{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.618 visninger | Oprettet:

Mimoun K
Mimoun K
Tilmeldt:
29. okt 2023
Emner: 1 Svar: 2

Købt bil men sælgeren påstår den er stjålet {{forumTopicSubject}}

Jeg har for en uge siden købt en bil
Sælgeren bad om prisen kontant? jeg betalt ham og fik en nøgle der han forklaret at der kun var en nøgle
Jeg omregistreret bilen men der jeg tog for at hente bilen dagen efter påstået han at jeg stjal registreringsattwst
Vi lavet ikke en slutseddel

Kan han tage bilen fra mig, har han noget eller hvordan fungere det her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt bil men sælgeren påstår den er stjålet
  • #1   29. okt 2023 Ville give bilen en RVS behandling, og håbe det går over.
    Miraklerne kan ske, det er jo snart jul.


  • #2   29. okt 2023 Jeg tror der er en hel masse du ikke fortæller os.

    Er det en Avensis som Nørd har solgt dig? Jeg har ham mistænkt for den slags.


  • #3   29. okt 2023 hvis der ikke er et bevis på, du har købt bilen, ejer han i princippet bilen.
    men idet du har omregistret den, er den pr. defination din i papirteknisk/ juridisk forstand.
    stjålet reg.att eller ej, er jo en påstand mod påstand.
    så du burde tage kontakt til politiet og forhøre hvordan osv.


  • #4   29. okt 2023 derfor laver man altid slutsedel den er enlig billigt sluppet for du har nok ikke tjekket om der er gæld i bilen min far købte en 206 så tjekket jeg den 35000 i gæld og han have givet 25000 for bilen dog kunne vi nemt finde gamle ejere og selvfølge var de noget han lige have glemt men min far hang på gælden hvis gammel ejer have betalt den

    men det er dit ord imod gammel ejere


  • #5   29. okt 2023 Er regattest i din varetægt, er bilen din. Han skal bevise, at den er stjålet. Synlige tegn på indbrud osv... Men hvordan har I kommunikeret? Der må sgu da være mail/SMS'er, som kan fremvises?

  • #6   29. okt 2023 Hvorfor tog du ikke bilen med da du havde betalt ham? Du havde nøgle og reg afgift?

  • Mimoun K
    Mimoun K Tilmeldt:
    okt 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #7   30. okt 2023 Jeg tog ikke bilen fordi jeg ankom første gang med min gamle bil alene så tog jeg nøglen og reg. attesten med sådan at hvis jeg kunne få et lift derover næste dage eller tage toget og hente det.

    Kommunikation forgik telefonisk jeg ringet ig aftalt tid men jeg har lige været på dba for at finde salgsannoncen men han er fjernet den selvfølgelig. Bilen er hos ham og jeg kan ikke finde den
    Men den er på mit navn og jeg har den orginale reg attest samt nøgler
    Hvad skal jeg gøre herfra


  • #10   30. okt 2023 ring til politi andet kan du ikke

    og lad være med at være så naiv næste gang


  • #11   30. okt 2023 han har stjålet din bil. du har reg Attest og nøgle, så er bilen din. Meld ham for tyveri til politiet

  • #12   31. okt 2023 Ja, ring til politiet.

  • #13   1. nov 2023 Ny profil på BG ?

    Mon ikke det er bare for at holde liv i siden ?

    Trivler på hvad der er foregået


  • Mimoun K
    Mimoun K Tilmeldt:
    okt 2023

    Emner: 1 Svar: 2
    #14   1. nov 2023 Ja men
    Hvordan ståe jeg juridisk
    Jeg ved hvor bilen står
    Og jeg kan til en hver tid hente den når han ikke er tilstede men hvis jeg bare kommer og henter den så bekræfter jeg ham i at jeg har stjålet reg attesten
    Han påstår at den var i bilen der jeg stjal den under prøvturen


  • #16   1. nov 2023 Så du kørte prøveturen ALENE i bilen og der lå registreringsattest i bilen imens?? Laver du sjov? Hvad fanden er meningen med kun at stjæle attesten, når du havde både bilen og attesten på samme tid og kunne have nakket begge dele?

    Seriøst, der er sgu da ingen sælgere, som er dumme nok til at lade folk at prøve bilen - uden de selv er med i bilen - hvor der ligger registreringsattest i handskerummet??

    Og der er ingen købere, som er så dumme, så de kun stjæler attesten og ikke bilen, når de får en chance...


  • #18   1. nov 2023 Du læser SLET ikke hvad jeg skriver. Du fanger kun et par ord ud af hele teksten og reagerer...

    "Og der er ingen købere, som er så dumme, så de kun stjæler attesten og ikke bilen, når de får en chance..."

    Jeg oversætter:
    At beskylde "Mimoun" i at stjæle attesten er for dumt, fordi hvis hun virkelig var en tyv, ville hun have nakket bilen, for attesten lå allerede i bilen.

    Så dit svar: "Jeg tror nu ikke der er tale om dumhed her" giver ingen mening her...


  • #20   4. nov 2023 Få nu bare hentet den bil, det er jo din nu.
    Evt få kodet nøglen om så det kun er din nøgle der passer til bilen og ikke hans,


Kommentér på:
Købt bil men sælgeren påstår den er stjålet

Annonce