{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Hvad ville i vælge {{forumTopicSubject}}

Skal ha ny bil og vi er 2 voksne og 2 små børn kørsel 25-30000km om året mest landevej og motorvej

Valgene går på?

En ny life up med det hele 126000kr

Imod : kan først få træk på om 2 år når der ikke er mere garanti til trailer
For: kører langt på literen og billig og forsikre og samtidig lækker bette bi, 2 års garanti

Eller :

Polo 6r 10/2011 km 33000 1.6 TDI 90 hk 16" alufælge den har træk,nye vinterhjul samt levering 157000kr på gaden

Eller

Polo 6r 03/2012 km 60000 1.6 TDI 90 hk har træk ,nye vinterhjul og levering 160000kr på gaden

Imod: egr ventil, kun 6 mdr garanti den er brugt
For : har træk. bedre plads kan ha barnevogn i bagagerummet kører langt pr liter bedre træk i motor

Hvad ville i vælge?

Hilsen Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge
  • #2   11. mar 2014 Noget større.. Syntes de biler er for små til en familie med 2 voksne og 2 børn smiley

  • #3   11. mar 2014 En Polo af dem der, men noget større ville da være at foretrække?

  • #4   11. mar 2014 Umiddelbart ville jeg vælge en Skoda Octavia med 1.9 TDI eller 1.6 TDI motor, de burde kunne fås fra 2009-2010 nede omkring samme prisklasse.
    Set udfra jeres behov for plads.

    Up! bliver lige lille nok efter min mening, hvis det er eneste bil, men der kan rent faktisk godt være en barnevogn i bagagerummet af en Up, hvis man køber den rigtige, det har en af mine kolleger i hvert tilfælde i hans Citigo.

    Hvis det skal være en af de tre, så ville jeg også tage en af Polo'erne
    Der er et halvt års forskel på de to Polo'er og cirka et års kørsel i kilometer til forskel. Så jeg havde nok taget den der har gået kortest, men det kommer dog an på hvilket udstyr der er, for der er stor forskel på om det er en Highline eller en Comfortline.
    Jeg har selv en 1.6 TDI 105 HK Highline, og jeg har ikke haft nogen problemer på de ca. 67.500 km min har kørt. Heller ikke med EGR-ventilen.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #5   11. mar 2014 Ville vælge noget helt andet hvis man er 4 i familien og skal have barnevogn med.

  • #6   12. mar 2014 hvor store er ungerne

  • #8   12. mar 2014 4 år og 9 mdr

  • #9   12. mar 2014 Hvorfor duer din golf 4 variant ikke mere?.

    Nå men anyways. så skal du IKKE købe en up når i er så mange.
    Den er fin hvis man er et kærestepar der ikke tænker på børn foreløbigt.
    Ellers ikke. Den har ikke det der ligner bagagerum. Og dine børn bliver også kun større og større.
    Så havde også taget polo`en. Og havde også taget den hvis jeg ikke havde børn.
    Klassen under polo er sku for lille smiley .
    Men findes der ikke noget større bil til de penge. noget skoda fx?


  • #10   12. mar 2014 En Fabia Combi vil også være et godt bud til prisen, man kan næsten få en helt ny til de penge...

  • #11   12. mar 2014 Skal det død og pine være en vw? Jeg havde valgt en stationcar, det bliver da bøvlet og skal rundt med grej og unger i de små æsker..

    http://www.autouncle.dk/da/brugte-biler?s%5Bbody_types%5D%5B%5D=Stationcar&s%5Bfuel%5D=Diesel&s%5Bmax_km%5D=100000&s%5Bmax_price%5D=160000&s%5Bmin_year%5D=2011


  • #13   12. mar 2014 personlig havde jeg nok valgt noget japser toyota eller honda da det typisk er en bedre kvalitet specielt når man er nede i de små biler

  • #14   12. mar 2014 Når nu du skal på motorvej, skal du være meget opmærksom på hvor langt de går på literen der. Mange af de små (fx up'en) kører ikke særlig langt på literen, når den skal på den store motorvejsklinge.

    Så - der skal du i hvert tilfælde have fulgt op....

    Hvad angår polo'en synes jeg personligt den er yderst lille "foran til". Nu er jeg selv en stor person på 130 kg og 190 cm - jeg kan godt komme ind - ud er straks meget værrer. Derudover synes jeg også at bagsædepladsen er noget begrænset.

    Skulle jeg vælge - og - havde jeg helt frit valg - ville jeg vælge en sprit ny Skoda Fabia stc Greenline.

    Fordele: BILLIG; god kvalitet, meget langt på literen, fair komfort, med træk, stc med forholdsvis god plads bagi, størrelsen taget i betragtning. Sæt en Thule bagagebox bagpå, og der er plads til ALT.


  • #15   12. mar 2014 Skoda Fabia Combi er også noget mere rummelig end Seat Ibiza ST, eller det er i hvert tilfælde det indtryk man får af de to biler.
    Ang. Polo foran, så kan den godt virke trang hvis man kommer fra en Fabia, men pladsen er nu god nok efter min opfattelse. Den er dog "polstret" lidt bedre end Fabia og Up hvis man sammenligner direkte smiley

    Dan R >> Det er vist et postulat at japanske biler er bedre kvalitet i en bestemt gruppe. Eller generelt smiley


  • #16   13. mar 2014 generelt er toyota og honda kvalitets mæssig bedre end de tyske forskellen er bare ikke så stor ved de større modeller selvfølgelig er det mest min egen erfaring med de forskellige biler når jeg arbejder med dem og selv køre i dem jeg har stort set haft de fleste mærker selv og arbejdet på alle mærker pt er jeg ejer af wv honda mercedes renault chevrolet og en mitsubishi så mener selv det er vel begrundet og hvis man prøver at sætte sig ind i de forskellige bil mærker/modeller med deres problemer så vil man selv se det, i stedet for holdningen min bil er den bedste bil i verden alle biler har fejler nogen bare flere end andre

  • #17   13. mar 2014 dog kan japanske biler generelt godt virke lidt kedelige hvor italienske biler nok er de flotteste ren designmessig

  • #18   13. mar 2014 Dan R >> Det er jo de erfaringer vi gør os.
    Jeg har lige solgt min fire år gamle Polo 6R, den havde jeg ikke haft nogen ekstraudgifter på. Det eneste jeg har haft på den er almindeligt service, så kvaliteten har været i orden så langt.
    Ja, og den gik selvfølgelig lige igennem syn, men den var jo heller ikke så gammel... smiley


  • #19   13. mar 2014 Havde valgt en helt ny Note..
    Eller gået stadiet op og købt en Golf VII


  • #20   14. mar 2014 Var det en diesel du havde

  • #21   14. mar 2014 Min Polo 6R var en 1.6 TDI 105 HK Highline

Kommentér på:
Hvad ville i vælge

Annonce