{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Ny bil, hvilken {{forumTopicSubject}}

Da min gammel passat snart skal udskiftes har jeg har tænkt på følgene.

Ny brugt passat gte 2020 - 2021 model, sedan eller variant.

eller den her

MG EHS Plug-in Hybrid helt ny bil.
Nogen der kan sige noget om den her eller er den for ny.
Det skal være Luxury modellen.
Syntes den ser enormt spændende og flot ud.

eller noget andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil, hvilken
  • #1   22. jan 2021 har osse kig på den der MG hybrid og ja den ser spændende ud og indtil videre virker den lovende iflg de test der er lavet af den.
    var ude ved forhandleren i tirsdag og se den og den ser velbygget ud og kvaliteten virker ret ok. dog så jeg den kun udefra , da der jo er lukket hos forhandlerne for tiden.
    fik dog en kort snak med en sælger som sagde jeg sagtens kunne få en prøvetur hvis jeg bookede en tur hos dem, så de kunne afspritten bilen osv.
    jeg har googlet ret meget på bilen og det jeg har fundet ud af er at motoren er lavet af GM. men om det passer ved jeg ikke.
    men det er dælme et godt bud på en ny bil. men det er jo en helt ny bil på markedet og hvor galt kan det gå med den garanti ordning der er . 7 år el 150.000 km
    man må jo gå ud fra at siac som laver den stoler ret meget på deres produkt med sådan en garanti som de giver
    nåja så er den nok uanset hvordan man vender og drejer bedre end de oprindelige mg biler, for hold da kaje hvor var de ringe bygget og fyldt med fejl


  • #2   22. jan 2021 Få købt en rs3

  • #3   23. jan 2021 hehe der er vist en del prisforskel på en mg og så en rs 3

  • #4   23. jan 2021 Kan så også sige det er drømmende er gået i opfyldelse sørg for den har B&O anlæg

  • #5   23. jan 2021 Hvis jeg skulle ud og handle phev, ville jeg have rigtig meget fokus på rækkevidden på rent el, og samspil mellem el og benzin motoren

    Ud fra de mange test og anmeldelser, kan man høre der er kæmpe forskel netop på de to punkter.

    En stationcar/sedan vil som udgangspunkt være mere dynamisk kørende end en højere SUV model. Så man skal lidt vælge om man er til det ene eller det andet

    Der er kommet en del phev SUV modeller, og som alternativ til mg modellen er der eksempelvis BMW x1, Peugeot 3008 og Ford kuga. Alle i prisklassen 300.000-360.000 kr fra ny

    Hvis du gerne vil køre stationcar så ville jeg også klart kigge på Seat Leon. Den får stor ros og var ganske tæt på at vinde årets bil i Danmark. Den virker også mere moderne end Passat gte modellen, og nogle mener den er bedre bygger end Audi a3

    Jeg kan også anbefale at lytte til bilradio podcast fra Jyllandsposten. De snakker meget om nye bilafgifter i de nyeste podcast, og netop priserne på phev er meget oppe og vende, dette blandet sammen med en del ord om de forskellige modeller

    Steffen det er måske din drømmebil sådan en rs3, men personligt ville jeg hellere have en helt ny BMW x1 phev frem for en 8-10 år gammel rs3. Sådan en rs3 må åbenbart heller ikke slæbe en campingvogn smiley


  • #6   23. jan 2021 Glem alt om MG med mindre du gerne vil støtte op om alt det lort Kina står for.


  • #7   23. jan 2021 Cupra Leon hybrid. Det ville være mit valg, hvis jeg skulle have ny bil i dag.

  • #8   23. jan 2021 Vw Tiguran Hybrid eller BMW x2 hybrid er sat meget ned

  • #9   23. jan 2021 #6 og hvor mange dele tror du ikke der er lavet i kina og som sidder i stort set alle biler idag.

  • #11   23. jan 2021 #10 er helt klar over hvad der menes, det jeg så mener er at uanset hvad kan man ikke undgå at støtte kina om man vil det el ej, da det jo efterhånden er alt der bliver lavet der og alle får produceret et eller andet der.
    jeg bryder mig absolut heller ikke om alt det der sker i Kina.


  • #12   23. jan 2021 Jeg er medlem af MG EVS gruppen på FB, jeg er ikke imponeret, alm glødetrådspærer, ikke LED, bøvl med software, kr 30.000 for at få varme i sæderne, synes bilen er kommet et år for tidligt på gaden.
    250.00 er for meget for den.
    Jeg ville kun købe hvis jeg boede tæt på et af deres 3-4 værksteder.


  • #13   23. jan 2021 #12 giver dig helt ret i at el-bilen fra Mg halter noget efter konkurrenterne og til 250 af de store er den for dyr
    men syntes ikke 290 store sedler er dyrt for luksus udgaven af hybrid modellen som osse er større end el.modellen.
    hybrid udgaven har stort set alt hvad man kan ønske sig og især til prisen


  • #14   23. jan 2021 Måske, har ikke sat mig ind i dens kvaliteter, da det er over den prisklasse jeg kigger på bil i pt.
    Jeg kiggede også på den fordi den tiltalte mig rent udseendemæssigt.


  • #15   23. jan 2021 Med et valg imellem VW og MG som du nævner
    Så ville jeg ikke være i tvivl
    Ville tage VW


  • #16   24. jan 2021 jeg har så lige fundet en stor fejl ved den mg, nemlig brændstogtankens volume som kun er på 37 ltr, det er absolut alt for lidt for mig, da jeg ret tit kører strækninger på 1000 km og derover og jeg gider bare ikke skulle tanke mere end højst nødvendigt, så den er ude


  • #17   24. jan 2021 nu begynder der så at dukke lidt mere dybdegående test op og der er flere skønhedsfejl på mg hybrid som man ihvertfald skal have i mente inden man køber.
    lige nu og her er der kun en meget lille chance for at vi køber sådan en.


  • #18   24. jan 2021 Som i ved har jeg denne bil
    https://www.bilgalleri.dk/galleri/257868-vw_vw_passat_3_2_fsi_highline_250hk_4motion_dsg_4d

    Skal i morgen prøve køre en MG, så jeg er spændt.

    Ang. seat leon, så er den for lav til mig.

    Har hørt fra en at man skal holde sig fra VW i dag.
    Den jeg har nu er ok men dem i dag er kvaliteten ikke så god.
    Har intet forstand på det men er stadig meget til VW.

    Vi må se hvad det bliver til.

    Jeg vender tilbage.


  • #19   24. jan 2021 glæder mig til at høre hvad du siger om den.
    venter selv med at prøvekøre indtil forhandlerne igen må holde åbent


  • #20   24. jan 2021 Gætter på dit budget er på 300.000 kr. ? Ellers igen, den nye VW Tiguran eHybrid starter under 370.000 kr. Større og billigere end den nye Passat GTE.

  • #21   25. jan 2021 #18
    Du har hørt man skal holde sig fra VW idag smiley
    Mon ikke det bare er det evindelige dillema om du er til moderen eller datteren

    Samtidig skriver du længere nede at du stadig er til VW smiley

    Jamen så tag en VW umiddelbart går du ikke galt i byen med en “tysker” uanset om det er VW, Ford, Opel
    Nu ved jeg ikke for længe du påtænker at have din bil men der er jo også noget der hedder gensalgsværdi dermed ikke sagt VW holder prisen bedre end andre “tyskere” men mon ikke den holder prisen lidt bedre end MG.

    Personligt vil jeg sige vi har haft mange forskellige biler i husstanden både Fransk Renault, Tyske BMW og Mercedes-Benz og Ford

    Lige nu har vi en VW Golf VII Variant 2,0 TDI DSG
    Og den er sådan ikke ringere eller bedre end andre Tyske biler vi har haft
    MB og BMW var bare nogle fede køremaskiner med nogle fede køreegenskaber men VW er altså ikke dårligere eller bedre end eksempelvis den Ford Mondeo vi havde, kvaliteten er fin nok og ok men ikke meget bedre end Ford men den er altså mere lækker og samlet bedre end eksempelvis den Renault vi havde
    De er samme årgang og samme bilklasse
    Og sammenligner man dem så er VW altså bedre
    Vi har også en japansk Mazda og den er holdbar med godt nok “røvkedelig”


  • #22   25. jan 2021 Umiddelbart har vw fået styr på kvaliteten, eller i alt fald i nogle modeller. Nogle modeller får en del kritik for at være med billigt plastik mange steder i kabinen

    Vw havde derimod store problemer med rust for år tilbage, og mange vw fra 00'erne er rustet op imellem hænderne på deres ejere

    Der kommer konstant nye phev modeller på markedet, og måske i særdeleshed høje modeller som du søger

    Mange fortæller om hvor godt tyske biler er bygget og hvor god kvalitet de er i. Men oftest er tyske biler alligevel dem med dårligst garanti og den mest nonchalant holdning til kulance efter garantiens udløb

    Vi har kørt flere franske biler, og de er billigt bygget. Men omvendt så er de jo også meget billigere end en tilsvarende tysker, og holdbarheden er mindst ligeså god.

    Kia og Hyundai har vel nogle af de bedste garantier, og netop den nye Hyundai Tucson kunne godt lande på dit budget i en phev udgave som lander her i 2021

    Mg modellerne kender jeg intet til, men personligt havde jeg nok taget et af de mere kendte mærker


  • #23   25. jan 2021 #22 VAG koncernen er super gode til at få billige ting til at set exlusivt ud. Og de mixer det med noget tilpas konservativt design så ingen bliver fornærmede over naboen køre Passat mens ejeren selv føler han køre i en super kvalitets bil.
    Det faktisk skide god marketing


  • #24   25. jan 2021 Hyundai og Kia er tyskernes store problem, de laver biler i samme klasse som VW, men de er mere gedigne i interiørkavliteten.

  • #25   26. jan 2021 Update.
    Har prøvet MG og det var ikke noget for mig.
    Panoramasoltaget tager alt for meget i højden, så den kunne jeg ikke sidde i (er 193).
    Heller ikke hvis sædet blev kørt helt ned.
    Syntes også når man åbnede og lukkede dørene føles det forkert.
    Det lød også som en blik plade når man lukkede dørene.

    Har i dag prøvekørt en VW Passat 1,4 GTE+ og det bliver den.
    Vender tilbage med den.



  • #26   27. jan 2021 super at du melder tilbage efter din prøvetur.
    sjovt nok havde jeg netto haft en tanke om at den sikkert var for lille til mig, det har du så bekræftet at den er, da jeg osse rager godt op i højden.


  • #27   27. jan 2021 Update.
    Så er der købt ny bil.
    Det blev en VW Passat 1,4 GTE+ DSG 4d med alt udstyr.

    Min gamle passat er til salg var det noget.


  • #28   27. jan 2021 Har også lige budt ind på en Dacia Sandero Stepway 1.5 DCI 2015

Kommentér på:
Ny bil, hvilken

Annonce