{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

Ita<3
Ita<3
Tilmeldt:
21. aug 2009
Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179

Køb af brugt bil hos forhandler {{forumTopicSubject}}

Pænt Goddag,

Jeg søger lidt hjælp til hvordan jeg står i forhold til købeloven, jeg har forsøgt at søge lidt rundt uden det store held.

Historien er den at jeg d. 22.05.2015 Købte en Passat 3C årgang 2006 hos Silkeborg Bilsalg, Da vi lavede slutseddlen med forhandleren blev der skrevet at hvis fejl opstår kan dette laves i Fredericia hvor vi bor, hvilket vi gav lidt extra for så vi ikke skulle helt til Silkeborg hver gang.

På vej hjem fra forhandleren begynder motor lampen så at lyse og vi er ikke nået andet end 15 km væk derfra så vi kører tilbage igen og forhandleren sender bilen over til sit værksted med det samme,

i mellem tiden tager vi ind til Silkeborg by og får noget at spise, ca. 45 min efter ringer han og siger bilen er kommet tilbage og de kunne ikke se noget på testeren men lampen var slukket så vi henter den og kører hjem ad.

Men på vej hjem (næsten hjemme) kommer lampen igen plus jeg opdager at temperatur måleren falder og stiger fra 70-90 grader, jeg ringer så til forhandleren og spørger om vi kunne kører bilen ud til VV i Fredericia på mandag og få den fejludlæst, og han begynder så med at det var et dyrt værksted og om vi ikke kunne finde et andet osv.

Det skal lige siges en fejludlæsning koster 350 kr hos vw.
og vi skulle næsten overtale ham til at få bilen fejludlæst ved VW i Fredericia,

Lørdag kører jeg i bilen på mit arbejde da opdager jeg om aftenen jeg skal have bilen hjem at forlygterne er rimelig utætte der står vand og dug i dem og at sidespejle ikke kan justeres, jeg kører så hjem fra arbejde den lørdag aften og når ikke hjem inden at olielampen begynder at lyse og bilen siger 'STOP ENGINE' forefter jeg så slukker motoren og tjekker olien, jeg må så ringe til Autohjælp og få dem til at fragte bilen ud til VW hvor den så holder indtil Mandag morgen.

Jeg ringer så til forhandleren mandag morgen og han går med til at få bilen fejludlæst det bliver den så mandag og VW ringer os siger det kan ikke se noget men de har mistanke til at oliesien er stoppet eller olie pumpen er gået de skulle så ledes have 3,900 kr for at rense olie sigen og kigge nærmere på det, det ringer vi så at oplyser forhanlderen hvor efter han siger han vil ringe tilbage til os, der går 2 dage uden vi hører noget fra ham, så vi ender med at kontakte ham selv hvor han forklarer at det var et dyrt værksted og om vi ikke kunne få bilen lavet i Silkeborg han kendte nogen der kunne lave opgaven til 1,900 kr osv.
Vi holder selvfølgelig på den skal laves i Fredericia, Han lover så at sende en email til VW om grønt lys til at lave bilen efter flere tlf samtaler med ham og emails.

Han skulle så give dem grønt lys torsdag ugen efter bilen er købt vi ringer til VW og hører om der er noget nyt hvor de siger de har modtaget en email fra Forhandleren der prøver at forhandle om prisen og oplyser at han selv kan få det lavet for 1,900 kr, VW finder denne email useriøs efter vi selvfølgelig har fortalt dem hele historien og de har nu haft bilen holdende i 4 dage hvor de har kunne lavet den alle dagene så de kontakter os og dem kommer lidt som et chok for mig efter som sidst jeg snakkede med forhandleren sagde han at han ville sende dem grønt lys og han undskyldte mange gange,

fredag ringer vi så til ham i en lidt hårdere tone eftersom bilen bare holder har kørt 10 km i den siden jeg har købt den og der er gået næsten 2 uger og har svært ved at komme på arbejde, han undskylder igen og lover at sende grønt lys til VW med et samme vi ringer ud til VW senere på dagen og de har så endelig fået grønt lys men har nu ikke tid til at lave bilen før om mandagen, men det gør de så og vi får bilen igen tirsdag ugen efter,

Herefter finder jeg så ud af at dækkene der sider på bilen larmer helt vildt når man kommer over 110 km/t og at der er 13 år gamle dæk, jeg finder ud af at bagfjedrene er knækket, plus at bilen larmer i klima anlæget og at der muligvis er gået et hjuleje i bag.

Vi har nu kontakte forhandleren igen som siger han vil tage kontakt til sit ejet værsksted der er så gået endu en uge vi ringer til ham han siger han ikke har hørt noget osv, det er nu snart 1 mdr siden vi har købt bilen, forhandleren er svær at få fat i og trækker den virkelig i langdrav jeg orker ikke mere nu,

og kunne godt tænkte mig at hører om jeg har ret til at lade en sådan handel gå tilbage?

Hvor står jeg rent lovmessigt, ville det bedste være at kontakte en advokat? eller skal han have en sidste chance for at tage bilen tilbage?

Jeg tænker der vel på være nogle regler omkring det.

Tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt bil hos forhandler
  • #2   21. jun 2015 Ud fra dette skulle du jo ikke få problemer.
    https://dk.trustpilot.com/review/silkeborgbilsalg.dk
    Håber det bedste for jer altid træls at få købt en bil med fejl


  • #4   21. jun 2015 Blev der ikke lavet en aftale om hvor i Fredericia, I skulle få bilen lavet i tilfælde af fejl?

  • Ita<3
    Ita<3 Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179
    #5   21. jun 2015 Nej ikke noget specielt sted bare at vi kunne få den lavet i frdericia, men i starten ville han have vi skulle dele rep. omkostningerne, men ja han har fine anmeldelser men jeg har altså ikke oplevet noget godt derfra i nu, har er svær at komme i kontakt med meget fjern når man snakker med ham og god til at snakke udenom

    Sådan virkede han jo slet ikke da vi skulle købe bilen, men jeg har altså fået nok at dette det tager for meget af min energi og gør mig sgu lidt ked af det også smiley

    Jeg ville virkelig gerne bare have mine penge tilbage for denne bil og denne dårlige oplevese, tiden går og går og der sker intet!

    Jeg har kun kunne finde indtil videre noget med købeloven at sælger har 1 forsøg til at fixe et produkt og at det skal ske for rimelig tid hvilket er angivet som et par uger


  • Ita<3
    Ita<3 Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179
    #6   21. jun 2015 Det skal også siges at Forhandler fortalte at bilen havde fået skitet gearolie på gearkassen lige inden salg og vi blev lovet at han ville sende os en faktura på dette, som vi stadig heller ikke har modtaget 1 månede efter købet.

  • #7   21. jun 2015 Hvis du ikke er medlem af FDM, så meld dig ind. Det lyder som en sag der KUNNE, hvor du kunne gå hen og få brug for hjælp. Det er altid "flydende" hvornår man kan lade en handel gå tilbage. Det vil bero på det faktiske omstændigheder.

    Det er ikke helt ligesom med en mobil, hvor man kan forlange en ny efter 3. reperation.


  • Ita<3
    Ita<3 Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179
    #8   21. jun 2015 Okay jeg melder mig ind i morgen, og øv men tak...

  • #9   21. jun 2015 Med alle de fejl og mangler der åbenbart tårner sig op havde jeg i DEN grad kontaktet en advokat hurtigst muligt.
    Hvad har du givet for bilen??


  • Ita<3
    Ita<3 Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179
    #10   21. jun 2015 627: Bilen stod til 110.000 kr hvor vi fik forhandlet os til 105.000 kr vi endte så med at give 110.000 kr alligevel da vi så fik skrevet på slutseddelen at vi kunne få mulige fejl lavet i Fredericia.

    Min partner ser også helst vi kontakter en advokat vi er dog begge helt uviden om hvad der er bedst at gøre, derfor er det vel klogt nok at melde sig ind i FDM og kontakte dem, de kan vel fortælle os om vi får brug for en advokat.

    Det er jo vidst ikke helt billigt at gå til en advokat, men så skulle man da syntes det ville gå hurtigere end Anklagenævnet's 5-6 mdrs. Behandlings tid.

    Og vi har også VW i Fredericia vidne forklaring det har de sagt og deres emails, eftersom jeg kender Bent ved VW i Fredericia.
    De har noteret bla. km stand osv, og vidne på at bilen ikke har kørt meget mere end 1.000 km siden købs tidspunkt,

    Det skal også siges forhandler har skrevet forkert km tal på slutseddlen har vi yderligere fundet ud af (efter købet)


  • #11   21. jun 2015 Mig bekendt tager FDM ikke sager "med tilbagevirkende kraft", dvs at hvis du melder dig ind i FDM får du ikke hjælp til denne sag (naturligvis).
    Men efter min mening har du helt sikkert brug for en advokat som kender til købeloven omkring bilhandel.
    Som du beskriver sagen er der tale om både en problembil og om en brugtvognskrejler af værste skuffe, som kun vil tørre sin mandagsbil af på en naiv kunde.
    I mine øjn bør den handel gå tilbage, og det kan kun gå for langsomt smiley
    Hvis du snakker med FDM tænker jeg at de kan henvise til en kompetent advokat.


  • #12   22. jun 2015 Tilbyd forhandleren:
    1. At købe bilen tilbage til kr. 110.000,-
    2. Afhente bilen og selv få den repareret på eget værksted, mod at I får de kr. 5000,- tilbage, som I gav ekstra for at I kunne få evt. fejl lavet i Fredericia.


  • Ita<3
    Ita<3 Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 3 Emner: 50 Svar: 179
    #13   22. jun 2015 627: Tak for hjælp, Ja men jeg melder mig ind i FDM alligevel har længe ville have haft gjort det smiley

    Men jeg prøver at gå til Fredericia biblotek i morgen de har gratis retshjælp fra kl. 16-18 så må de vil kunne rådgive mig.


Kommentér på:
Køb af brugt bil hos forhandler

Annonce