{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.201 visninger | Oprettet:

Lakeret efter skade - ukorrekt farve? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Her i December var jeg i et lille uheld, som resulterede i bla. en smadret kølerhjelm.

Denne, samt lygteopstilling blev malet ved en autolakerer (Skaden blev lavet via kasko forsikringen)

Jeg kan dog, til min store skuffelse, tydeligt se forskel i farven. Farvekoden er korrekt, men "metalpartiklerne" i lakken er mere fremtrædende, og så har de nylakerede dele en svag grønlig nuance, i forhold til resten af bilen. Det er min BMW 316i, som jeg har oprettet i profilen.

Kan man "tvinge" dem til at omlakere dette, grundet den forskel?

Ved ikke om forskellen kan ses på billederne i profil.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lakeret efter skade - ukorrekt farve?
  • #1   14. jun 2014 den farve på bilen falmer efter tiden
    og den er næsten umuligt at lave samme farve igen..
    lige meget om man bruger en computer til at blande farverne

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   14. jun 2014 Så 5-6 mdr efter skaden er udbedret, vil du have forbedret noget arbejde?
    Tror jeg desværre ikke de vil, de havde overvejet det, hvis det var nylakeret.. Men på ældre biler er det meget svært at ramme helt korrekt

• #3   14. jun 2014 Hvis det er reelt så kan du bede dem lave det om. Er det bare fordi resten af bilens lak ikke er ny mere så er der ikke så meget andet at gøre ved det end male resten af bilen smiley

• #4   14. jun 2014 efter 7 md finder du ud af det...

• #5   14. jun 2014 Tror det bedste for dig ville være at ofre en rigtig polering på resten af bilen smiley

• #7   14. jun 2014 ¨Feks. Topdanmark er pisse ligeglade med sådan noget. bare det er malet, rrer de det ikke igen. selvom der er kæmpe farveforskel.

var jeg udsat for ved min gamle bil. alle kunne se MEGA forskel, og skoda mente det skulle laves om, men det mente forsikringen ikke.

• #9   14. jun 2014 Resten af lakken er generel i meget god stand. Bilen var færdig engang i slut Januar. Vejret var i lange perioder dårligt, og bilen var ikke ren i længere tid af gangen, grundet det var ved at nærme sig eksamener.

Jeg opdagede hurtigt en farveforskel, kørte ud til dem der havde lavet den, og der var lyset jo selvfølgelig sådan, at man ikke kunne se forskel. Der var dog et let mat område på en bagdør jeg fik dem til at lave også, det polerede de så op. Der var en bule i døren, som så ikke er rettet ordentligt, da det flimrer lidt.

Kunne desuden se swirl mærker i de nylakerede dele. Efter hele bilen har fået den komplette omgang med Autoglym produkter, var farveforskellen faktisk endnu større.

Og mht. at de skulle ramme farven på bilen, og ikke ud fra farvekode, så er det ikke noget jeg har været herre over, idet det var en forsikringssag. Bilen kom på det værksted jeg selv plejer at bruge, og de fik den så malet.

• #10   14. jun 2014 Problemet med metallakker er at du kan male en 1m2 plade, skære den over og vende delene om, og farven vil ikke være den samme hvor de grænser op heller.
    Men forsikringssager, giver sjældent mere end højest nødvendigt og gerne mindre.
    Ved især sølvfarver, når der skal males en forskærm, så "tåger man ud" på døren og evt. frontklap/kofanger, men det vil forsikringen gerne spare væk.
    Så hvis jeg var dig, ville jeg få tåget forskærme og evt kofanger ud også, evt. høre hvad taksatoren siger til det.

• #13   14. jun 2014 Jeg har ikke bedt maleren om noget overhovedet - det var en sag mellem værkstedet og maleren. Jeg var kun i kontakt med maleren, da jeg opdagede bagdøren ikke var helt ok mht. klarlakken (mat område).

Jeg kan prøve at tage fat i maleren og snakke med ham - han virkede som en reel person ihvertfald

• #14   16. jun 2014 Tog lige et billede, hvor lyset stod rigtigt. Spot forskellen smiley

profilbillede
  • #15   16. jun 2014 det er bare en ommer, kan de ikke ramme den bedre må de jo duse den ud på side lægene del.

slut prut.

• #17   17. jun 2014 Kasper S:
    Hvis det er en forsikringsskade, hvem tror du så skal/vil betale det?

• #18   17. jun 2014 cawdy.
    det vil forsikringen da. hvem ellers. det er kun et spørgsmål om hvordan man takler sin taksator, kan kun tale for mig selv. har aldrig haft problemer med det, har altid fået det trumfet igennem. men er det en nem farve så ingen problem,

• #19   17. jun 2014 Tag ind og klag over det hvis der er tydelig forskel skal de rep det problemet er specielt med bmw farver der kan være 5 nuancer på samme farvekode dvs 5 blandinger,.. Derfor nr et at prikke farven fra resten af bilen før lak af løs dele.

• #20   18. jun 2014 Kasper S:
    Arbejder på karosserifabrik, så kender udemærket til at være klemt mellem taksator og kunden.
    Problemet er at selvom malerne gerne vil tone ud, på de omkringliggende dele, ja så koster det altså ekstra, som taksatoren ikke altid vil gi til, ISÆR når vi snakker om 5-10år gamle biler.
    Men ja gå til din maler og hør ham, men det er som sagt taksatoren der skal betale regningen for det.

• #21   18. jun 2014 Har været ved maleren - de mente ikke at forskellen var stor nok, til at det skulle laves. Ydermere mente de ikke at der var farveforskel, og at de ikke kunne lave det bedre end det. Hmm smiley

Kommentér på:
Lakeret efter skade - ukorrekt farve?

Annonce