{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overhaling indenom
  • #1   4. jun 2014 Indenom er altid ulovligt, medmindre der er tale om i forbindelse med kø

• #2   4. jun 2014 Nej

dog må der passeres inde om

• #3   4. jun 2014 Husk at der er forskel på at overhale højre om og lave en forbikørsel højre om.

Sidstnævnte bliver jo gjort meget, især i tættere trafik.

• #4   4. jun 2014 Man må passere andre billister højre om i tæt trafik, og dermed er det ikke rigtigt en overhaling. Men kører der en billist i midtersporet f.eks. (Ringgaden er 3 sporet), og i er de eneste på vejen og du overhaler indenom er det selvfølgelig ikke lovligt. Det er et vurderingsspørgsmål fra politiets side, men har aldrig set nogen blive stoppet for det, og politiet i Århus gør det også selv smiley

• #5   4. jun 2014 En overhaling indenom er aldrig lovlig.

• #6   4. jun 2014 TWG >>

Det er hastigheden der bestemmer om den er ulovlig. Du skal køre med minimum 100 km/t mere end den du overhaler før det er lovligt.

• #7   4. jun 2014 jeg kan næsten høre hvor det her stammer fra... smiley men ja jeg overhaler også de små pis biler indenom når de nægter at pisse ind på cykelstien hvor de høre til... smiley

smiley

• #8   4. jun 2014 Overhaling indenom koster 2000 kr i bøde plus klip i kortet. Snakker af erfaring smiley

• #9   4. jun 2014 jah det er noget svineri.. det er det, det burde koste ikke at trække ind til siden i bybil...

• #11   5. jun 2014 Mikkel S - i tæt trafik er man jo nødt til at placere sig i venstre vognbane hvis man skal til venstre i et kryds længere fremme, og så kan man jo blive nødt til at passere højre om.

• #12   5. jun 2014 du misforstår fuldstændig... jeg snakker hovedsageligt om motorvej.. smiley

• #13   5. jun 2014 Det sgu ikke kun minibiler der ikke fatter at holde til højre

• #14   5. jun 2014 jo

• #15   5. jun 2014 Nej.... Jeg kører minibil med 200 diesel hk/ 400NM og der holder jævnligt A6 og 335D i vejen....

Ser man på hvor mange mini kontra micro, kontra store biler, der er på vejen og hvor mange der ikke holder til højre... Så synes jeg at det er erhvervs og direktørbilerne der er værst... Verdensmændene skal jo først frem... Men de kan jo bare hænge på når Ibizaen for alvor strækker ben... Nårh nej det kan de ikke...

• #16   5. jun 2014 en skide seat... jeg tror du overvurdere dine små 200 diesel heste... det er jo standard i alle direktørbiler... men det går for langsomt derfor bliver de chippet.. smiley

• #17   5. jun 2014 Hvordan gik du fra hvilke biler der holder til højre, til hvad jeg mener om mine hk? Jeg mener at min bil går fornuftigt, men den er trods alt osse hurtigere end gennemsnittet og har et godt vægt/effekt forhold.

Snakken gik nu på hvilke biler der ikke trækker ind... og det er typisk erhvervsbiler og slipsedyrene der er vigtigere end alle andre... Og osse ofte dukkelise der kævler i mobil, håndfri eller ej... Og så er det sådan set ligemeget hvilke biler de sidder i....

At du så har et problem med mini (Du mener nu nok micro) bilerne, kan du ikke klantre alle andre for.... En 75hk UP kører lige så stærkt som en Passat med den mindste motor, og det hyler ingen over.

• #18   5. jun 2014 Lol har endnu ikke set en bil i direktørklassen holde i vejen.
    Det er altid en nar i en mini bil haha.

• #19   5. jun 2014 Per veerst - så oplever du satme ikke meget i dit liv...

• #20   5. jun 2014 Ham X >>

Hvis snakken gik på at holde til højre, hvorfor havde du så behov for at nævne dine små 200 olie hk? Du startede den sgu selv.

• #21   5. jun 2014 jeg elsker og fylde i ydersporet, især når jeg holder farten i den pågældende zone.

• #22   5. jun 2014 jeg hader folk der har den der "jeg køre alligevel det man må, og man må jo ikke køre stærkere alligevel, så jeg bliver i yderbanen og spærre for de 20 biler der køre bagved - filosofi)
    TRÆK IND og så jeg egentlig ligeglad hvilken bil man har, men kvinder og folk med familien ser jeg oftest køre i yderbanen, fordi de enten kigger sig i spejlet og lægger make up og sætter hår eller snakker med børnene og konen på bagsædet
    Tak fordi i lyttede smiley haha

i den sammenhæng vil jeg påpege at det er lovligt at bruge det lange lys hvis folk ikke trækker ind.. og det gør jeg flittigt efter 30 sek bagved dem og de ikke trækker ind

• #23   5. jun 2014 hvis der er en lang kolonne af lastbiler, så bliver jeg sgu i ydersporet indtil de er overhalet. men hvis der bliver blinket med lyset bag ved undervejs, så bliver der ikke overhalet hurtigere af den grund.
    Oplevede faktisk her den ene dag, at der var 2 lastbiler der var ved og overhale hinanden, og så lå der en bag ved mig der begyndte og blinke med lyset, og trække ud mod venstre. Så er man jo virkelig retarderet.

• #24   5. jun 2014 Andreas >>

Skal lige forstå dig ret, du vil hellere være til gene i trafikken end at hjælpe med til at den bliver afviklet?
    Det er folk som dig der gør at der er så mange der holder i kø hver morgen.

• #25   5. jun 2014 Det er dem der ikke kan se lidt frem, læse trafikken, og også tage hensyn til de andre trafikanter der er skyld i at så mange holder i kø hver morgen!

Og nej, det er ikke lovligt at overhale indenom (for lige at holde emnet)

• #26   5. jun 2014 Kan ikke se hvad problemet er hvis jeg følger fartgrænsen?
    en helt lastbil kolonne, der skal overhales. Så er det bedre og trække ind og ud hver gang, det gør jo faren større...

• #27   5. jun 2014 Og ikke mindst dem der ikke kan se lidt tilbage.
    Køre du ud foran en der køre hurtigere end dig selv, så sætter DU kæden af bremselys igang og det er den der skaber køer.

• #28   5. jun 2014 det kaldes egoisme, så fordi du alligevel køre det man må så må andre ikke komme forbi dig, fordi du kan se en lastbil længere fremme?det tager ca 2-3 sek at overhæle dig, så hvor er den større fare, ved at trække til højre 3 sek.?
    - man kigger sig self for inden man trækker ind eller ud af pågældene kørebane

• #29   5. jun 2014 Andreas >>

Det at du ikke kan se noget problem i din handling, er netop hele problemet. Du tager ikke hensyn til andre end dig selv og tyer tilmed til provokation hvis nogen fortæller dig at du ligger i vejen.
    Du er vel også typen der kan finde på at markere på bremsen hvis bagvedkørende ligger for tæt på?

• #30   5. jun 2014 trækker selvfølgelig heller ikke ud hvis der kommer en bagfra. men hvis man er halvvejs i overhalingen, og gamle ole kommer kørende i sin mercedes og blinker med lyset, så trækker jeg sgu ikke ind.

• #31   5. jun 2014 Er man den der ikke følger hastigheden, altså kører hurtigere eller langsommerer end den øvrige trafik. Er men jo også den der skal være mest opmærksom og tage mest hensyn til de andre!

Man er da idiot hvis man tror at det er den anden vej rundt!

• #32   5. jun 2014 hvis du er igang med en overhaling så skal du self ikke trække ind før du har overhalet, men du skal trække ind så snart der er plads til det.. men hvis du følger fartgrænsen til punkt og prikke syntes jeg du skulle placere dig til højre ALTID - undtaget når du laver en overhaling.

• #33   5. jun 2014 Per >>

Hvor står det henne?
    Til gengæld står der skrevet i færdselsloven at du skal skride ind til højre hvis der er plads til din bil, ligemeget hvad. Gør du ikke dette, så bryder du loven.

• #34   5. jun 2014 Det står der ikke direkte på den fremhævede måde jeg har skrevet her smiley . Men dog tydeligere end nogle af de andre holdninger der kommer frem her.

Du kan f.eks. starte med at læse §3. Og selv om I henholder jer meget kraftig til §15, så husk lige at læse Stk. 3 også.

• #35   5. jun 2014 Godt, så det står ingen steder, så fik vi det på plads.
    Du kan ikke lave dine egne fortolkninger af lovtekster.

Det vi skal blive enige om, er at folk der laver den bevidste handling at bliver i yderste vognbane på grund af at de bagvedkørende er irriterende og jo alligevel ikke må køre hurtigere. Denne er til gene for de resterende trafikanter.

• #36   5. jun 2014 Uha, jeg fortolkede faktisk ikke, og det står der sørme!
    Jeg kan bare finde ud af at bruge/kombinerer mere end en § i færdselsloven af gangen smiley
    Og der er vis også en §41 der lige skal kikkes på. smiley

Vi kan blive enige om det meste. Men der er altså folk der kører som idioter i "begge lejre".

• #37   5. jun 2014 fed tråd smiley hader folk der tror de ejer vejen fordi de mener at man ikke må køre hurtigere. Det har ikke en skid med dem at gøre. det går jo ikke ud over dem når personen som køre forstærk for en bøde, så hold nu for satan bare til højre!

• #38   5. jun 2014 jeg køre kun i nødspøret dejligt frit smiley

• #39   5. jun 2014 Mackie -> ALLE biler skal holde til højre, med mindre de er igang med en overhaling. Det gælder ikke kun for dem, der kører lige på eller under hastighedsgrænsen. Dette da vi har såkaldt "højrekørsel" i Danmark.

Martin E -> Hvad er problemet i at markere med bremsen, hvis dem bagved kører for tæt? Hvad enten man bare følger trafikken eller gerne vil udenom en forankørende, så er det ulovligt at køre for tæt (nærkørsel), og det udløser da også et klip i kortet. For ikke at tale om, at det totalt hensynsløst tilsidesætter forankørendes sikkerhed.

• #40   5. jun 2014 som jeg skriver du skal trække ind så snart der er plads til det? self gælder det ik kun ham, men alle. det siger sig selv? men hvis der ikke er plads til alle kan være i højre spor, så det der jeg mener at han burde holde sig i højre side ALTID.
    og det gør jeg sjovt nok os selv hvis ik jeg overhaler. men det gør jeg for det meste da folk i området køre morfar kørsel og sjældent kommer over 60

• #41   5. jun 2014 Hvis han vil overhale, så skal han da have lov til det smiley

Og hvis han vil gøre det med 110 km/t så er det bare synd for de bagvedkørende. Han var der først - han overhaler. Name of the game. Så må vi bare håbe der snart kommer nogle flere tresporede motorveje smiley

• #42   5. jun 2014 Ebbe H >>

At begynde at trykke på bremsen udelukkende for at provokerer er da mindst lige så sindsygt som at køre for tæt på.
    Mit svar vil være en ting hvis du gør det gentagelse gange overfor mig. Jeg overhaler dig, trækker ind foran dig og klodser bremsen. Wupti, ny bil til mig, på din regning.

• #43   5. jun 2014 Martin E -> Folk der trykker på bremsen i den situation gør det næppe for at provokere, men fordi de netop FØLER sig provokeret, af ham der kører for tæt på, og ønsker at tilkendegive dette smiley Hvis du kører for tæt på, kan vedkommende foran jo også bare blokere bremsen, og vupti, ny bil til ham på DIN regning.

Nærkørsel er noget nær det mest egoistiske man kan foretage sig, idet man fratager forankørendes mulighed for at foretage en sikker katastrofeopbremsning.

Og i det scenarie du stiller op skal du lige tænke på, at hvis du trækker ind og afskærer bagvedkørendes bremseafstand, og derpå blokerer bremserne, så er det ikke bagvedkørende der får hele skylden.

• #44   5. jun 2014 Ebbe >>

Held og lykke med at bevise at jeg har afskåret din bremselængde. Det vin ende i påstand mod påstand og bagvedkørende vil automatisk få hele skylden.

At markere på bremsen er en provokation, det eneste det går er at gøre situationen farligere end den i forvejen er.

• #45   5. jun 2014 Hmm, det er jeg ikke enig i. Det kan jo lige så vel tjene til at gøre bagvedkørende opmærksom på, at man synes, han er for tæt på.

Mht. det andet spørgsmål, så er det jo ren idioti at overhale en anden bil og derpå blokere bremsen. Det kan vi vel hurtigt blive enige om næppe løser nogen konflikter? Og det ændrer jo i øvrigt heller ikke på, at hvis du kører for tæt på en forankørende, så kan han lige så vel blot blokere bremsen, og dermed pålægge dig et erstatningsansvar. Men hele den diskussion er vel i bund og grund tåbelig. Det du siger er, at dit forsvar mod en forankørende, der bremser lige foran dig, er at køre om foran ham og bremse. Fantastisk beslutning!

• #46   5. jun 2014 Men hvorfor markere på bremsen? Tror du selv at det tjener et formål, det er netop idioti at tro at bagvedkørende ikke er klar over det.
    Men hvis man nu bare skrider ind til højre når der er plads, så vil man jo ufattelig sjældent blive udsat for at der kommer en op i røven på en.

Kunne være lækkert hvis der var en minimum hastighed på 130 km/t i yderste vognbane på motorvejen, så os der gerne vil frem af, slap for alle de små sløve æsker og usikre bilister.

• #48   5. jun 2014 Jamen det vi snakker om er jo netop når der IKKE er plads. Hvis en billist vælger at overhale f.eks. en række lastbiler der kører med 80 km/t og så selv kører 110 km/t. Det har vedkommende jo lov til at fuldføre, uden at en evt. bagvedkørende egoist, der er nået op bag ham, skal tilsidesætte hans sikkerhed?

Det tjener jo heller ikke noget formål at lægge sig en telefonbog fra forankørendes kofanger, det bliver overhalingen jo ikke hurtigere overstået af?

Og hvis bagvedkørende vel vidende ligger så tæt og samtidig udmærket er KLAR over, at han bringer forankørendes sikkerhed i fare, jamen så skal vedkommende da have frataget kørekortet, for så er han jo ikke alene til fare for sig selv, men også for andre. Så er det op med penge til et buskort i stedet.

• #49   5. jun 2014 Ja, lidt ligesom ham der begynder at markere på bremsen skal have frataget sit kørekort, da han bringer samtlige liv bag ham i fare ved at gøre dette. Der er ingen grund til at besvarer dumhed med dumhed. For så fremhæver man i hvert fald ikke sig selv som den klogeste.
    Det klogeste og sikreste vill være bare at trække ind og lade ham bagved komme forbi.

• #50   5. jun 2014 Jeg synes at danskerne generalt er nogle idioter i trafikken. Så snart man sætter sig i bilen så kommer skyklapperne frem. Og så gælder det ellers bare om at komme først. Trafikken havde kørt mere glidene hvis folk kørte mere defensivt, og tog lidt mere hensyn til hinanden.

Er selv dansker og kører selv som en idiot smiley

• #51   5. jun 2014 #50 der har du evigt ret! Det er på med "mig" hatten så snart vi kommer i en bil!

Martin E -> Tror ikke vi bliver enige, men det er der jo heller ikke nogen der siger vi skal. Jeg har ofte brugt at markere på bremsen, hvis jeg synes en bagvedkørende er for tæt på. Der er jo ikke tale om , at jeg klodser bremsen, men blot at jeg trykker på pedalen så bremselyset tænder. Jeg har aldrig ment det som en provokation, men som en høflig påmindelse, og da bremserne næppe har megen effekt ved så svag påvirkning af pedalen kan jeg heller ikke se, at jeg har bragt nogens liv i fare.

Hvad enten en sådan markering er dumhed eller ej, så ændrer det jo ikke ved, at det er den bagvedkørende, som udfører nærkørslen, der har introduceret dumheden i situationen. Heldigvis ser politiet det også sådan, og kvitterer med et klip for forseelsen.

• #52   5. jun 2014 Jeg kan se at bla. Martin stadig ikke har fået læst og reflekteret over de § i færdselsloven jeg henviste til smiley

• #53   5. jun 2014 Ebbe >>

Ja, ligesom politiet kvitterer på samme måde, hvis man bruger sin bremsepedal til at sende signaler til andre billister med.
    Personen bag dig kan tro du bremser og derved klodse bremsen i og miste herredømmet. På den måde er DU årsag til et uheld der kan have fatal udgang. Ja han gjorde noget forkert, men skal han miste livet på grund af det, udelukkende fordi du synes du skal fortælle ham noget han allerede er klar over?

• #54   5. jun 2014 Ebbe

Du skriver: "Hvis en billist vælger at overhale f.eks. en række lastbiler der kører med 80 km/t og så selv kører 110 km/t. Det har vedkommende jo lov til at fuldføre, uden at en evt. bagvedkørende egoist, der er nået op bag ham, skal tilsidesætte hans sikkerhed"

Du glemmer lidt om paragraf 18 stk.2 i færdselsloven, som foreskriver, at vognbaneskift skal udføres uden fare eller unødig ulempe for andre. Dvs, hvis du vil ud i den anden vognbane med 110km/t for at overhale, så skal du bare sørge for, at det sker således, at de bagfrakommende i den anden vognbane, ikke engang SLIPPER DERES SPEEDER pga din manøvre. For ikke at tale om bremse for dig. Medmindre, der er tale om tæt trafik, hvor din ulempe for bagfrakommende bliver betegnet som nødvendig.

Husk det næste gang, du trækker ud...

• #55   5. jun 2014 Så må folk der ikke har travlt og lign. sku rykke ind til højre ligesom man gør på en motorvej! Jeg overhaler altid indenom hvis der er en der kører langsomt/under fartgrænsen i venstre spor som f.eks Grenåvej.

Rigtig mange billister har overhovedet ikke noget der minder om situations fornemmelse...

• #56   5. jun 2014 Onkel Per >>

Kender skam godt færdselsloven.Men måske du skulle forholde dig til det vi diskuterer, i stedet for at prøve at få det til at fremstå som om du kender loven i hovedet. Du sidder og citerer færdselsloven som du har åben i en anden fane. Kender du Ctrl+C/V? Benyt det, hvis du vil ud med et budskab.

• #57   5. jun 2014 Han er sikkert panser lol

• #59   5. jun 2014 Biturbo -> Helt enig, og den er jeg helt med på. Men hvis man ligger der over overhaler med 110 km/t og der kommer en bagfra og når op til én, imens man er igang med overhalingen, fordi han ligger og kører med 150 km/t, så kan det jo altså nemt ske, at man ikke ser ham før man er vel igang med overhalingen.

Martin E -> Der tager du faktisk fejl. Man må ikke køre så tæt, at forankørende ikke har mulighed for at udføre en katastrofeopbremsning. Så hvis du som bagvedkørende forulykker / ikke kan nå at bremse / mister herredømmet fordi ham foran bremser, så har du kørt for tæt. Længere er den ikke. Du kan jo ikke fratage forankørende muligheden for at bremse, fordi du gerne vil forbi. Ham foran har da lov til at bremse, hvis han føler det nødvendigt.

• #61   5. jun 2014 Screwdriver -> Enig, og jeg overhaler sgu også lystigt indenom på motorvej, når folk f.eks. bliver "hængende" i midtersporet. Og ja, bilkørsel i USA er en fornøjelse. Har selv boet derovre, og det virker bare. Synes dog også folk derovre er mere hensynsfulde i trafikken.

• #62   5. jun 2014 Ebbe >>

Ja, hvir du skal foretage en nødopbremsning så er det ham bagved der har skyld for uheldet.
    Det jeg vil frem til er at det du gør ved at sidde og spille Bent betjent i trafikken med at bruge din bremse, når der ikke er noget at bremse for, er direkte tåbeligt og jeg forstår ikke at du tør.
    Det er sådan noget der en dag kan gøre at du redder dig en røvfuld. En velfortjent en hvis du spørger mig.

• #64   5. jun 2014 Screwdriver >>

Helt enig, har boet on/off i USA i 4 år og har i den periode ikke oplevet hvad jeg oplever på en uge her i landet ude i trafikken, når det kommer til folk der ikke kan finde ud af at tage hensyn til andre.

• #65   5. jun 2014 Martin E -> Du forstår ikke helt min pointe, kan jeg høre. Det har intet at gøre med, at jeg vil spille "Bent-Betjent" som du så smukt udtrykker det. Det har noget at gøre med, at jeg ikke synes det kan være rigtigt, at en bagvedkørende skal "skide på min sikkerhed" rent ud sagt, for det er det man gør, når man kører for tæt på en forankørende. Så der vil jeg da umiddelbart sige, at det er bagvedkørende, der gør sig fortjent til en røvfuld, hvis det ellers var en enerkendt konfliktløsningsmodel.

Hvis man føler sig generet af, at en forankørende bremser, så kører man for tæt. Simplere kan det ikke siges.

• #67   5. jun 2014 Screwdriver -> Haha ja lige netop. Har tit tænkt på, om de mon tror, at indersporet er reserveret til lastbiler og anhængere.

• #68   5. jun 2014 Nej, jeg er ikke ansat i politiet.

Faktisk var det Martin E selv der startede med "Hvor står det henne? " og efterfølgende selv refererer til færdselsloven.
    Og det var jeg så så tarvelig at følge op på smiley Og det må man åbenbart ikke! smiley

• #70   5. jun 2014 Ebbe >>

Faktum er at DU gør situationen farligere end den allerede er, dette gør at du ikke er en skid bedre end ham bag ved. Mere simpelt kan det ikke siges.

• #71   5. jun 2014 Screwdriver -> Vel talt. Så en gang et program med Jeremy Clarkson hvor han snakkede om lige nøjagtigt det samme. Han demonstrerede det ved at vade til fods over et stærkt trafikeret lyskryds i myldretiden, og han blev ikke mødt med så meget som et trut i hornet. Han forklarede det med, at amerikanere "loose all sense of urgency when they enter a vehicle".

• #72   5. jun 2014 Martin E -> Jamen hvis vores kære nærkørselsbillist føler, at situationen bliver farlig for ham, så kan han jo bare lade være med at køre så tæt smiley Så var situationen aldrig opstået.

• #73   5. jun 2014 Ebbe
    Selvom jeg nu er igang med overhaling og kan se, at der kommer bagfrakommende med noget mere fart end mig, så selvom jeg ligger på fartpiloten, så trykker jeg sgu ALTID på speederen for at være mindst muligt i vejen for de andre, for det vil jeg nu selv blive ret glad for, hvis det var mig, der kom bagfra...

Overvej lige, hvis din kone lå på bagsædet og var ved at føde og du kørte lidt friskt til på vejen til hospitalet, så lå der lige én i overhalingsbanen foran dig med 110km/t og tog lige 10 lastbiler i træk og som bremsede lige et par gange til dig, som lå lige bagved og ventede...
    Folk har deres grunde til at køre, hvad de nu kører. Så please, lad nu være med kun tænke på dig selv...

• #74   5. jun 2014 Ebbe >>

Har du svært ved at forstå at din handling forværre situationen? Hvis den gør det, skal vi så ikke blive enige om at du gør noget forkert?
    Eller du besvarer måske alle der gør noget ulovligt, med en ulovlig handling?

• #75   5. jun 2014 Jamen jeg er helt enig Biturbo. Og jeg giver den da også lidt ekstra hvis jeg kan se, at jeg holder trafikken tilbage.

Mine argumenter handler udelukkende om hvor hensynsløs jeg synes nærkørsel er, og at jeg ikke kan se, hvordan en billist der udviser en sådan adfærd, kan tillade sig at tage anstød af, at man så høfligt blinker til ham om at holde afstand. Som du selv siger: folk har deres grunde til at køre, hvad de nu kører. Men vi er jo alle inde på høflighed i denne tråd, så i en ideel verden (eller i USA) ville den bagfrakommende holde god afstand, den forankørende sætte farten lidt op og trække ind når der er plads, og bum, alle er glade.

• #76   5. jun 2014 Martin E -> Dvs. at det nu er ulovligt at bremse?

• #77   5. jun 2014 Ebbe >>

Ja, når det sker med det formål du har ved at gøre det. Som nemlig ikke er at nedsætte hastigheden på dit køretøj, men at sende et budskab til bagvedkørende. Din handling er til gene for den bagved kørende trafik, dermed strider det imod loven, det du gør.

• #78   5. jun 2014 Martin E -> For mig handler det som sagt om, at jeg gør bagvedkørende opmærksom på, at han er i færd med at tilsidesætte min sikkerhed. Hvis det kræver et blink med bremselyset, så er det det jeg gør, og jeg oplever også som oftest, at bagvedkørende fanger budskabet.

Men jeg tror som sagt ikke at vi bliver enige, så skal vi ikke i det mindste bare være enige om at være uenige. Og så i øvrigt håbe, at vi aldrig mødes på motorvejen smiley

• #79   5. jun 2014 Martin E har ret der Ebbe H. Jeg plejer at løse det ved bare at slippe speederen og sætte hastigheden ned indtil båtnakken over haler. Men det komiske er så, at de i mange tilfælde så kører langsom mere end de gjorde da de kørte bag en. Men hvorfor ? De burde da køre hurtigere, ellers ville de vel ikke have lagt helt oppe i røven på en ?

Folk har sku nogle sjove kørselsmønstre. Får godt nok oplevet en del når man kører en del kilometer hver dag.

• #80   5. jun 2014 BMW-lover -> Ja det må du nok sige. Men den situation jeg diskuterer med Martin E er hvor de to billister er i færd med at overhale en stribe lastbiler. I det tilfælde er der jo ikke plads til at sætte farten ned, og lade den bagvedkørende overhale smiley Men enig, det er også sådan jeg ville gøre, hvis jeg kørte i inderbanen.

• #82   5. jun 2014 BMW_lover >>

Ja jeg har ret, ligesom når jeg siger at den med at du slipper speederen midt i en overhaling også er ulovlig, da du ligesom Ebbe er til gene for den resterende trafik og ikke laver din overhaling så hurtigt som muligt, ligesom loven siger at du skal.
    Så I besvarer ulovlige handlinger med ulovlige handlinger. Igen, så tvivler jeg på at det er noget I gør andre steder i jeres hverdag. Hvor I ikke befinder jer i jeres beskyttede verden inde i jeres biler.

Tag nu bare hensyn, selvom de andre muligvis ikke gør det. Ellers ender vi jo i et lovløst samfund.

• #83   5. jun 2014 Martin E -> Jeg synes det er en lidt besynderlig argumentation du fører. Du udviser jo tydeligvis ikke selv hensyn, men du påberåber dig det fra alle andre? Venligst forklar?

• Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #84   5. jun 2014 Jeg overhaler også ret tit inden om, og af en eller anden mærkelig årsag, forstår nogle folk budskabet, og trækker ind i højre spor.

• #85   5. jun 2014 Nick K -> Nok fordi det er så pinligt at blive inderhalet smiley

• #86   5. jun 2014 Så jeg skal forklarer og godtgøre for min handling, men du skal ikke for dine? Hvordan kan det lige være, måske du er løbet tør for argumenter. Hvis jeg køre for tæt, så er jeg klar over det og ja, det er ulovligt og burde have en bøde for det. Men gør det så din handling mindre ulovlig?

• #87   5. jun 2014 Martin E -> Jeg vil hjertens gerne forklare mig, og har også gjort det flere gange i denne tråd: Det handler om, at jeg gerne vil gøre den bagvedkørende opmærksom på, at han tilsidesætter min sikkerhed, og det mener jeg ikke kan være rigtigt.

Men dvs. at du godt ved du kører for tæt, og alligevel fortsætter med det? Er det et kørekort værdigt synes du?

• #88   5. jun 2014 Er 100% enig med Ebbe. Folk der kører bevidst helt op i røven af én burde have trukket skelettet ud gennem røvhullet.

• #89   5. jun 2014 Ebbe >>

Så hvis min forklaring havde lydt således.

"Jeg kører for tæt for at fortælle foran kørende at han ligger i vejen."

Så er det ifølge din måde at tænke på i orden at køre tæt på motorvejen. Kan du virkelig ikke se at den er gal i den måde du tænker og retfærdiggøre dine handlinger på?

• #90   5. jun 2014 Martin E - synes det er lidt tankevækkende at du udtaler: "Tag nu bare hensyn, selvom de andre muligvis ikke gør det."

Når du nu selv sidder og argumenterer for at det er i orden at foretage nok den mindst hensynsfulde manøvre i trafikken nogensinde?

• #91   5. jun 2014 Jeppe S >>

I orden, det har jeg vist ikke skrevet, men har skrevet at det er ulovligt og at man burde have en bøde for det. Så er det ikke nærmere dig der læser det du gerne vil. Hvem er herre over hvad der er farligst, det er måske dig?
    At komme for tæt på kan forekomme ved et uheld, uopmærksomhed eller med fuldt overlæg. Hvor imod at begynde at sidde og markere med bremsen, det kan kun ske ved fuldt overlæg og med et eneste formål.
    Så hvad er mest uansvarligt, set generalt?

• #92   5. jun 2014 #82, der kan du læse lidt nærmere op på hvad du selv skriver.

At køre for tæt er at fremprovokere en potentiel farlig situation, og der er ingen undskyldning for det. I færdselsloven står der endda at man skal tage hensyn til andre trafikanter, og synes du ærligt du gør det hvis du provokerer folk ved at køre for tæt på? Er det forresten ikke også bagvedkørende der får skylden hvis man banker bagklappen om på passagersædet af en bil fordi man ikke har holdt afstand som man skulle? Jeg kan ikke se hvordan du kan retfærdiggøre det på NOGEN måde.

• #93   5. jun 2014 Fangede ikke lige at det var under overhaling. Der holder jeg bare den givne hastighed jeg kører. Om jeg så kørte 200 km/t så ville dem der altid kører 5 min for sent hjemmefra ligge oppe i røven på en og presse.

• #94   5. jun 2014 Martin E ->

"Så hvis min forklaring havde lydt således.

"Jeg kører for tæt for at fortælle foran kørende at han ligger i vejen."

Så er det ifølge din måde at tænke på i orden at køre tæt på motorvejen. Kan du virkelig ikke se at den er gal i den måde du tænker og retfærdiggøre dine handlinger på?"

Nej, for jeg tilsidesætter vel næppe din sikkerhed ved at køre langsommere end dig og være i færd med en overhaling? Kan du ikke se forskellen? Hvis du istedet blot holder god afstand og væbner dig med lidt tålmodighed, så er jeg jo på et tidspunkt færdig med overhalingen og trækker ind, og så har du al den plads i verden du kan ønske dig til at ræse derudaf, i hvert fald indtil du møder den næste der er i færd med en overhaling.

• #95   5. jun 2014 Om man som forankørende markerer med bremselyset eller ej, så ville du vel stadig køre for tæt på? Det farlige i situationen består i at du som bagvedkørende kører for tæt. Nogen vil bremse for at markere du skal holde afstand, og andre vil ikke. At de ikke markerer med bremselyset er vel ikke ensbetydende med det ikke er en farlig situation alligevel?

Der kan vel stadig ske uforudsete hændelser længere fremme, et rådyr f.eks. Så er du vel stadig for tæt på mig som forankørende når jeg katastrofebremser, ligemeget om jeg havde markeret med bremselyset 200 meter før eller ej...

• #96   5. jun 2014 Hvor prøver jeg at retfærdiggøre tætkørsel?

Hvorfor er det så skide svært at forstå at det I gør også er ulovligt?
    Kan vi blive enige om det, mon ikke vi kan det, men hvis ikke, så stopper diskussionen vist også.

Forresten så køre jeg kun tæt på hvis bilen foran ikke trækker ind når der er plads.

• #97   5. jun 2014 Kan godt se irritationsmomentet i at ende bag ved en der kører langsommere end en selv under overhaling. Men sådan er det jo bare, vi har vel alle lov til at overhale.

Når jeg kører stærkt, så kigger jeg langt frem i trafikken. Og afpasser hastigheden stille og roligt. I stedet for kraftige opbremsninger og accelerationer. Så føles det ikke så slemt når,man lige skal ned på 110 ind imellem.

Hvis nu bare alle kørte med samme hastighed, også lastbilerne. Så ville trafikken glide meget bedre.

• #98   5. jun 2014 Det er da ikke ulovligt at holde den hastighed man kører ?

• #99   5. jun 2014 Men prøver lige igen alligevel.

Er det at du begynder at trykke på bremsen med vilje for at sende et budskab til bagved kørende, en uforudset situation?
    Læs loven, det I godtgøre er at man besvarer en ulovlig handling med en ulovlig handling. Dette er ikke klogt og gør jeg hverken bedre eller værre trafikanter end han der køre for tæt.

Er det til at forstå?

• #100   5. jun 2014 Jeg har ikke sagt at jeg bremser eller sænker hastigheden imens jeg over haler og der så ligger en i røven på mig. Der holder jeg bare min hastighed og trækker ind når jeg kan.

Men ligger jeg i indersporet og en båtnakke synes han/hun skal ligge helt oppe i røven på mig. Så slipper jeg speederen og triller indtil båtnakken overhaler mig.

• #101   5. jun 2014 Det er også fair og står dig jo helt frit for, da begavede kørende bare kan overhale. Men det er jo ikke sådan Ebbe befærder sig ude i trafikken. smiley

• #102   5. jun 2014 Synes også den med bremselyset er farligt i hvert fald.

Men ja, det kan diskuteres til hudløshed. Der er ligeså forskellige meninger som der er bilister.

• #103   5. jun 2014 Martin E -> Det er faktisk lige nøjagtig sådan jeg gebærder mig i trafikken. Hvis jeg ligger i indersporet og der kommer en op i kofangeren, så kan vedkommende jo bare overhale, og det gør de da også næsten altid. Det vi snakker om er, hvis jeg er igang med en overhaling. Der holder jeg min fart, og trækker ind når jeg kan. Men hvis jeg føler, at bagvedkørende ligger for tæt, så giver jeg et blink med bremselyset for at gøre vedkommende opmærksom på, at han kører for tæt.

• #104   5. jun 2014 #68 Drillede bare ;D

• #105   5. jun 2014 Ebbe >>

Nemlig, du besvarer en ulovlig handling, som tilmed kan være et uheld, med en ulovlig handling.
    Ud fra det konkluderer jeg at du ikke er en skid bedre end dem der bevidst køre for tæt.

• #106   5. jun 2014 Martin E -> Vi kommer vist ikke videre her. Din argumentation lader til at gå på, at en ulovlig handling er i orden, fordi den besvares med hvad du mener er ulovligt. Så hvis en indbrudstyv brød ind i mit hus, og jeg slog ham ned, så ville jeg ikke være en skid bedre en indbrudstyven? Jeg mener bare at jeg forsvarer mig selv og tager vare på min egen sikkerhed, når nu klovnen i bilen bagved ikke kan finde ud af at tage hensyn.

• #107   5. jun 2014 Ebbe >>

Hvor prøver jeg at retfærdiggøre det at køre for tæt?
    Det jeg siger er at du ikke er en skid bedre selv, hvilket du ikke er.

Nej, hvis du bryder loven ved at ty til grov vold overfor en der vil stjæle dine ting, så er du faktisk værre end ham, også derfor du vil blive straffet hårdere end ham.

• #108   5. jun 2014 Det er da dig, som nærkørselsbillist, der indleder den farlige situation. At jeg så prøver at gøre dig opmærksom på, at jeg føler mig i fare, det kan da aldrig komme mig til last.

Indbrudstyven: så lad os opgradere. Hvad hvis han kommer i mod mig med en pistol? Så truer han min sikkerhed. Jeg slå manden ned = forsvarer min sikkerhed. Er jeg så værre end ham? Han kunne jo bare have holdt sig væk!

• #109   5. jun 2014 Ebbe
    Holder man kvalificeret afstand, så er det 9 ud af 10 gange at folk faktisk ikke fatter, at de ligger og flyder i vejen og at bagfrakommende vil meget gerne forbi. Hvis de kigger i bakspejlet og kan se, at bilen bagved holder super afstand, er de tilbøjelige at tænke "nå ja, de stresser jo ikke, så kan jeg bare blive liggende her og overhale den trailer, som ligger 1 km forude i højre bane".
    At køre for tæt på, er bare et klart tegn på, at den forankørende gerne må trække ind så snart det er muligt. For ellers risikerer man at vedkommende ikke fatter pointen.
    Så det er ikke for at provokere, at man ligger tæt på, men for at ens hensigt ikke bliver misforstået.

At træde på bremsen er til gengæld utrolig provokerende og løser som regel ALDRIG problemet. Det er uhyggelig få "for-tæt-kørende", som begynder at holde 2 sekunders afstand, blot fordi den langsomme forankørende provokerer dem med bremsepedalen.

• #110   5. jun 2014 ...og at det er farligt er der ingen, som er i tvivl om. Men at træde på bremsen uden grund, når der ligger en meget tæt på med høj hastighed er noget farligere - de bagfrakommende kan miste herredømmet over bilen og så har du pludselig et eller flere liv på samvittigheden.

• #112   5. jun 2014 # 104 JDM Lover > Det var også sådan jeg læste det smiley

Men sådan som nogen her læser og forstår det skrevne, måtte jeg hellere svare smiley

• #113   5. jun 2014 Vi er måske ikke helt enige alle sammen. Men jeg synes dog lige at denne her skal med: smiley

http://youtu.be/ICAfC3Cyf_s

• #114   6. jun 2014 Martin E - forstår dig udemærket, og jeg gør det heller aldrig selv. Men så kan du vel også forstå at vi også synes det er usandsynligt farligt at køre for tæt på.

At man bruger bremselyset til at markere at folk er for tæt på, det er jo i teorien en hypotetisk situation. Forstået på den måde at hvis folk holder den afstand som de skal, så vil det ikke opstå at folk markerer med bremselyset.

At folk så ikke holder til højre kan jo markeres med andre måder end at fratage dem enhver kontrol over deres egen kørsel, f.eks. ved at vippe med det lange lys et par gange. Det virker normalt for mig i hvertfald.

• #115   7. jun 2014 Martin E du burde ikke sidde bag rat med din indstilling til kørsel

• #116   7. jun 2014 Klaus O >>

Du burde ikke have lov til at ytre dig på et forum. Før du lærer at skrive dansk.

Hvad har min indstilling i denne diskussion, med min ret til at have kørekort at gøre? Det handler nok mere om hvor højt en plan dit intelligensniveau ligger på. Forhold dig til det emne der diskuteres.

• #117   7. jun 2014 Jeg skrev bare min mening i forhold til de udtalelser du kommer med længere oppe som vist heller ikke har ret meget at gøre med trådstarters spørgsmål

• #118   7. jun 2014 Kan fornemme at du besidder en meget begrænset intellekt og derfor ikke engang formår at give svar på det spørgsmål jeg stiller dig. Som gør at jeg undrer mig meget over hvorfor du så i det hele taget skriver til mig.

• #119   7. jun 2014 Regel nummer et, det er aldrig de andre der er fjolset, det er altid en selv, for det er oftest kun en selv der kan se problemet!

• #120   7. jun 2014 Jeg mener jo nok jeg svarede på det du skrev da jeg henviste til hvorfor jeg skrev som jeg gjorde.Men jeg færdes dagligt blandt din slags og normale bilister og har også set hvordan det går din slags i trafikken

• #121   7. jun 2014 Og hvad er "min slags"? Udover en person der de sidste 10-12 har kørt minimum 50.000 km om året uden et eneste uheld.
    Jeg kan finde på at ligge mig tæt på en forankørende, hvis denne ikke følger loven, det er hvad jeg har sagt. At du følger loven til punkt og prikke er da bare fint. Det der irriterer mig, er at en mand i din alder ikke formår at deltage sagligt i en diskussion. Men kun kan kaste med mudder. Møder også tit forsmåede, bedrevidende mennesker som dig. De har alle mindst en fællesnævner, nemlig manglende intellekt.

• #122   7. jun 2014 Du har travlt med din intellekt men husker ikke dine udtalelser ret godt prøv at se hvad du skrev i 42 og 44 og det vil gå meget ud over dig selv hvis du bruger nr 42 overfor mig.Så det er muligt jeg har manglende intellekt men kører ca 60000 om året og har endnu ikke lavet en skade

• #123   7. jun 2014 Klaus O >>

Hvad er det du mener vil gu ud over mig? For tror du tager fejl.

• #124   7. jun 2014 Ja hvis du kommer i person bil og du klodser dine bremser foran mig fordi du mener jeg har generet dig med mit bremselys så tror jeg det vil gøre av at få 60 tons banket op i røven

• #125   7. jun 2014 Og hvad laver 60 ton køretøj i yderbanen på motorvejen?
    Selvfølgelig intet, ved mindre at det køretøj bliver ført af en tosse uden sans for hvad der er til åbenlys gene for den resterende trafik.
    Så flot at du sådan skilter med din manglende situationsfornemmelse, men det er nok en af grundene til at du er lastbilchauffør.

Kan dog heller ikke se hvad der er der skulle veje 60 ton. Uden at køre med 6.000 kg overlæs og hvor klog er du så?

• #126   7. jun 2014 Martin E, et modulvogntog må veje 60 tons smiley Og hvis han kører særtransport, så kan det være over 100 tons vi snakker om.

Og et 60 ton tungt vogntog kan f.eks være i yderbanen når der skal overhales en mobilkran eller lign. køretøj der kun kører 60 km/t pga akseltryk på over 10 ton. Og der er han fuldt ud berettiget til at gøre det. Så rolig nu ikke smiley

• #127   7. jun 2014 Husk nu, der skal være plads til alle derude på vejene. Hvis folk gad tænke sådan, så gik det hele nok lidt nemmere smiley

• #128   8. jun 2014 Tak bmw_lover dejligt at se der er nogle der er lige så dumme som mig efter martin e mening for han er da åbenbart klogere end os alle tilsammen men vidste så åbenbart ikke der er noget der hedder modul vogntog selvom han kører 50000km om året.

• #129   8. jun 2014 Og må lige tilføje jeg ligger ikke i ydersporet og overhaler ikke et andet køretøj hvis det ikke er min 10km under min tophastighed og den er 85 så nej jeg generer ikke den hurtigt gående trafik så vidt muligt det kan undgåes.Ved hvor træls det er at bremse ned for et elefant løb på motorvejen

• #130   8. jun 2014 Martin E
    du er da alligevel den største idiot og hører på, jeg har set herinde i lang tid, hvis du ikke kan klare at man markere med bremselyset når du kører alt for tæt på, så må du fandme lade være og kører så tæt på forankørende dit kæmpe FJOLS, det er dig der startede med og brokke dig over at dem du kører for tæt på markere med bremselyset, (hvilket jeg os selv gør hvis der er en eller anden idiot der ligger en halv meter fra en selvom man køre 140 - 150 km/t) det er sku da dig der starter den farlige situation ved og kører så tæt

• #131   8. jun 2014 Hunter

Hvad er det lige præcis, du markerer med bremselyset? Hvad regner du med at opnå? At vise, at du har nosser?
    Ja, det er uforsvarligt at ligge oppe i røven på folk. Men det er mindst ligeså uforsvarligt at ligge og bremse for intet, hvis der er risiko for at bagfrakommende kører galt af det. Især med motorvejshastigheder.
    At svare på en uforsvarlig handling med en anden uforsvarlig handling er jo totalt børnehave...?

• #132   8. jun 2014 ...og du er satme agressiv i din fremfærd. Bare se på, hvordan du skriver til andre. Og du kører tilsyneladende lige sådan...
    "Skal de andre fjolser genere mig, så skal de kraftsatme se, hvad JEG kan..."
    Det er ikke sådan, man burde opføre sig trafikken...

• #133   8. jun 2014 Hunter >>

Læs tråden igennem og prøv at forstå det jeg skriver. På trods af at det sikkert kan være svært for dig. Din måde at tiltale mig på er nog til at jeg ikke gider bruge min tid på at diskuterer med et underudviklet menneske som dig. Bliv voksen og lær at skrive ordentligt til andre mennesker.
    Ved at skrive at du er en af dem der trykker på bremsen uden der er grund til det, beviser bare at du selv er et fjols. Nok skaber jeg måske en farlig situation, læs MÅSKE. Du optrapper og udvikler situationen til en direkte livsfarlig situation med din handling. Så tænk dig lidt om lille dumme knægt.

• #134   8. jun 2014 Hej martin E det er da åbenbart også svært for dig at læse hvad andre skriver for du kan da også finde på at lave en direkte livsfarlig situation hvis som du udtaler længere oppe at køre ind foran folk og blokere bremsen fordi du føler dig generet

• #135   8. jun 2014 Ja, som svar på din handling, som går ud på det samme. Jeg slår ikke først, men jeg slår igen.
    Ja jeg føler mig generet, det er jo klart, for dit trick med bremsepedalen har jo kun et enkelt formål. Nemlig at generer. Så det kan vel ikke komme bag på dig.

Er det til at forstå?

• #136   8. jun 2014 Du har også kun et formål at presse og genere dem foran dig det er vel også til at forstå men kan jo kun håbe du bremser foran mig en dag så er du da færdig med at genere andre

• #137   8. jun 2014 Prøv at læse hvad jeg skrev i 129 Martin E

• #138   8. jun 2014 Måske du skulle stoppe med at genere andre inden du beder andre om det.
    Så kan jeg jo håbe at du gør det med mig en dag, for kan jo følge med dig til næste gang du holder stille i stedet for at bremse foran dig. Så kan du på den måde komme til at stå til ansvar for din provokation hvis det er det jeg ønsker.

Men igen, skrid ind, hvis der er plads. Så vil der jo aldrig opstå en situation.

• #140   8. jun 2014 Som jeg skrev i 129 men den har du vel ikke læst for så har du ikke mere at brokke dig over

• #141   9. jun 2014 Martin E -> Måske du bør være påpasselig med at angribe andres sprog, når dit eget ikke just er til 12 i dansk stil. Synes det er meget ubehøvlet og usagligt, at besvare et fornuftigt indlæg til debatten med anklager om "lavt intellekt" og "dårligt dansk". Det eneste du opnår med det, er at udstille dit eget ringe intellekt. Så lad os da prøve at holde debatten saglig!

Biturbo -> Som det har været nævnt flere gange i diskussionen her, så kan ikke blink med bremselygterne ikke udgøre en fare for bagvedkørende, med mindre bagvedkørende kører for tæt, hvilket han bare kan lade være med. Billister har lov til at bremse, det er bagvedkørendes ansvar at holde en afstand der gør, at de kan nå at reagere på det.

• #142   9. jun 2014 Ebbe

Jamen, så indrømmer du jo, at du er godt klar over, at du fortsætteligt udgør fare for bagfrakommende med dit bremselys, hvis de kører for tæt på...
    Og det er netop den del af din trafikopførsel, som kan beskrives som "kører han som en idiot, så kører jeg selv som en idiot", som jeg ikke mener bør forekomme på vejene.
    Du får jo absolut INTET ud af ved at markere med bremselyset, for den provokation bagfra ophører næppe, bare fordi du provokerer dem tilbage med bremsen? Tværtimod. Så risikerer du, at de netop kører foran dig og bremser efterfølgende, bare for at give tilbage af samme medicin...

Og mht. at "billister har lov til at bremse"... Undersøg lige FL § 41, stk.3...
    At bremse for ingenting er i den grad ikke en rimelig grund...

• #143   9. jun 2014 ...ellers er der jo altid FL §3:

"Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre, og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres."

Den paragraf er der mange, som er allergiske for i Danmark...

• #144   9. jun 2014 Lige meget hvor forkert og ulovligt det er at bremse uden grund, nedsætte farten mens man foretager en overhaling... så er det stadig idioten der kører for tæt på den forankørende der foretager den første ulovlighed. Og vil derfor også være en stor del af årsagen til hvad der efterfølgende sker.

Nummer to ulovlighed gør ikke den først mindre ulovlig.

Slut, længere er den ikke. I få ikke mere ret!

• #145   9. jun 2014 Onkel

Hvad er årsagen, siger du?

Det hele starter således:

1. familiefar på 50 i hans nyindkøbte Hyundai på fartpilot på 110km/t ser en lastbil 1km forude i højre bane.
    2. han vurderer at det er nu at han skal ud i overhalingsbanen.
    3. selvom han ser Brian i hans E34 kommer flyvende bagfra, vælger han at blinke ud og begynder at trække ud.
    4. Brian udfører et hav af blink med fjernlyset, som familiefaren ignorerer, for nu har han altså blinket og ER trukket ud - så må Brian sgu da bare køre langsommere.
    5. Der bliver lagt en lort op i røven på Hyundai
    6. Familiefaren fortsætter på fartpiloten og har ikke end ikke overvejet at sætte farten lidt op, fordi det er hans ret at køre med den hastighed, han lyster.
    7. Han bremser for at vise sin utilfredshed med at have en lort i røven.
    8. Det får E34 til at lægge sig endnu tættere på og gør ham rasende.
    9. Når Hyuinai'en endelig får røven ind til højre, kører Brian foran ham og blokker bremsen.
    10. Familiefaren giver ham fjerlyset tilbage i rigelige mængder.
    11. Denne reaktion gør Brian tilfreds og han forsvinder med 200 i timen videre...

Hvem skal have skylden for denne situation?

I mine øjne gør de begge to noget forkert fra starten af og så eskalerer det bare, for ingen af de to mener, at fejlen er deres... Ligesom diskussionen mellem Ebbe og Martin herinde...

• #146   9. jun 2014 Nu fremstiller du jo nogle ekstra og specifikke forudsætninger for at tilpasse problemet til dine forudsætning. Og ikke det som svare til de påstande som du startede med at svare på her i tråden. Nogen prøver alt bare for at få lidt ret smiley

Men...

Selv om de begge laver fejl, er det jo stadig den sidst ankommende til festen der er skyld i at det eskalerer. Og er også stadig den der foretager den første ulovlighed.

• #147   9. jun 2014 Så kan man jo bruge det eksempel med tyven igen.

En mand bryder ind hos dig, hvilket er en ulovlig handling. Du slår så manden ned, dvs. du besvarer med en ulovlig handling. Hvem bliver straffet hårdest?

• #148   9. jun 2014 Nej Martin, det kan du stadigvæk ikke.
    Igen forsøger du at retfærdiggøre din egen ulovlige handling.

Det forudsætter jo at manden i din ligning/historie regne med at blive slået ned, og derfor lige så godt kan bryde ind!

• #149   9. jun 2014 Så du regner med at blive slået ihjel når der er en der ligge for tæt på dig i trafikken?

Har du lagt mærke til at det eneste du gør i denne tråd er at prøve at retfærdiggøre din egen ulovlige handling?

• #150   9. jun 2014 Martin, lad nu vær med at være så barnlig!

Har du lagt mærke til at jeg faktisk ikke på noget tidspunkt har skrevet om hvad jeg vil gøre i situationen smiley

• #151   9. jun 2014 Onkel

Det er bare de forudsætninger, som jeg er vidne til dagligt på de danske motorveje...

Der kan selvfølgelig opstå andre (lidt mere sjældne) situationer...

100% bagfrakommendes skyld:

1. Du ligger i overhalingsbanen med 110km/t bag en masse andre biler, som også kører 110 og passerer masser lastbiler i højre side.
    2. Der kommer en bagfra med 180 og lægger sig op i røven på dig.

100% forankørendes skyld:

1. Du ligger med 130 i overhalingsbanen og overhaler en lastibil. Der ligger en anden bil tæt bagved lastbilen.
    2. Lige inden du passerer dem, trækker den bil udenom lastbilen, så der er fare for påkørsel.
    3. Du bremser helt vildt og med nød og næppe undgår sammenstød. Men af de samme grunde kommer for tæt på bilen.

Men om det er det ene, eller det andet, hvis man begynder at svare på idioti med en anden idioti, er man ikke meget bedre end idioten selv...

• #152   9. jun 2014 Den første situation er jo netop det der blev diskuteret i tråde, og nogen så forsøgte at vende til den anden situation du beskriver. Uden først at sætte de ændrede forudsætninger op!

Den anden situation kender jeg også godt. Men den synes jeg at jeg oftere oplever i Tyskland end i Danmark.

• #153   9. jun 2014 #145 - igen kan man argumentere for det er en hypotetisk situation da man skal vente med at trække ud til der ikke kommer flere bagved dig.

At nogen så glemmer det, eller måske fejlbedømmer afstanden, det er jo hvad der sker. Er det så i orden at lægge sig 1 meter fra vedkommendes bagkofanger? For at straffe forankørende for en lille fejl?

• #154   9. jun 2014 så hvad er i blevet enige om?

• #156   9. jun 2014 At det var dig, der startede!

• #157   9. jun 2014 ok cool smiley problem solved!

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 8
    #158   10. jun 2014 Forbikørsel eller overhaling?

I nogle tilfælde er det tilladt at passere et køretøj i situationer uden, at der er tale om en overhaling.

Hvornår må man køre forbi et andet køretøj højre om uden at overhale indenom?

Forbikørsel indenom

Det ulovligt at overhale indenom.

Men hvis du kører i tæt trafik med kødannelse i flere rækker i samme færdselsretning, er det tilladt at passere et andet køretøj indenom.

I så fald er der tale om forbikørsel.

Ifølge Færdselsloven anses det ikke som en overhaling, hvis din hastighed bestemmes af de forankørende som følge af tæt trafik i flere rækker.
    § 24, stk. 1. Er færdslen tæt, og fremføres den i flere rækker med en hastighed, der bestemmes af de foran kørende, skal det ikke anses som overhaling, hvis et køretøj i en vognbane føres forbi et køretøj i en anden vognbane. I sådanne tilfælde må der ikke skiftes vognbane, medmindre det er påkrævet efter § 16, stk. 1, § 17, stk. 1, § 18, stk. 3-5, eller det sker for at parkere eller standse.

Som det fremgår af § 16, § 17 og § 18, må du i situationer med kødannelse i flere rækker i samme færdselsretning kun skifte vognbane i tilfælde af:

Sving ved vejkryds
    Sving over eller bort fra kørebanen uden for vejkryds
    Frakørsel
    Standsning eller parkering
    Sammenfletning

Bøder og klip i kørekort

Såfremt du overtræder reglerne om vognbaneskift i form af hasarderet forbikørsel i tæt trafik, får du en bøde på 2000 kr.

Desuden får du et klip i kørekortet.

• Leon
    Leon Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
    #159   11. jun 2014 At passere en bil på højre side af den er ulovligt uanset hvilken type vej det foregår på og uanset situationen.

• #160   11. jun 2014 Leon

Uanset situationen? Nu må du sgu spænde hjelmen...
    Her kan jeg lige remse et par stykker:
    1. tæt trafik = passere en bil på højre side af den er lovligt.
    2. venstresvingende = passere en bil på højre side af den er lovligt

• #161   11. jun 2014 Martin E

Du skal ikke være ét sekund i tvivl om at jeg sparker bremsen i bund når en abe ligger oppe i røven af min lastbill, Så vil jeg sådan set skide det et stykke, hvis idioten bliver mast under traileren. Og skulle aben så finde på at køre lige ind foran mig og blokere bremsen, så bremser jeg ikke. Så må vi se hvad 60 tons med 80 i timen kan gøre ved sådan en lille mongol. Jeg synes det er yderst provokerende kørsel. Nogle har set for meget Mythbusters og tror de kan spare en masse brændstof ved at hænge på min kofanger. Men de bliver hurtigt klogere.

• #162   11. jun 2014 ohhh no you didnt!!! smiley

• #163   11. jun 2014 Det vil efter min opfattelse være den der ikke overholder færdselsloven skyld hvis der sker noget,på motorvej er hastighedsgrænsen enten 110 eller 130 km/t så hvis familie faderen/moderen vælger og overhale lovligt med enten 110 el 130 km/t så er det da bagfrakommendes problem at han/hun ikke overholder hastigheden det pågældende sted ! Jeg er sku fløjtende ligeglad med om der kommer en der ligger sig op i røven af mig jeg bliver i overhalings sporet til jeg har overhalet lastbil/bus m.m men der vil altid være nogle der har for travlt til og komme af med kørekort fordi at lægge sig helt op i røven giver frakendelse af kørekort sjovt så pænt folk kører når der er Politi i nærheden det er lidt ala de idioter der blinker efter folk når der er en fotovogn om det nærmeste hjørne folk kan sku bare følge loven så er der ingen problemer med at få afviklet trafikken på bedst mulige måde.

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 875
    #164   11. jun 2014 Thimofey: Så tror jeg ærligtalt du skal holde dig fra at køre bil/lastbil/bus osv. Det lyder ikke til at du er helt moden nok, til at begå dig i trafikken.

• #165   11. jun 2014 Men synes ikke at det på noget tidspunkt er iorden og bruge brermselys det er kun til når man virkelig skal bremse alt andet med "Jamen han lå helt oppe i r*ven på mig " Kan i glemme alt om det er mindst ligeså farligt som og køre tæt på jeg kører mere end 120000 km årligt og ser tit dem der kører tæt på og ser også folk der kører foran dem blive nervøse og jeg synes at den Danske kørekultur er så dårlig hvis bare alle tog hensyn til hinanden så ville det hele være meget lettere men der er jo dem der mener at de har mere ret til og være på vejene jeg synes at vi skulle have kameraer op på motorvejs strækningerne med genkendelse af nummerplader vupti så ville folk vide at der var nogen der kiggede med 24/7

• #166   11. jun 2014 Thimofey kunne være IDIOTEN skulle af ved næste afkørsel ?!? Eller at IDIOTEN gav plads til overhalende ?

• #167   11. jun 2014 Thimofey

Hvis du mener det der seriøst, er du fandme dummere end vådt bølgepap!

• #168   11. jun 2014 LG - 30 % vådt bølgepap smiley

• #170   11. jun 2014 Uha, sikke mange aber der ikke holder afstand, og som føler sig ramt.

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Svar: 9
    #172   11. jun 2014 Hårene rejser sig lidt i nakken ved at høre på Martin E (og jeg gider ikke diskutere med dig). Kører så tæt at folk provokeres til at dappe på bremsen og taler om røvfuld, når de ikke pisser ind på plads til højre, selv om de er ved at foretage en fuldt lovlig overhaling af evt. en række lastbiler, campingvogne etc. smiley

Altså, det føles jo som et grænseoverskridende overgreb, når en kører for tæt. Som en der truer en på livet nærmest. Og for at slippe for det, bremser folk sføli - eller markerer bare. For at få denne trussel stoppet. Ligesom for at sige "lad lige være med det, gå væk hold afstand, PLEAZZ! - nu, tak". smiley

Det ER en truende, livsfarlig OG ulovlig adfærd at ligge så tæt - og det truende ved det harmonerer jo meget godt med trussel om røvfuld. Road Rage, here we come. smiley

Enkelte gange har jeg bremset, når folk kører for tæt, dog ikke ifbm overhalinger, tror jeg.
    For det skal de bare ikke, og hvad skal man ellers gøre ?
    GODT at det giver klip nu om dage at ligge og presse folk. smiley

Har ingen intentioner om at spille panser i trafikken eller at være i vejen for nogen, vil bare ikke finde mig i at blive truet af en bagvedkørende, der ikke kan finde ud af at holde afstand, så bremser af rent selvforsvar, hvis jeg gør det.

Tror dog aldrig jeg har bremset i fbm. pres fra en bagvedkørende på motorvej (ifbm overhaling) - , netop for ikke at eskalere situationen eller at provokere den i forvejen tilsyneladende meget utålmodige, halvvejs truende person bagved. Sørger helst for blot at komme af vejen i en fart og få gennemført min overhaling, for vedkommende vil jo gerne forbi og jeg det vil jeg ikke ligefrem forhindre ham i.
    Men det kan være ret så ubehageligt stadigvæk - mere for nogle end for andre. Dybt skræmmende for nogle. Slap af, plz. Det går nok, når det nok osv.

Jeg har da også mærket irritationen over langsomme biler på motorvejen, men tager det oppefra og ned. NÆGTER at bliver rasende over det og opføre mig aggressivt, truende. Det er livet for kort til.

At overhale højre om er så vidt vides ulovligt, medmindre det sker ifbm en "forbikørsel", hvor den (inderste) række af biler man er i bevæger sig hurtigere, end den yderste række. smiley

• #173   11. jun 2014 Hva med de røvhuller der absolut skal ligge helt oppe i røven af en når man er ved at overhale 3-4 lastbiler med 130 km i timen, er man så osse en tosse der ikke bare trækker ind til højre. Har mange gange lyst til at klodse bremserne så sådanne idioter ka lære det.

• #174   11. jun 2014 Thomas B

Du modsiger dig selv...

1. At bremse er godt:
    "...for at få denne trussel stoppet. Ligesom for at sige "lad lige være med det, gå væk hold afstand."

2. At bremse er skidt:
    "...netop for ikke at eskalere situationen eller at provokere den i forvejen tilsyneladende meget utålmodige, halvvejs truende person bagved."

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    feb 2009

#175   11. jun 2014 Hvis man ser det lidt ovenfra, i stedet for udfra egen personlige opfattelse, kan man sige at der er tale om modsatrettede ønsker og forståelses-problemer / - konflikt.

For det giver for den bagvedkørende ingen mening og opfattes som ekstremt provokerende at den forankørende, der i forvejen kører for langsomt efter den bagvedkørendes opfattelse, bremser, evt midt i en overhaling.
    Skulle sføli give mere gas i stedet for.

Men den forankørende er også provokeret (evt. skræmt fra vid og sans) og sender et signal om det, hvilket blot er en ny provokation den anden vej.

Som hund og kat, der forsøger at tale sammen.

Der skal voksen fornuftig vilje til, for at undgå at det eskalerer. Lyst til at provokere endnu mere eller at give røvfuld må man pakke væk, eller man kan blive årsag til ulykke og død. Det øger uden tvivl risikoen for det, at hidse sig op over ting.

Og der er også regler for det. Men de konflikter lidt med hinanden, så der skal skønnes i mange tilfælde - og det gør folk så, altid til egen fordel sføli.

Man må ikke køre for tæt.
    Nej, men man skal også holde til højre, hvor man kan, især hvis nogen bagved vil forbi.
    Ok men hvis man er ved at overhale nogle lastbiler og der er et hul imellem 2 lastbiler, hvor der lige præcis kan være en Peugeot 107 , SKAL den så bremse hårdt ned og tvinge sig ind imellem de to giga lastbiler ?

Eller hvor stort skal hullet være, før den SKAL trække ind ? osv.

Bryder mig ikke om motorveje. Stressende med alle de der overhaler og at man selv skal derud en gang imellem for at passere noget ultra slow.
    Sker der et eller andet uheld, er det nemt en kædereaktion - og trafikken går nemt helt i stå i timer. Kø i km-vis.

Sker aldrig på landevej Til gengæld er der risiko for frontalsammenstød, som man jo dør af, bare man kører 80... ak og ve.

Skal ikke tænke meget over hvor ufattelig farligt trafik er.. for så turde jeg sgu ikke køre nogen steder, især ikke på min motorcykel,, yrrk en blev dræbt i går, fordi en gl. mand lavede en u-vending på åben landevej

• #176   11. jun 2014 HVEM

At svare på andres aggressiv handling (tætkørsel) med en anden aggressiv handling (provokerende opbremsning), er IKKE vejen frem. Det hedder "at eskalere situationen" og gavner ingenting. Det hedder også afreagere på god gammel dansk.
    Ikke noget, man lige lærer på de danske køreskoler...

• Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    feb 2009

#177   11. jun 2014 Biturbo:
    1 er ikke hvad jeg gør, men hvad folk gør (ifbm overhalinger på motorvej, hvis de føler de bliver presset bagfra og der køres for tæt).

2 er hvad jeg selv gør i samme situation.
    (Bremser kun i by ved lav fart, hvis jeg syns folk kører for tæt. og ikke i fbm overhalinger.)

Ikke modsigelse i det
    Men lidt ligemeget hvad jeg selv gør. Mere interessant at se på interessekonflikten osv set ovenfra.

Det er ikke godt at bremse i fbm overhaling. Enig. Men de gør det fordi de er provokeret af en der ligger for tæt. Høne vs. æg.

• #178   11. jun 2014 Thomas B

Jeg kan LOVE dig for, at jeg trækker ALTID imellem lastbiler, hvor der kun er plads til en Peugeot 107, hvis jeg i bakspejlet kan se, at vedkommende ser ud til at have alt for travlt. ALTID. Af mange grunde...
    For det første, så kunne jo godt være, at grunden til vedkommende har så travlt, er noget, som er meget vigtigere end de 5 sekunders ventetid for mig imellem de lastbiler.
    For det andet, så er jeg netop fri for at have en meget utålmodig bilist oppe i røven.
    For det tredige, så bliver jeg faktisk glad indeni, at jeg har gjort en anden bilist glad ved at give ham plads. Ret ofte, så giver de andre mig havariblinket tilbage, som tegn på deres taknemlighed...
    For det fjerde, så håber jeg, at de gør det samme for mig, når jeg har travlt.
    Og for det femte, så er der heldigvis ikke så mange af den slags "travle idioter", så skal man trække ind en enkel gang i løbet af et par timers tid på vejene, så overlever man jo nok...

Kan virkelig ikke se, hvorfor man skal lægge sig ud i "det er min ret til at være her" provokatioiner...

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

#179   11. jun 2014 Hvorfor gør du dog det? Kan du ikke bare trykke speederen i bund i din 438 HK Galant? Så er du fri for at skulle til at mase dig ind mellem andre.

• #180   11. jun 2014 Fordi det vil koste mig en halvtredser med brændstofforbrug på 5km/l at udføre denne manøvre...

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

#181   11. jun 2014 Du har tunet din bil til 438HK men tænker alligevel på økonomien? Var det ikke bedre med en lille UP så? smiley

• #182   11. jun 2014 At bilen bruger kassen i benzin er jeg absolut ligeglad med... Men jeg orker ikke ligefrem BETALE for at de travle bilister bagfra kommer hurtigere frem... smiley
    Men hvis der er en enkel lastbil tilbage, så gør jeg sgu det. Ingen problemer.

• #183   11. jun 2014 Thimofey >>

Det er flot, sikke dygtig du er.
    Det et en personbil køre tæt på din lastbil er på ingen måde farligt for dig. Men alligevel vil du udføre en livsfarlig handling. Sikke dygtig du er, tror vist at aben her er dig. Der er vist en grund til at du blev lastbil chauffør.
    Hvor mange gange har jeg efterhånden påpeget at jeg kun køre tæt på hvis forankørende ikke trækker ind når der er plads, hvilket du jo sikkert gør. Så hvad er problemet?

• #184   11. jun 2014 "Jeg kan LOVE dig for, at jeg trækker ALTID imellem lastbiler, hvor der kun er plads til en Peugeot 107, hvis jeg i bakspejlet kan se, at vedkommende ser ud til at have alt for travlt. ALTID. Af mange grunde..."

Så nu vil du så bare flytter den situation, du for alt i verden vil undgå i yderbanen, ind i inderbanen i stedet?

Var det ikke lidt for tidlig at begynde at pudse glorien! smiley

• Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

#185   11. jun 2014 Onkel Per: Han sparer en halvtredser på at trække ind, så hvorfor ikke gøre det? smiley

• #186   11. jun 2014 Onkel, de fleste lastbilschauffører er rutinerede nok til at se, hvad der foregår rundt omkring dem

• #187   11. jun 2014 Mht. debatten om at trække ind imellem to lastbiler (eller andet) er det jo også værd at huske, at man ikke må trække ind hvis man derved afskærer bremselængden for den, man trækker ind foran. Dvs. hvis der kun lige akkurat er plads til bilen imellem de to køretøjer, så må man ikke trække derind, da den bageste af de to biler derved får mindsket sin bremseafstand (unødig ulempe).

Man siger jo også altid, at man skal overhale en stribe lastbiler i én overhaling.

Martin E -> Hvis dine indlæg til debatten udelukkende går på nedladende bemærkninger om folks profession, synes du så ikke du skulle pakke dig. Det er da hamrende usagligt.

• #188   11. jun 2014 Ej, come on, nu starter det forfra...
    Selvfølgelig skal man se, om det er forsvarligt at udføre den slags moves og er der for lidt plads, så trykker man den af og trækker ind mellem de andre lastbiler, hvor der er mere plads...
    Pointen var bare, at man skal vise hensyn i trafikken. Og ikke bare blindt stå på sin ret, eller endda svare tilbage og udsætte de andre for fare, hvis man føler, at ens" ret bliver krænket"...

• #189   11. jun 2014 Ebbe

Og hvem fan har fortalt dig, at man skal overhale en stribe lastbiler i én overhaling?? Det er sgu da i dén grad en vurderingssag, hvor man skal tage hensyn til ens egen hastighed vs. lastbilernes hastighed vs. bagfrakommendes hastighed vs. situationen forude og alt andet...?
    Og hvor langt skal der være mellem lastbiler, for det bliver til "en stribe lastbiler"?? Hele højre vognbane kan jo på denne måde altid betegnes som en stribe lastbiler, for der kommer én før eller siden...
    Det er måske derforde fleste ældre damer kaster sig ud i midterbanen, så snart de kommer ind på motorvejen, for højre er en "lastbilsbane"?

• #190   11. jun 2014 Biturbo -> hvis lastbilerne ligger på række indenfor hinandens bremseafstand, så må man jo tage hele striben på én gang. Det er jo for at få så få vognbaneskift som muligt. Er der flere sekunder imellem to så er det selvfølgelig et fint sted at trække ind.

• #191   12. jun 2014 Biturbo

Du mener simpelthen at man bare skal finde sig i der er nogen der køre helt hen i vejret. skynde at trække ind mellem 3 lastbiler der som regel ligger lige i røven på hinanden fordi en klovn har travlt med at komme hjem til sin syge moster på fyn ?. Klart der er nogle der køre af lort når de kan føle sig som konger af motorvejen og alle viger for dem, selvom det er med sit eget liv og andres man gambler med for at komme ind mellem 3 lastbiler.

• #192   12. jun 2014 HVEM

Læs lige hvad jeg skrev i #188 igen.

Men hvis man læser dine udtalelser, kan man vist fornemme en vis aggressivitet og fjendtlighed overfor andre bilister. På de 10 linjer, du nåede at spytte ud i denne tråd, skulle man fristes til at tro, at du muligvis ikke er den mest tålmodig og overbærende bilist derude.
    Det er en top-10 over hvordan du tænker i trafikken.:

1. de andre er røvhuller
    2. du har lyst til at klodse bremserne
    3. de andre er idioter
    4. så kan de lære det.............
    5. gider ikke finde mig i det
    6. de andre er klovne
    7. de skal da bare hjem til sin syge moster
    8. folk kører af lort til
    9. de tror, at de er konger af motorvejen.
    10. ...og det skal de fandeme ikke tro.

Du er én af dem, som tror, at svare tilbage på andres dumhed med en anden dumhed er vejen frem. Det gjorde jeg også dengang, jeg var 18. Men efter knap 2 millioner kilometer bag rattet har jeg lært, at hidse sig op overfor andre "idioter" hjælper IKKE. Så beklager, jeg ikke tænker præcis ligesom dig.

• #193   12. jun 2014 Thimofey
    Har ikke noget som helst at gøre med, at jeg føler mig truffet. Men hvis der ved et tilfælde er en der kommer for tæt på dig, føler du dig i din gode ret til at hakke bremsen i?
    Du er sikkert en af de klaphatte, som tror, at du bare kan trække ud fordi du blinker med blinklyset og så må alle andre ellers holde tilbage for dig, fordi du har en større vogn end de fleste andre?

• #194   12. jun 2014 Biturbo > Jo, heldigvis er de fleste chauffører så rutinerede og opmærksomme på hvad der forgår omkring dem. Og reagerer som regel også meget fornuftig på andre folks tåbeligheder. Og heldigvis da, det er jo dem der har "den største hammer" smiley

Det er da pænt af dig at trække ind for en anden, som du har opdaget komme med for høj hastighed bagfra. Men du ender jo bare med selv at begå en ulovlighed for at hjælpe en anden med at undgå at lave en.
    Var det ikke smartere at nøjes med den ene ulovlighed som den anden begår, og så undgå at lave en ny, og involverer endnu flere personer?

Og du bliver jo ved med at forsvarer dig med at, det ikke er så slemt at begå en ulovlighed, når bare de andre også gør det! Og det holder jo ikke, hvor ender vi så henne.

Undskyld svartiden, men jeg skulle lige ud og kører nogle af alle de kilometer vi påstår at have kørt!

• #195   13. jun 2014 Det har intet at gøre med at jeg føler jeg har ret til det. Jeg føler mig provokeret af folk der ikke holder afstand. 98% af alle ulykker skyldes manglende afstand. Så når en spasser lægger sig oppe i røven af mig, så får han det at mærke på den hårde måde. Så kan det jo nok være at mongolen finder ud af, at det er lige lovlig tæt på han ligger. Tænk hvis han tænkte over det en anden gang han måske er ved at gøre det samme ved en personbil, som af den ene eller anden årsag skal bremse.

Og nej. Vores biler kan kun køre 80 km/t. Så jeg overhaler aldrig.

• #197   13. jun 2014 Hvis ikke du gør det, kan jeg så til gengæld heller ikke se nogen som helst grund til, at folk skulle "presse" dig eller af andre årsager lægge sig helt op i røven på din vogn! smiley
    Men det ændrer stadig ikke på, at jeg synes det er ufattelig dumt at sætte andres liv i fare ved at klodse bremsen, fordi du føler dig provokeret!

• #198   13. jun 2014 Thimofey >>

Du er en rigtig typisk lastbil chauffør. Du tror at du er herre over vejene og dermed også andres liv. Fordi du føler dig provokeret, så skal det koste bagvedkørende livet? Hvis det er din holdning, så er der vist ingen tvivl om hvem mongolen eller aben er her. Det er tydeligvis dig. At vi så er nogle der også bryder loven er en anden snak, men du er godt nok ikke særlig klog.
    Hvem har forresten bildt dig ind at 98% af alle ulykker sker grundet manglende afstand til forankørende? Eller det er måske et faktum du selv har siddet i din lastbil og opfundet for at retfærdiggøre dine idiotiske handlinger.

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

#199   14. mar 2015 der vil altid være de personer der ikke er for snu i roen smiley , og det jeg ser af dumme kommentarer herinde fra en vis person viser med al tydelighed at vedkommende IKKE burde færdes på de danske veje, men starte med at gå i børnehaven forfra og få en smule forstand og almen lærdom, for i mine øjne er han absolut ikke i stand til på forsvarlig vis at færdes i trafikken, men ved at bare klodse bremserne på et 60 tons køretøj kan man da kun håbe på at han er så snotdum at han ikke har fastgjort hans gods således at det skubber ham af det sæde han sidder på og klemmer lor''' ud af ham, så er vi andre da fri for fjolset på vejen. og se det vil da gøre vejene en del mere sikker for vi andre stakler der færdes i vores små kasser med 74 passagerer i ( Dobbeltdækkerbus ) smiley .

• #200   14. mar 2015 #199 Sikke dog en kort svartid du har smiley smiley

• Esben L
    Esben L Tilmeldt:
    feb 2011

#201   15. mar 2015 det har du ret i, men bedre sent eller aldrig, føler virkelig at vedkommende burde af med kortet på den måde han reagerer, det er farligt med den type for andre trafikanter.og den indstilling kan koste liv unødigt. hav en god weekend.
    smiley smiley

Kommentér på:
Overhaling indenom

Annonce