{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

Ford Fiesta 1,6 tdci eco - Diesel forbrug {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er blevet ejer af denne bil som er opgivet til at køre 27 på literen.. Det er således at jeg nu har lavet fuld tank på den og bilen viser at den kan køre 565 km på tanken.. Det er en 40 liters tank.. Det giver ca 15 på literen.. Er der noget galt med bilen eller hvad kunne være galt med den??

Mvh Fuat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Fiesta 1,6 tdci eco - Diesel forbrug
  • #1   12. feb 2015 Divider faktisk kørte km på en tank med antal liter brændstof. Det andet kan du ikke regne med. Tag gerne snittet over flere optankninger.

  • #2   12. feb 2015 Har jeg også gjort.. Landede på 15 km.. Blandet kørsel.. Dog undrer det mig at kørecom viser de 565 km uden at jeg har rykket mig en meter.. Den burde jo sige ca 800 km også burde den ændre sig alt efter min kørsel

  • #3   12. feb 2015 Jeg kører 44km til og fra arbejde hver dag. Kører ca 80/85km/t, og mit forbrug med lidt by kørsel ligger på omkring 24km/l.

    Så tænk over hvordan du kører, hvis du vil køre grønt smiley


  • #4   12. feb 2015 Jamen jeg synes jeg kører rigtig pænt, ærligt.. Skifter gear så snart den beder mig om det, med den grønne pil...

  • #5   12. feb 2015 Kører du mange korte ture i den?

  • #6   13. feb 2015 Er AC tændt?

  • #7   13. feb 2015 Blandet kørsel.. Ac er ikke tændt..

  • #8   13. feb 2015 Blandet kørsel er dyrt ift. lange ture.

    Kører du motorvej. Sådan en lille diesel slæde bliver tørstig hvis du kører meget over 100-110 km/t


  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #9   13. feb 2015 Jeg kører ca. 21-22 km/l i min ved blandet kørsel. Nu mere landevej omkring de 80 km/t du kan ramme desto bedre brændstoføkonomi kan du opnå. Lyskryds og korte ture, er ikke godt i den forbindelse. Du skal lige lære den og kende, og husk at gear op når du kører stabil hastighed, selvom den ikke selv foreslår det.
    Mon ikke også at du har givet godt med gas nu hvor du lige har fået den, det koster jo også.


  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #10   13. feb 2015 Jeg skal lige forstå dig korrekt. Du har fyldt tanken op og ser at den viser at du kan køre 565 inden du skal tanke og dividere ud med at tanken er på 40l ?

    Sådan kan du IKKE regne din brændstof økonomi ud. Kig på hvor mange liter du fylder på næste gang og hvor langt du har kørt siden du sidst tankede.



  • #11   13. feb 2015 Jamen det er primært ture på ca 8-10 km.. også er der lidt længere ture på 16-20 km.. Jeg har faktisk ikke trykket den af, da jeg helst ville se hvad den skulle køre på literen..

  • #12   13. feb 2015 @Peter S - nej.. det skal forstås på den måde, at jeg netop havde givet den fuld tank i går aftes.. Efter jeg havde tankede, kan jeg jo se hvad den umiddelbart skal kunne gøre på den fulde tank.. Der viser den 565.. Min overbevisning er at den lige efter tankningen burde vise et sted mellem 750-800 km, og alt efter min kørsel burde den vel reducere sig.. ved ikke om det er mig der er naiv, men det er vildt at jeg kun får den til at køre 15 km pr liter

  • #13   13. feb 2015 @Peter S - nej.. det skal forstås på den måde, at jeg netop havde givet den fuld tank i går aftes.. Efter jeg havde tankede, kan jeg jo se hvad den umiddelbart skal kunne gøre på den fulde tank.. Der viser den 565.. Min overbevisning er at den lige efter tankningen burde vise et sted mellem 750-800 km, og alt efter min kørsel burde den vel reducere sig.. ved ikke om det er mig der er naiv, men det er vildt at jeg kun får den til at køre 15 km pr liter

  • #14   13. feb 2015 Ændrer det sig ikke hvis du nulstiller kørecomputeren? Min beregner det efter hvad jeg har kørt i gennemsnit siden sidst den blev nulstillet.

    Altså nulstillet jeg og kører lange ture så siger den omkring 800 km på fuld tank.

    Nulstiller jeg derimod og kører korte ture og meget by, så kører den væsentligt kortere på literen, og beregner tanken til mindre fra fuld tank.


  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #15   13. feb 2015 I realiteten er det jo komplet ligemeget hvad den viser når du lige har tanket, det vil ændre sig løbende. Det siger jo intet om hvad du HAR kørt på literen siden du tankede sidst. Den anslår hvad den tror du vil køre på literen.

  • #16   13. feb 2015 Glem det computersjov, brug den gammeldags metode, antal kørte km divideret med liter påfyldt. Den går næppe 15 km/l, i så fald køre min 240 hk diesel længere.

  • #17   13. feb 2015 Min køre computer mener bilen kører ca 05km mindre på literen end den gør, regnet ud fra gammel dags metoden smiley

    Jeg forstår så ikke at du har købt en diesel bil, hvis dine maks ture er på 20km engang imellem.


  • #18   13. feb 2015 @Jakob P - se det giver mening.. det havde jeg ikke prøvet.

    Det giver mening hvis den giver et km antal, på baggrund af forrige gennemsnit


  • #19   13. feb 2015 Drenge det er ikke fordi jeg regner efter kørecomputeren.. Jeg har beregnet efter gammeldags metode, men det undrede mig at den viste noget mindre. Og hvis det er sådan som Jakob P skriver, så er gåden løst..

  • #20   13. feb 2015 Henrik, mine ture er generelt på 10 km.. men et par gange om ugen rammer vi de 20km også..

  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #21   13. feb 2015 Det vil jeg mene er alt for lidt til en diesel.

  • #23   13. feb 2015 Skynd dig at sælge den bilmotor købe en benzin smiley

  • #24   13. feb 2015 Det er alt for lidt km. Den når lige præcis og blive driftsvarm på de km

  • #25   13. feb 2015 Alle forhandlere jeg har spurgt råd hos har sagt den nok skulle nå at blive varm..?

  • #26   14. feb 2015 Husk det er sælgere, de skal også tjene penge smiley

Kommentér på:
Ford Fiesta 1,6 tdci eco - Diesel forbrug

Annonce