{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

Celina A
Celina A
Tilmeldt:
9. aug 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Ny bil. Hvilken ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. smiley

Jeg får måske brug for en ny bil, der er mere økonomisk end den jeg har nu (peugeot 106 årg. 1998)
Da jeg skal ligge og pendle 2 ½ time om dagen cirka. Og da den bil jeg har nu ikke kan mere og det ikke kan betale sig at reparere på den, skal jeg have en ny.
Men hvilke mærker kunne i råde/fraråde mig at købe.
Det jeg ligger mest vægt på er at jeg har en pållidelig bil, der kører langt på literen og er billig i ejerafgift.
Jeg gider ikke de der c1'er og 107'ere og andre i den størrelse. den skal kunne holde til at køre på motorvej HVER dag.
Hvad kan i anbefale
på fårhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil. Hvilken ?
  • #1   28. mar 2016 Det bliver ikke meget mere økonomisk end Toyota trillingerne. Og de holder fint til motorvejen - Men ak, det kræver at man kan gear ned når man vil overhale - "hurtigt" smiley Den går fint 170kmt - og til de sjove, ned ad bakke+medvind går den 180kmt smiley

    Min dagligdags Aygo har jeg haft fra ny siden. Efter 8 år og 180.000km, har jeg skiftet et sæt bremser og ellers kun alm service. På motorvejen med 110-120 går den ca 20-21km/L. En solid og pålidelig bil er også værd at regne med i budgettet.

    Men hvis du køre så lang tid af gangen ville en diesel nok være at foretrække rent komfort mæssigt smiley


  • #2   28. mar 2016 Hvad er dit budget?


  • Celina A
    Celina A Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #3   28. mar 2016 Helst ikke mere end 50-55000 kr

  • #4   28. mar 2016 Her er noget af det bedste du kan få til dit budget. Der er en del mere bil over den, end trillingerne (C1,107,Aygo), den virker som en større bil at køre i:

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/picanto/10-active-eco/2812279

    Og her er et par danske test, som du kan se, hvis du ikke kender bilen:

    https://www.youtube.com/watch?v=xHfpSs_kXlw

    https://www.youtube.com/watch?v=on3HMGpkW4M


  • #5   28. mar 2016 Peugeot 207 1.6 hdi kører over 25 km/l og er en rigtig stærk motor smiley

  • #6   29. mar 2016 Celina skriver:

    "Det jeg ligger mest vægt på er at jeg har en pålidelig bil, der kører langt på literen og er billig i ejerafgift"
    Budget 50-55.000

    3183 3: En Peugeot 207 1.6 HDI i den prisklasse, koster minimum 3.900kr om året, bare i ejerafgift.

    Den er opgivet til 22,7 pr liter, og det er det man betaler grøn afgift af

    Og en 9-10 år gammel diesel, er nok ikke lige det smarteste at købe, når man er på et budget, og den 1.6 HDI, skal være fuldstændig serviceret, efter de nye foreskrifter, hvor bundkaret gerne skal være skiftet, mm, ellers kan det blive en dyr fornøjelse. De kører godt de dieseler, men du skal også have pengene, hvis der sker noget. Der er benziner'en noget kun mere forudsigelig, i udgifter som regel!

    Just saying! smiley


  • #7   29. mar 2016 Pjat

  • #8   29. mar 2016 Har en Getz den køre kun 11km pr. liter benzin smiley vildt økonomisk. Men al den tid jeg har haft, har jeg slet ikke haft problemer med min bil. Brokker ikke

  • #9   29. mar 2016 den gamle købte Limited edition modellen af denne model, hun gav 50k i udbetaling - 1795kr pr mdr i afbetaling. http://www.mitsubishi.dk/space-star/#! Den ligger på 6-7L/100km ved 120km/t og ca 7-8L/100km ved 140km/t.

  • #10   29. mar 2016 Lease en sprit ny Peugoet 208, 33,3kml og 120kr i grøn ejerafgift hver 6. måned.

  • #11   29. mar 2016 Min tidligere Corsa købte jeg for 40.000. Super god handel. Kørte 22 på literen. Fartpilot, sædevarme, ratvarme og det hele. Den var jeg sgu glad for, så jeg skulle da have en Corsa igen. Den kostede dog 115.000 smiley

  • #12   29. mar 2016 Lasse - jeg ved faktisk ikke så meget om Picanto'en, men jeg ved at den har en vildt underdimensioneret kobling der skal skiftes alt for ofte! De første Aygo'er kørte med 170mm som var for små, og de blev af mange slidt op på 50-100k km efter 2009 kom der en 180 istedet. Picanto'en har en 160mm kobling - og er en tungere bil.

    Det gode ved de gamle Toyota trillinger er at de typisk er 100-200kg lettere end de andre mikro biler hvilket gør dem væsentlig hurtigere i optrækket og er nemmere at køre økonomisk. Komfort mæssigt halter de dog, de larmer lidt mere og føles lidt mere plastik agtig. Og så er de potentielt utætte ved døre, antenne, udluftning bag og lygter. Men mekanisk er de super solide.


  • #13   29. mar 2016 Alt andet end Fjolsevogn (VW) smiley

  • #14   29. mar 2016 Ja jeg kender godt til koblings problematikken på begge modeller. Og ved facelift i 2012, blev trillingerne også lidt bedre lydisoleret, men det er altså stadigvæk bare ikke en sjov bil at køre 2-3 timer på motorvej i. Mener bare ikke et forholdsvist billigt koblingsskifte, er nok til ikke at sige at Picantoen er klart det bedste køb

  • #15   29. mar 2016 Jeg synes 2500+ kr er mange penge hvert andet år/50.000km på en kobling smiley

    BTW vi har kørt til Italien 5 gange i min 1700km hver vej smiley smiley


  • #16   29. mar 2016 #15 hver gang? Du sætter da en forstærket kobling i første gang, den begynder at drille, og så burde den holde, medmindre chaufføren filer koblingen, som en 95 årig vesjysk kone! smiley

    Og 2.500kr, det beløb kan du godt gange, med 3-10 gange, hvis der sker noget med en nyere diesel bil. Dyser, EGR ventil, partikelfilter, osv osv osv osv. På et stramt budget, skal man holde sig til en øko benzin, det er og bliver det sikreste


  • #17   29. mar 2016 Trillingerne bliver vel ikke lavet i diesel alligevel? Så er det el 2500 som Johnny nævner?

  • #18   29. mar 2016 #17 Lad nu være med at kommentere, inden du har læst tråden, selvom det er meget populært herinde smiley

    Der bliver foreslået en DIESEL, der koster små 4.000kr om året bare i EJERAFGIFT, selvom Celina gør klart, at noget af det vigtigste for hende er en LAV afgift.

    Og jo, Peugeot 107, og C1 kunne fåes med en 1.4 diesel, men de stoppede med den, da den ikke var økonomisk nok, og for dyr i bla. ejerafgift, og strafbeløb pga. manglende partikelfilter osv osv. Det var også en værre brummekasse, benzineren er klart bedre


  • #19   29. mar 2016 G3 SDI på guleplader haha.

  • #20   29. mar 2016 #19 Suk smiley smiley

  • #21   29. mar 2016 Lasse - Johnny skriver at Aygoens (de første) kobling bliver slidt op af mange på 50-100k km, så det var hvad jeg forholdte mig til.

  • #22   29. mar 2016 Nu var hovedpunktet i Johnny's indlæg jo, at Picantoen's kobling også ville blive slidt, hurtigere end normalt, eftersom det var den bil, der klart er skønnere at køre langt i ift. trillingerne, som OP har brug for

  • #23   29. mar 2016 Han skrev stadig at Picantoens kobling røg alt for ofte, men Aygoens ved 50-100k. Så når han skriver 2500 pr 50k, så går jeg bare ud fra det er Aygoen, da jeg så ellers ville have skrevet "2500 alt for ofte".

    Men fuck it.. Vi har talt forbi hinanden. Det går nok og er ikke nogen undergang smiley


  • #24   29. mar 2016 Nope, lad os bare lade den ligge der, jeg kan godt se hvad du mener smiley

    Men det er klart, når der bliver foreslået biler der koster 4.000kr om året i ejerafgift, kontra 620kr, så kan det ikke undgåes, at tråden kommer på vildspor smiley


Kommentér på:
Ny bil. Hvilken ?

Annonce