{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Næste familiebil til under 150.000kr ? {{forumTopicSubject}}

Hej bg.
Så er det blevet tid til at skifte vores gamle Ford Mondeo ud.
Konen og jeg har disse kriterier til den næste bil (vi har to børn på 3-5 år)
Benzin il
Germe lidt ekstra kraft i motoren (ca 150 HK eller over)
Helst ikke over 6 år gammel.
Fokus klasse eller over, dog med vægtafgift på under 4000kr om året.
Helst over 12 kl/l
Gerne med en del udstyr (man er vel et luksus dyr smiley
Vigtigst af alt er at det skal være en bil der ikke er kendt for at holde på værksted hele tiden da vi er meget afhængige af bilen.
Jeg har selv set på følgende modeller men jeg aner intet om deres holdbarhed?
Ford fokus års 2011 scti 150 HK titanium.
Skoda Octavia 2,0 150hk elegance dsg årg 2008
VW Passat årg 2006 tfsi 200 HK.
Opel insignia 1,6t 180 HK årg 2008
Toyota Avensis årg 2010 1,8 vtti.

Har i andre forslag og hvordan ser det ud med dem jeg har i kikkerten rent holdbarheds mæssigt?
Alle bilerne jeg kigger på har kørt under 150.000 km.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Næste familiebil til under 150.000kr ?
  • #1   14. aug 2015 Sats på en Passat c super lækker vogn

• #3   14. aug 2015 Focus har ikke ret meget benplads på bagsædet,ellers fin vogn.avensis er røvkedelig og kører i.Hvorfor ikke en Mondeo igen ? Ellers ville jeg vælge Octavia el Passat,hav dog i tankerne at dsg gear er pænt dyrt at reppe på.Isignia har lille bagagerum i Stc.

• #4   14. aug 2015 Passat 3c el octavia helt klart

Du kan få en 06 skoda octavia RS for knap 110.000kr det fandme billigt og der godt med spark i. Ellers passat tfsi 200hk st.car

• #6   14. aug 2015 Hvis man ellers overholder planlagte service, er en toyota nærmest uopslidelig... især når du vil have en benziner, som netop er japanernes (og især toyotas) stærke side.

Af dem du har skitseret, ville jeg helt klart vælge en toyota.. Eneste minus, som jeg ser det, er placeringen af el-kontakterne til elruderne... De nyere avensisser jeg har været i, har haft dem placeret "bagved" det håndtag man bruger til at lukke døren med indvendigfra.. lidt minus i min bog...

• #7   14. aug 2015 Køb en Mondeo igen. Helt klart den bedste bil. Hold dig væk fra det Vw skidt... Din penge pung bliver tømt af værksteds regninger

• Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 49
    #8   14. aug 2015 Tag en Mondeo 2,5T stcar.
    Evt en V70 2.5T

• #9   14. aug 2015 jeg har en 4 dørs avensis fra 11/2006 , kørt 140k der er fornuftigt udstyrsniveau ,kører bare som den skal ,den har vi dælme været glade for ,mens vi har haft 3 børn/unge mennesker hjemme jeg bytter den kun for at få en minibil til bykørsel . nu børnene er flyttet for sig selv.

• #10   14. aug 2015 Tak for alle svarene indtil videre:)
    Lige et spørgsmål, Passat 3c? Hvad betyder 3c?
    Jeg har også kigget på Octavia rs tfsi, men hvor langt køre sådan en reelt på literen?
    Jeg ville helst finde en bil med lidt skub i, plads til de små, og uden de alt for store udskrivelser til værkstedsregninger.
    Mondeo er også overvejet igen, men en 220hk er kun opgivet til 10,4 km/l så den er dælme dyr at køre i og vægtafgift:(

• Tomas L
    Tomas L Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 49
    #11   14. aug 2015 Honda Accord - er kvalites bil uden bøvl. Og mere spændende en Avensis.

• #12   14. aug 2015 3c er modellen - 3b - 3bg - 3c - cc osv
    men hold dig laaangt væk fra 3c'eren. ikke andet end fejl på dem.. toyota eller honda accord måske. skal det være rigtig sjovt så tag en bmw 3 serie eller alt efter hvor brugt den må være så en 5 serie

Kommentér på:
Næste familiebil til under 150.000kr ?

Annonce