{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

benzin vs disel {{forumTopicSubject}}

jeg står og er skal have ny bil noget mere økonomisk.. jeg køre pt rundt i en Peugeot 2,0 stc, og den er jo ikk ligefrem økonomisk.. så overvejer en disel bil.. ældre model, jeg køre ca. 9500-10,000 km om året. daglig kørsel har jeg 16.5 km til arbejde og det sammen hjem. og et par gange om ugen køre jeg lidt længere end de 16,5, måske 30 km hver vej... det kan bedre betale sig økonomisk for mig at anskaffe mig en disel, men der er jo det med tilsodning oss.. har hørt det ikk er så slem så længe den ikk har partikkelfilter.? men lad mig høre om jeres viden omkring det... på forhånd tak..:D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  benzin vs disel
  • #1   20. dec 2014 Hvis du kun kører 10K om året er benzin anbefalet. En diesel motor når dårligt at blive varm på 16km

  • #2   20. dec 2014 det kan jo slet slet ikke betale sig for dig at få en diesel, så behold du dig bare din benzin smiley

  • #3   20. dec 2014 Diesel

  • #4   20. dec 2014 ja du har lavet en beregning hvor du sammenligner din nuværende benzinsluger med en ældre diesel, så det klart det på papiret er mere økonomisk. Køber du derimod en lidt nyere benzinbil kan det kun være billigere for dig!
    Og at du har hørt at tilsodning ikke skulle være et problem bare den ikke har partikkelfilter er noget være bullshit! smiley Så skal du helt tilbage til en gammel golf 2 diesel, den er mere ligeglad med om den bliver kørt kold eller varm..


  • #5   20. dec 2014 ja oka .. det var faktisk en bilforhandler der prøvede at sælge mig en passat 2.0 tid som sagde at det ikk havde så meget at sige når den ikk havde partikkelfilter... men så må jeg finde ud af hvilken benzin bil jeg kan købe som er mere økonomisk en den jeg har..

  • #6   20. dec 2014 Haha ja hvad gør de ikke for at sælge biler, det er i hvert fald en af de biler som bestemt ikke kan lide korte ture!

    Lyder som en bedre ide


  • #7   20. dec 2014 nogle forslag til billigere bil som er både billigere i vægtafgift og benzin.. den eneste lille hage er bare at der SKAL! være plads til en barnevogn..?


  • #8   20. dec 2014 pris klasse 12,000 kr

  • #9   20. dec 2014 Du skal jo også lige huske partikelfilter afgift, hvis du køber diesel bil uden...
    1000kr årligt.


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #10   20. dec 2014 Ældre dieselbiler er ofte en hel del dyrere end benzinbilerne i vægtafgift, specielt de større modeller.. Så der skal en hel del km. til før den merudgift er indhentet på brændstoffet!

  • #11   20. dec 2014 Min Passat TDI kostede 4900,- hver 6 måned..

  • #12   20. dec 2014 Jeg køre til daglig i en passat stc 90hk tdi fra 99, har 17km på arbejde. Det er sku den mest stabile bil jeg har haft. Masser af plads. God komfort og 17-21km på littern. Enste minus er at jeg giver 6000kr i vægtafgift om året smiley

  • #13   21. dec 2014 kan du ikk købe en passat 1,6.?
    tænk på at ved 10.000km. koster det
    ved 18 km/l diesel bil- 10000/18,9 * 9kr = ca 4750
    ved 13 km/l benzin bil- 10000/12,5 * 10= 8.000kr

    Herudover skal du regne merudgifterne på vedligeholdelse på en Turbo Diesel motor, kontra en alm. benzin motor, samt at dieselbilen altid kører på kold motor, og derfor næppe sniger sig meget over de 16, og så er det et helt andet regnestykke..

    og selvfølgelig som der blir nævnt er der den grønne afgift..

    Jeg tror du har mødt en forhandler der havde en bil han ville sælge, ikke en forhandler der havde en kunde han skulle finde en bil til.. smiley


  • #15   21. dec 2014 EN go cykel. Havde jeg et så lavt kørselsbehov havde jeg købt en 540i E39...

    En 306 1.6 stc er lidt mere økonomisk men de første 10-20km er biler sjældent økonomiske fordi de stadig er kolde


  • #16   21. dec 2014 Jeg har 10 års erfaring med diesel, nu er det Benzin igen.

    Vi havde en Peugeot 407 2,0HDI, købt ny i 20o4, som var god og klar til turen med nye dæk mm. Når den ville generere, var det en grim oplevelse, efter mange værkstedbesøg hos Peugeot besøg i Risskov gik det ikke over,
    Og min kone kunne ikke holde ud af at tænke på vi skulle køre til Schwarzwald i den bil så vi besluttede os at købe en anden bil, vi, især min kone var interesseret i en mindre bil i sedan udgave.
    Da det tager ½ time at køre til Risskov, synes jeg vi skulle besøge Toyota det ligger meget nær, og som jeg kører forbi næsten hele tiden.
    Vi var blevet overbevist om at vi skulle have en anden mindre bil til at køre på ferie i, men da jeg så så fik jeg øje på en flot Honda Sedan i lokalet, blev jeg helt forelsket (siger min kone) og kun derfor sagde hun ja til handlen, efter en kort tur til Solbjerg og hjem skrev vi under på at den skulle leveret først i næste uge.
    Henrik bemærkede at Honda var Japans BMW.
    Vi har nu kørt i bilen i et ½år og har kun ros for den og de jeg har spurgt har alle været glade over en driftssikker bil


    profilbillede
Kommentér på:
benzin vs disel

Annonce