{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

erfaring med alfa romeo 147 selespeed {{forumTopicSubject}}

Hej. Har fået sådan en bandit tilbudt. Den er med auto/rat gear. Karosseri gået 200.000km motor/gear gået 100.000km med dokumentation. Ejeren forlanger 15k
Er det en ok pris? Har ingen erfaring med dem derfor spørger jeg jer.

På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaring med alfa romeo 147 selespeed
  • #1   24. mar 2014 Det er kun rige mennesker der kører alfa, og oftes ender de på gaden bagefter. jeg ville ikke købe sådan en penge sluger

• #2   24. mar 2014 Det er en fin bil som ikke døjer med elektroniske fejl mere end andre bilmærker.
    Selespeed er straks værre. Det er set flere gange at styre enheden eller systemet ved gearvælgeren går i stykker. Dog oftest styre enheden, som er dyr at udskifte. Men selve gearet fungerer ellers helt fint.
    Motor mæssigt er alfa's twin spark motorer ret solide hvis de passes ordentligt. Det vil sige skift af olie rettidig, samt at man husker at tjekke olie på bilen jævnligt. Hein spark motorerne yder mere end de fleste tilsvarende bilmærker, og ekstra effekt betyder lidt højere olie forbrug. Det er samtidig MEGET vigtigt at tandremmen udskiftes ved 80.000 km. eller 3 år, da den ikke holder længere end det angivne interval. Samtidig er det vigtigt at man sammen med tandrem , også udskifter vandpumpe og knastforstiller, da de ellers med meget stor sandsynlighed går i stykker bagefter. En defekt knastforstiller får motoren til at lyde lidt som diesel motor ved koldstart. Manglende tandrem og olie skift er skyld i langt de fleste motorhavarier. Det er sjældent mekaniske fejl der er skyld i det.
    Rustmæssigt er karrossen ikke plaget af rustproblemer, men bunden specielt ved fødderne ved forsæderne og i de forreste inderskærme er slemme til at ruste. Specielt hvis bilen ikke har fået rustbehandling fra ny og efterfølgende. Man skal huske at en italiensk bil er bygget efter deres eget klima, og dernede ruster ingen biler, så rustbeskyttelse er vigtigt i det fugtige danske klima med salt på vejene om vinteren.
    Prisen Lyder yderst fornuftig.

Nu skal du ikke lytte til alle de VW osv. folk herinde som kalder det for verdens dårligste bil og rust balje. Langt størstedelen har ingen personlig erfaring med alfa, og baserer deres pladder på rygter osv.

• #3   24. mar 2014 Stud: hvilken alfa har du selv ejet som du kan basere det der pladder på??
    Jeg har kørt alfa i 15 år nu, og jeg bor da ikke på gaden. Har haft mange forskellige bilmærker igennem tiden, og kun 1 bilmærke har været mere billig i drift end mine alfaer, og det er den Nissan primera jeg havde. Det klart dyreste at holde kørende var Peugeot og Citroen, efterfulgt af VW (har både haft vento, flere passat og en touran)

Kommentér på:
erfaring med alfa romeo 147 selespeed

Annonce