{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

henrik H
henrik H
Tilmeldt:
22. jul 2013
Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44

vw touran {{forumTopicSubject}}

Hey bg..
Har været ude og kigge på en touran 2.0 tdi med dsg gearkasse.
Bilen har kørt knap 400000 de vælger at lægge ny motor i der har kørt knap 190000. Den er særdeles velholdt ingen mislyde fra kardanger trækaksler intet overflade rust. Er der noget jeg skal være opmærksom på.? På forhånd tak


Kommentarer på:  vw touran
  • #1   9. maj 2015 Vær opmærksom på at omkring 200000 km begynder 2.0TDI DSG generelt at lave lidt problemer. Turbo, kobling og svinghjul er de største og mest almindelige poster, samt rust i bagklappen.

    Lyt efter hylen fra turboen og om bilen ruster ved forsigtig stille start


  • henrik H
    henrik H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44
    #2   9. maj 2015 Der kommer anden motor i der har kørt 190000. På autoriseret værksted så der er jo garanti på. Så motor burde jo være den mindste problem smiley

  • #3   9. maj 2015 Sørg for og kigge dørebunde de har det med at koge op i sealingen. Samt bagklap ved nr. Pladelys.
    Være opmærksom på at dsg'en er serviceret med olieskift. Kører 60.000 på gearolien.


  • henrik H
    henrik H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44
    #4   9. maj 2015 Er der noget på selve bilen jeg skal være opmærksom på udover bagklap smiley . ? For som sagt så blir motor skifter med garanti på værksted.

  • henrik H
    henrik H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44
    #5   9. maj 2015 Tror ikk der er så meget på dørene. Det ældre par og de fik den lakeret sidste år pga ridser på to af dørene. Det med gear burde stå i hæftet for de har fået lavet de ting som er lavet på et værksted. Så det skal lige tjekkes tak for oplysningen med dsg

  • henrik H
    henrik H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44
    #6   9. maj 2015 Er der noget med dsg gear ikk kan holde og let går i stykker. ?

  • #7   9. maj 2015 Er DSG overholdt med service osv er der intet problem.. De fleste der går i stykker er heller ikke blevet overholdt med service

  • henrik H
    henrik H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44
    #8   9. maj 2015 Ja og alt går i stykker hvis ikk man skifter olie eller på anden måde ikk holder det ved lige. Det er bare jeg har hørt det er noget skidt det dsg men det er jo sikkert fordi folk ikk vil betale de 2600 for olieskiftet

  • #9   9. maj 2015 En motor der har gået 400.000 kan sagtens være bedre end en der har kørt det halve. Det afhænger af hvordan den er serviceret og kørt.

    Husk at se efter rust i undervognen. De kan være skræmmende ringe.


  • henrik H
    henrik H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 44
    #10   9. maj 2015 Det er også bunden jeg er mest bange for så de ville finde de gange den er undrvognsbehandlet de ville ikk mene der skulle være noget at komme efter. Ja men de mente det var nemmere at sælge den med en motor der havde gået mindre med fuld service bog. Og der kommer jo garanti på den nye motor også heldigvis

Kommentér på:
vw touran

x