{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Brændstoføkonomi?? {{forumTopicSubject}}

Ejer i dag en Seat Ibiza 1,2 tdi eco, som er opgivet til at kører 29,4km/l, men jeg synes det virker umulig at opnå det tal. Jeg køre daglig fra Randers til Århus på landevej med 80km/t og selv der er det umulig.

Jeg overvejer at købe, en bil mere - en peugeot 206 s16, som er opgivet til at køre 14.9km/l. Vil den have lige så svært ved at nå sit tal ved samme pæne kørsel, eller ville det være mulig at nå 14,9km/l ved 80km/t i denne bil??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændstoføkonomi??
  • #1   19. jun 2014 Sådan nogen tal er jo taget ned af bakke, med medvind :D!

• #2   19. jun 2014 Hvilke tal opnår du da?

• #4   19. jun 2014 Jeg har samme motor som dig, og kan sagtens på flere turer opnå de 29 literen reelt. men man skal lærer bilen at kende.. ved en lang strækning med 80km/t er det ovenikøbet ret nemt, er jeg lige ved og tro jeg også kan nu, med 16" fælge, sænkning, og 60kg anlæg og lyddæmpning smiley

Måden man kører bilen har utroooligt meget og sige.

Når det så er sagt, så har den motor der har utrolig svært ved at blive varm..

Hvor lang er din strækning i km, og minutter?

• #5   19. jun 2014 Det er 40km landevej og har fartpilot på 80km/t, der er ingen trafik eller kryds på vejen. Kommer ikke over 25km/l en eneste gang.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #6   19. jun 2014 Det er også bevist op til flere gange, at de tal som fabrikanterne oplyser er forkerte! Faktisk i nogen tilfælde op til 25%!
    Derfor er de også igang med at lave en ny måde at teste bilerne på, for idag er det ikke særlig godt smiley

• #7   19. jun 2014 Det er det jeg ville høre om - Synes nemlig at det er nemmere ar ramme de opgivende tal, i lidt ældre biler og i biler som ikke er solgt som super sparegris?:)

• Bjerggaards

#8   19. jun 2014 Mener også de lavede en test på biler fra omkring 00érne, hvor de værste kun kom op på 15% for meget..

• #9   19. jun 2014 Kan afhænge af dæk osv også, ved ikke om du kører på brianfælge eller lignende. Men det ved du nok godt selv smiley

• #10   19. jun 2014 Man skal også huske på temperaturen, jeg mener de biler bliver testet under samme omstændigheder, som feks. 25grader eller sådan noget.

Min er umulig at krer langt literen i om vinteren, hvorimod jeg kan ramme 32literen om sommeren, på lange ture.

Kører jeg kun 2xkm blir den ikke ordentlig varm til at yde 100% .. osv

men ja, dæk, og hvor meget læs man har på bilen har også meget at sige, har jeg bare en med, kan jeg da også tydeligt se det på økonomien smiley
    Det er jo logik.

• Bjerggaards

#11   19. jun 2014 Dæk, dæktryk, oppakning, aircon og alle sådan småting trækker benzin ud af tanken ja smiley

Jeg kan desværre ikke finde klippet, hvor man ser præcist hvordan de tester bilerne, og hvor meget de spare på tingene..
    ALT er optimeret til maks! Og så er testene så korte, og ikke videre varieret at det kun gør det bedre for slutresultatet smiley

Men som skrevet, ny skulle være på vej, ved bare ikke hvornår den bliver indført som standart måle metoden.
    Men det ville være længere test, længere hvor de var oppe i fart, og mange andre ting

• Jacob R
    Jacob R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 28
    #12   20. jun 2014 min alto er opgive til 17.5 den kører 20.2 ved landevejs kørsel ,husk smalle dæk ,dæktryk og lave omdrejninger ,ikke verdens hurtigste bil men ligger altid forrest i køen smiley

• #13   20. jun 2014 Fartpilot er ikke godt at køre økonomisk med. Den banker fuld speeder så snart bilen kører en smule for langsomt. Samt hvis du kører ned af bakke, så giv lidt mere speeder så du ikke skal bruge så meget benzin når du skal op af bakken igen. Og frem til alle lyskryds/rundkørsler, så bare slip speederen. Gerne op til en km før, så du bare lader bilen trille... med de trick fik jeg den røde Golf5 i min profil til at køre omkring 21km/l

• #14   20. jun 2014 Glem at bruge fartpilot hvis du vil køre øko!
    Rigtig skønt at bruge, men det koster på km/l desværre.

• #15   20. jun 2014 Jeg synes nu ikke jeg har oplevet fartpilot som ukonomisk..
    Er ret sikker på at den den måske taber ved stigning, det får man igen nedaf, og på plan vej..

• #16   20. jun 2014 Min 208 kan sagtens kører 28 KM/L når den har 16" hjul. Lige nu har den 17 " og der kører den i snit 25 KM/L

• #17   20. jun 2014 Min 206 S16 kørte mindre på literen på motorvej og landevej, end min nuværende BMW smiley

• #18   20. jun 2014 Michael k: er det via kørekomputeren eller?

• #19   20. jun 2014 25 km/l er da rigtigt pænt hvis den er opgivet til 29 km/l.... prøv lige at regne ud med det antal km pr. måneder du kører hvor mange kr. det er. Mon ikke det er en 50er til forskel (25 vs 29). Hvis det betyder noget for dig har du vel slet ikke råd at have bil?

• #20   20. jun 2014 Man skal som regel regne med 20 % mindre på literen end de er opgivet til.

Er selv ved at se på ny bil. Da jeg spurgte sælgeren om den kørte de 20km/L som den stod til, sagde han det med de 20%.

• #21   20. jun 2014 Drop fartpiloten, så skal du nok komme deropad...

• #22   20. jun 2014 Ja det er det, og det stemmer også overens med det jeg selv har regnet frem til.

Kommentér på:
Brændstoføkonomi??

Annonce