{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.739 visninger | Oprettet:

Ny eller brugt bil til 18 årig {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er 18 år gammel og er lige blevet tømrerlærling. Jeg får brug for en bil og ville meget gerne høre nogle ideer.
Jeg har tænkt på en ny Up eller i10 der kan jeg lægge 50.000 i udbetaling og så betale 1300 de næste 48 måneder. Men kom gerne med nogle forslag
Mit budget er 50.000kr
Den skal ikke være stor,
Den skal være billig at køre i
Om den er ny eller brugt er ligemeget

Mvh Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny eller brugt bil til 18 årig
  • #2   11. jun 2015 Mit bedste råd, er at købe en gammel nysynet bil til max 10.000 kr og påregn at behold den i to år - eller - fire hvis den kan synes igen. Du VIL uden tvivl lave buler i den.. det tror jeg 8 ud af 10 herinde gjorde de første par år med kørekort i egen bil..

Det der er til hindre for en ny bil, er forsikringen. Hvis du låner pengene, vil kreditor kræve sikkerhed i noget (såfremt du smadre bilen) - så - de vil forlange en kaskoforsikring. Og - da du er nybegynder på 18 år, vil den med garanti koste det blege.. for en up sikkert +20.000 kr per år og med en sikkert lige så står selvrisiko.

"jamen, så forsikre jeg den bare i fatters navn", ville nogen nok sige.. desværre er løsningen ikke holdbar.. For det første, optjener du ikke din egen ancinitet... og tro mig.. du får aldrig flere penge mellem hænderne, end du har nu.. tro mig.. der kommer meget hurtigt andre mere dyre ting: bleer, terminer, grundskyld og hvad ved jeg...

Derudover får du forsikringsselskabet på nakken i tilfælde af skade. Har du din bil forsikret i fatters navn - og - er du med i et uheld.. ja.. så kan/vil forsikringsselskabet gøre følgende:

* Du vil blive opkrævet det du har "sparet" ved fidusen.. altså.. det du har betalt i fatters navn, trukket fra det du skulle ha betalt i dit eget navn = girokort ved kasse et.
    * Du og vedkommende der har hjulpet dig, vil få alle ikke lovpligtige forsikringer opsagt.. dvs. fx ulykkes og indboforsikring
    * Både du og vedkommende der har hjulpet dig, vil blive sat i ancinitet -2.. altså under nybegynder med tilsvarende mega træls pris.
    * Alle fremtidige skader vil blive efterforsket 110% som forsikringssvig..

Og - glem alt om bare at skifte selskab.. de snakker nemlig sammen inden de tager en kunde.. der er et fælles sortbogs-register...

Nå - dagens sure opstød til side:

Køb da en gammel Citroen saxo eller opel corsa - vw polo - corolla - mv.. Eller.. endnu bedre.. en Skoda felicia.. der kan du få en særlig lav præmie hos TopDanmark som har et særligt skoda produkt.. prøv lige at ring og hør dem ad først..

• #3   11. jun 2015 Mazda 2.
    Identify tvivl den slå microbilerne med flere længder

• #4   11. jun 2015 Det giver netop bedre mening at købe en ny bil pga. forsikringen, da mange bilforhandler og finansieringer samarbejder med forsikringer.. Men jeg ville købe en sjov brugt bil til 50.000kr og forsikre den ansvar..

• #6   11. jun 2015 Kia picanto . kan købes for 79k eller med en masse udstyr for 99k der kan du forsikre til 9995 om året med kasko , og du har 7 års garanti . tegner du en servicekontrakt til 2xx om mnd . skal du kun tænke på benzin.

• #7   11. jun 2015 mange af de der færdigpakker med bil og forsikring tager forbehold for unge under 25 år

• #8   11. jun 2015 Jeg har også lige købt første bil og jeg købte en Honda civic 07 smiley mangler bare kørekortet nu smiley

• #9   11. jun 2015 Patrick står den så i dine forældres navn? og den skal til syn nu her, er du klar over det?

• #10   11. jun 2015 Patrick, den bliver du glad for smiley Det er en fin begynderbil, frisk og driftssikker

• #11   11. jun 2015 "7" kender ikke til forbehold fra andre, mit eksempel , er som trådstarter skal bruge det.
    (Mirza , ja det er jo en Honda , dem kan du godt lide ikke smiley )

• #12   11. jun 2015 Ja jeg kan lide dem fordi de er gode, det må ikke forveksles med at jeg synes de er gode fordi at jeg kan lide dem.. smiley

• #13   11. jun 2015 Nogle folk kan altså godt finde ud af at køre bil, selvom de er 18 år. Og man skal da være usandsynligt uopmærksom for at ridse eller bule sådan en mikrobil som en UP. Jeg har endnu ikke lavet skader på en bil endnu, udover uheldige stenslag..
    For at vende tilbage til emnet, så er du sikkert bedst tjent med en ny eller brugt mikro/minibil, hvis det bare skal være billigt. De koster intet i brændstof, vægtafgift eller forsikring. Selvom man er 18 år, kan der sagtens tegnes fordelagtige kaskoforsikringer, hvis man køber nyere køretøjer. Jeg gav selv 8000 årligt fuld kasko, for en Peugeot med 110 hk, fordi bilen var under 5 år gammel dengang. Plus de holder værdien rimeligt og er nemme at videresælge i DK.
    Hvis du derimod køber en gammel billig bil, kommer der sandsynligvis udskiftninger af sliddele og andre problemer, højere brændstofforbrug, vægtafgift, forsikring osv. Det er kun en billig løsning i indkøbsprisen. Ikke i det lange løb.

• #14   11. jun 2015 Har lige undersøgt Kias forsikringer - ja - prisen på de 9995 holder vand - dog er selvrisikoen på 10.000 kr per skade, når man er under 25 og har under tre års skadesfri kørsel...

At nogen på 18 kan finde ud af at køre bil - uha jovist kan de da det - bare ikke dem alle. Den generelle risiko og kørestil for unge afspejles af prisen som igen afspejles af sattestikkerne.

• #15   11. jun 2015 Jeg er uenig med alle dem som siger at 18årige ridser og laver buler, man er væsentlig mere opmærksom og forsigtig som nybilist, det er først når man begynder at få selvtillid og tester grænser at skaderne kommer...

Jeg lavede ikke en eneste bule indtil jeg var 21år, og SÅ kom der ellers en masse skader smiley

• #16   11. jun 2015 Hvad vil du med en lille bil når du er håndværker? Du skal da have plads til noget skrammel og værktøj til når du skal ud og fuske. Du blir hurtigt træt af det med sådan en bette pis bil.

• #17   11. jun 2015 Såååå #15 - hvis de unge køre så godt, hvorfor er forsikringspræmierne så så høje?

• #18   11. jun 2015 Onceupanotime
    Den står i min mors navn nu smiley og ved godt den skal synes min far er bilmekaniker så der er ingen ting der smiley

• #19   11. jun 2015 Jeg siger ikke at de unge kører bedre end de gamle (med bedre mener jeg, laver mindre skader) Men 18årige kan godt lave færre skader end 20årige, mens begge grupper laver flere skader end 40årige..

• #20   11. jun 2015 #18Ved du så at du skal stå som bruger? ellers er det forsikrings svindel? og står man som bruger, bliver prisen efter dine oplysninger. Så den bil kan koste dig kassen i forsikring

• #21   11. jun 2015 Patrick, det er selvfølgelig din mors bil, du låner den bare engang imellem..

• #22   11. jun 2015 Da min far har sit eget værksted og mange biler hos vores forsikring har vi fået et tilbud om jeg starter som bilist nr 3 og efter 2 år bliver jeg så elitebilist så det ikke så slemt smiley

• #23   11. jun 2015 Forstår ikke så mange siger gammel bil??
    Hvis han køber en sprit ny i10'er får han forsikring til 10.000kr om året med kasko, det er satme billigt for en 18 årig, samt hans udgifter til service og grønafgift er minimale.
    Med ny bil er han sikker på at han kommer på arbejde til tiden hverdag, og hvis der sker en fejl, vil værkstedet jo sørge for lånebil..

• #24   11. jun 2015 Jes..

Vi er nogle der formår at følge driftsstatistikerne og dermed købe biler som ikke har tendens til at gå i stykker..

jeg kører en 19år gammel civic som har gået knap 400.000km og den har jeg haft i 9 år, ikke en eneste gang er jeg kommet for sent i skole eller på arbejde fordi bilen strejkede..

Køb brugt 5-10år og spar masser og penge, eller få mere for dine penge..

• #25   11. jun 2015 Ingen tvivl om at man kan være heldig med en brugt bil, men man er mere sikkert stillet med en ny bil.
    Ja man stifter lidt gæld, men når det kun er i lærertiden er det til at klare

• #26   11. jun 2015 Man kan også være uheldig med en ny bil, det er lige frustrerende at bilen er på værkstedet om bilen er ny eller gammel.. Ja med en ny bil dækker garantien, men man får sandelig også lov til at betale en mere pris...

Dumt at stifte gæld på bil, hellere købe kontant og få råd til flere køretøjer med årene..

• #27   11. jun 2015 Det er jo som man ser det smiley
    Hvis jeg skulle gøre det om havde jeg nok lånt 100.000kr af banken og købt en brugt diesel bil istedet for en ny mini bil smiley

• #28   11. jun 2015 Jeg har lånt 30.000 og skal kun betale 700 i rente i alt smiley

• #29   11. jun 2015 Patrick den bank vil jeg også have smiley

• #30   11. jun 2015 Det er noget autoplus tror jeg smiley

• #31   11. jun 2015 Patrick hvis det er det her så betaler du da mere end 700 kr i rente http://www.autoplus.dk/finansiering.aspx med mindre du betaler det hele af på 12 måneder.

• #32   11. jun 2015 Hvis jeg tænker tilbage til da jeg lige fik kørekort og bil så ville jeg foreslå en ældre bil du kan have det sjovt i, noget som godt må få en bule og som man ikke er så skide øm overfor. Nu kan jeg kun tale af egen erfaring jo, men jeg lavede sgu mange underlige ting i min første tid som billist, som ikke ville have været særlig sjovt i en ny fornuftig bil "Kan min bil mon køre rally i en skov, offroad, flyve over en bakketop osv" Mit råd : Gammel polo eller Corsa måske en gammel baghjulstrækker fpr at gøre det lidt sjovere, og så hav det sjovt indtil den kedelige voksne fornuft sniger sig ind på dig og overtager dit liv med barnevogn, termin, og babygylp smiley

• #33   11. jun 2015 Betaler det hele på 12 mdr smiley

• #34   11. jun 2015 hvad med en swift fra 2011, hvad siger i til det

• #35   11. jun 2015 Golf 2 1.6 5 gear, kr 10.000,- kør i den indtil du finder ud af hvad dit behov er, laver du buler eller kareten bliver stjålet er det ikke verdens undergang.
    Det er faktisk lækkert at have en gammel bil, som man ikke skal gå og være nervøs for bliver ridset osv.
    YOUR CHOICE!

• #36   11. jun 2015 HVIS den skal være nyere, så en golf 4 til 20-30.000 evt Fabia.......
    Men Golf 2 MÅ være førstevalget!

• #37   11. jun 2015 ville det være noget lort at tage en lån på 30.000

• #38   11. jun 2015 Du kan tage et lån som det jeg har det er billigt smiley

• #39   11. jun 2015 Patrick syntes nu stadig der stå en ÅOP på 14% ved et lån på 10.000 over 12 måneder. Så er du sikker på du kun betale 700 kr for at låne 30.000 i 12 måneder?

• #40   11. jun 2015 100% sikker smiley

• #41   11. jun 2015 Lyder da som en dum forretning for den bank Men skriver da lige og hører dem ad.

• #42   11. jun 2015 Tror ikke det er en bank?

• #43   11. jun 2015 Hvis det er det her så jo http://www.autoplus.dk/finansiering.aspx. Hvor lang tid har du haft det lån?

• #44   11. jun 2015 Et par måneder tror jeg smiley

• #45   11. jun 2015 Og det er noget der ikke stemmer det skulle jo være rentefrit ved 12 måneder.

• #46   11. jun 2015 Mads J:
    Køb en billig bil, og spar de penge op som du ville have skulle betale i afdrag, gør det i 2 år, så kan du købe kontant næste gang du handler og kan således bedre selv vælge, da du ikke skal låne hos nogen.

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #47   12. jun 2015 alternativt: få et rejsekort smiley

• #48   14. jun 2015 Lad nu hver med at stifte gæld som 18 årig. Jeg har mange kammerater der har gæld i biler, de fortryder det stort set allesammen.

Køb en bil du kan betale kontant, det er også sjovere at eje sin egen bil smiley

• #49   14. jun 2015 Du kan få en aygo fra 2006 fra cirka 27k. Den koster nærmest intet i grøn ejerafgift og er vist også så billig i forsikring som det kan blive. Så kan du spare op ved siden af til en rigtig bil senere hen smiley

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    okt 2011

Biler: 1 Svar: 1
    #50   16. jun 2015 Hvorfor ikke holde dig tæt ved dit udgangspunkt, men i stedet for at købe en helt ny bil finde en, som er et par aar gammel. Der er overskud i markedet af brugte mikrobiler, idet efterspørgslen for tiden gaar i retning af større biler. Det betyder lave priser / mulighed for en god handel. En ældre bil kan give uforudsete udgifter, hvis du ikke selv har har færdigheder inden for faget.

Kommentér på:
Ny eller brugt bil til 18 årig

Annonce