{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.404 visninger | Oprettet:

carina K
carina K
Tilmeldt:
25. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

reklamationsret brugt bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en bil i sidste måned - brugt bil 5 år gammel og til 116000kr. det er mange penge og så mener jeg den skal være iorden, selvom den er brugt. og det er den for så vidt også. men min kæreste mente så den trængte til nogle nye dæk og det fik den så. men så fortæller ham der satte dem på at bremserne er virkelig dårlige og nedslidte smiley der står på slutsedlen at 80.000km service udføres på sælgers regning. og det gjorde det også, men burde han ikke have lavet bremserne så? eller i det mindste have sagt at de var mega dårlige?
gælder reklamationsretten også bremser eller er det sådan noget almen viden man lige tjekker dem inden køb, for det gjorde jeg jo ikke og har jo ikke noget forstand på det. så ville jo ikke ane hvad jeg skulle kigge efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  reklamationsret brugt bil
  • #1   25. aug 2015 bremser er en sliddel som der ikke er reklamations ret på.... du kunne klage hvis sælger havde sagt at de var helt nye.

  • #2   25. aug 2015 Snak med sælger, måske i kan lave en aftale, men i bund og grund er det slid dele, så det må stå for egen regning.

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #3   25. aug 2015 Nå må nok sluge den så. synes da bare ikke det iorden han ikke lige siger, for resten så er bremserne dårlige - og da især hvis det ikke er noget han skal punge ud til. så har han da ingen grund til ikke at fortælle det synes jeg. andet end at så havde jeg måske ikke købt den. men tak for svar smiley kunne ikke lige finde hoved og hale i reklamationsretten smiley

  • #4   25. aug 2015 bremser er heller ikke dyre at skaffe.

  • #5   25. aug 2015 Men prøv lige og snak med ham, af og til kan man slå halv skade på sådan nogle ting, det er jo ikke engang sikkert at han har kigget bremserne efter, eller som du selv siger har villet undgå at skræmme dig væk.

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #6   25. aug 2015 nej det er de nok ikke - men kan jo heller ikke selv lave det så skal på værksted jo. men egentlig er det nok mest princippet i det. han kunne da godt lige sige det.


  • #7   25. aug 2015 Er det bare klodserne? Så slip for besværet og smid nye på. Koster næsten ingen penge.

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #8   25. aug 2015 Ja må sprøve at snakke med ham - det skader jo nok ikke smiley

  • #9   25. aug 2015 vi købte da en nysynet bil, og senere fandt vi så ud af den var synet med en defekt tandstang. gider ikke rigtig bruge tid på sådan noget, da jeg intet kan bevise, så måtte da bare af med 6500kr for at få det ordnet

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #10   25. aug 2015 som sagt har jeg absolut ingen forstand på det. han lyste ind på skiverne og sagde de var slidt og at han godt kunne hører det da han bremsede - jeg kan ikke hører noget altså haha smiley

  • #11   25. aug 2015 Der er også forskel på om bremserne bør udskiftes Eller om de er nedslidte.
    Har selv fået en bil til service der mente mekanikeren de burde skiftes.. men da jeg skilte det ad var der massere guf på og skiver så jeg kørte uden problemer frem til næste service 10.000km efter før jeg skiftede


  • #12   25. aug 2015 Hvad er helt nedslidt, nogen mekaniker ser det som mersalg på et split sekund.
    Men har du lige købt bilen og bremserne virkelig er helt færdige er det ikke iorden på en bil der er 5 år gammel, men det er en sliddel og typisk er det noget op ad bakke at få det dækket.
    Og husk nu lige at det er hans pligt at oplyse om evt fejl og mangler, han må under ingen omstændigheder undlade at fortælle det, det er ham der er eksperten, og har hans mekaniker lavet det service på bare nogenlunde måde burde de nedslidte bremser have blevet fanget.


  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #13   25. aug 2015 altså jeg forstod på ham der dækmanden at jeg nok ikke skulle vente alt for længe med at få dem skiftet. og det var ikke fordi han tilbød at lave dem så tror ikke det var for at tjene lidt ekstra han sagde det. og ja jeg synes det er dårligt at han sælger mig den og laver service på den uden at oplyse mig om at bremserne ikke er gode.

  • #14   25. aug 2015 Bremserne er vel fine nok så, men der går ikke længe før de skal skiftes. Det ser jeg intet problem med. Det lyder kun som klodserne, det er ret billigt. Men hvis du kører videre når de er slidt helt bed ødelægger du også skiverne. Så ud og få hentet nogle nye klodser smiley

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #15   25. aug 2015 jamen det er jo skiverne der er slidt ned?

  • #16   25. aug 2015 Hvis skiver og klodser er slidt ned skal det da laves ASAP. Så forstår jeg ikke din mekaniker siger de nok bare snart skal skiftes. Skurer den eller noget?

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #17   25. aug 2015 nej den skure ikke


  • #18   25. aug 2015 Er indikatoren nået på klodserne, så skal de skiftes indenfor relativ kort tid. Er skiverne under mindstemål, eller skæve, så skal de skiftes indenfor relativ kort tid. Er ingen af førnævnte mødt, og bremser den eller som den skal, så ser jeg ingen grund til at kaste reservedele i bilen.

  • #19   25. aug 2015 Som jeg forstår er skiverne slidt ned og skal skiftes ASAP.

  • #20   25. aug 2015 @Carina K, Smid et billed af skiverne smiley

  • #21   25. aug 2015 Når man køber en nyere brugt bil ved en forhandler, har han bare at gå den igennem inden den bliver solgt, skal der pludselig laves skiver+klodser+ hvem ved en måned efter man ahr fået den er det ikke godt nok, og er en ommer fra forhandlerens side. Må man spørger hvilken bil det er, nu påstår flere at det ikke koster noget at laver bremser men kommer da i høj grad an på hvad det er for en bil, og om det er for/bag det er galt med.

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #22   25. aug 2015

    profilbillede
  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #23   25. aug 2015

    profilbillede
  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #24   25. aug 2015 begge de forreste ser ud som billede 1 de bagerste ser ud som billede 2

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #25   25. aug 2015 det er en Polo 1,2 TDI Bluemotion

  • #26   25. aug 2015 Bagenden er tromler, så dem har kan næppe konstateret skulle skiftes, blot ved at kigge på dem med en lommelygte. De forreste kan diskuteres...

  • #27   25. aug 2015 Ja de bagerste skal skilles ad for at se noget som helst. De foreste, tja havde det været mine var de nok blevet skiftet, men holder de mindste mål er der som sådan ikke noget galt.

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #28   25. aug 2015 har nu hverken forstand på de forreste eller de bagerste smiley ved ikke hvad mindstemålet skal være - jeg må få kigget på det smiley


  • #29   25. aug 2015 De er nok på grænsen, de forreste. Er der en "læbe" på kanten, eller er de nogenlunde plane?

  • #30   25. aug 2015 dem i bag ser da forholdsvis nye ud.
    hvis den er fem år. er den vel også synet med de bremser foran, for ikke så længe siden.
    Men du må nok selv ofre nye bremser foran så, hvis du er bekymret.
    tvivler på at en dækmand har målt skiver og klodser, og tjekket mindstemål.
    så mon ikke han vil ligne dronningen en anelse, med dumsmarte bemærkninger.


  • #31   25. aug 2015 At den er synet med dem siger ikke noget som helst om dem, det er laveste fællesnævner. Det siger bare at de på daværende tidspunkt var over mindstemål(måske) og kunne bremse inden for lovens rammer

  • #32   25. aug 2015 ja men det ved du og jeg intet om vel.

  • carina K
    carina K Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #34   28. aug 2015 Okay, nå men har snakket med ham og han skifter det for 1300 så det er vel fint nok smiley tak for jeres input

  • #35   31. aug 2015 Hej, når man køber en brugt bil hos en bilforhandler, har man som alm. forbruger 24 mdr. reklamationsret. Denne gælder fejl, som var til stede ved handlens indgåelse. De første 6 mdr. er det forhandlerens pligt at bevise, om en fejl var til stede ved tidspunktet. Resten af reklamationsperioden er det forbrugerens opgave.

    Bremserne skal være i "sikkerhedsmæssig forsvarlig stand". Det kan de godt være, selvom de er slidt. Dog er der ikke noget at være i tvivl om, hvis de er under mål. Hvis det er tilfældet, har du ret til at få dem skiftet u/b. Er de blot slidt, men holder målene, så kan du ikke kræve at få dem skiftet u/b.


Kommentér på:
reklamationsret brugt bil

Annonce