{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  reklamationsret - brugt bil
  • #1   29. jan 2007 Ja

  • #2   29. jan 2007 da jeg købte min fik jeg 100% garanti på i 3mdr kun .. der ville de ikke skifte udstødningen, selvom den var gået, og de ville heller ikke skifte støddæmperne der var fuldstændig færdig..

  • #3   29. jan 2007 Der er 2 års reklamationsret, uanset om bilen er brugt eller ny. Der ud over kan forhandleren sætte 6 måneders garanti (Rigsgaranti), alt efter hans eller hendes humør. Men hvis de kan bevise at din gearkasse er stået af pga. mishandling, skal du selv punge ud.

  • #4   29. jan 2007 Ahmed Q -> Udstødning og støddæmpere er også sliddele.

  • #5   29. jan 2007 kommer an på om du har købt ved forhandler eller privat - der er ikke reklamationsret ved privat køb.

  • #6   29. jan 2007 der er 6 måneder garanti det er lov pligtig. og 2 år reklametionret. det er lovpligtig.. forhandler der giver mindre få en stor bøde

  • #7   29. jan 2007 Som rene ø siger... 2 års reklamations ret... uanset om varen er ny ell brugt... og så et halvt års garanti...

  • #8   29. jan 2007 Hvis nu folk ventede med og sige noget inden de vidste hvad de snakkede om, kunne du måske få et ordenlig svar..
    Hvis i nu havde set kontant i sidste uge, som omhandlede køb af brugt bil fik man også at vide, når du handler privat har du INGEN garanti eller reklamationsret medmindre der er aftalt dette, f.eks ved og lave en slutseddel..
    Hvilket man selvfølgelig altid skal lave, også selvom man ik levere nogen garanti. så laver man en hvor der står bilen sælges uden garanti og reklamationsret, bare så man har det på papir med en underskrift på


  • #9   29. jan 2007 Køb ved forhandler har du realt kun et halv års reklamations ret.. Ved loven siger 24 måneder, men efter de seks, ska du selv stå for bevis byrden, på at bilen havde det specifike mangel da den blev købt, hvilket er sådan ca. umuligt, så går udfra 6 måneder, og dette gælder så ikke sliddele.. men hvis de skriver 3 måneders rekl. ret hos en forhandler er det direkte imod loven !

  • #10   30. jan 2007 Hvor langt har din gearkasse kørt?

Kommentér på:
reklamationsret - brugt bil

Annonce