{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.663 visninger | Oprettet:

Forhandle brugt bil ned. Hvor meget i %? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget kan man, i København, som udgangspunkt forhandle en pris ned på den blå avis feks? Jeg kan ikke værdifastsætte en bil, da jeg ingen forstand har på biler. Men jeg har et budget på 50.000kr og skal ud og have en brugt 1.2-1,4 liter motor som udgangspunkt, noget Toyota eller Renault feks. Og brugt. Men så er det jeg tænker at priserne på Den Blå Avis som udgangspunkt er ret højt sat, og at der er indbygget noget prisreducering hvis man presser sælger en lille smugle. Er 10% i reduktion maksimum vil i tro som udgangspunkt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhandle brugt bil ned. Hvor meget i %?
  • #1   31. jan 2015 Det er de intet tal for.
    Private sætter deres bil højt og en forhandler skal havde et overskud for at tilbyde den extra sikkerhed man få ved at købe hos forhandler. Så det en ind cirkel.

• #2   31. jan 2015 Hvor højt er et tordenskrald?

Det kommer jo helt an på sælger og hvilken bil der er tale om
    Nogle sætter prisen fordi de ved folk vil forhandle. Andre sætter prisen og holder fast på den

• #4   31. jan 2015 Så der er ikke en ca procentsats man som udgangspunkt kan forhandle om? Der er ikke andet for end at vise bilen her, og for andre jeg kender og få dem til at vurdere ud fra billederne alene en pris. Helst også en fysisk vurdering, men det bliver nok lidt mere omstændig.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   31. jan 2015 Nej der er ingen std sats for hvor meget man kan forlange prisen nedsat, var det på den måde..

• #6   31. jan 2015 Du prøver bilen. Og gør op med dig selv om prisen er det værd. Evt tag en bilkyndig ( mekaniker Eks.) Med ud og se på den.

• #7   31. jan 2015 Her i jylland er det 50%.....
    eller det er hvertfal det folk byder

• #8   31. jan 2015 Er det en udlænding der vil købe, så er det altid +100% for alt det bøvl og tid man skal bruge på dem. Efter købet hvor de så kommer og brokker sig over alt der lige pludselig ikke virker på bilen.

• #9   31. jan 2015 i dag er du så heldig når du skal købe bil kommer de til dig idag sådan har det da været når jeg har skulle sælge en bil da de fra jylland ikke har pas til storebæltsbroen

• #10   31. jan 2015 Et par tusinde kr i forhandling ved biler under de 15000, fra 20 til 100, vil jeg mene 10% er realistisk

• #11   31. jan 2015 Det er ikke til at sige,men 1 eksempel er at der for nylig har været en touareg W12 til salg herinde privat til omkring 200 nu står den hos en forhandler til 270 så der er en god rabat at hente der

• #13   31. jan 2015 ja vis jeg har noget en fra jylland vil købe skal det altid levers i jylland ellers ingen handel og så vil de også gerne kunne sige nej til handlen selvom det bliver leveret

• #16   31. jan 2015 dem for jeg hver gang jeg har en bil tilsalg jeg plejer dog bare og sige de kan overfører beløbet + transport ind på min konto så kommer jeg med bilen
    men så skal de ikke have noget

• #17   31. jan 2015 Standen + udstyr og syn, kan meget nemt hænge sammen med prisen.
    Dog er der store prisforskelle på mange biler, selvom de stort set er ens.

Der kunne man se om vedkommende ville sælge til et mindre beløb.
    Hurtig handel kan der gives afslag i prisen.
    Nogle prøver på at sætte en høj pris og score kassen, men så bliver den aldrig solgt.

Igen tjek bilen igemmen inden køb, ellers er det ris til egen røv når den er købt og betalt.

• #19   31. jan 2015 Hej
    Prøv til med en langt lavere pris. Når i er nået til enighed (efter nogen uger) har i ved fælles hjælp fundet den rigtige pris og kan afslutte handelen.
    M vh kp

• #20   1. feb 2015 Nogen bud til hvad man skal gøre for at få presset prisen ned?

• #22   1. feb 2015 Find et par biler på dba som du kunne finde på at købe,se hvad gennemsnits prisen ca er på dem der kan sammenlignes mht til årgang og km.Så har du et udgangspunkt på hvad de ca koster.Tag ud og se nogle stykker,spørg om prisen er fast da du skal ud og kigge på nogle andre også.Så kan du altid vende tilbage til den du helst vil købe.Der kan være meget stor forskel på biler med samme km tal og årgang,derfor der nogle gange er stor prisforskel selvom bilerne ser ens ud på billeder smiley

• #23   1. feb 2015 Som regel sætter folk prisen så højt at de kan give rabat, da de ved at giver de ikke rabat - er der ingen handel smiley

Selvom man sætter prisen så lavt at man ikke kan give rabat, vil folk ikke købe før de har fået rabat, da de mener at hvis man sætter prisen lavt, må det være fordi der er noget i vejen med varen - og så er det først at de vil have rabat smiley

• #24   1. feb 2015 Det er nogle gode råd i kommer med. Jeg vil prøve at sammenligne biler og synsrapporter og den slags. Og prøve at finde nogle der er kyndige udi biler og prisfastsættelse.

@Jimmy G. Det var ikke meget der skulle til for at få dig op i det røde felt hvad? smiley

• #26   1. feb 2015 Jeg har et par stykker til 50.000,- men du kan få speciel rabat her, giver 70% rabat om søndagen.

• #27   1. feb 2015 Du siger blot til sælgeren:
    Walla min fætter wa er sidsteprisen hente imorn !

Afvent svar .. Hvis telefonen siger som en lastbil der kører baglæns, så ring til nummeret i næste annonce.

• #28   1. feb 2015 Haha, ja ja:)

Skulle sælge en japser bil af en slags til nogen jahlaer, 4 mand kom de, steg ud af bilen, jeg stod i værkstedet, kunne ud af øjenkrogen se den store af vores hunde komme farende, sagde de skulle stå stille og lade som ingenting, men den ene han fløj afsted ud over markerne med rotten lige i hælene, jeg råbte at han skulle stå stille, men nej, han løb en 100 meter baglæns i olympisk tempo, jeg måtte bede dem sige han skulle stoppe og stå stille, ellers kunne jeg ikke stoppe hunden.
    Det var køberen som havde spænet rundt ude på marken, så handlen gik hurtigt, ingen rabat, bilen læsset og væk fra den store hund smiley

• #29   1. feb 2015 De bedste er dem der først vil forhandle over sms/på annoncen, og så igen når de ser på varen... De kommer bare til at skride hjem igen uanset om de bagefter vil give prisen eller ej.

Det har aldrig skadet med god opførsel og pli for at få en god handel i hus. Men det har ungdommen satme ikke fattet.

For et par uger siden blev jeg truet på livet fordi jeg ikke gad at bruge mere tid på en knægt der forsøgte at købe en knallert til 1/3 af prisen.

• #30   1. feb 2015 Haha, tastaturterrorist!

Fik 12.5% rabat på den sidste jeg købte. Ringede til sælger, snakkede lidt frem og tilbage om bilen, jeg gav et bud der lå 12.5% lavere end den ellers lave pris og sælger accepterede. Kørte næste dag op og kiggede den ud, bilen var noget bedre end jeg havde regnet med, prøvekørte max 1 km og så fik han pengene og vi fik omregget, done deal.

• #31   1. feb 2015 Der er også dem, der ligger og roder i halve timer under en nysynet bil i håb om at de kan finde lidt rust og ellers gennemgår bilen både ude og inde 2 gange i håb om at finde en lille fejl, så de kan få rabat - og selvom de ikke finder nogen fejl, vil de alligevel have rabat - men så har jeg opbrugt min tålmodighed.

• #32   1. feb 2015 Jeg må nok indrømme at jeg osse kigger bilen ordentligt efter...

Et syn er INTET værd i dag.. Den bil jeg kører i nu hentede jeg samme dag som den blev synet, og jeg gav den 2 nye bærearme, toplejer, sporestænger og støddæmpere i bag... Der var slør i hele lortet.

Jeg opdagede det selvfølgelig og fik prisen derefter.. Jeg overvejede kraftigt at indberette det til trafikstyrrelsen, men tænkte at så skal jeg nok bare til syn igen igen.

• #33   2. feb 2015 #32 det undrer mig gang på gang med disse beretninger om hvad der slipper igennem syn uden anmærkninger - jeg synes aldrig jeg slipper igennem med det mindste og at de bare bliver ved med at søge, til de har fundet noget at kassere bilen på.

• #34   2. feb 2015 Som mekaniker ser jeg mange biler som er nysynede og spørger da kunden hvor den er synet henne, så får man en ide om hvor man kan den slags, bare man møder op i håndværker kluns lader de åbenbart meget gå igennem

Kommentér på:
Forhandle brugt bil ned. Hvor meget i %?

Annonce