{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.928 visninger | Oprettet:

bil købt, men der dukket fejl op? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har lige købt en audi. I annoncen lyder den jo fin og tager op og kigger på den. Ingen rust. Lyder sund i motoren, kobling og gear er fine. Der er små fejl kosmetisk og det er det.
Sælger har ingen ord til den og siger den er fin.
Jeg ligger mærke til nogen fugt pletter rundt om i bilen og sætter spørgsmål til det? Hvortil han svare han intet ved og det kan være alt fra vådt tøj som har ligget i bilen eller et vindue åbent.
Bilen virker tør så, jeg er på . køre hjem og dagen efter starter helvede så. Bilen dugger som en sindssyg og finder så ud af blæser heller ikke virker (det kontrollerede jeg ærligt ikke da det var fint uden) og skruer så helt op for varmen og intet sker der heller. Køre nu en tur hjem til mine forældre små 35 km væk og får min far til at kig på den. Vandbeholder "bobler" og synker meget hurtigt mens han kigger efter. Finder så ud af i mellemtiden at hele bunden bag førersædet og bunden ved fører er sjask vådt!?!? Og kan nu konstatere at varmeleme og blæser er utæt og tager køler vandet og smider ind i bilen, hver gang varmem er helt åben smiley og dog smider den kun lidt i , når den er helt lukket.
Det resultere nu i at jeg står med en bil som er "fugt bombarderet" og har været det i længere tid (købte bilen i fredags d19) og et varmeleme eller slange whatever som skal skiftes.
Da jeg så tænker tilbage var bilen fyldt op med 4-5 wonderbaum og bilen har jo "duftet" fint. Men på bare en dag uden STINKER den af sure tær smiley
What to do? Der er kun en synsseddel med begges underskrifter og et lillet købt som beset.
Men jeg mener dette er en skade som han har vidst til? Hvad skal jeg gøre? Vil jo ikke byde andre at købe en sådan bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil købt, men der dukket fejl op?
  • #1   22. jun 2015 Du kan kontakte sælgeren for forlægge ham de ting du nu ved. men chancen for at han vil gøre noget er meget lille. især når alt tyder på at han kendte til det.

    Det næste du kan gøre er at kontakte en advokat og køre et civilt søgs mål imod sælger. dette kan dog koste en del penge og trække ud i måske 1-2 år.. men det kan du snakke med advokaten om, du kan måske få retshjælp eller søge friproces, igen, snak med advokat om dette.

    Det sidste du kan gøre er at finde en der kan skifte varmeapparat/slange eller hvad der nu er utæt for dig til en fornuftig pris og komme videre i dit liv. fugten kan du få ud ved udluftning og affugtning af bilen.

    Den sidste mulighed er nok den "bedste" desværre smiley


  • #2   22. jun 2015 i en privat handel , er det svært at gøre noget , når den er købt som beset. (havde det været en forhandler , kunne han ikke afskrive reklamationsretten , medmindre den var købt via cvrnr ) hvis man kan godtgøre at sælger har handlet i "ond tro" kan man få ret , men vejen er lang og dyr , så mit råd er få det lavet , og glem alt om sådan en svindler.

  • #4   22. jun 2015 Du skulle jo bare ha' holdt dig langt væk fra at købe den, når sælger intet anede om fejlen. Hvis sælger intet aner, er det som regel fordi han NETOP aner hvad der er galt... Ris til egen røv... Sorry smiley

  • #5   22. jun 2015 købt som beset smiley
    Derfor ser jeg altid bilen mindst 2 gange, og helst uventet, som i kan jeg komme nu? smiley
    at bilen er beskidt er mig ligemeget, bare der ikke bliver gemt fejl smiley


  • #6   22. jun 2015 Giver Kennet L helt ret.. lige til note: en affugter kan lejes på dit lokale byggemarked. bare husk at luk bilen godt af, så den ikke "affugter luften udenfor også"

  • #8   22. jun 2015 Hvem siger det? Lad være med at blande dig hvis du ikke ved noget

  • #9   22. jun 2015 #7 - købeloven er fravigelig ved privat til privat og b2b. den er kun lavet for at beskytte privatpersoner bedre når de handler med en virksomhed.

  • #10   22. jun 2015 Returret er udelukkende ved forbrugerkøb (Dvs forhandler til forbruger) foretaget over internettet

  • #11   22. jun 2015 Returret i købeloven....? Det er så den største misforståelse, der nogensinde er meldt ud på BG. Ved internethandler har man 14 dages fuld returret, hvis varen er i samme mængde og stand som ved købet. Ellers fanger bordet.
    Nogle forretninger giver 14 dages returret. Men det er en ekstra service. Ikke noget der står i købeloven.
    Til trådstarter. Det er superærgerligt. Du kan anlægge et søgsmål. Men seriøst - spar dig selv for det. Det bliver træls og koster mange penge.

    Mvh.

    Thomas Frost


  • #12   22. jun 2015 Syndes det er skræmmendene at en fyr der skulle have eget firma og lave motore for folk ikke er inde i reglerne!! :O...

    Så sahl hvis jeg køber en motor af dig, så har jeg 14 dages fuld returret... det må jeg nok sige!


  • #15   22. jun 2015 Købt som beset ER IKKE GYLDIG. Men det kan være ret svær at gøre noget ved det i C2C. Kan godt ske at han SKAL lave det, men det kan være næsten umuligt at tvinge ham til det. Og igen afhængig af bilens pris. Hvis du beslutter at beholde bilen ville jeg få lortet lavet, og så lade den stå et sted hvor den står sikkert men hvor at du kan få den luftet igennem.

  • #17   22. jun 2015 1 der er ikke 14 dages retur ret på bil køb. http://www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Forbrugerleksikon/Fortrydelsesret

    http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Kan-jeg-annullere-bilkoebet?tc=CE7976C1F4FC4D2581D65000A6732408

    2 købt som beset er lovlig ved privat køb

    http://taenk.dk/nyheder/koeb-som-beset-og-mist-rettigheder

    Så jo der er noget der hedder købt som beset.


  • #19   22. jun 2015 Det her er dagens griner.... Ikke trådstarters problem for det er sku både synd osv. men svarede.... Hold da helt kæft.... smiley

  • #20   22. jun 2015 Hvis du har skrevet under på at du har købt den som beset, tror jeg ikke du skal sætte for høje forventninger

  • #22   22. jun 2015 Det interessante er hvor længe sælger havde den og hvilken stand den var i da han modtog den, købte den, men det ved kun han.
    Ville også køre op og stille den hos sælger og sige at pengene skal falde NU!


  • #23   24. jun 2015 Tak for jeres svar. Jeg bider i det sure æble, og er gået igang med at affugte og renovere problemet med varmeelementet. Det bliver desværre en lang kamp da tid også skal følge med. Jeg ved godt jeg sku have været mere grundig. Men øv bøv. Nu bliver den ihvertfald gennemgået og ALT der kommer på min vej bliver lavet/skiftet/rengjort osv.
    Øv øv.
    Tak endnu engang.


  • #24   24. jun 2015 rodalon ,og affugtningsposer , er gode hjælpemidler.

  • #25   24. jun 2015 ahh ja - husk da endelig rodalon - for at undgå at der kommer mug og skimmel.. godt du nævnte det, michael b.

    Et andet godt fif er også, at når nu du skal i gang, så køb et sæt nye spændebånd til slangerne i absolut prima kvalitet.. Din lokale traktormekaniker har krammet smiley køb dem absolut ikke for billigt...

    Da jeg skiftede mit varmelegme i sin tid, fandt jeg ud af, at det absolut nemmeste, var at få en klinge fra en nedstryger ned på motorrumssiden og så skære rørene på det varmelegme,der alligevel skulle skiftes, over.. Tåberne der havde været i gang før mig, havde sat det sådan, at jeg skulle skrue fra undersiden = umuligt.. Da rørene så var savet over, kunne jeg trække det gamle legme ind i bilen - og- de to slanger på ydersiden kunne jeg lige vippe op så jeg kunne komme til at få lortet løsnet... men.. hold da op et knokkel-arbejde... og sikke et svineri..

    Vil du undgå svineri, så tap systemet ved køleren - o g -du kan med fordel udskifte termostatet nu du er i gang smiley


Kommentér på:
bil købt, men der dukket fejl op?

Annonce