{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad ville i gøre ?
  • #1   23. feb 2018 Hvad er "ikke for dyrt"?

    Lakken skal fjernes og så skal de poleres og overfladebehandles.

    Enten laver du det selv og så koster det kun din tid samt småpenge i materialer, eller også sender du dem ud til nogen der kan lave den slags, og så koster det alt imellem 500 og 3000 kroner pr fælg. Det kan man bare få et tilbud på, hos det firma man nu ringer til.

    Jeg ville lave det selv, men jeg har også adgang til en drejebænk, og er ret ferm til at lære mig selv det der skal til for at løse opgaven.
    Det ville ende med en frisk polering og voks, og så ville de blive smidt på hylden med nye sommerdæk på.

    Men det første jeg ville gøre, var at lade være med at køre med mine pæne alufælge om vinteren. Stålfælge, grimme hjulkapsler, og gode vinterdæk er på mode på den her årstid. smiley


  • #2   23. feb 2018 Jeg har aldrig forstået, hvordan folk kan påstå, de går op i en bils udseende, men alligevel kører med stålfælge eller møggrimme, små alufælge halvdelen af tiden! Jeg kører med 19" originale Audi-fælge om vinteren. Jeg gider ikke, at min bil kun ser godt ud om sommeren.

    Herudover er alt rigtigt, hvad #1 skriver smiley


  • #3   23. feb 2018 Altså
    Nu inden jeg bliver dømt alt for meget så skal det altså siges jeg ikke selv har kørt med dem om vinteren da jeg ved det kan forårsage det problem her
    Tror jeg fjerner lakken og får købt et poler sæt til alu og får givet dem en gang ny klarlak smiley


  • #5   23. feb 2018 Det er jo subjektivt om man synes stålfælge eller alufælge er pænest, og om man vil ødelægge de fælge man synes er pænest til bilen.

    Trådstarter er jo lidt splittet, i og med han både synes bilen skal være fed hele året, men samtidig ikke gider betale for at den bliver ved med at være det. smiley


  • #6   23. feb 2018 Det er vel sådan lidt et definitionsspørgsmål, om de er "hammerdyre". Men ja, jeg kører i hvert fald ikke med billige fælge hverken sommer eller vinter smiley

  • #7   23. feb 2018 Fælgene skal sidde på en lille Fiat så kan desværre ikke få presset en 19" på haha smiley

  • #8   23. feb 2018 Det er ikke så meget et spørgsmål om, hvorvidt der sidder 19" på eller ej. Det er mere et spørgsmål om, at det er lidt mærkeligt, at nogle har bilen som det kæreste eje og bruger vanvittige summer på at gøre/holde den pæn. Men alligevel vil man ikke ofre et sæt ordentlige fælge til om vinteren. Det fatter jeg simpelthen ikke...

  • #9   23. feb 2018 Sajmon
    Det skal du ikke tro jeg er i tvivl om for det er allerede besluttet
    Skide flot om sommeren og pi... grim om vinteren ( helst ballon dæk ) smiley


  • #11   23. feb 2018 #9 - Det bestemmer du jo selv... smiley

    Jeg kører slet ikke i min pæne bil om vinteren, men tager en af alle de andre, som jeg er ligeglad med.


  • #12   23. feb 2018 #10
    Hvorfor ikke have et andet sæt (i hvert fald næsten) lige så fine alufælge om vinteren i stedet? Er der en rationel forklaring på det, hvis man ser bort fra, at de koster lidt ekstra? Eller er det bare en vane, og fordi "alle andre gør det"?


  • #13   23. feb 2018 Det her er en gammel spand og fælgene vil jeg gerne bruge lidt tid på smiley
    Mener ikke der eer noget forkert i om ting er dyre eller ej men at man tværtimod godt kan passe lidt på sine ting så holder det som regl til tider lidt længere smiley


  • #14   23. feb 2018 De skal bare friskes lidt op og stå på hylden til sommer smiley

  • #15   23. feb 2018 Når man køber ny bil , kan man så gå vinterdæk med på alu eller er det i det heletAgey kun på stål ?:)

  • #16   23. feb 2018 Selvfølgelig kan man det, uanset om det er en ny eller gammel bil. Det vil en forhandler da hellere end gerne sælge smiley

  • #18   23. feb 2018 Okay smiley tja altså vi køre som regl stål med vinterdæk og har alu til om sommeren
    Men om man køre med alu eller stål om vinteren er vel også lige meget
    Hvis jeg så 4 alu med vinter på kunne jeg godt finde på at købe dem
    Så meget hår jeg ikke op i det smiley


  • #19   23. feb 2018 #12 - Rationalet har i mange år været, at smallere dæk med blødere sider, giver bedre vejgreb i smattet føre.
    Smallere dæk med højere sider betyder mindre og smallere fælge - og så kan man lige så godt bruge sine stålfælge som bare ligger og glor på hylden, i den årstid hvor det alligevel er mørkt hver gang man skal ud og køre. Bilen kan oftest ikke genkendes for bare skidt og møg, medmindre man vasker den hele tiden, så i vinterperioden er man knap så forfængelig med sin bils udseende. smiley

    (Ovenstående er bare et gæt)

    Det holder for så vidt stadig vand, men man er bare nået så meget længere i udviklingen af dæk, at det ikke altid er tilfældet.
    Nærlæser man dæktests, er der stor forskel på hvilke vinterdæk der er gode i de forskellige dimensioner.


  • #20   23. feb 2018 Easy 4 - ellers kan man vel bare knalde kapsler på ?:)

  • #23   23. feb 2018 #19
    De argumenter køber jeg. Jeg synes dog alligevel, det er ærgerligt at se folk med biler til halve og hele millioner køre rundt på grimme fælge. Det fungerer ikke i min verden.

    Men nå, jeg fik startet en langt større diskussion, end hvad der var min hensigt smiley


  • #25   23. feb 2018 Dæk tests er super nemme at blive klog på - det kræver bare man læser dem. smiley

  • #31   23. feb 2018 For liiige at dreje emnet tilbage på rette spor:

    - Lakken på kanterne skal af. Prøv med Nitromors. Du kan være heldig at det virker. Ellers må du slibe.
    - Det vil være absolut nemmest hvis du kan få fælgene op i noget der kan rotere, f.eks en drejebænk.
    - Kanterne slibes ned og vådslibes med gradvist stigende antal korn. Herefter poleres der med f.eks Autosol, Meguairs Metal Polish eller lignende.
    - Undlad at give kanterne klarlak igen. Det er svært at få et resultat som rent faktisk holder og så står man igen med grimme kanter... Også selvom fælgene ikke vinterkøres. Poler istedet kanterne efter ved hver bilvask.


  • #32   23. feb 2018 #29


    ??? Hvad mener du.... 17" stålfælge,,, hvorfor ikke.... smiley


  • #34   23. feb 2018 Ok troede du mente at man ikke kunne få 17" stålfælge overhovedet.

  • #36   23. feb 2018 Man kan da få til en rav 4 så jeg på dba
    Men du har vel søgt på data på fælg størrelser og ikke bilmodel.


  • #38   24. feb 2018 Lilledan

    Prøvede den ene fælg med vådslibning ( lige lidt fredags hørmer i garagen );) og det blev nogenlunde men det tager simpelthen for lang tid pga klarlakken
    Prøver at købe nittomors imorgen så må jeg lige tage den derfra smiley


  • #39   24. feb 2018 Du skal heller ikke vådslibe klarlakken. Hvis ikke Nitromors kan tage det, skal lakken tørslibes af. Først derefter vådsliber man, indtil alle sliberidser er væk... Og du starter selvfølgelig med et lavt korntal, f.eks 400 og arbejder dig op til et par tusinde.

  • #40   24. feb 2018 Sådan så mine bbs kopi også ud forrige år, da jeg hentede dem ud af skuret. Havde desværre allerede købt nye dæk til dem. Gav dem en gang plasti dip. Så ganske fint ud. Nemt og hurtigt smiley

  • #41   26. feb 2018 Det der nitromos er sgu ikke for små børn hehe

    Er blevet færdig med to af dem så to igen
    Bliver så pæn som muligt da jeg ikke har adgang til en dreje bænk
    Men spekulere over hvad der er bedst
    Autosol eller metal polish ? Der er også noget det hedder Chrome polish til ubehandlede overflader hmm ?


  • #42   26. feb 2018 Startede med nitromos der efter korn 60 -120 -300 - våd 1500 og til slut 2500 k
    Blev faktisk nydeligt


  • #43   26. feb 2018 Jeg brugte Autosol på de fælge jeg har ordnet, du kan eventuelt tjekke dem i min album.

    Synes selv de kan få et godt shine.


  • #44   26. feb 2018 Kigger lige
    Hvor længe går der imellem du polere igen ?:)


  • #45   26. feb 2018 Jeg solgte dem begge, så har dem ikke mere.

    Men jeg har læst mig til de “bare” skal poleres når de mister glansen, hvilket siger sig selv, men da jeg ikke har kørt på dem, så ved jeg ikke hvordan det er med tiden.

    Det første sæt polerede jeg, og gav det derefter 2K klarlak, lakken holdte ved, men om lakken og glansen stadig Holder, ved jeg ikke.

    Så måske polere dem, og se om man kan ligge en slags hinde over? Eventuelt gennemsigtigt folie?


  • #46   26. feb 2018 Tja
    Tror jeg dropper at give klarlak smiley


Kommentér på:
Hvad ville i gøre ?

Annonce