{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi VS BMW
  • #1   16. sep 2012 og de koster det samme??. altså tror der mindst fejl på bmwen, og en tand mere comfort/køreglad..

  • #2   16. sep 2012 kommer an på udstyr ... hvis bmw´en er skrabbet er det satme en led kasse at køre i

  • #3   16. sep 2012 udstyr går bar i stykker og tager strøm osv, alle bmw har sku hva en bil har brug for (:

  • #4   16. sep 2012 De koster det samme og har samme udstyr, dog bortset fra fartpilot, som BMW'en ikke har...

  • #5   16. sep 2012 alex t .. kan da godt høre du ikke ved hvor skrabet en BMW faktisk kan være smiley

    allan .. så er det jo op til dig smiley .. men havde selv taget Audien ..

    1 syntes den er pænere
    2 den er nyere
    3 der er fart pilot (det KAN jeg ikke undvære)
    4 den har gået mindre


  • #6   16. sep 2012 Hvilken en af de to synes du bedst om at køre i? I sidste ende er det jo ude på vejen køre- og ejerglæden findes.

  • #7   16. sep 2012 HARTMANN,
    Hælder nu også mest til Audien, netop pga. de kørte km og fartpiloten, for har man først haft det i sin bil, så er det efterfølgende svært at undvære.

    Men meget rart at høre om folks erfaringer med de forskellige mærker...


  • #8   16. sep 2012 tror sku de er rigmlig drift sikre begge biler .. så det er jo meget med religion smiley bmw VS audi .. og den menneskelige præference er jo en svær størrelse ;D

  • #9   16. sep 2012 Jeg tror nu også jeg havde snuppet audien uden ret meget tøven (:

  • #10   16. sep 2012 audi er lige så skrabet fra af? bar meget billigere i udstyr og pakker osv

  • #11   16. sep 2012 Ville helt klart vælge BMWén... den giver bare mere køreglæde!!!
    En eftermonteret fartpilot koster ikke ret meget mere (måske du endda kan få den forhandlet ind i prisen)


  • #12   16. sep 2012 Ville også vælge bmw'en. Men prøv begge to, og beslut dig derefter. smiley

  • #13   16. sep 2012 Designmæssigt ville jeg vælge Audi..... meeeennn.... jeg kan personligt sige, at jeg lidt ved et tilfælde endte med en bmw 120d.

    Jeg blev ret hurtigt glad for den. Super gode køreegenskab pga en vægtfordeling på 50/50. Desuden er BMW´s motorer bare super godt skruet sammen. Ikke så meget "traktor-lyd" som VW, Seat og ja... Audi.

    Er slet ikke i tvivl om hvad jeg skal have næste gang - BMW! Har tidligere kørt Audi, og ja, det er en lækker bil, men BMW er og bliver "Drivers Choice" pga de sportslige køreegenskaber, perfekt siddestilling m.m.

    Så jeg kan kun sige - Køb en BMW, du bliver ikke skuffet.....





  • #14   16. sep 2012 Uden tvivl BMW! Vi har haft MANGE biler i familien, så fik vi en BMW, og nu kommer der ik andet indenfor! Audi er og blir sgu en "bonderøvsbil" det den alle køber hvis de ska ha noget de synes lyder godt når folk spørger hva bil de har. Ville næsten hellere kører vw så, samme kvalitet osv. Men li godt hva så valgte jeg bmwen!

  • #15   16. sep 2012 BMW 1-serien har fået sindsyg meget god omtale. Skulle køre supergodt, selvom den har et mærkeligt design. Har dog ikke prøvet en.

    Audi A3'eren tvivler jeg på er meget anderledes en min fars A4 fra samme årgang. Den kører godt, men er sku ikke noget eksklusivt hokus pokus over den. Er bare en god bil med et attraktivt design og ikke mere. Som nævnt kunne man ligeså godt købe VW eller Seat.

    Har sagt det før og vil våge den påstand at det kun er Alfa, BMW og Mercedes der stadig laver de biler de gerne vil lave og noget man bliver rigtig glad for at køre i. De andre mærker er "standard biler", og benytter samme motore/dele på kryds og tværs for at spare på på produktionsomkostningerne... med mindre man selvfølgelig kommer op i noget Audi A8, men er jo ikke det der er tale om.


  • claus a
    claus a Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 55
    #16   16. sep 2012 bmw har fået god omtale trods 80% af de mennesker der har købt en ikke vidste den var med baghjuls træk og det er et stort plus smiley altså meget bedre køreegenskaber

  • #17   16. sep 2012 Ville også helt klart vælge BMW!! Jeg har haft mange forskellige biler, også kørt mange i forbindelse med arbejdet, og i mine øjne er BMW bare en lille tand bedre end alle alternativerne. Men igen, som flere siger, så er det jo også en smagssag. Jeg er bare træt af at de ikke laver børnecontainere/7 personer, så p.t. er familiebilen en Opel Zafira B, og så har jeg en BMW E30 som hobby bil.

  • #18   16. sep 2012 Ville klart tage Audi'en, du får lige en tand mere for pengene og Audi'en virker mere rummelig og mere lydløs at køre i smiley

  • #19   16. sep 2012 Men skulle det være med en mekanikers øjne ville jeg vælge BMW'en, det er bare som om at BMW er noget nemmere at skrue i og Audi går altid i stykker smiley

  • #20   16. sep 2012 Tak til alle!
    BMWen kører super godt og kan rigtig godt lide designet, men "problemet" er bare, at jeg skal køre ca. 35-40.000km om året de næste to år, så de 190.000km, der står på BMWens tæller bliver lige pludselig til 300.000km, inden man får set sig om. Den er i super flot stand, men som sagt, er lidt bange for de mange km.


  • #21   16. sep 2012 Umiddelbart vil jeg så også mene at BMW´en kan kører væsentligt flere kilometer totalt end Audi´en kan. Så du kan sagtens risikere BMW´en har flere kilometer i sig endnu, end Audi´en. Men alt er relativt. Det afhænger jo af hvordan de er blevet kørt og passet på...

  • #22   16. sep 2012 der må være en grund til at audi´en ikke har kørt mere. den har sikkert hold på værksted konstant. køre fint men syntes ikke den er nævneværdig bedre at køre i end en kia ceed. huyndai sonata eller fiat bravo

    havde uden tøven valgt en 1 serie. og så ofret de penge det koster på fartpilot´en
    køreglæde kan ikke gøre op i penge. tør øjnene og drop det KM pis aydi´en har gået 20.000km mindre og generelt så holder de ikke lige så godt. bmw´en køre uden problemer 300.000km og stadig køre super godt. hvis du da bare kan passe lidt på dine biler... audi´en er en lille spand der skan havde skiftet mange stumper for at ramme 300.000km


  • #23   16. sep 2012 køb Audien hvis du er en tosse der ikke har en skid forstand på biler og kun tænker på hvad andre tosser synes! altså du kunne jo lige så godt købe en skoda og sætte 4 ringe på.. smiley
    Eller køb BMWen hvis du vil have en bil der rent faktisk kan være sjov at køre i! og så er det jo en fantastisk motor!


  • #24   16. sep 2012 Der er jo ingen der køber en 1.9tdi eller en 118d for at den skal være "sjov at køre i" smiley

    Jeg havde taget audien.. Alene grundet den er 3 år nyere og dermed det mindre "slid".. Tænk på om 2-3 måneder så er en 04'er faktisk en 9 år gammel bil.. Med 9 oversaltede danske vintre på bagen smiley


  • #25   16. sep 2012 nAlen seriøst? så driftsikkerhed. køreglæde og kvalitet er over flødig bare den ikke har kørt vinter. Audi har er jo bare en meget dyr Seat. de har intet andet end navnet. køreneskaber er død kedelige og uindspirendende. komforten er ikke vidunderlig og design som en værd platinblond, intetsigende trunte med silikasser få våde truser over


  • #26   16. sep 2012 Altså nu er en A3 jo ikke fuldstændig blotlagt køreegenskaber vel.. Og mon ikke også den er nogenlunde driftssikker ?

    Jeg skrev bare hvad jeg ville vælge, udelukkende set ud fra et mit synspunkt smiley



  • #27   16. sep 2012 nAlen* ja og det du siger er at du er ligeglad med drifsikkerhed. kvalitet og køreglæde bare den er så ny som muligt.
    Audi kan dreje og køre men der er intet spændene ved den. 1,9´eren er ikke lige så elendig som 2.0tdi´eren.


  • #28   16. sep 2012 Som mekaniker havde jeg valgt bmw, de pumpedyse motor i vag gruppen er ikk noget jeg skal være ejer af.. smiley

  • #29   16. sep 2012 Ketil l s:

    Kan også være at køreglæde for nogen, består i at man ikke sidder i en 9 år gammel gennemkneppet og udslidt kabine ? Køreglæde kan være mange ting - og individuelt er det med garanti ?

    De par 1.9tdi vag motorer jeg har været i nærheden af har ikke brokket sig nævneværdigt, så de må vel være at betegne som driftssikre ?

    Jeg siger ikke mine valg er bedre end dine.. De er bare anderledes, baseret på andre værdi elementer ? - Og når det kommer til stykket, er det vel manden selv der skal tage beslutningen og ikke os smiley



  • #30   16. sep 2012 nAlen *

    Det er jo ikke alderen der bestemmer hvor slidt en bil er, men hvor langt de har kørt. Det er det der bestemmer hvor meget der er blevet siddet i sæderne, og hvor meget de forskellige stumper har ´bevæget sig. Og så stor forskel er der da heller ikke på kilometer tallet. Desuden kan der være passet bedre på den ene end den anden, så der er man nødt til at se bilerne med egne øjne. Mht til de danske vintre, kan en 15 år gammel bil der er passet rigtig godt, have mindre skader af vintrene end en 5 år gammel bil, hvor ejeren har været ligeglad...


  • #31   16. sep 2012 Det er for så vidt rigtigt nok.. Dog kan man nå at lave nogen flere slidspor i interiør på 4 år, og ind/ud stigninger må man også regne med er steget en smule.. dørhængsler, sæder osv.. Det hele bliver slidt..

    Hvis den er passet ordentligt behøver det naturligvis ikke være et problem smiley

    Jeg pointerer bare at JEG havde valgt Audien, udfra givne fakta om bilerne smiley


  • #32   16. sep 2012 Og så får du det til at lyde som om at en 9 år gammel kabine er gennemkneppet og udlidt, men en 6 år gammel kabine er bare som en ny.. Det kan lige så vel være omvendt, hvis der har siddet et lokum på 150 kg og ædt fastfood dagen lang i Audi´en, med cola sprøjt og hot dog dressing ud over hele instrumentbordet.... Konklusionen her må være, at man kan sætte en masse scenarier i hovedet, men ingen ved det med sikkerhed, og man er nødt til at se bilerne... Men er de begge ret pæne, og det kun er den smule aldersforskel og km forskel, så ville jeg overhovedet ikke være i tvivl...

  • #33   16. sep 2012 Har haft BMWen på lift og der er INTET rust at se. Endvidere sidder den originale udstødning stadig på, og den er som ny.
    Må erkende at BMWen kører vanvittig godt, men at have en bil, som har kørt 300.000km om to år er jeg naturligvis lidt bestænkede omkring.
    Har som flere andre også skriver KUN hørt/læst godt om 118d serien.


  • #34   16. sep 2012 Der kan da være lige så mange ind og udstigninger og brugsspor i en bil der har kørt 200.000 på 4 år, som der er i en bil der har kørt 200.000 på 7 år. Den er stadig blevet brugt lige så meget, det er bare sket hurtigere og over en kortere periode, men stadig lige så meget...

  • #35   16. sep 2012 Jamen igen, enig Thomas F....

    Men når han ikke skriver andet end en årgang og km, må man jo lissom drage en konklusion ud fra det ik ? smiley


  • #36   16. sep 2012 Ja, og der er ikke den stor forskel på km, så de er begge lige brugte, den ene er bare lidt ældre end den anden.

    Og så undrer det mig at alle runde tallene op, når der bliver snakket om BMW´en.

    Hvis vi tager udgangspunkt i 40.000 km om året, så har BMW´en kørt 270.000 km om 2 år. Og Audi´en har kørt 230.000 km. Hvis man skal se på hvilken der ville være mest "udkørt" om 2 år, så tror jeg nu stadig at BMW´en har flest gode km tilbage i sig.. Normalt siger man jo at en Audi er ved at være udkørt når den runder en kvart million, hvor en BMW jo bare lige er kørt til... smiley


  • #37   16. sep 2012 Det er jo ikke tiden der slider eksempelvis dørhængsler. Det er hvor mange gange de er brugt... 1000 døråbninger er 1000 døråbninger, hvad enten man har åbnet den 1 gang om dagen i 1000 dage, eller 4 gange om dagen i 250 dage...

    Ellers købte vi jo allesammen udkørte taxa´er, for de er ikke ret gamle, så de er nok heller ikke ret brugte.... smiley


  • #38   16. sep 2012 AUDI! smiley helt klart.. især når der ikke er fartpilot i den anden.. men det kan da eftermonteres.

  • #39   16. sep 2012 hvis man endelig ska snakke om slid i kabinen, er tonede ruder en rigtig go ide da det æder den sorte farve overalt indvendigt på billige biler, prøv nu lig hør der masser fejlfri saxo der har gået næsten 300000 på vejene og tilsalg, den 1-serie bil altid holde prisen rigtig godt, og ja helt sikkert på audi bliver hurtigere slidt,
    har mistet alt respekt for audi siden 2003/2004


  • #40   16. sep 2012 lyder som den bmw har kørt dejlige lange km hver gang, og hvis den bar starter kører og lugter godt ud af tarmen havde jeg sku taget fremfor den larmende vibrerende lille audi, men ja det præcise bundtræk TDI har er svært og stå for især i mindre biler....

  • #41   16. sep 2012 kig ikk mindst alle profiler igemmen herinde med a3 og 118d og prøv og tjekke gruppe emner også..

  • #42   16. sep 2012 du siger du køre 35-40.000km om året og om 2 år ville den BMW vise 300.000km.
    i min hovede regning er 190.000 + (2x40.000) = 270.000km. det er 30.000km mindre den de 300.000 du regnede med. det vil sige der gå 2år og 9 måneder før den skriver 300.000km

    forstå ikke din skræk for 300.000km men kan jo være du udemærket ved du er en elendig belist der ikke vedligeholder dine ting (endnu en god grund til at vælge bmw´en da audi´en ikke kan klare det)


    lidt mere regning
    audi´en er 5år og har kørt 151.000km det svare til 30200km om året.
    bmw´en har gået 190.000km har kørt 23750km om året.

    er på sin vis ligeglad vad du vælge men du vælger 2 biler i værd deres klasser. Audi i snopperi klassen og bmw´en i kvaltiets klassen.


  • #43   16. sep 2012 Men lad os da endelig vide hvad det endte med, når beslutningen engang er taget. smiley Og selvfølgelig lidt billeder af svinet.


Kommentér på:
Audi VS BMW

Annonce