{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.902 visninger | Oprettet:

BMW e30 - 320i vs 325i se forskellen på motor? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Spørgsmål 1:
Har fået købt en e30 320i, men synes den virker hurtigere end min anden e30 320i, jeg har en forstilling om der ligger en 325i motor i den, er der en måde man kan se det på hvis man åbner motorhjelmen og kigger efter??

Spørgsmål 2:
Der er for nylig sat en bagtøj på den fra schmiedmann med en gearing på 4,27, er det fint hvis det nu er en 25 motor der sidder i den, og kan der være spær på selv om det en høj gearing? har nemlig ikke forstand på bagtøj smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW e30 - 320i vs 325i se forskellen på motor?
  • #1   29. aug 2014 man kan jo lave spær på alle bagtøj, det har gearingen ikke en ski med at gøre. mht til motorstørrelsen ved jeg ikke, BMW skriver jo ikke motorkoder på blokken desværre. Men kan huske at på min 316i stod der 1,6 på indsugningen et eller andet sted. Måske kan du finde noget?

• #2   29. aug 2014 Indsugningen er mere rund og tykkere end på en m20b25 bla
    Der står ogdå tal på top stykket

• #3   29. aug 2014 Morten F, hvad er det for noget fis!?

Der er motor kode på ALLE bmw's maskiner, det er blot hvor de står stemplet henne, fx på en m20 står det her

profilbillede
  • #5   29. aug 2014 Holmstrøm . Tror du har ret, her er et billede af min 320i'er som jeg ved er 20'er motor

profilbillede
  • #6   29. aug 2014 Og her er den nye jeg har købt som jeg mener er 25'er motor... Som du siger den her er mere rund, selve indsugningen.

Nikki H, det må jeg lige kigge på, TAK! smiley

profilbillede
  • #7   29. aug 2014 Ang om du har spær, så er det meget nemt, træk en brænder, så kan du se om den låser begge hjul eller ej smiley

Ellers kan du løfte den på med en donkraft, så drejer du det ene baghjul, drejer det andet samme vej har du spær, drejer det den modsatte vej har du ikke spær

• #8   29. aug 2014 Nikki H, det var fantastisk svar tusind tak, det må jeg gøre smiley

• #9   29. aug 2014 Som jeg husker det så står det på topstykket lige over udstødningsmanifolden

• #10   29. aug 2014 Bare lige en ting at huske: Fordi der sidder 25'er indsugning på behøver det ikke være en 25'er motor. Så jeg ville stadig tjekke motorkoden som Nikki viser det.

• #11   29. aug 2014 Ja jeg har også en 320er stående, hvor gear og bagtøj OG manifold er skiftet til 325er, men fjolser var så smarte ikke at skifte gasspjæld så det sluttede ikke tæt mod manifolden, da 320 er mindre i diameter end 325 :S

Men et 4,27 bagtøj er MEGET lavt gearet og du render i begrænseren ved 220km/t som ingenting.
    Et 3,62 (325 bagtøj) er MEGET mere behageligt, hvis du ikke kun kører landevej/by med den.
    Da jeg smed en M50 i min Touring med 4,27 bagtøj, var den ved at tage livet af den i omdrejninger på motorvejn, indtil jeg smed et 2,73 eta bagtøj på så den blev dejligt langbenet smiley

• #12   29. aug 2014 Cawdy KN.. hvad mener du med at den tog livet af den i omdrejninger på motorvejen?

Hvad ville i anbefale at jeg sat i, hvis det min nr. 2 bil / sommer bil som man kan køre i engang i mellem.

• #13   29. aug 2014 At den gik alt for mange omdrejninger, som sagt, så gik den i begrænseren (6600omdrejninger svjh) allerede ved 220 så ved 130 gik den nok 3500 hvor jeg med 2,73 kom ned og gå 1800omdrejninger ved 130 smiley

Som "Brian bil" er det fint med en 2.0 og 4,27 da den sikkert er født med den kombi smiley
    Men et 3,62 325i bagtøj, gør altså bilen liiidt mere komfortabel at køre i over længere strækninger smiley

• #14   29. aug 2014 Hvis du er interesseret, får jeg evt. et 3,62 25% original spær bagtøj i overskud, da jeg ikke ved om jeg får lavet den 320er på mit profilbillede, eller jeg sælger den som projekt som den står, da jeg lige har købt hus/værksted der skal kastes lidt kærlighed i først smiley
    Har også en sort original Recaro Læderkabine (bagsæde med skihul/armlæs) til den hvis det ku friste samt et superEta projekt.

• #15   29. aug 2014 Cawdy tror faktisk også min kører i høje omdrejninger i motorvejen nu når du siger det, hentede den nemlig fra Jylland og på vej hjem synes jeg den var i aaalt for høje omdrejninger, smid lige en privat besked mht. den bagtøj du har,
    evt. skriv her +45 22 88 66 71

• #16   29. aug 2014 3,91 er nu også en rigtig god gearing til en 325. Det kørte jeg med , da jeg havde en. Hurtig i optrækket og en top fart på en , 240-250 km/t

Kommentér på:
BMW e30 - 320i vs 325i se forskellen på motor?

Annonce