{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

rasmus H
rasmus H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Fabia eller Fiesta {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har brug for lidt kyndigt råd. Jeg har kig på enten en Skoda Fabia eller en Ford Fiesta og er i tvivl om hvad der vil være bedst. Mit kørselsbehov er ikke enormt, og det er hovedsageligt kortere ture. Jeg har listet specs på de to biler jeg har kig på herunder og hvad der taler for og imod for mig. Begge biler er nysynet.

Ford Fiesta
2004
270000km
aut. gear
pris ca 15.000kr
ca 15.6km/l

Skoda Fabia
2001
200000km
manuel gear
pris ca. 11.500kr
ca 14.1km/l

En af fordelene ved fiestaen er, at de koster ca 500kr mindre i ejerafgift halvårigt pga. den kører lidt længere på litren. Til gændgæld koster den lidt mere, og så har den kørt noget længere. Er også lidt usikker på om en aut. gearkasse kan volde mange dyre problemer hvis der går noget galt ?

Hvad siger i. Hvilken bil tror i jeg ville blive gladest for? Det skal siges, at prisforskellen ikke gør det helt store for mig. lækkerhedsfaktoren er vigtigere smiley

på forhånd tak !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fabia eller Fiesta
  • #1   21. dec 2015 Har du prøvet at køre i begge biler?

• #2   21. dec 2015 Nu skriver du ikke hvad motor de har,men en del fiestaer er pænt langsomme og det bliver rigtig slemt med autogear men ud og prøv begge,plejer at være fornuftige biler begge to men i det prisleje er det meget forskelligt hvor gode de forskellige biler er.

• rasmus H
    rasmus H Tilmeldt:
    dec 2015

#3   21. dec 2015 De har begge en 1.4 benzin motor. Er ikke så bekymret for at de bliver for langsomme, da jeg kun har ejet en mercury capri og en peaugeot 205 tidligere. Det kan vel umuligt være ringere smiley

• #4   21. dec 2015 Nu skriver du selv lækkerhedsfaktoren er vigtig
    Allerede der ville mit valg være den med automatgear...

Jeg har personligt aldrig gået op i kilometer tallet, men derimod prøvet bilen og mærket m den kørte godt og føltes sund, der er jo biler om har kørt over en halv mil, men køre bedre end dem der har kørt 50.000
    Det er meget individuelt fra bil til bil, og hvordan de er kørt og passet...

Begge biler kan både være fine biler som køre godt, og de kan sikkert også have deres fejl og mangler, det har alle biler, også toyota'er selvom toyota ejere ikke vil være ved det...

Når du køber bil med aut. er det vigtig at mærke hvordan den skifter gear, evt. aftal med forhandleren at der bliver skiftet olie og filter på gearkassen inde evt. handel, også selvom bilen måske bliver lidt dyere

Men jeg havde klart taget forden, billigere vægt afgift og LANGT bedre kørekomfor pga automatgear

• rasmus H
    rasmus H Tilmeldt:
    dec 2015

#5   21. dec 2015 Tak for svarene! Kan sagtens følge jer i, at man får mest ud af at prøvekøre begge biler, men de er bor et godt stykke fra mig. Og når det ikke drejer ig om en dyrere bil synes jeg ikke det giver mening at rejse land og rge rundt og prøvekøre en masse smiley

tror også jeg er mest hooked på fiestaen tror den dækker mine behov fint!

Kommentér på:
Fabia eller Fiesta

Annonce