{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.978 visninger | Oprettet:

Tina
Tina
Tilmeldt:
28. dec 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39

Leasing vs køb af gammel bil {{forumTopicSubject}}

Hej kloge bil folk

Jeg har en forespørgsel til det at lease jeg har en gammel bil fra 98 i øjeblikket og pga både su og gamle lån er muligheden for at købe bil over 10.000 kr ikke muligt men men men synes der er for mange ting som hele tiden går i stykker på de gamle biler og jeg har ikke råd til div værksteds regninger hele tiden plus dyr benzin
Overvejer og lease en lille vogn som kan trække en minsee trailer til vores hunde og kører langr på literen
Nogen erfaringer kan det betale sig og lease?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing vs køb af gammel bil
  • #1   13. mar 2016 Nu spørger jeg måske dumt, men vil du have dine hunde og sidde i en trailer mens du kører?

  • #2   13. mar 2016 Kig evt. på Volkswagen.dk under privatleasing. De har lige nu Polo 1.0 TSI 95 hk til 5000 kr i førstegangsydelse og herefter 2299 kr. pr. måned ved 15.000 km om året. Der burde være nok plads til dine hunde i den.

    Du skal dog huske, at skal du have træk på, så bliver prisen (ca. 7000 kr) lagt oven i førstegangsydelsen.


  • #3   14. mar 2016 Jeg tror ikke leasing er en løsning for dig, hvis du max har 10.000 at lægge til en bil, det er jo udbetalingen og 2 måneders leasing.. Hvis du følger didriksens råd..

    Jeg kan godt lave et regnestykke for dig, hvis du selv har svært ved det.
    Nu aner jeg ikke hvor mange km. du kører, men de fleste privatleasingskampagner har et loft på 15.000 så lad os tage dette som udgangspunkt. Jeg kan ikke beregne din forsikring, og kan ikke spå om brændstofpriserne i fremtiden, så de er som idag.

    Privatleasing af Ny Toyota aygo
    Link til bilen: https://www.toyota.dk/promotions/AYGO-x-pure-pl.json
    Førstegangsydelse: 995,-kr
    Månedlig ydelse: 1795 * 36mdr = 64.620,-kr
    Vægtafgift: 310 * 6 halve år = 1860,-kr
    Brændstof: 15000 km/ 26,3km/l* 3 år= ca.1711,03 liter benz a 9,5kr = 16.254,75kr
    I Alt på 3 år, når ud har afleveret bilen tilbage: 83739,75kr hvilket omregnet pr måned er: 2.326,1 kr + forsikring.
    Så må du købe et sædebetræk og have hundene på bagsædet, eller låne en større bil når du skal noget med hundene..

    Jeg har for nemhedens skyld fundet en reel bil der er til salg nu, jeg har fundet en Nysynet en, som er en Stationcar, da du har 2 schæfere på billedet går jeg ud fra det er dem der skal være plads til. smiley
    På reperationskontoen har jeg sat 500,-/md, dette burde dække Dæk og reperationer på en bil der er under 20 år gammel, og ikke har kørt 200.000 endnu.
    http://www.dba.dk/suzuki-baleno-13-gl-stcar/id-1022450115/
    Anskaffelsespris: 9.900,- kr
    Vægtafgift: 1660 * 6= 9.960,- kr.
    Brændstof: 15.000 / 13,6km/l * 3år = 3.308,82 liter benz a 9,5kr = 31.433,82kr
    Syn efter 2 år: 400kr.
    Reperationskonto: 500 * 36 = 18.000
    I alt efter 3 år: 69.693,82 eller pr md: 1935,93 + forsikring

    Min konklution er at du er bedre stillet ved at købe den gamle brugte bil, Men det kræver at du opretter den reperationskonto, og sætter 500,- ind på den.
    Men så ejer du tilgengæld også din bil efter 3 år, du skal ikke aflevere den tilbage, du sidder 350,- mindre om måneden og du har plads til dine hunde..

    En helt anden snak er jo så om du overhoved har råd til bil, når du i forvejen har gæld, har valgt at have 2 store hunde og kun er på SU, men det vil jeg ikke blande mig i..


  • #4   14. mar 2016 prøv at kig på gomore.dk

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #6   14. mar 2016 Hundene skal ikke ind i den leasede bil men i traileren en speciel hunde trailer

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #7   14. mar 2016 Jeg bor på landet kører måske mellem 10-20000 km om året

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #8   14. mar 2016 Jeg synes de her gamle biler jeg har købt går i stykker hele tiden så er det ene eller andet der skal laves næsten hver mdr

  • #9   14. mar 2016 JEg kan godt se du skriver en masse ting du vil gøre, og tror du har gjort.

    Hvad er dit budget..? Hvor mange penge har du at bruge på en bil hver måned..??

    Hvis nu du har 5.000,- om måneden at bruge på bil, så har jeg jo haft fat i de helt forkerte beregninger..


  • #11   14. mar 2016 Jeg blir jo nød til at bruge nogle tal, og suzukien går jo nok heller ikke det den er opgivet til.. smiley

    De eneste tal jeg har at gå ud fra er det bilerne er opgivet til, da resten jo kommer an på kørestil osv.


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #12   14. mar 2016 Der er fint penge til foder forsikring benzin osv men ikke overskud eller lyst til at betale værksted regninger hver mdr eller hver anden
    Det burde ikke være nødvendigt lige med den bil jeg har nu så har de noget hver eneste mdr og har betalt regninger til på ca 2000 næsten hver mdr siden december så det hverken gider jeg eller har lyst til at ofre udover forsikring og benzin


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #13   14. mar 2016 Jeg kan ikke noget selv på bilen
    Så jeg ville hellere betale et fast beløb om mdr for en bil jeg bare kan aflevere på værksted fremfor at skulle afgive 1000-2000 hver mdr i forsikring


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #14   14. mar 2016 Jeg vil måske hellere sidde lidt dyrere taget i betragtning af fx 3 år end at ikke at vide hvornår bilen går i stykker og det er ikke en option og låne til en nyere bil så derfor tror jeg leasing er en løsning uanset om det er dyrere i sidste ende

  • #15   14. mar 2016 Fair nok..
    Hvor meget har du at lægge til bil hver måned.?

    Og de fleste leasing tilbud er uden forsikring, brændstof og vægtafgift.


  • #16   14. mar 2016 det ene of det andet der gaar I stykker hver maaned? du maa eje en fransk eller noget vag smiley find en Corolla e100 1.3 nysynet til omkring 10000 saa garantere jeg naesten for du ikke er paa vaerksted hver maaned smiley

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #17   14. mar 2016 Pas jeg er ikke helt sikker endnu ville undersøge markedet lidt men jeg tror ikke helt på det bliver dyrere og anskaffe en leasing bil sammenlignet med at jeg ellers kun kan have en meget gammel bil som skal laves konstant samt som oftest har et meget dårligt brændstofforbrug sammenlignet med nye biler
    Så det burde godt kunne betale sig da jeg sparer i benzin forbrug en del samt end del værksteds regninger
    Så selvom det muligvis er lidt dyrere pr mdr tror jeg pengene er sparet ind i brændstof og værksted


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #18   14. mar 2016 Ja det er desværre ikke engang en fransk men en gammel mazda 626

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #19   14. mar 2016 Den bil jeg leaser skal helst gå et godt stykke over 20/km på.literen

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #20   14. mar 2016 Tommy. Nu gik spørgsmålet som sådan ikke på dyrlæge regninger eller hunde foder men på bil og desværre med gamle biler nogle mere end andre så går de hele tiden i stykker og der er regningen sjældent på under 1000 kr tværtimod

    Og ja det er nok gennemsnitlig dyrere at lease en bil end hvis man havde mulighederne for at købe en nyere brugt bil men den mulighed er der ikke og jeg vil ikke optage billån nu så hellere betale lidt mere om mdr og så skal jeg ikke tænke værksted eller dyr benzin


  • #22   14. mar 2016 Som Professor J efterspørger: Hva kan du bruge på bil pr. måned ? 2000 kr? 5000 kr ? Så er det lidt nemmere og hjælpe dig.


  • #23   14. mar 2016 Det første du skal gøre er at lave et budget med hvor mange penge du faktisk har til rådighed at bruge på en bil, for en leasingkontrakt er bindende, og de trækker pengene hver måned, kan du ikke betale, så sætter de dig i RKI uden at blinke, + de henter bilen..

    Og prøv at læs mit regnestykke igen ovenfor..

    Det kan godt være du de sidste par måneder har brugt en masse penge på reperationer, men vhor længe har du haft bilen.?
    Hvis du har haft bilen i 1 år, og du på 4 mdr. har reperationer for 5000,- så havde du haft penge til dette, hvis du havde lagt 500,- til side hver måned..


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #24   14. mar 2016 Jeg købte bilen i december mdr inden da havde jeg en seat fra 02 den fejlede endnu mere
    Før dem havde jeg en sportsvan jeg havde købt fra næsten ny af den havde jeg i 11 år næsten uden en reparation i de år


  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #25   14. mar 2016 Jeg er lidt i tvivl om meget fast hver mdr endnu det må jeg regne på men det er ikke 4-5000 kr

  • Tina
    Tina Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 39
    #26   14. mar 2016 Kan man ikke få en rimelig bil som går omkring de 25 eller mere på.literen ? Synes jeg efterhånden jeg læser mange steder der står de går så meget
    Ja jeg skal bruge en som kan trække en mindre hunde trailer til når de er med


  • #27   14. mar 2016 Før du går videre med noget som helst, så skal du have lagt dig et budget..
    +
    Indtægt
    -
    Husleje: vand, varme, el
    Forsikringer: Indbo, ulykke, hunde
    Mad:
    div: Toiletpapir, deodorant, tandpasta, tøj sko osv.
    Hundemad:
    Dyrlæge:
    Telefon, internet, tv
    Gæld
    Opsparing
    Gaver
    =
    rådighedsbeløb til bil

    Der er sikkert flere poster, hvis du har børn, eller ryger eller noget andet, så er der også nogle poster omkring det.

    Men ellers er det rimelig ligetil at plotte nogle tal ind..


  • #29   14. mar 2016 Jeg ville kigge på en Honda Civic 1,6 i-dtec. Førstegangsydelsen er på 5000 og den månedlige ydelse er på 2995 (med deres gamle tilbud - forhandleren siger, der snart kommer et nyt). Jeg har selv lige leaset en, og har haft en før. Jeg kører ved frisk kørsel ca. 22 km/l. På min nye har jeg fået træk på. Det kostede 7.000 og blev lagt oven i førstegangsydelsen.

    Altså: 12.000 i førstegangsydelse og 2995 pr md v. 15.000 km om året.

    Det er en lækker bil, og den kører godt, og så har den massere af udstyr - bl.a. navigation, bakkamera, fartpilot og 17'' alufælge.


  • #31   14. mar 2016 Jeg sad også og tænkte for mig selv at hans forslag var helt uden realitetssans..

    Hvis hun kun har råd til en gammel bil til 10.000 så er det jo utopi at tro hun har råd til at lægge mere end det for udbetaling + træk.. og derudover har råd at lægge 3000 hver måned + brændstof, forsikring og vægtafgift..


  • #32   15. mar 2016 Ved godt det kan se urealistisk ud, men syntes vi får lidt forskellige svar på, hvor meget hun egentlig kan betale pr md.

    Foreslog en Civic, da det var den billigste bil jeg har set leasing på, der opfylder hendes krav om mulighed for træk, km/l osv.
    Og jeg er enig med jer i, at 12.000 er meget for hende, bare i udbetaling. Men skal hun lease en bil, som bare må trække lidt, så er det altså prisen +/-.
    Derfor var det måske også lidt tænk som et realistisk regnestykke for, hvad en bil der opfylder hendes krav egentlig koster at lease.


  • #33   15. mar 2016 På den måde Didriksen, så misforstod jeg dig, jeg læste det som at det var det du anbefalede hende.. smiley

    Vi har slet ikke fået et svar på hvor meget hun har at bruge på bil hver måned, for hun aner det ikke selv, hun har ikke lavet et budget, så hun gætter bare..
    Det eneste hun har sagt er at hun ihvertfald ikke har 4-5000 om måneden til bil..
    Men om hun har 1200 eller 3750 det kan vi kun gætte om..


  • #34   15. mar 2016 Formulerede det måske lidt dumt smiley Men ja, så længe vi ikke har et rimelig præcist budget, så kan vi kun gætte

  • #35   15. mar 2016 Glem alt om det leasing. Find en fornuftig brugt bil af anerkendt mærke og gerne frisk nysynet, Hvis noget går i stykker og budgettet ikke lige er til reparation står bilen stille. Hvis leasingydelsen ikke falder er aftalen ophævet og der er INGEN bil. Har du ikke nogen der kan hjælpe dig med almindelig service og småreparationer? Det kan gøre det noget billigere, end at køre på værksted, da de jo også gerne vil have løn og afregne moms til Statskassen.

  • #36   16. mar 2016 Jeg har leaset en DS3 ved Gomore. Den er i den dyre ende af skalaen og jeg giver 3200.- om måneden inklusiv kasko og hele svineriet. Det eneste jeg skal betale ud over det er 240 kr om året i grøn ejerafgift. Jeg må køre 24.000km om året.

    Lige nu kan man lease en Opel Corsa hos dem på samme vilkår men til 2800.- om måneden.

    Hos Gomore kan man ydermere leje sin bil ud til private og nemt kradse 1000.- kr ekstra ind pr måned.

    En bæspand koster nemt 1000.- kr om måneden bare i vægtafgift og forsikring. Og du skal også regne med at gemme 1000.- kr om måneden til reperationer.

    Nu skriver trådstarter ikke hvad der er råd til pr md men kun at han har 10.000.- i lommen. Jeg ville tage en Gomore lease bil, lej den lidt ud i ferier og weekender og scor 1000 kr om måneden så kan du køre spritny opel corsa for 1800.- om måneden.


  • #38   16. mar 2016 Husk også at hundetrailere altså vejer lidt.. De helt små biler kan sq ikke trække en hundetrailer med 4 rum i, slet ikke hvis den er fyldt op med udstyr også smiley

    Jeg ville finde noget brugt, som var lidt størrer, og evt. spare lidt op..


  • #39   16. mar 2016 Reservedelspusher: Alt det du nævner er der en særskilt forsikring der dækker. Vedr dit spørgsmål om skat af lejeindtægt så nej for det fungerer på den måde at de bare reducerer din månedlige ydelse. Eksempelvis lejer jeg min DS3 ud en lørdag til 400.- kr bliver min regning næste månede bare 400.- kr mindre på leasing. Det er meget tæt på at være genialt.


  • #41   18. mar 2016 Nok er benzinøkonomien vigtig, men det skal stadig vejes op imod det egentlige kørselsbehov. Vores Fiesta er opgivet til 18 km/literen, men det faktiske forbrug ligger vist mellem 15 og 16 km i snit. De lidt nyere skulle gå endnu længere, men hvis vi skal give 30- 40.000 kr for at kunne køre lidt længere, er det billigere for os at beholde hvad vi har. Der kan godt nok købes en del benzin for de penge.
    Bare en tanke ....


  • #42   18. mar 2016 Lige præcis.. folk køber bil som de køber vaskemaskine og kigger alt for meget efter energi mærkningen, og så giver de 50.000kr mere for en bil end tilsvarende andre biler som kører kortere på literen, men de kører måske kun 15.000km om året.

  • Arvils C
    Arvils C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #43   4. apr 2016 Jeg vil ikke anbefale leasing
    vi har selv leaset 2 biler og faktisk er fortrudt det
    vi har været uheldige med den en fordi den har fået flere Bilka buler plus mange ridser som er ikke vores skyld
    så man skal også regne når du aflevere den tilbage muligvis du skal betale ekstra


  • Stephen B
    Stephen B Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 4
    #44   23. maj 2016 Prøv også at finde inspiration på http://www.bica.dk/privatleasing/ eller http://www.bica.dk/flexleasing/

Kommentér på:
Leasing vs køb af gammel bil

Annonce