{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.136 visninger | Oprettet:

Handel mellem 2 privat personer? Sikkerhed? {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg sidder og er ved at sælge noget reservedel til en bil,
jeg skal sende til manden,
men problemet er som så mange nok også oplever det.
- Køber vil ikke betale før varen kommer?
- Sælger vil selvfølgelig ikke sende før der kommer penge?

Hvordan plejer i at lave sådanne handler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handel mellem 2 privat personer? Sikkerhed?
  • #1   14. dec 2015 Så må køber møde op personligt og hente varen.

Ingen forudbetaling - så sender jeg heller ikke noget som sælger.
    Som køber overfører jeg gerne pengene forud, og jeg sørger selvfølgelig for at få + kontrollere alle kontakt detaljer først.

Sådan virker det bare.

• #3   14. dec 2015 Jeg kommer aldrig til at give nogen en kopi af mit kørekort... smiley
    Hvis det er et krav, handler jeg bare med en anden.

Kontakt detaljer må være nok, og folk kan kontrollere dem som de vil. Jeg er blevet forsøgt snydt to gange og begge gange har jeg fået mine penge retur efter en kort samtale med sælger...

• #5   14. dec 2015 Hvorfor er det man ikke kan sende pr efterkrav mere ?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #6   14. dec 2015 i kan bruge paypal der er i begge sikret

• #7   14. dec 2015 Kopi af kørekortet .... I har da tabt sutten... Overføre køber ikke penge må han selv møde op, jeg sender aldrig noget uden at få penge og har ikke problemer med at overføre penge til et konto nr eller bruge PayPal/Mobilpay

• #8   14. dec 2015 Hej
    Lad køber vælge mellem afhentning eller forudbetaling
    MVH KP

• #9   14. dec 2015 Søbæk - tjek dit kørekort. Fuldt CPR nr er registreret på forsiden.

• #10   14. dec 2015 Køber overfører først før jeg sender noget som helst...
    Og er det taletidskort (uregistreret tlf nummer) så forlanger jeg adresse osv på manden hvis jeg skal købe... Og så gem alt du har af aftaler på skrift til handlen er afsluttet...
    Har en enkelt gang været igennem Politi for at få mine dele... Det blev en anmeldelse for databedrageri...

• #11   14. dec 2015 #4 - Har du rent faktisk nogensinde set et kørekort?

Der er CPR nummer på forsiden, og det bliver en kold dag i helvede før jeg udleverer det nummer til nogen, og du har et seriøst problem med datasikkerhed hvis du kræver at folk gør det. smiley

• #12   14. dec 2015 Som de andre siger, jeg vil osse se kroner før jeg sender og vil køber ikke det, må personen jo hente det istedet smiley

• #13   14. dec 2015 har brugt mobil pay de sidste par gange og har virket super betalt samme når sælger har stået på post huset med pakken og sendt billed af fragt kvirtering og s¨sendt med det samme så han har ku se pengene med det samme inden han har efterladt pakken smiley

• Lisbeth J
    Lisbeth J Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #14   4. jan 2019 ja men hvad så den anden vej, hvis man tager en vare retur man har solgt, så betaler man jo heller ikke pengene før man har fået sine varer retur eller ??

Kommentér på:
Handel mellem 2 privat personer? Sikkerhed?

Annonce