{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.833 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg vælge??? Benzin eller Diesel bil??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Jeg skal have et nyt bil. Og har kigget på VW Polo 1.4 75hk Bluemotion 2015, som skulle køre 32,3 på literen.

Jeg har til dagligt 35 km på Arb. Altså frem og tilbage 35 km. Denne Polo er super økonomisk på alle områder, og er meget interesseret i den.

Jeg har læst flere steder at jeg ikke skal købe diesel bil idet mit dgl køresel er ikke langt nok. Og jeg vil komme til at skade motoren.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg skal vælge en diesel eller benzin bil????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg vælge??? Benzin eller Diesel bil???
  • #2   27. sep 2015 35 / 2 = 17,5 km. Det er en fin afstand, når du har kørt 10 ca. er den varm. Jeg har nogle små korte ture i min, derfor kører jeg engang i ugen bilen godt varm, og så for den 3500 - 4200 rpm i 10 - 15 min. for at "brænde" sod væk fra EGR ventil, dysser osv.

Øvrigt en fin bil du rolig kan købe med den afstand.

• #3   27. sep 2015 17 km er dælme ikke meget..

Ville købe benzin.

• #4   28. sep 2015 Er enig på begge sider.
    Det er ikke langt, men motoren når nok lige præcis at blive varm. Du skal huske at den først køre det antal km/l når motoren er varm... lige en ting at overveje.
    Men har diesel og køre ikke længere end det på arbejde, hvilket virker fint smiley
    Bare husk at kør en "lang" eller længere tur en gang om ugen hvor du får kørt den lidt ud i gear'ne og får blæst systemet igennem (Y)

• #5   28. sep 2015 Benzin...

Hvis du kører 35km i alt for at komme til og fra arbejde, så er det 8750km om året..

Man siger som tommelfingerregel du skal køre mere end 20.000km årligt før det giver mening med en diesel. (dyrere i anskaffelse, service, osv.)

De 32,3km/l er jo når bilen er varm og alt det andet er optimalt..
    Men da du kører det meste af tiden på kold motor, vil den aldrig nærme sig den 'økonomi' samt du vil få en masse slid på motoren..

Køb du dig en 1,2tsi eller vent lidt og købe en med de nye 1,0tsi motorer..

• #6   28. sep 2015 Vil også sige det er for kort.. vi har af samme årsag solgt vores Hyundai accent 1.5crdi den kørte 22-23 km literen.. men har nu købt en kia picanto pga det korte kørsels behov (16000 årligt), fordelene var klare.. lavere vægt afgift, ingen turbo og dyser der bliver slidt, stadig langt på literen, og delene sindsygt billige til sammenligning.

• #7   28. sep 2015 jeg kører 17 km til arb og ligeledes 17 km. men trafikken er så tung om morgenen, så bruger jeg ca. 40 min på vej til arb, og ca. 25 min hjem. burde det ikke være nok til at motoren bliver varm????

• #8   28. sep 2015 Med det forbrug havde jeg købt en stor E500 og nydt køreglæden.om den bruger 1 eller 3 liter hver vej mærker man ikke

• #9   28. sep 2015 også kører jeg lange turer i weekenderne med familien. altså jeg kører lidt over 1500 km hver måned på min gamle benzin bil, som kører 9-10 km på Literen

• #10   28. sep 2015 Problemet er, bilen når lige at blive varm, og partikelfilteret bliver alt for slidt når det aldrig bliver gennemvarmt.

Køb en Benzin.

• #11   28. sep 2015 og hvis du som du selv siger hænger i tung trafik går den jo nærmest i tomgang konstant hvilket vil gøre at dit partikelfilter soder til.. og alle de omkostninger der er på sådan en diesel motor gør at det vil blive meget dyere end f.eks og vælge en 1.2 tfsi motore som garanteret går 20+ kml alligevel..

• #12   28. sep 2015 Det lyder til at du stiller et spørgsmål du selv kender svaret på. FDM anbefaler at man med diesel bil altid kører minimum 30 km eller 30 min hver tur. Dit kørsels mønster er derfor væsentlig for lavt og vil give motoren store udfordringer på sigt.

Jeg ville klart vælge benzin i dit tilfælde.

• #13   28. sep 2015 Hvilke benzin bil ville i vælge? Vi er en familie på 3 pers. Måske 4 i fremtiden. Kører ca. 1500 km pr måned.

-Vægt afgiften skal være under 1000kr
    -Skal kunne kære mindst 23-24 km/L
    -Motor: mindst 1.4 (vi skal køre et pr gange om året til udlandet til ekspl Sverige, Tyskland, Holland Frankrig osv.
    - HK mindst 75, ønske over 100 hk
    -årgang mindst 2012
    - km ikke mere end 50.000

• #14   28. sep 2015 Hvis jeg kørte så lidt og har et barn nu og mulighvis kommer til at få et mere i den kommende fremtid så uden at tøve, så havde mit valg stået på en af følgende 3 biler
    *Audi A3
    *BMW 120D
    *Mercedes A eller B klasse.
    det opfylder lidt af dine behov.

Ellers går mit næste valg på en Bmw 320D, Audi A3-A4 uden at tøve overhovedet.
    Er villig til at give en 1000kr ekstra om året for afgift men kører i noget ordenligt, med god komfort til både mig og familien. Hvis du kører ud over DK så skal du også have en ordenlig bil som har komfort, til børn, barnevogn etc.

• #15   28. sep 2015 Et par jeg hurtig fandt i omegn af de 200.000 kr en polo koster :

http://www.dba.dk/bmw-116d-16-ed-2012-km-43000/id-503805667/

http://www.dba.dk/audi-a3-16-tdi-attraction-sb/id-503715752/

http://www.dba.dk/mercedes-a180-15-cdi-urban/id-503694876/

Det er bare biler der dur, skid vær med om de er diesel, det kigger jeg ikke så meget efter, du giver den bare lidt ekstra gas et par gange om ugen så er det på plads, ud over det så overholder du naturlighvis dine service og forkæler den med Bell Add produkter så er der intet at komme efter!! Stort held og lykke til familien smiley

• #16   28. sep 2015 1,2 tsi motorerne fra vw gør det godt..
    Lad vær at læg dig fast på motorvolumen, der sker så sindsygt meget på det punkt for tiden.. se fx. på fords ecoboost motorer..

men hvis du sidder så meget i kø, så vælg en med automatgear, det blir du glad for..

• #17   28. sep 2015 #14 & #15 Siqu. Så fik du også lige valgt nogen af de dyreste mærker på markedet - ikke mindst når de går i stykker. Så kan man jo så argumentere for kvalitet og køreglæde men stadigvæk mange penge for mærkerne.

• #18   28. sep 2015 #17

Taget i betragtningen af at en polo koster 200.000 kr så er det ikke dyrt at give 20.000kr mere for en audi a3, syntes du ?

• #19   28. sep 2015 Hvis vi ser bort fra at det er en diesel som han ikke har brug for så synes jeg da også 20.000 er en slags penge han skal lægge ekstra for en 2 år ældre bil med 40.000 km på bagen. Men det er selvfølgelig bare min mening. Han kunne få en Skoda Octavia der er større til samme penge. Der betaler man ikke i samme grad for branded.

• #20   28. sep 2015 Enig, men jeg tænkte at han sikkert vil have en bil i størrelse af poloen derfor gav jeg et forslag hvad min mening er smiley
    Hvis størrelse ikke spiller en rolle men blot skal holde sig til de krav han stiller så kan man nævne MANGE biler.. Mit forslag opfylder hans krav eftersom at han ikke har sat en max pris. Men stod det mellem en sprit ny på polo eller en 2 år gammel A3 med 40.000 km så var valget gået til audien, beklager! Der er stor forskel på de to biler. Polo = A1 , A2 og slet ikke til at sammenligne med en a3, eller bmw 1 serie for den sags skyld. smiley

• #21   28. sep 2015 Siqu P, Fine forslag. har også tænkt på Mercedes A180 som jeg er blevet lille smule forelsket i. men det er en dyr bil.

og jeg har glemt at skrive hvad vores rådighedsbeløb er.:
    - ca. 200.000 og udbetaling kan vi give 40.000 kontant, og måndelig ydelse skal ligge omkring 2000 kr

• #22   28. sep 2015 Jeg ville vælge en Octavia over en A3er. Den er større og et langt stykke af vejen, samme kvalitet.

• #23   28. sep 2015 Kører ca samme antal km om dagen som dig. Jeg har købt en Golf 6 Bluemotion 105 hk og har sparet mange penge om måneden.
    Den kører 1200km på 50 liter diesel.
    Det vil jeg se en benziner gøre med 2 voksne og 2 børn og oppakning, og så stadig føle at man har lidt overskud til overhalinger.
    Plus diesel er ca 2 kr billigere end benzin pr liter, det er ca 400kr for at køre 1200 km.

• #24   28. sep 2015 E46 Touring > Hvordan får du det regnestykke til at hænge samme?

• #25   28. sep 2015 8*50=400 kr

1200km på en tank = 24km/L

• #26   28. sep 2015 Ok, det var ikke besparelsen på diesel kontra benzin i forhold til en benziner der kunne køre ca. lige så langt pr. L smiley

• #27   28. sep 2015 Det håber jeg sku ikke for så har han misforstået noget der smiley - eller jeg vil gerne tanke der hvor han tanker så smiley

• #28   28. sep 2015 Diesel koster ca 8kr pr liter. 8krX50L=400kr.

Og hvor mange benzin biler kan rent faktisk køre 24km/l og stadig have god plads til 5 mennesker og baggage.?

• #29   28. sep 2015 Men så er afgifterne højere og evt flere reparationer i forbindelse med det lille køremønster. Ud over det er de ofte dyrere i indkøb. Diesel er ikke altid lykken.

• #30   28. sep 2015 2020kr årligt.

Tro mig, jeg elsker en god benziner med en ordenlig motor. men alt under 160 benzin heste er ingenting værd.

• #31   28. sep 2015 Hvormeget diesel biler kører rent faktisk 24 som kan rumme en familie på 4??

• #32   28. sep 2015 En Golf 6.

• #33   28. sep 2015 80 i timen ?

• #34   28. sep 2015 Altid 10 km/t mere end det tilladte.

• #35   28. sep 2015 Hvis der er tale om en familie på 4, så ville jeg da vurdere at en A3/Golf6 er alt for lille medmindre det er st.car udgaven. Ellers kan man da med fordel gå op i en Passat/Octavia størrelse.

• #36   28. sep 2015 Det også det som undre mig for personen som har oprettet tråden snakker om polo og at de har et barn nu men nr to nok kommer også. Er bange for at han måske ikke forstår hvor lille den er. Min søster vil af med sin altea da de syntes den er for lille og de har lige fået en baby. De vil op i en stc.

• #38   28. sep 2015 Siqu p,

Grunden til jeg snakker om Den nye Polo er at jeg har været forbi VW igår. Den har en ok størrelse, samt plads til evt et barnevogn og mere til.

• #40   29. sep 2015 Hvis det skal være ny bil i polo-klassen, hvad med så at kigge på Fabia´en i stedet for?
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/10-mpi-75-active/2626005

Evt tag en ny i stc.. Så har du plads nok til ferien..

• Per L
    Per L Tilmeldt:
    mar 2006

Svar: 2
    #41   29. sep 2015 jeg har sådan en polo du overvejer
    og kører 60 km om dagen
    den kører omkring de 25km på literen efter jeg har kørt cirka 8 km
    ligger den på de 25 og kommer op på de 27 til sidste på turen når jeg har kørt de 30 km ved en hastighed på de 80 nogenlunde konstant
    og så koster den jo også kun 240 kr årligt i afgift
    og jeg er glad ved min

• #42   29. sep 2015 Benzin.
    Du betaler mere for diesel ved køb, får flere og dyre reparationer og lige nu ville jeg holde mig langt væk fra en VW diesel.
    Jeg tror ikke på diesel til mindre biler, du risikerer at have en bil der er usælgelig om 3-5 år

• #43   29. sep 2015 Lars: Hvis vi ser bort fra at man i øjeblikket slet ikke kan købe en Vw Diesel, hvorfor mener du så, at man skal holde sig fra dem?

- Og hvad er det der gør, at du ikke tror på fremtid i små biler med diesel motorer? Det kommer da helt an på folks behov. Er du f.eks. pendler, så kan det stort set ikke svare sig at købe andet.

• #44   29. sep 2015 Lars K

Diesel biler KAN give store værkstedsregninger, men jeg har altså også hørt om benzin biler m/u turbo med meget høje værkstedsregninger.

• #45   30. sep 2015 "Diesel i små biler"

Nåårh... For Lupo er jo slet ikke populær.. Det havde jeg glemt. smiley

• #46   20. okt 2015 Salget af brugte dieselbiler er faldende, det hører jeg fra flere forhandlere. Køberne har mistet troen på diesel ( og det er ikke kun på grund af VW skandalen)
    Ældre store diesel biler er pålagt en ret høj ejerafgift og derfor dyre at eje.
    Tokyo har forbudt dieselbiler i byen
    Paris og London overvejer det samme
    Jeg tror diesel i personbiler får det svært i fremtiden, derfor ville jeg ikke selv købe diesel, for jeg tror den bliver svær at sælge om 5 år

Det er bare min holdning, måske tager jeg fejl.

• #47   20. okt 2015 Lars K - Tror du har fat i den lange ende.. Diesel forurener alt for meget sammenlignet med benzinbiler..

Kommentér på:
Hvad skal jeg vælge??? Benzin eller Diesel bil???

Annonce