får intet ud af at skifte dine højttalere, hvis det er din kilde (cd/radio) der er flaskehalsen.
    Kører du med den oprindelige HU i bilen, eller en eftermonteret?

• #3   2. okt 2011 Enig med Essal...

Du kan bruge flere tusinde på nogle højtalere men hvis det er din HU er det sku lige meget..
    Jeg havde selv standard i min ZX som er hvad? 18 år gammel? Da jeg skiftede HU blev det meget meget bedre.. lyd smiley

• #4   3. okt 2011 Og så igen for 2-600 kr for 2 sæt, får du ik noget der er ret meget ved smiley

• #5   3. okt 2011 PSA Project - Nej, men nu regner jeg jo heller ikke med noget diskotek i min bil, ville bare finde ud af om jeg kunne optimere lydbilledet bare en smule. Selvom man ikke vil bruge flere tusinde på en headunit der kan spille DVD, kan det nu være rart at udskifte båndafspilleren med en CD afspiller i stedet, og være pengene værd.

@Essal - Det jo lige det, tror ikke HU er original, bilen har en HU med båndafspiller, radio i, tilkoblet den er der en rat fjernbetjening og en 6x cd skifter.

• #6   3. okt 2011 Altså jeg vil råde dig til at skifte den radio ud med en lidt nyere med CD-afspiller, det vil give en del selv med dine originale højtalere.._

Kig evt. på Pioneer 2300UB, den er rimeligt prisvenlig smiley

Mht. højtalere kontra pris, mener jeg skam bare at det næsten ik kan betale sig at skifte de originale ud for noget så billigt.

Hvis jeg var dig ville jeg købe et OK sæt bare til foran og lade baghøjtalerne blive...

Kommentér på:
Opgradering af gamle højtalere, nogle ideer?

Annonce