{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.239 visninger | Oprettet:

Købt bil hos forhandler - rasende {{forumTopicSubject}}

Sidder og skummer af raseri!!
igår hentede jeg min "nye" lupo hos en forhandler i Middelfart (bor i Silkeborg) den ene bagbremse sagde lyd da jeg kørte hjem, og set i bagspejlet skulle jeg allerede være vendt om der!
Bilen er betinget godkendt pga. noget lys, forhandler sagde dette var udbedret, men finder ud af da jeg kommer hjem at det er pga lygterne, og at der absolut intet er gjort ved dem, så den er stadig kun betinget godkendt.
Nu vil bilen så ikke starte, intet lys, lyd eller noget, så tænker det er batteriet.
Forhandler havde samme problem da jeg kiggede på bilen, men pga af fejl i bremselyset, der sugede strømmen, som nu er rettet, og bilen startede fint igår, har jeg desværre regnet med at dette også var iorden, men nej!!
Har sendt en sms med klagerne til forhandleren, så jeg har det på "skrift" at jeg har informeret forhandleren, men er der nogen der ved hvordan jeg nu skal forholde mig?
Skal jo bruge bilen mandag, men skal jeg bare købe et nyt batteri og gemme regningen til forhandleren eller??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt bil hos forhandler - rasende
  • #1   21. sep 2013 Ring da først til ham på mandag, inden du gør nogen.

  • #3   21. sep 2013 nytter bare ikke at ringe på mandag, da skulle bilen gerne køre....
    vil tro han bare er en alm. dødelig forhandler...som selvfølgelig ikke tager telefonen...


  • #4   21. sep 2013 Ih tak Nicolai k, lige hvad jeg havde brug for...
    han tager ikke telefonen


  • #5   21. sep 2013 så fik jeg da fat på, der lige snakker med forhandleren og vender tilbage om lidt siger han, så må jeg se

  • #6   21. sep 2013 Han skal bare tage den retur, og så skal du tage dine penge og købe en bil der virker. Bruger du bare 5 minutter på nettet med at søge info om Lupo vil du hurtigt finde ud af at den bil er der ENORMT mange problemer med. Alt går i stykker på dem.
    Du ville være meget bedre stillet med en Corsa eller en Polo i samme prisklasse.

    Det skal jeg jo selvfølgelig ikke bestemme, men min erfaring er bare at sådan en bil der begynder at få børnesygdomme eller hvad man skal kalde det, vil blive ved med at gå i stykker. Og reservedele er mega dyre til sådan en Lupo.


  • #8   21. sep 2013 Det er ligemeget hvad det er. Hvis den først er begyndt på sådan en gang pjat så bliver det ved. Og beholder man sådan en bil kan man godt begynde at lægge de første 20kg til side til reperationer.

    Jeg ved godt det trodser alm logik en smule, men jeg har bare set, og selv oplevet det så mange gange selv. Begynder en bil først at gå i stykker så bliver det bare ved.


  • #9   21. sep 2013 ro på... nu er det jo "bare" et dødt batteri, kan ske på alle biler, det samme med de matte lygter, og slidte bremser smiley
    men skal bare have forhandleren til at lave det sgu smiley


  • #10   21. sep 2013 1. fejl. du har købt en VW
    2. fejl. du har valgt lupo
    3. fejl. du vende ikke om da dine bremser sagde mærkeligt.

    desvære er der rigtig mange fuskerforhandlere i dk desvære... det må vel betyde straffen er for lille og chancen for at blive tager er minimal. samt de kan jo bare lukke firmaet og starte nyt hvis det gå helt galt.


  • #11   21. sep 2013 Da jeg købte min coupe ved en forhandler Fik jeg 3 måneders garanti. Men også kun lige fordi han lige havde fået den ind og ikke havde nået at kigge på den endnu. Men ved sgu ikke lige hvordan det ellers er.

  • #12   21. sep 2013 på hans hjemmeside står der ½ år reklamationsret ifølge købeloven...

  • #13   21. sep 2013 2års reklamtion. første halve år skal han bevise fejlen ikke var der ved køb.der efter skal du bevise fejlen var der...

  • #14   21. sep 2013 okay... lygterne, var der ved køb ihvertfald hehe smiley problemet med batteriet var vi 4 vidner til, da jeg kiggede på bilen, og bremserne kan ikke nå at blive så slidte på turen hjem fra middelfart... smiley

  • #15   21. sep 2013 janni
    jo bremserne kan være 2km fra at være nedslidte men bremser den fint til syn så det ok. bremser er en sliddel som forhandleren vist nok ikke er forpligtet ti lat give. lygterne burde du havde set da du hentede den. batteri sku man mene en seriøs forhandler ville lave inden salget. i teorien er det også en slid del...


  • #16   21. sep 2013 kiggede ikke efter lygterne, når han sagde det var udbedret...

  • #17   21. sep 2013 Du hentede den i går, opdager fejlene og sender så en sms... Den forhandler må have en smule svært ved at tage dig seriøst, du opdager fejl men vælger alligevel at køre hjem i bilen....
    Hvad har du givet for den?

    Man må håbe forhandleren vælger at dække omkostningerne


  • #18   21. sep 2013 bremserne opdagede jeg på vejen hjem, resten fandt jeg ud af da jeg var kommet hjem, og er først idag den ikke vil starte.
    sendte en sms for at få hans respons på skrift hvis han svarede på det.
    venter på et opkald fra ham som jeg er blevet lovet tidligere, og ellers ringer jeg selv til ham imorgen.
    Jeg har lavet en byttehandel med mig egen bil, + penge oveni til ham.


  • #19   21. sep 2013 Som sagt, når dominobrikkerne begynder at vælte...

    Bremser, lys, batteri...

    Og hvordan laver han det ? Jeg ville sgu ikke være tryg ved at lade ham lave bil når han sælger dig en skrammelkasse.



  • #20   23. sep 2013 Det er jeg ked af at høre Janni.
    Men han SKAL rette de fejl i har snakket om. du har dine rettigheder og hvis det er så kommer jeg gerne med dig og snakker købelov med ham.


  • #21   23. sep 2013 Har du fået fat i ham??

  • #22   23. sep 2013 Tak joel smiley
    Fik fat på ham igår, den røv...han mente jeg måtte have glemt at slukke lyset på bilen! Flot..
    Vi blev enige om at han skal sende nogle nye lygter i den her uge, og at jeg køber at et nyt batteri og sender ham regningen...om han så sender dem, og betaler regningen må jeg så se...
    Han mente jeg forventede en ny bil til pengene, sagde til ham at det gjorde jeg bestemt ikke, men forventede sgu da idet mindste at bilen kunne starte dagen efter afhentning!
    Og tak til rasmus ø for at redde den lille Lupo med et midlertidigt batteri igår, en højhellig søndag! smiley


  • #23   24. sep 2013 Hvad så med bremserne??
    Men uanset hvad så hænger han på de fejl der er på den.
    Men lad mig høre om han betaler den regning og sender de lygter.
    Hold kæft en klaphat!


  • #24   24. sep 2013 Må være helt ærlig og sige at jeg ikke orker kæmpe med ham om de bremser... Ham vil gerne lave tingene siger han, men han skal jo selvfølgelig have bilen ned et par dage så, han har ingen lånebil, og jeg har ikke mulighed for at komme frem og tilbage på anden måde...
    Han er en giga klaphat!!


  • #26   24. sep 2013 Jo jeg ved han har vist de ting var galt, så kan godt tillade mig at kalde ham en klaphat...
    Joel angående bremserner, mener han de kan køre 2 år endnu, og de bare lige skal bruges et par dage....de siger stadig lyde...


  • #27   24. sep 2013 Og når han oveni købet griner af mig flere gange i telefonen, fordi han mener jeg forventer en ny bil, så må jeg ihvertfald kalde ham en klaphat

  • #28   24. sep 2013 Jeg havde stadig ladet den handel gå retur..

  • #30   24. sep 2013 Rasmus Ø der er ikke noget der er så solidt som en w124 smiley

  • #31   24. sep 2013 Hvis jeg lader handlen gå retur står jeg bare med en mondeo jeg så skal af med, og mangler igen en Lupo...

  • #33   24. sep 2013 Kør bilen til FDM, så skal han rette de fejl som de finder.

  • #34   24. sep 2013 Hvorfor skal det lige præcis være en Lupo, de er altså meget fejlbehæftede.. Din Mondeo kan jo altid indgå i en handel hos en anden forhandler.

    Fordelen ved det er at du kan aflevere Lupo´en igen, og køre hjem med din Mondeo, så har du bil at køre i mens du finder en anden bil du vil have.

    Og som sagt, og det er kun for at hjælpe ikke for at være træls, en Lupo er altså pænt meget fejlbehæftet, kigger man lidt rundt på nettet (eksempelvis bilbasens "det siger andre brugere") vil du se at rigtig mange har problemer med de går i stykker i gearkassen, og masser af andre fejl, og en af de ting den virkelig scorer minus point på er priserne på reservedele.

    Når det ikke er en 3L´er er der jo masser af andre biler der kører lige så langt på literen, Fiat Seicento, Opel Corsa, Mercedes A klasse, VW Polo osv osv.


  • #37   24. sep 2013 Thomas K jeg syntes du skal spise brød til. Havde jeg fået en halv bil med hjem fra forhandleren til trods for at han havde lovet mig at de ting vi havde aftaler omkring var udbedret havde jeg fandme også hængt ham ud herinde og kaldet ham en klaphat.

    Men når det er sagt, var jeg satme også drønet tilbage med hans pis-æske og ladet handlen gå tilbage.

    Det problem der er med bremserne er med 100% garanti fordi bilen har stået stille udendørs i 6-12 måneder og ALLE ved at det betyder NYE eller SLEBNE bremseskiver. Alt det rust sætter sig i bremseklodserne og så er det pludselig både nye skiver og klodser. Det ved forhandleren fandme også godt, så JA han ER en klaphat for det er PISSEFARLIGT at køre med da bremserne virker sygt dårligt hvis skiverne er sat til med rust. Når skiverne så er kørt fint blanke sidder alt det metal i bremseklodserne og så bremser den stadig lige dårligt..


  • #38   24. sep 2013 kør bilen ned til ham og be ham om og lave fejlene på den han skal give garanti på bilen og vil han ikke det er det bare en tur i retten og det skulle da være underligt hvis du ikek havde en mulighed for og låne eller leje en bil fro at være ærlig så er det jo ikke hans skyld at du har valgt og købe en bil så langt væk hjemme fra så det skal han self ikke bøde for så mon ikke der kan findes et alternetiv hvis det var

  • #40   24. sep 2013 Digweed +1

  • #41   24. sep 2013 Den med fdm skulle jeg måske prøve, tak Mike h
    Angående bremselyset er det fikset, for bilen er nysynet (betinget godkendt pga lygter, han sagde der var udbedret da jeg hentede bilen)
    Synes ikke jeg hænger sælger ud, da jeg ikke har nævnt hvem det er, men han er stadig en klaphat for at have løjet om ting der skulle være iorden.


  • #42   24. sep 2013 Lyder som
    Du har købt bilen ved

    Isaksen Automobiler smiley


  • #43   25. sep 2013 Hehe ja ikke det er jo lige til at gætte....;)

Kommentér på:
Købt bil hos forhandler - rasende

Annonce