{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi vs. BMW?
  • #1   1. nov 2013 smiley

    Forventer at Ruben og muligvis Sø-Propel kommer ind og som minimum forklarer hvorfor en BMW bare kører ufatteligt overdrevet godt, og Audi som rent bæ.


  • #2   1. nov 2013 Ville tage ud og prøvekøre dem begge hvis jeg var i tvivl. Personligt er jeg mest til BMW så jeg ville klart tage den, men hvis du ikke har mærke preference så prøv dem af, måske du synes den ene er mere behagelig end den anden.

  • #4   1. nov 2013 Jeg synes E60'eren er flottere end den anden, og så synes jeg bare den kører pisse godt sådan en E60'er, men hva motor er der i?
    Det er vel en 177hk.? eller er der også den nye 184hk, som der også kom i de sidste e9x'ere 320d ?


  • #5   1. nov 2013 Kommer an på hvad man er til. Prøvekør dem. Tror ikke du kommer til at opleve fejl på nogen af bilerne pga. de er så nye.

    Min personlige mening er dog at BMW'en er en klasse over Audi'en. Audi er et mode-fænomen der opstod før finanskrisen da alle havde friværdi i deres boliger.
    Folk der kan lide Audi er dem som ikke ved noget om biler, men synes den er flot. Samtidig sårer den ikke deres stolthed som hvis de synes en Hyundai var flot, da Audi på en eller anden mærkelig vis bliver betragtet som værende i klasse med BMW og Mercedes.

    Audi er en god bil, men BMW > Audi anyday.


  • #6   1. nov 2013 Det er 2 fine biler, så ud og prøv dem begge 2 og mærk efter hvad du er til, forhjulstræk eller baghjulstræk.

  • #7   1. nov 2013 Ud og prøv begge, den du synes mest om tager du selvføldig med hjem smiley

    Jeg har det sådan lidt at BMW køber man hvis man kan lide biler der udstråler lidt overklasse/blærerøv. Eller man har en passion for BMW.

    Audi er sådan lidt mere den sikre vej, ingen griner eller peger fingre af dig.

    Måske lidt firkantet sagt, men det var den måde jeg lige bedst kunne forklare MIN mening, der nok ikke vejer så tung da min BMW er ældre end de fleste herinde smiley
    Og inden der kommer en eller anden smartass så mener jeg ikke, min BMW hverken udstråler Overklasse eller blærerøv! bare så det er på plads!


  • #8   1. nov 2013 BMW fordi den bare er billigere i drift...

  • #9   1. nov 2013 Bmw helt klart

  • #10   1. nov 2013 Fandme godt skrevet Nicklas S smiley

  • #11   1. nov 2013 Kommer an på hvad man er til. Prøvekør dem. Tror ikke du kommer til at opleve fejl på nogen af bilerne pga. de er så nye.

    Min personlige mening er dog at Audi'en er en klasse over BMW'en. BMW er et mode-fænomen der opstod før finanskrisen da alle havde friværdi i deres boliger.
    Folk der kan lide BMW er dem som ikke ved noget om biler, men synes den er flot. Samtidig sårer den ikke deres stolthed som hvis de synes en Hyundai var flot, da BMW på en eller anden mærkelig vis bliver betragtet som værende i klasse med Audi og Mercedes.

    BMW er en god bil, men Audi > BMW anyday.


  • #12   1. nov 2013 WTF TKO?

  • #13   1. nov 2013 Bum. Min eks-svigerfar sagde det faktisk meget malende engang. "Jeg vil ha' en Audi i stedet for en BMW, for når folk ser en Audi tænker de 'han har succes, det må gå godt i firmaet'".

    Det kan meget vel nedskrives til: Audi har signalværdi (og desværre ikke meget andet - det er ikke for "sjov" at BMW er benchmark for køreglæde!)


  • #14   1. nov 2013 Jeg ejer selv en E60 545i og min svigerfar har en A6 4F 2.0TFSI. Hvis man ser bort fra motorerne, som ikke kan sammenlignes, så vil jeg til hver en tid tage BMW'en. Den ligger "tungere" på vejen og giver en bedre køreoplevelse, efter min mening.
    Herhjemme har de gamle altid være Audi-folk og har både en 4 og TT Quattro, og de er ved at blive omvendt smiley
    En gang bmw, altid bmw. Intet over, intet ved siden af!


  • #15   1. nov 2013 Jeg forstår slet ikke hvordan du kan være i tvivl.
    Ofc skal du vælge bmw'en, det kan du sku ikke samligne med hianden.
    Smid det forhjulstrukket skrald af helveds til og køb en ordentlig mandebil istedet.


  • #16   1. nov 2013 En god vens far har lige skiftet hans Audi A6 2.0 TDI fra 06 (jeg aner ikke hvad modelkode, jeg kan ikke lide Audi - det er noget mænd køber for at imponere tøserne. Han ofrede i øvrigt 45.000 på den i rep) med en E60 525d - han har aldrig været mere glad for at køre bil som nu.

    Og den trækker tilmed på de rigtige hjul.


  • #17   1. nov 2013 En af mine biler er en BMW (den Z4 jeg har oprettet), og det er min første tyske bil.

    Ærligt talt var det konens ide at købe denne bil, jeg kiggede nok mere efter andre mærker, men jeg er nu meget tilfreds med bilen. Jeg kan rigtigt godt lide køreegenskaberne, jeg har altid været tilhænger af baghjulstræk, og selvom det er den lille 28i motor med 240HK, synes jeg faktisk at den gør det rigtigt godt.

    Jeg har justerbar M-undervogn, og når den kommer i Sports Mode bliver den til en lille racer, og et klik tilbage i Comfort Mode, og det er en behagelig cruiser. Det fungerer super godt, og bedre end de Audi'er jeg har prøvet. Jeg synes at man vælger en BMW for køreegenskabernes skyld. Jeg synes ikke helt at kvaliteten er hvad jeg forventede af en bil i denne prisklasse, især interiøret virker nok en anelse billigere end jeg havde forventet.

    På det punkt synes jeg virkelig Audi har et forspring. Kabinen virker meget mere lækker, og jeg synes i højere grad jeg har en luksusfornemmelse der. Jeg kan faktisk også rigtigt godt lide Audi's design, dog synes jeg at de ligner hinanden lidt for meget. Kan blive helt i tvivl om man ser en A4 eller A6 - eller A8.

    Den seneste jeg har prøvet, var en A5 2.0TDI som jeg lejede for lidt over et år siden. Lækkert design, lækkert interiør, men gud, hvor var den kedelig at køre. Dieselmotoren er sløv, og man kan selvfølgelig få en større (og helst i benzin, tak) og hurtigere. Men selvom den ville blive hurtigere, ville jeg nok ikke syntes at den ville blive sjovere. Jeg oplever ikke en Audi som en sportslig bil (okay, R8 er...), men som en lækker designet luksusflyder.

    Så det er vel et spørgsmål om hvad du er til, og hvordan du kører din bil.


  • #19   1. nov 2013 kabinekvaliteten er lavere på audi´en. den ser lækker ud men nå man begynder at pille lidt bliver man skuffet. udvendigt er den flot.. den køre som en bil med forhulstræk

    bmw´en
    lækker bil hele vejen rundt.. den ville være mit valg


  • #20   1. nov 2013 TKO. Korrekt beskrivelse hvis du lige bytter om på mærkerne.
    Audi/passat burde nemlig ikke ligge i den liga, selvom det er en udmærket bil.


  • #21   1. nov 2013 Prøvede begge biler sidst vi ledte efter bil. Og har mest været til vag førhen. Men synes forskellen på styretøj og kørsel i Audi mindede mig for meget om en Skoda så jeg valgte BMW. Selvom jeg fik en lidt ældre bil i forhold til audi har jeg ikke fortrudt mit valg. Kender mange med Audi og ens for dem er at de tænker mere over hvad naboen tænker end hvad de selv føler.

  • #23   1. nov 2013 BMW? Hvad er det?

  • #24   1. nov 2013 helt klart BMW den køre bedre og viser man har mere forstand på biler, Audi er som de andre siger blevet en modefænomen som på en mærkeligvis folk sammenligner med BMW og Mercedes hvilket den slet ikke burde. BMW er REN køreglæde og tilfredsstillende. der er en grund til man siger ENGANG BMW ALTID BMW :).

  • #25   1. nov 2013 Det er med det som med alt andet. Man skal selv ud og prøve og ikke høre hvad andre mener. Ihvertfald herinde.

    Men ærlig talt ville jeg nok vælge den B7ér du også selv nævner. Uha den kan blive sprød.


  • #26   1. nov 2013 Jeg har lige købt en E61 520D fra 09 med 177HK motor (der i øvrigt er den sidste til E61 - 184HK kommer først i F-serien jf div. internetfora)

    Inden da havde jeg prøve begge modeller - og ærligt talt, så er audien lidt kedelig inden i. Den kører godt osv, men når jeg sammenligner med en gammel passat, er der ikke ret meget innovation. Du skal have en af de helt nye, for at kabinen bliver mere lækker.

    De kører begge godt, men personligt hældte jeg mere til den måde bimmeren kørte på. Man blev skubbet i ryggen i bimmeren mens man blev trukket i audien. Det er lidt svært at forklare, man skal næsten prøve det. bimmeren understyrer dog lidt i sving ift audien (eller mine gamle forhjulstrukne biler for den sags skyld) og det skal man lige vænne sig til..


  • #27   1. nov 2013 Det kommer an på, er du typen der vil være moderne, uden rigtig at vide hvad det vil sige, eller om du køber biler pga køreegenskaber..

    Audis gyldne tider hvor de producerede ægte drivers car har været ovre i mange år.. Samtlige af deres modeller har middelmådige køreegenskaber (i bedste fald!)

    Nogle af S modellerne er dog ok med, men S5 fx får sååå meget kritik at man tror det er løgn.. BMW til enhver tid herfra..


  • #28   1. nov 2013 Begge er meget flotte udefra at se på med hver deres design! Indeni er Audi'en klart pænest. Der skuffer en e60/61 virkelig! Eneste grund til at vælge den fra synes jeg..
    Audi i dén klasse skal minimum have quattro og helst med en 3.0 TDI som klæder bilen meget bedre og som også er utrolig driftsikker! smiley

    BMW'en er også bedre tjent med en 530d. Er du den frække dreng i klassen hedder det 535d :-*

    Prøv dem begge. Det er to vidt forskellige biler som begge er billige i drift og som kører godt. smiley


  • #29   1. nov 2013 Jeg har selv lige haft en Audi A4 B7 1.9 Tdi, den var sjovt nok ret sløv.

    Har prøvet en 2008 A6 3.0 TDi Quttro og de kører mega godt og er en pisselækker bil

    Så har jeg prøvet en af de første E60 530i den skuffede fælt og var mega sløv, prøvede så en 07 E61 525D (med den nye motor) og den gik 1000x bedre. Kørte faktisk ligesom Audi A6'en bare lidt langsommere.

    Ang. kabinekvalitet ved jeg sgu ikke hvad der er bedst. Har også selv haft en 320D og en 540i og synes ikke den ene kabine er bedre eller ringere end den anden.

    Så jeg har prøvet nogen af dem (dog ikke lige de motore jeg kigger efter ny) og er stadig i tvivl, men kan da se jeg har fået gang i BMW folkene herinde smiley


  • #30   1. nov 2013 Nå ja har også lige været ude og prøvekører en E61 530D og en E91 330XD de kørte også kanon godt begge 2. Men de bliver for dyre i forsikring. De koster det dobbelte af hvad min Audi gjorde.

  • #31   1. nov 2013 jeg tror mit valg havde stået på audi'en måske i en 2,7 eller 3,0 i stedetfor 2,0 da det jo er en stor bil også havde jeg taget en quattro så kan du osse grina af bmw'erne når de sidder fast i snedriverne med deres baghjuls træk smiley men den er svær begge er fine biler og jeg tror det ligger nogenlunde i samme pris klasse vedligeholds messigt så jeg tror mere det er hvad man er til og syntes bedst om for mit vedkommende ja så er jeg vag mand og mange af de andre kan jeg se er bmw folk

  • #32   1. nov 2013 smiley

  • #33   1. nov 2013 Jah og jeg er blandet, har haft begge mærker. Og det gjorde mig ikke klogere hehe

  • #34   1. nov 2013 Find dig en 535D... Købte min i maj og den går kanont.

  • #35   1. nov 2013 og kan du slet ikke vælge så købe begge også gi konen den du af dem du ikke er så pjattet med og køre i smiley

  • #37   6. nov 2013 Jeg har både haft Audi og BMW, og udentvivl så er BMW'en bedere angående alt faktisk. Bayerische Motoren Werke er vejen frem.
    Min kamerat har desuden en Audi A6 4F 2.0 Tdi som han har fået monteret sin motor nummer 3 på smiley . Skal du have Audien synes jeg du skal kigge på 2.0TFSI.

    Men min stemme går til BMW'en.


  • #38   6. nov 2013 Tidligere Audi kører indtil min første BMW. Jeg var VIRKELIG VAG fan indtil jeg købte og kørte en BMW.
    Audi havde deres storhedstid i slut 80'erne start 90'erne. Solide helgalvaniserede kvalitets biler. Siden da er det bare dyre VW.


Kommentér på:
Audi vs. BMW?

Annonce