{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købe BMW med steptronic?
  • #1   27. sep 2013 hvis den har fået skiftet olie på gearkassen,så ville jeg ikke være nervøs

  • #2   27. sep 2013 Som Jt skriver ville jeg ikke være bange for noget hvis den har fået noget frisk olie. Har en bekendt der har en 525d der har rullet godt 700 og den kører som en ny vogn, dog er han begyndt at have problemer med slanger og andre gummi ting da de er begyndt at krakkelerer. men de er sku også de færeste vogne som ruller så langt.
    Du vil ALDRIG fortryde at købe en BMW, det er den bedste vogntøj der kan købes for penge..


  • #3   27. sep 2013 Det er jo ikke en VW med DSG du er ude efter vel smiley



  • #4   27. sep 2013 Hvis den skifter som den skal og der er skiftet olie ville jeg ikke være nervøs

  • #5   27. sep 2013 Den har fået fuld service, da det vistnok er en gammel taxa.

    Skal der ikke skiftes koblinger i sådan een? og i så fald, hvornår plejer de at gå?

    Jeg har kørt bil med automatkasse før, men aldrig ejet en. Er der noget specielt man skal være obs. på når man er ude at prøvekøre?


  • #6   27. sep 2013 og tak for svar, indtil videre smiley

  • #7   27. sep 2013 Den skal skifte blødt, den må ikke skifte i ryk (som hvis du slipper koblingen meget hurtigt og giver gas samtidig).
    Der er ikke kobling når det er automatgear. Til gengæld er det vigtigt at skifte olie på både gearkasse og konverter. Det er dog ikke noget der skal gøres hele tiden, ca med samme intervaller som olieskift på motoren så er du ikke helt ude i skoven.
    Typisk vil der også sidde et oliefilter på automatgearkasser som man også skifter.


  • #8   27. sep 2013 Ruben så du vil skifte gearolie lige så ofte som motorolie?
    Har du slået hovedet?

    Sådan en gearkasse/converter tager nok ca.10-12liter olie til 150,- literen.
    Du kan roligt lade den slags olie kører 100.000km inden du skifter. Husk også at skifte filter i gearkassen.

    Husk også lige at det er ikke bare at skifte olie på en gearkasse/converter, det skal gøres korrekt, ellers ødelægger du måske gearkasse/converter.


  • #9   27. sep 2013 hvis der ikke er kobling, er der så ikke noget der bliver slidt i den og skal skiftes?

    Sorry, hvis det lyder dumt - jeg er ikke mekaniker - jeg ved noget om benzinmotorer med manuelle suppegryder - ikke traktormotorer med tomatkasser smiley

    Det er planen at et værksted får lov til at lave det der skal laves på den tomatkasse, da jeg helst kun rør ved noget jeg har forstand på smiley


  • #10   27. sep 2013 Hvad mener folket i øvrigt om sådan en slæde... er 177 HK nok til at flytte den?

  • #11   27. sep 2013 Det er faktisk en kobling i sådan en gearkasse, den bruger den ved lock-up. Du kan læse alt på nettet smiley
    Det eneste der slides er olie og filteret i gearkassen.

    177hk er rigeligt til den bil, ellers så kør forbi Landberg og få den chippet.


  • #12   27. sep 2013 Anders H ja det ville jeg faktisk, ca hver gang man skifter motorolien. Kan godt være det koster 1500.- kr hver gang men så er man også 100% sikker på at sådan en gearkasse bare holder.

    Olie på gearkassen skal skiftes af en pro. Gearkassen skal tømmes for olie, og det skal converteren også. Så skal der skiftes filter, og fyldes olie på igen. Og det er her de fleste går skævt. For selvom man har hældt olie på gearkassen er converteren nemlig stadig tom. Så bilen skal startes op og stå i tomgang i frigear så converteren fyldes, og så skal der oftest hældes 1- 1,5 liter mere på den før det spiller.

    Som sagt så nej, der er ikke sliddele i en Automatgearkasse (kobling). Det eneste der bliver slidt er olie og filter, så så gearkassen med tiden smiley


  • #13   27. sep 2013 Og jeg kan også nævne at oliestand på sådan en automatgearkasse har ALT at sige. Det kan være inden for 0,10 liter der gør om den skifter ordentligt eller ej..

    Rodede nemlig en del med min Mercedes gearkasse på det punkt. En eller anden klaphat havde nemlig bare fyldt den op, så den skiftede ret hårdt pga for meget olie..


  • #14   27. sep 2013 Ruben hvis alle ville skifte olie så ofte som dig, så kunne vi alle køre elbiler så ville alle olie resurser være opbrugte. Der er ingen grund til at skifte olien så ofte, så er det sku billigere at montere en ny gearkasse hvis det endelig er.

  • #15   27. sep 2013 Det er ikke nemt når I ikke er enige smiley

    Jeg har netop googlet lidt - og kan finde flere artikler der modsiger hinanden - nogen om en momentkonverter og nogen om koblinger.. smiley


  • #16   27. sep 2013 Og den måde du har beskrevet er IKKE den korrekte måde på en BMW gearkasse.


  • #17   27. sep 2013 Men køb bilen CS - du vil ikke blive skuffet. Skift olien når du har købt bilen, ellers skriv, så skal jeg nok lave dig en guide.

  • #18   27. sep 2013 Jeg skal se den i morgen - så bliver det lidt spændende.. Den skal koste 78000 kr, så jeg kan vel ikke stille de store krav..

    Men hvis det er noget skrammel finder jeg en anden - evt en 3-serie..

    tak for svarene smiley


Kommentér på:
købe BMW med steptronic?

Annonce